9 Aralık 2012 Pazar

Ana yemekler.

 

Sini Köftesi

Yöresel yemekleri denemeyi cok severim,degisik damak tadi ve degisik lezzetler hosuma gider.Bu tarifte onlardan biri zaten icli köfteyi seviyorum eger benim gibi size de zor gelirse bu sekil yapin derim,yani icli köftenin ablasi bu. :) Diger paylasim sayfasini kapattigimdan beri kendimi mutfaga verdim, arkadasa da öyle diyorum eger kilo alirsam bu benim sucum degil ;) Kis mevsimi yaz gibi degil insan daha cok evde duruyor sicacik evimi ve mutfagimi kisin daha cok seviyorum.Herkeste böyledir sanirim eger calisiyorsaniz durum farkli olur.Neyse; gecen gelen misafirim icin yaptigim bu sini köftesi pek bir sevildi dogrusu,cayin yanina ne yapayim diye düsünenlere tavsiyem harika bir ikram oluyor deneyin derim… ;)

MALZEMELER:
  • 1,5 bardak ince bulgur (28 cm. çapında yuvarlak tepsi için.)
  • Yarım bardak un
  • 1 baş ince kıyılmış kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı karışık salça
  • Köftenin üzerine sürmek için yarım çaybardağından az zeytinyağı
  • Kişniş, tarçın, karabiber ve tuz
İç harcı:
  • 250-300 gr. az yağlı kıyma
  • 2 baş kıyılmış kuru soğan
  • Yarım bardak kıyılmış ceviz içi (Antep de Antep fıstığı ekleyenler de var.)
  • Tuz, karabiber
  • Kavurmak için tereyağı ve zeytinyağı karışımı
Yapılışı:
  • Kıymayı ocağa koyup suyunu salıp çekince soğanı katarak soğanlar yumuşayana kadar kavurun.
  • Baharatlarını ve cevizini katıp soğumaya bırakın.
  • Bulguru sıcak suda ıslayıp şişmeye bırakın.
  • Hazır hale gelen bulgura diğer malzemeleri katarak gerekirse su ilavesiyle yoğurun.
  • Köfteyi macun kıvamına gelene kadar yoğurun ve iki parçaya bölün.Fırını 180 °de açın.Tepsinin altını bol yağla yağlayın ve köftenin yarısını iki plastik (strec) folyo arasında tepsi büyüklüğünde inceleterek açın. Açtığınız köfteyi uygun bir şekilde tepsinin tabanına yerleştirin.Ilıyan harcı köftenin üzerine eşit olarak paylaştırın.Kalan köfte harcını da ilk seferki gibi plastik folyo arasında açıp folyonun tek katını çıkarıp uygun şekilde tepsinin üzerine yerleştirin ve üstte kalan folyoyuda sıyırıp alın.
    Köftenin üzerine zeytinyağını sürün.
    Sıra köfteyi dilimlemeye geldi…bir bıçak yardımıyla servis edeceğiniz büyüklükte dilimlere kesin.
  • Sıcak fırına koyup 30-40 dakika kızarana kadar pişirin.
tarifin kaynagi burada.
7 Yorumlar »

Inegöl köfte.

Bayrama iki gün kaldi iftara alincak misafirlere veya ev halkina yapilacak en güzel sunum,bayiliyorum bu köfteye hatta hepsine ;) Allah tuttugumuz oruclari kabul etsin diyorum ve herkese hayirli Bayramlar diliyorum…

MALZAMELER:
■500 gr kiyma
■Dört tane kuru sogan.
■Karabiber,tuz ve bir tane kabartma tozu.
■Bir su bardagi kadar ekmek ici veya galate unu.
YAPILISI:
Emekleri robottan gecirin,soganlari soyduktan sonra onlarida robottan gecirin.Yogurma kabina bütün malzemeyi birlestirin.Iyice yogurduktan sonra sekil verin,yagli kagit serili firin tepsisine dizin.200° derecede kizarana kadar pisirin.Afiyet olsun.
3 Yorumlar »

Cökertme kebabi.

Herkese merhaba,
yine ara vermisim anlamadan ya :) saglik olsun diyelim gitsin.Aslinda bu tarifi dünden yayinliycaktim ve haftaya kebapla baslayalim diycektim ama bu güne kaldi.Her hafta basini kebapla acmak istiyorum bakalim denedigim kebap tariflerini yani :) Bakalim tarifine isterseniz? ;)

350-400 gr uzun şeritler halinde veya istediğiniz gibi doğranmış dana eti
4 tane patates
1 çorba kasesi sarımsaklı yoğurt
Sıvı yağ
Yarım bardak süt
Karabiber, kimyon, tuz, pul biber
Yapılışı:
Dana etini süt, iki kaşık sıvı yağ, ve baharatlarla karıştırıp mümkünse bir gün önceden terbiyede bırakın. Vaktiniz yoksa bir iki saat de olur.
Terbiye de beklemiş eti tavaya koyup bir iki kaşık yağ ilavesiyle kızarmaya bırakın.
Patatesleri çubuk doğrayarak da kızartin.
Kızaran patatesleri servis tabaklarına alıp üzerine sarımsaklı yoğurdu yayın.
Pişen etleri de yoğurdun üzerine dizdikten sonra pul biberle süsleyip sıcak servis yapın.
4 Yorumlar »

Zeytiyagli taze fasulye.


Esimin Türkiye’den getirdigi fasulyelerden yapmistim,tükenmeden ben de gittigim de yerim InsAllah.Iki hafta kaldi izine gitmeme cocuklar benden heyecanlilar,bilmiyorum ben de o önce ki heyecan kalmadi :/ Neyse daha pazarlar da varsa alip buzluga koymayi bile düsünüyorum fasulye.Bayiliyor benim kizlar (anneleri gibi) :)
Malzemeler:
  • Fasulye (kisi sayisina göre)
  • Domates,kuru sogan.
  • Sizma zeytinyag (tabii ki o da Türkiye’den geldi) ;)
  • Tuz,Yarim cay bardagi su.
Yapilisi:
Fasulyeler ayiklanir ve yikanir,domatesin kabuklari soyulur ve dogranir,sogan küp dogranir tuzu eklenir.Hepsi birlikte harmanlanir ve düdüklü tencereye konur zeytinyagi gezdirilir kapagi kapatilir.Missler gibi piser inanin yazarken bile canim cekti yaa ufff. :) Yanina acili coban salata nefis olur.Afiyet olsun…
8 Yorumlar »

Arpacik soganli et yahnisi.

“Yiyiniz iciniz fakat, israf etmeyiniz” Buyuruyor Allah-u Teala Kuran da,biz Müslümanlar da Allah’in helal kilip bizlere lutfettigi riziklarla riziklanip israftan uzak duralim InsAllah.Fakirlere yardimi unutmadan,”komsusu ac iken tok yatan bizden degildir” hadisi serife uyaraktan. Güzel bir tarif yayinliyorum bakalim tarifine.Herkesin Oruclarini Rabbim kabul etsin…

Malzemeler:
  • Yarim kilo dana kusbasi.
  • 10 adet arpacik sogan.
  • Bir kasik karisik salca.
  • Tuz,kekik,karabiber ve su.
Yapilisi:
Etler düdüklü tencere de haslanir evvela, kizdirilmis teflon tencerede yag koymadan etler kavrulur,soyulmus soganlar eklenir bir iki defa daha cevrildikten sonra. Bir su bardagi (yarisi etin suyu yarisi normal su) su da salca ezilir ve etlere eklenir,tuz ve baharatlar katilir.Bir tasim kaynadiktan sonra ocagi kapatip demlendirilir.Pilavi da et suyuyla yaptim herkesin bildigi klasik bulgur pilavi. :) Afiyet olsun…
8 Yorumlar »

Kuzu incik…

Cok sükür islerimizi bitirdik ve ben yine burdayim,bir daha mi kis günü badanaya kalkisirim Allah’tan birsey cikmadikca asla ve asla diyorum.Sizlere gidipte hal ve hatirinizi ve yayinladiginiz güzel ve lezzetli tariflerinize bakamadim.Neyse insAllah simdiden sonra evdeyim temizligimi de yaptim her taraf miss gibi oldu,okullarda tatil disarda kar ve soguk ben evde sicacikim :) Allah evsizlerin yardimcisi olsun ins.Malum kurban gecti ve etler var hala o yüzden denemis oldugun kuzu incikle karsinizdayim,her ne kadar cocuklar yemese de herseyi cok seven ben “hayir” diyemiyorum bu tür Osmanli yemeklerine. :) esim de cok sever hele sevdigi yemekler olunca akan sular durur :) .Incigin firinda piseni de var ama ben tencere de pisirdim harika bir yemek denemek isteyen herkese tavsiyemdir…

Malzemeler:
  • Bir kilo kuzu incik.
  • Iki dis sarimsak,iki kuru sogan.
  • 3 adet patates.
  • Biber ve domates salcasi.
  • Yeterince su,tuz,kekik,karabiber.
Yapilisi:
Etleri iyice yikadim, kizmis teflon tencerenin icine attim ve papatesleri,sarimsagi,sogani da attim.Diger taraftan salcayi suda eritip etlerin icine döktüm tuzunu baharatlarini da attiktan sonra kisik ateste etler iyice pisene kadar kaynattim.Yanina pirinc pilaviyla servise hazir hale getirdim.Afiyet olsun…
6 Yorumlar »

MANGALDA PiZOLA

Kestiren kurbanlarini kestirdi Allah herkesin kurbanlarini kabul etsin ins Allah olmayanlara da versin,olanda da sükür etme bilinci versin evde kalanlar buzluga kalkti dagilan dagitildi herkes nasibini aldi kisacasi.Simdiden sonra ki et yemekleri kurban tarifleri olacak gibime geliyor,bircok arkadas yapmistir kurban etinden tariflerini.Ben de hemen yaptim daha sicak yani :) Koc etini en cok mangalda severim herkes gibi,haslamaya da hayir demem ama bu daha cok önde gelir.Tairfe gecmiycegem cok kolay zaten,etler tuz,kekikle baharatlanir mangalda pisirilir,mangali kim yikayacak? :)

2 Yorumlar »

KAZAN KEBABI.

Bu hafta nasil gecti anlamadim Cuma gelivermis,bütün ÜMMETI MUHAMMEDIN (S.A.V) Cumasi mübarek olsun.Okullar acilinca bizde düzene girdik sabah erkenden kalkiliyor (isteyen tekrar uyuyor,ben gibi :) ) valla kendimi dinc hissediyorum bu günlerde iksir mi oldu ne?Arkadaslar ben abuk subuk konusurum kusura bakmayin,kazan kebabini ilk denedigimi ve lezzetinin de nasil oldugunu yazacaktim yok uyku,yok iksir,sakil bir muhabbet oldu ;) Antepli degilim Edirne’liyim beya ama kazan kebabi yapabilirim yani,iyiki var Antep mutfagi.Biz de yapariz ama icine kiyma degil de domates sogan ve sarimsak dileriz kiyma niyetine yeriz :) dermisim,ee biz avrupa yakasinda oturdugumuz icin vejeteryan takilip formumuzu koruruz :) .Neyse Vatanimin her yeri bizimdir dogusu,batisi.Patlicanlar Türkiye patlicanlarinin tadi gibi olmasa da güzel bir yemek oldu denenmeye deger bence,bizim tarifi de insAllah yazin yapar yayinlarim.Bir cok Antepli blogcu arkadaslarda gördüm ve hemen denedim size de tavsiyemdir,buyurun tarifi.

MALZEMELER:
  • 400 gr. patlıcan (sap kısmı temizlenmiş)
  • 150-200 gr. orta yağlı kıyma
  • karisik salça yarım kaşık ete yarım kaşık suyuna konuyor.
  • 1 adet soğan
  • 1 adet domates
  • tuz, karabiber
Hazırlanması:
  • Eğer Antep Patlıcanı gibi küçük patlıcan kullanıyorsanız patlıcanın alt kısmından boyuna 2 tane kesik atın ama baş kısmında ucunu kesmeden bırakın. Uzun patlıcan kullanıyorsanız patlıcanda 2-3 parmak aralıklarla enlemesine kesikler atın, ucunu tam kesmeyin, bağlantılı kalsın.
  • Etin içine tuz,karabiber, yarım kaşık salça, ince doğradığınız soğanı ekleyip yoğurun.
  • Etten ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvalayıp biraz bastırın, patlıcanların yarık kısımlarına bu etleri sıkıştırıp yayvan bir tencereye yerleştirin.
  • 1 dometesi rendeleyip tencereye ekleyin.
  • 1/2 kaşık salçayı 1 kase suda eritip tencereye ekleyin.
  • Yemeğin suyunu patlıcanların üzerini örtecek şekilde ayarlayıp ocağa koyun.
14 Yorumlar »

Havuclu patates yemegi.

Hamsiyi koydum sayfamda koktu :) etkinlik icin hazirladigim birsey koycaktim ama baktim tarihine var daha bende söyle güzel bir yemek yayinlayayim dedim.En cok sevdigimiz yemeklerden biridir,aslinda sevmeyende yoktur sanirim.Etlisi de olur ama ben etsiz olanini tercih ederim,et yerine havuc koydum bende hem de vitaminli havuc.Inanin daha bir lezzetli oldu sanki hatta inanmayin hemen deneyin diyorum ;)
Ayrica,bana ödül veren blogcu arkadaslarima ayri ayri tesekkür ediyorum burdan,beni unutmayip ödüle layik gördükleri icin.Sagolun arkadaslarim. :)

MALZEMELER:
  • Patates,sogan.
  • Havuc, yesil biber.
  • Siviyag,karisik salca.
  • Tuz,su,kurunane.
Yapilisi:
Patates ve havuclari soyup yikayip küp,küp dogradim karistirma kabinin icine hepsini koydum.Üzerine sogani,biberi de dogradim salcasini da koydum iyice karistirdim.Pisirecegim tencereye hepsini koydum üzerine cikana kadar su zeytinyagini da ilave edip,kisik ateste yavas,yavas pisirdim.Soganlar kavrulmadan cigden hepsini böylece pisirdim.Servis yaparken de kuru nane serpistirdim,yanina mutlaka kuru sogan kesin :) Afiyetler olsun…
13 Yorumlar »

Firinda biber dolmasi.

Ayyy!!! Kendime birtürlü sablon bulamiyorum,biraz degisiklik olsun istiyorum wordpress’in de kilasik sablonlari.Olsun simdilik böyle idare edeyim yine vazgecemedigim yesil sablona dönerim…
Arkadaslar depresona girmek üzereyim :( Niye diye sorarsaniz bana kimse yorum yazmiyor o kadar da herkesi ziyaret ediyorum en azindan listedeki arkadaslarima gidip yaziyorum ama bana gelen giden yok,komplekse girecem yani :) Kelmiyim, körmüyüm arkadaslar sadece gurbette yasayan vatanina hasret biriyim :) Yorum yazacaklar E-mail adreslerini yazmalarina gerek yok sadece isimlarini yazsalar da olur.Bir cok sayfa da “emege saygi” diye yaziyor bana kimse göstermiyor ;) Her ne kadar da hobby olarakta yapsam bu isi yine de insan bekliyor arkadaslardan yorum,burasi sanal alem tanimsakta birbirimizi hatir yapmak gerek degil mi arkadaslar? Sadece hafif bir sitem edeyim dedim yazanda yazmayan da sagolsun ama yorum yazsin :)
Biber dolmasini hep tencere de yapardim bu defa da firinda denedim bir baska oldu tadi,herkese tavsiye ederim arkadaslar. :)

Malzemeler:
  • Biber Kisi sayisina göre.
  • Bir bucuk su bardagi pirinc.
  • Bir bardak sizma zeytinyagi veya sivi yag.
  • Üc adet kuru sogan.
  • Tuz,karabiber,kimyon(az miktarda),kurunane.
  • Biber ve domates salcasi.
Yapilisi:
Soganlar yemeklik dogranir ve yagda kavrulur(yagin yarisi üzeri icin),önceden islatilmis ve iyice yikanmis pirincler kavrulan soganlara eklenir salca ilave edilir ve yarim su bardagi su konur ocak kapatilir.Soguyan icin icine baharatlar konur,iyice karistirilir biberler doldurulur ve firina dayanikli borcama dizilir.Iki bucuk su bardagi su konur ve üzerine yarim kalan yagi da ilave edilir.200° firinda pisirilir yaklasik yarim saat.Afiyet olsun.
22 Yorumlar »

Karniyarik ve cacik.

Burada havalar isindi cok sükür daha düne kadar kaloriferleri yakiyordurk,yaz gelince insan kizartma türü yemekler istiyor her ne kadar kalorisi fazla olsada.Hep söylerim esime yemek fikri sordugumda “kizartma yap hafif olur yogurtlu yeriz” der:) Patlicanin her halini cok severim ama esim sadece kizatma ve karniyarigini yer,tencere yemegini yemez.Neyse hal böyle olunca bende tencere yemegini yapmayip kizartma ve karniyarigini yaparim,ve o günlerden biriydi,bakkaldan alinan patlicanlar cürümeye dönüyordu ve bende atmaktan kurtardim cok sükür.Lafi ne kadar uzattim ben vakit gecmeden tarife geciyorum:)

Karniyarik caciksiz gitmez ve yanina da pilav olursa iyi olur:)
Malzemeler:
  • 400gr kiyma.
  • Dört adet patlican.
  • Biber ve domates salcasi.
  • Kuru sogan,tuz ve yeterince su
  • Kizartmak icin siviyag.
YAPILIS:
Patlicanlar soyulur ve tuzlu suda bekletilir,kara suyunu cikarsin diye.Patlicanlari kuruladiktan sonra,kizgin yagda kizartilir.Diger yandan soganlar dogranir yagda kavrulur,kiyma eklenir tuzuve salcasini kattiktan sonra iyice pisirilir.Kizarttiginiz patlicanlari ortalarindan kesilir ve kiymali harctan doldurulur,bu islem malzemeler bitene kadar yapilir.Üzerlerini domates ve sivri biberle süslenir,salcali suyunu koyduktan sonra firinda pisirilir. Yanina mutlaka sade pilav yapmayi unutmayin cünkü cok yakisiyor.Afiyet olsun.
9 Yorumlar »

Zeytinyagli Kabak dolmasi

Uzun bir zaman olmustu yapmayali,cocuklar bile cok özlemis az yaptigima pisman oldum:)Bir kabaktan üc tane dolma cikti birer tane az geldi:) Yanina da taze fasulye vardi yani idare ettik:)Neyse cok özledigimizden midir yoksa az oldugundanmidir? bilemedim cok lezzetliydi.Özleyenler ve lezzetine doyamayanlar icin tavsiyemdir.:)))

Malzemeler:
  • Kisi sayisina göre kabak.
  • Pirinc,bir bas kuru sogan.
  • Zeytin yag,tuz,karabiber, kuru nane.
  • Bir tane domates.
  • Birer kasik karisik salca.
Yapilisi:
Pirincler iyice yikanir icine sogan rendelenir kabugu soyulmus domates dogranir,salca ve bahartalar katilir, zeytinyag, tuzu konup el yardimiyla karistirilir.Kabaklarin ici oyulur ve bicak ucuyla yanlarina batirilir ki piserken su alsin diye.Kabaklar ve ic harc bitene kadar kabaklar doldurulur,pisirelecek tencerenin icine dizilir.Yeterince su koyup Üzerine tekrar zeytinyag gezdirilir.Kisik ateste pisirilir.Yanina salat veya yogurtla servis yapilir.Afiyet olsun:)
19 Yorumlar »

Bu vakitte taze fasulye…

Hic bir sebzeyi zamansiz almamaya calisiyorum ama insanin canida istiyor, vaktinde oldugu gibi olmasada Allah’a sükür yinede.Alisverise gittigimde gördüm ve tazeligine vuruldum aldim, düsündügüm gibi cikti ilkbahara girdik yaza eristigimizde de vaktinde alip yeriz ins.

Malzemeler:
  • Yarim kilo fasulye.
  • Bir tane sogan.
  • Bir’er kasik biber ve domates salcasi.
  • Bir tatli kasigi lezzet tuzu.(Ülker)
  • Zetinyag,azicik tuz(lezzet tuzunda da tuz oldugundan tuzunu az atin)
  • Az miktarda su.
Yapilisi:
Fasulyeler ayiklanip yikanir büyük bir karistirma kabinin icine fasulyeler ve diger bütün malzemeler ilave edilir iyice karistirilir.Düdüklü tencereye hepsi konur ve kapagi kapatilir,kapak kendini kilitleyince 5 dakika kaynatilir.Herkesin düdüklü tenceresi farklidir ve herkes bilir tenceresinin huyunu ona göre pisirilir.:)
11 Yorumlar »

Kurutulmus Biber Dolmasi.

Ayyy!!! Sükürler olsun ki yine sayfamin basindayim,sormayin son günlerde basima geleni; tabiri caizse “pismis tavugun basina gelmemistir”.Son tramisuyu yayinladiktan sonra söyle bir gezeyim dedim,dandik bir sayfadan virus kaptim bir hafta öyle hasta durdu bilgisayarim.Sonrada ne oldu dersiniz?:) sifremi unuttuuuuuuummmmm!!! hic olur mu unutmak demeyin sakin,aklimdan cikiverdi öldür Allah bir daha da gelmiyor aklima.Kendimi o kadar zorladim ama yok care,isin gicik tarafida gmail’ime de erisemiyorum,nerdeyse kiracaktim bilgisayari o zamanda hic olamiyacaktim buralarda.Ugrasa,ugrasa eristim sonunda ama sinir krizi gecirecektim,neyse ki ev halki yattiktan sonra yaptimda bir vukuat cikmadan kapattik olayi:)Yoksa gazatede okurdunuz haberlerimi ” Bilgisayarina kizpta cinnet geciren kadin”diye,bu isin esprili tarafi:)Allah daha kötü problemden korusun.(Amin)
Artik ekranda o tatliyi göre,göre icinize fenalik gelmistir diye söyle nefis bir kuru dolma yayinlayayim dedim,iciniz ferahlasin:) Ne yalan diyeyim bende yazmayi özlemisim ne yazayim nasil söze baslayayim derken böyle bir baslik cikti ortaya.Ben hemen tarife de geceyim söz daha uzamadan:)
BILD0006
Malzemeler:
  • 15 veya 20 adet kuru biber.
  • Bir bucuk su bardagi pirinc.
  • Bir bardak sizma zeytinyagi veya sivi yag.
  • Üc adet kuru sogan.
  • Tuz,karabiber,kimyon(az miktarda),kurunane.
  • Biber ve domates salcasi.
Yapilisi:
Ilk olarak kuru biberler tencerede yumusayana kadar haslanir ve sogumaya birakilir.Soganlar yemeklik dogranir ve yagda kavrulur(yagin yarisi üzeri icin),önceden islatilmis ve iyice yikanmis pirincler kavrulan soganlara eklenir salca ilave edilir ve yarim su bardagi su konur ocak kapatilir.Soguyan icin icine baharatlar konur,iyice karistirilir haslanmis olan biberler doldurulur ve tencereye dizilir.Iki bucuk su bardagi su konur ve üzerine yarim kalan yagi da ilave edilir.Kisik ateste pisirilir.Afiyetler olsun…
8 Yorumlar »

Tandir usulü kuzu kaburga…

Esim hep kuzu etlerini firinda ister,bana da fuzulü gelir kocaman firini yakmak devir israf devri degil:)Tutumlu olmak gerek ama herkes bilir ki erkekler ince düsünemezler:)Firinda pismis gibi de kizardi etlerde tencerede pismise benzemiyor.Bence herkes bu usulden vazgecmesin derim ben,birde nesrin teyzeden vazgecmeyin uzun süre ama cok az isida pisen bir ana yemek,yanina da klasik bir pilav:))

Malzemeler:
  • Kuzu kaburga (parcalanmis).
  • Tuz,istege göre kekik ve karabiber.
Yapilisi:
Etleri bir tencereye koyup altini cok kisik ateste acin ve aksama kadar unutun ve uzun araliklarla kapagini acip etleri cevirme yapin.En son asamada tuzunu ve baharatlandirabilirsiniz.Yanina mutlaka kuru sogan kesin ebfes oluyor.Afiyet olsun…
5 Yorumlar »

Yaprak Sarmasi

Bütün sofralarin bas tacidir yaprak sarmasi,sarmasi sabir isteyen ama yemesi dakikalikdir bence.Hazir Ramazan girmisken ve herkesin iftara alacak misafiri muhakkak vardir diye düsünüp bir fikir amacli yayinladim.Tarifine gelince herkes bilir ve evdeki kisi sayisina göre kalabalik olursa cok ic hazirlanir,az kisi sayisi varsa az olur.Valla gece oturup yenileyemiyorum sayfayi,gündüz yapayim b isi dedim ac karnina da olmuyor.Bir seyler yazayim dedim ama iyice sacmalamadan ben kacayim arkadaslar:) Herkese hayirli Ramazan ve hayirli iftarlar diliyorum Allah oruclarimizi kabul etsin ins.
sarma 002
2 Yorumlar »

Tavuk Köftesi

Tavugun en güzel halinden biridir tavuk köftesi,artik favorimiz oldu.Ailece sevdik biz,eger denemek isterseniz pisman olmazsiniz,bence denemezseniz pisman olursunuz:) Hafta sonu güzel bir alternatif olur herkeste menun kalir bu güzel yemek icin. Buyurun tarifine bir göz atin:)
Herkese hayirli CUMA’lar diliyorum.
tart-012

  • Iki adet tavuk gögsü
  • Yarim kırmızı biber(paprika) bir tane yesil biber.
  • Iki dis sarimsak bir tane soğan.
  • Maydanoz ve ekmek ici.
  • Tuz,karabiber ve az kimyon.
YAPILIŞI:
  • Tavuklari robotta cektim kiyma olana kadar,ekmekleri biberleri ve maydanozuda ekledim dogranana kadar cektim.Bir yogurma kabina alip baharatini tuzunu ekledim iyice yogurdum,biraz civik oluyor.Yagli kagit serilmis firin tepsisine bölüstürüp kasikla düzelttim,isitilmis firinda kizarana kadar pisirdim.Pismeye yakin kagit havluyla siviyag sürdüm üzerine.Ekmek arasi sicak servise hazirdir.Afiyet olsun:)
10 Yorumlar »

Tavuklu Tantuni

Emin olun ki arkadaslar icimden baslik yazisi yazmak gelmiyor,hemen tarife geciyorum buyurun tarifi:)aysan-005
MALZEMELER:
  • Hamuru bildigimiz mayali bir hamur.Un maya tuz ve su.
  • Tavugun kemiksiz kismi.
  • Kuru sogan,sarimsak.
  • Siviyag,kimyon,karabiber,kirmizi toz biber.
  • Az miktarda salca ve su.
Yapilisi.
Ilk olarak hamur yogurulup mayalandirilir ve kücük parcalara koparilip acilir sacin üzerinde iki tarafida pisirilir.Tavuklar ufak ufak dograndiktan sonra kizgin yagda sote edilir,kendi suyunu salip cekene kadar.Ardindan sogani ve sarimsagi piyazlik dogradiktan sonra tavuklara ilave edilir baharatlarida eklendikten sonra salcali su ilave edilip tavuklar iyice pisirilir, sonra ekmeklere sarilarak afiyetle yenir.
8 Yorumlar »

Sebzeli Tavuk

WordPress’ten herkese selamlar arkadaslar.Gercekten uzun zaman gecti yazmayali özlemisim inanin:)Artik buradan yayin yapacagim ve ilk defa yaziyorusum gibi heyecanlandim dogrusu.Ancak hazirlayabildim sayfayi,öbüründen kurtuldum cünkü yahudinin oldugunu ögrendigimden beri icimden gelmiyordu yeni post yayinlamak.Arkadasimin yardimiyla hazirladim sükür ama alismam zaman alicak sanirim sayfayi düzenlemek.Sizlere bol tavuklu ve sebzeli bir yemek sunuyorum,buyurun tarifi…
MALZEMELER:
  • Iki adet tavuk gögsü.
  • Bir kutu konserve bezelye ve havuc.
  • Bir adet kuru sogan.
  • Bir’er kasik domates ve biber salcasi.
  • Siviyag ve tuz,biraz su.
YAPILISI:
Önclikle konserve acilip süzülür ve yikanir.Bir tencereye siviyag konur dogranmis soganlar eklenir,kavrulduktan sonra salca eklenir.Tavuklar küp seklinde dogranip tencereye konur suyunu salip tekrar cekene kadar kavrulur.Bezelyelerde eklenir ve sicak su konur orta ateste pisirlir.AFIYET OLSUN…
10 Yorumlar »

Etli Nohut.

Arkadaslar vallahi baslik yazisi olarak ne yazayim diye düsündüm,düsündüm durdum ama lafi bir türlü toparlayamadim.Bende kisa keseyim dedim ve hazir kurban bayrami yeni gecmisken,et herkes de vardir diye bu tarifi yayinladim.Herkes bilir tarifini ama buyurun tarifi:))

MALZEMELER:
  • Kusbasi dogranmis et veya kemikli et (istege bagli)
  • Iki su bardagi haslanmis nohut.
  • 2 baş kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı siviyag
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • Kaynamış su
YAPILISI:
  • Bir akşam önceden nohutları yıkayıp bir tencereye alın. üzerlerini 3 parmak geçecek kadar su ekleyip ateşe koyun. bir taşım kaynatıp altını kapatın.
  • Ertesi gün nohutları yumuşayana kadar kaynatın.
  • Soğanları yemeklik doğrayıp yagda hafif pembeleşene kadar kavurun. Etleri ekleyip bıraktıkları suyu çekene kadar pişirin. salçaları ilave edip 2-3 dakika daha kavurun. Daha sonra etlerin üzerine çıkacak kadar kaynamış su koyup etler yumuşayana kadar haşlayın.
    etler yumuşayınca nohutları üzerlerine ekleyin. 5 dakika daha pişirip tuzunu ilave edin.AFIYETLER OLSUN!!!
18 Yorumlar »

Melemen

Sonbahari da gecirdikten sonra kisa dogru gidiyoruz,son turfana kalan sebzeler vardir herhalde? diye düsündüm.Burda bulmak cok zor yazin bile bulamiyoruz hele turfanda yetisen imkansiz.Türkiye’de ne de tatli olur son zamana kalan sebzeler veya kelekler,biz annemle hep bostan bozumu yaptigimizdan bilirim tadini.Misirlari toplarken arada kücücük karpuzlar olurdu o kadar tatli olurlar ki seker gibidirler.Keske olsada yesem simdi:(
Ben bulamam ama sizler bulup yapin bu güzel melemeni,buyurun tarifi:)

MALZEMELER:
  • Sivri biber.
  • Domates.
  • Tuz,siviyag.
YAPILISI:
Biberler ufak sekilde dogranir tavaya siviyag konur isindiktan sonra biberler atilir icine,domatesler de dogranir biberler kavrulduktan sonra domateslerde atilir ve son olarakta tuzu katilir.Isteyen yumurta da kirabilir ,ben bu defa koymadim.Ister sabah kahvaltisina,istenirse öglenin afiyetle yenir.AFIYET OLSUN:)
15 Yorumlar »

KAPUSKA

Kis kendisini iyice hissettiriyor kendisini,burasi soguk günden günede soguk olacakmis.Kis sebzeleri pisirme sirasi geldi artik,bende benim cok sevdigim ve esimin hic sevmedigi kapuska yaptim.Adam lahana dolmasini seviyor yemegini hic sevmez,banada sarmasi zor geliyor öyle yuvarlanip gidiyoruz:) Kis yemeklerini özleyenlere tavsiye ediyorum,piricli yapanda var ama ben bulgurlu cok severim buyurun tarifi…

MALZEMELER:
  • Beyaz lahana.
  • Tuz,su ve bulgur.
  • Siviyag,sogan.
  • Biber ve domates salcasi.
YAPILISI:
  • Lahananin üst kati soyulur,ince ince kiyilir.Sogan yemeklik dogranir salcasi ilave edilir,lahana ilave edilir ve kavrulmaya devam edilir.Lahana kendini saldiktan sonra suyu ilave edilir,enson bulguru konur tuzunu da attiktan sonra pismeye birakilir.Bulgurlar ve lahana pistikten sonra ocagin alti kapatilir,sicak servis yapilir.AFIYET OLSUN:)
18 Yorumlar »

Tavuk ama Nimet teyze Tavugu :):):)

En sonunda tavuk hasretim sona erdi cok sükür,uzun zamandir yapmiyordum tavuk.Denedim ve tadini cok begendim,ben bu tavugun üzerine baska tarif tanimam diyorum bu kadar iddialiyim yani.Tencerede,firinda tavugun en güzel hali,mangalda ki bir baska zaten.Bu gece gecti ama yarin icin hic yemek düsünmeyin,bence tavuk yapin diyorum.Buyurun tarifi:)
Tarifine
burdanda ulasabilirsiniz.

MALZEMELER:
  • Iri parcalara ayrilmis yarim tavuk
  • 1 kasik biber salcasi
  • 1/2 bardak süt
  • 1/2 siviyag
  • Tuz, karabiber
Yapilisi:
  • Süt, siviyag, baharatlar ve salca kullanilarak bir karisim hazirlanir.
    Tavuk parcalari bu karisimin icine yatirilir ve mümkünse bir gece veya en azindan birkac saat buzdolabinda bekletilir.
    Teflon bir tencereye az bir miktar siviyag konur ve sosta bekleyen tavuk parcalari sosundan cikarilarak (Hatta önce bir mutfak havlusunun üzerine koyun.) isinan tavadaki yaga atilir. Yaga atlir dedigime bakmayin bir iki kasik siviyag sadece.
    Tavuk parcalarini heryeri harli ocakta güzelce kizartilir.
    Kizaran tavuk parcalari düdüklü tencereye konur ve yarim bardak su ilavesiyle pisirilir.
  • Tavuklari düdüklü tencerede 20 ile 25 dakika arasi orta ateste pisirin.Ayriyetten bir not daha,tavugun derisi olmasin mümkünse yüzün derisini…AFIYET OLSUN.
19 Yorumlar »

FIRINDA ETLI PATATES

Artik tatli görmekten iciniz baymistir,bende durumu toparlamak icin bu yemegi takdim edeyim dedim.Biz ailece eti seviyoruz bazen diyorum iyi ki vejeteryan degilim,yoksa hic et yemiyecektim ömür boyunca:)Devamli et yemeyiz tabii sebze de tüketiriz saglikli yasam adina.
Ben lafi fazla uzatmiycam ve hemen tarife gececegim,buyurun tarif:))

MALZEMELER:
  • 500 gr et
  • 4 veya 5 adet orta boy patates.
  • Birber ev domates salcasi,su ve tuz.
YAPILISI:
Etler önce haslanir köpügü alinir,patatesler soyulur ve boyuna dilimlenir.Etler haslandiktan sonra tepsinin altina etler üzerine de patatesler dizilir.Malzemenin üzerine cikacak kadar salcali va tuzlu su ilave edilir.Patatesler pisene kadar firinda 200° pisirilir.Harika bir iftar yemegi olur, yanina pilavla birlikte de salata veya cacik iyi gider tavsiye ederim arkadaslar.AFIYET OLSUN:))
27 Yorumlar »

Pirincli Kabak

Ne zaman kabak pisirsem bende baska kimse yemez,hep “bir daha almayacagim” diyorum ama olmuyor almadan.Hep kizartmasi da olmuyor esim kizartmasini yer sadece,bense her türlüsüne bayilirim ve yine yaptim ve yine ben yedim:)Daha dolapta da var daha onlardan da baska bir tarif buldum deneyecegim ins.Pirinclinin tarifine bir bakalim simdi neler varmis:)))

MALZEMELER:
  • Üc adet kabak.
  • Bir bas kuru sogan.
  • Bir’er kasik domates ve biber salcasi.
  • Yarim su bardagi pirinc.
  • Siviyag ,tuz ve su.
  • Taze nane.
YAPILISI:
Kabaklar yikanir bicak sirtiyla cizik soyulur dogranir,tencereye siviyag konur ve soganlar icine atilir pembelesinceye kadar kavrulur.Salca eklenir ve kabaklar eklenir kavurmaya devam edilir,suyu ilave edilir tuzu atildiktan sonra kaynarken piricleri eklenir.Pirincler ve kabaklar pistikten sonra ocagin alti kapatilir dogranmis taze nane eklenir.Demlendikten sonra servis yapilir.Ben düdüklüde pisirdim.AFIYET OLSUN:)))
12 Yorumlar »

Soslu yaz kizartmasi.

Yaz yemeklerinin en kalorilisi fakat ve en cok sevilen lezzetlerindendir kendileri(kizartma).Esime göre yazin en hafif yemegiymis,kendisi öyle söylüyor.:)Bana göre yagli olsa da kesinlikle hayir diyemem.Bugün arkadasim geldi ona yaptim daha sicak yani:)Bir kac haftadir görüsemiyorduk cok iyi oldu geldigi.Kizartmanin tarifini vermeme gerek yok diye düsünüyorum,herkes gayet iyi bildigine inaniyorum.Sizleri güzel görüntüyle basbasa birakiyorum:)

20 Yorumlar »

Patlican Musakka

Günlerdir cilekli tariflerden iciniz baymistir arkadaslar:)cilekli süt,cilekli pasta,cilekli peykek derken bugüne ciktik.Sizlere söyle güzel bir musakka yaptim,bildigimiz musakka ama pekte güzel oldu.Patlican artik burada Türk bakkallarinda da bollasti ve cok güzeller.Benim gibi izine gidemeyenler icin alip yapsinlar tavsiyemdir,izine gidenler zaten Türkiye’de bol bol yiyecekler.:)
Neyse ben lafi uzatmayayim,hele izin konusuna girersem bu gece cikamam icinden:)Ben Türkiye’deyken diye baslarim söze,sonu gelmez toparlayip tarife bir göz atalim:)

MALZEMELER:
  • 3-4 tane patlıcan
  • 200 gr orta yağlı kıyma
  • 1 tane domates
  • 3 tane yeşil biber
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Tuz,karabiber
YAPILIŞI:
  • Kıyma kavrulur ve suyunu çekip yağını salınca doğranan soğanlar eklenir.
    Biberler de ilave edilip kavurmaya devam edilir.
    Soğan ve biber de kavrulunca salça katılıp çevrilir.
    Domates ilave edilir.
    Domatesler katledilmeden soldurulup patlıcanlar konur.
    Ateşi biraz kısarak patlıcanlar bir süre karıştırarak kavrulur.
    Yarım bardak kadar su ilave edilir, baharatları eklenerek kısık ateşte ağzı kapatılıp pişmeye bırakılır.Yanina mutlaka cacik ve pide suyuna bandira,bandira yiyin afiyet olsun:)
20 Yorumlar »

Hafta sonu mangal yaptiiiiiikkkk :):):)

Sayfalari gezerken gördügüm mangal manzaralarini hep kiskanirdim,ama sonunda bizde yaktik mangali.:)Hafta sonu arkadasimin bahcesindeydik,hava tam bir bahar havasiydi,uzuuuuun ve soguk kis günlerinden sonra cok iyi geldi.Hem bizim icin hemde cocuklar icin cok eglenceliydi,evde “anneeeeee,” sesinden uzaklastim.Evde olunca kizlar tartisirlar ve bana gelip sikayet ederler ee ne yapicaksin cocuk iste:)Ben bahceden bahsedeyim bari,tadi damagimda kaldi inanin insallah bir daha yapariz böyle bir kacamak.Hele o salata aklima gelince o közlenmis patlican beni bitiriyor:)Bizim orada KÖPOGLUMANCASI denir,annem yazin ekmek yapinca firina atardi patlicanlari aman ne de güzel olurdu:(((Yine özledim o eski günleri:) diyeceksiniz sizde “artik yeteeeeerr” diye ama ne yapayim söz etmeden duramiyorum.Neyse arkadaslar ben aradan cikiyorum sizi hafta sonu mangal manzarasiyla bas basa birakiyorum.Daha mangal yapamayanlarin darisi basina diyorum ve iste fotograflar iyi seyirler.:):):)



17 Yorumlar »

Islim kebabi ve cacik

Son günlerde bol,bol kurabiye yedik,söyle güzel bir yemek yayinlamak istedim.Patlicani cok seviyoruz ailece,bence Türk toplumu olarakta severiz patlicani, hele yaninda da bol sarimsakli cacik hiimmm.Yine vatanimdan söz etmeden gecemiyecegim.Nerede o güzel Türkiye patlicanlari.:((Bunada sükür diyorum ve herkesin bildigini biliyorum ama yinede tarife gecmek istiyorum.

MALZEMELER:
  • Patlican.
  • Kizartmak icin siviyag.
  • Domates.
Köftesi icin:
  • 500gr kiyma.
  • Kuru sogan.
  • Tuz,karabiber,kimyon.
  • Bir tane yumurta.
  • Bir su bardagi ekmek ici.
YAPILISI:
Patlicanlar soyulur ve uzun serit halinde kesilir, kara suyu cikmasi icin tuzlu suda bekletilir.Tavada kizgin yagda kizartilir.Köfte hazirlanir,bütün malzemeler karistirilir ve iyice yogurulur,sekil verilir kizartilir.Köfteleri patlicanlarin icine sarilir ve borcama dizilir, üzerlerine domates konur istenirse de en üste kasar peyniri konur ben koymadim.Salcali su hazirlanir kebabin üzerine dökülür firinda verilir.Yanin da mutlaka cacik tavsiye ediyorum.

Bir kase yogurt salatalik sarimsak ve tuz.Hepsi karistirlir salata ufak sekilde dogranir yogurda eklenir,üzerine kuru nane ve sizma zeytinyagla süslenir.AFIYET OLSUN:)))
28 Yorumlar »

Pirincli Pirasa

Kisin bu son günlerini yasarken,söyle bir pirasa pisireyim dedim.Bizim evde bir kisi:)) haric herkes sever,pilav niyetine yiyorlar.Havucta olunca daha bir lezzetli oluyor.Kisi ugurlamadan önce sizede tavsiye ediyorum,gerci burada hep havalar kapali oldugu icin baharin geldiginden haberimiz yok desem yeri var.Türkiye de ki gibi heryer miss gibi bahar kokmuyor,bizim köyün kokusunu ariyorum belki de.:(Kendim Nisan dogumlu oldugum icin bahara daha da cok önem verdigime inaniyorum.Dün anneme telefon ettim nasil olduklarini sordum?iyiymisler tarlaya bugdaylara ilac atmaya gitmisler.:(Hemen o güzel günler geldi aklima,o ucsuz bucaksiz uzayip giden bugday tarlalari.En iyisi arkadaslar ben tarife geceyim ne zaman eski günlerimden bahsetsem yada Türkiye’den bahsetsem cok acikli oluyor.:)…


MALZEMELER:
  • Üc adet pirasa.
  • Dört tane havuc.
  • Bir cay bardagi pirinc.
  • Bir adet orta boy sogan.
  • Birber ve domates salcasi ve tuz, siviyag.
YAPILISI:
Pirasalar, havuclar yikanir ve dogranir.Tencereye soganlar dograndiktan sonra kavrulur salca ilave edilir,dogradiginiz sebzeleri icine konur.Hep birlikte kavrulduktan sonra suyu konur,kaynadiktan sonra pirincler icine atilir ve pirincler pisinceye kadar pisirilir.Pirincler cok su cektiginden suyunu kontrol etmeyi unutmayin.Limonla servis yapilirsa daha lezzetli oluyor.AFIYET OLSUN:
16 Yorumlar »

Karni Yarik

Arkadaslar sayfami caldirdim,üzülerek söylüyorum gercekten cok,cok üzüldüm.E-mail adresimi verdim is parolaya gelince gitmiyor “böyle bir sayfa yok”diyor.Neredeyse cildircaktim birakacaktim sayfayi hic mi hic hevesim kalmadi.Derken;benim gercek dostum bana “cok iyi gittigimi ve bu isi iyi yaptigimi ve bana güvendigini”söyledi.Acaba ne gecti ellerine benim sayfami caldiklari icin?Insan da biraz karakter ve haysiyet olmali,vicdansiz insanlar hakkimi kiyamette alacagim sizden her kim yaptiysa.O kadar emek ve zaman harciyorsun,kendini bilmez biri gelip bütün herseyi sinsice calip gidiyor.Kaybeden kendisi oluyor,ben yine actim bir sayfa ve artik buradayim.:)
Neyse;ben yine de yaptigim yemekleri yayinliyorum güzel ve lezzetli hem de benim cok sevdigim karni yarikla,yeniden basliyorum.Bazen isler yolunda gitmeyebilir ama hayatta hic birsey icin fazla üzülmeye gelmez degil mi?Iste tarif:)

MALZEMELER:
  • 400gr kiyma.
  • Dört adet patlican.
  • Biber ve domates salcasi.
  • Kuru sogan,tuz ve yeterince su
  • Kizartmak icin siviyag.
YAPILIS:
Patlicanlar soyulur ve tuzlu suda bekletilir,kara suyunu cikarsin diye.Patlicanlari kuruladiktan sonra,kizgin yagda kizartilir.Diger yandan soganlar dogranir yagda kavrulur,kiyma eklenir tuzuve salcasini kattiktan sonra iyice pisirilir.Kizarttiginiz patlicanlari ortalarindan kesilir ve kiymali harctan doldurulur,bu islem malzemeler bitene kadar yapilir.Üzerlerini domates ve sivri biberle süslenir,salcali suyunu koyduktan sonra firinda pisirilir. Yanina mutlaka pilav yapmayi unutmayin cünkü cok yakisiyor.AFIYET OLSUN:
30 Yorumlar »

Pirincli Ispanak

Bana bi soru sorsalar “hayatta en cok sevdigin sebzeler den birisi hangisi” diye hic düsünmeden ispanak derdim.Cünkü gercekten cok seviyorum,icin de ispanak olan herseyi de severim aslinda.Yine Türkiye’yi anmadan gecemiyecegim,ben Türkiye’deyken ne güzeldi annem bahceye ekerdi.Dalindan koparip dogru tencereye missler gibi olurdu,o zamanlar ayrilik yoktu tabii.Bütün aile birlikteydik,bozulmamis bagdik o zamanlar.Otta pisirse annem lezzetinden gecilmezdi.Arkadaslar ben ne zaman gece sayfama yemek eklesem hep duygusal oluyorum,alt tarafi ispanak diyeceksiniz.Bu kadar duygu eklemek niye diye düsünenler olabilir,kusura bakmayin.Insan gurbette olunca pembeye de baksa siyah olmasa bile hafif gri görüyor,icim mi karar di nedir.:(((Hayatin güzel tarafindan bakmak en iyisi bence,galiba biraz toparlayayim ne dersiniz.Bazen siyaha beyazmis gibi bakalim.Ayy ne bu renkler iyice uctum ben:))en güzeli ben ispanaga döneyim arkadaslar.:))

MALZEMELER:
  • Yarim kilo ispanak.
  • Bir cay badagi pirinc.
  • Bir adet kuru sogan.
  • Bir’er yemek kasigi domates ve biber salcasi.
  • Siviyag su ve tuz.
YAPILISI:
Ispanaklar iyice yikanir ve elle koparilir,eger bicakla dogranirsa vitamini gidrmis. Tencereye koydugunuz siviyaginin icine yemeklik dogradiginiz soganlar atilir ve kavrulur.Salcayi da ekleyin,ispanaklari da ekleyin iyice kavurun.Suyunu ilave edip kaynayinca önceden islattiginiz pirincleri katin.Pirincler yumusayincaya kadar pisirin.Istege göre en son taze nane de ekleyebilirsiniz,cok nefis oluyor.Yanina sarimsakli yogurtla servis yapin.AFIYET OLSUN:
1 Yorum »

Yogurtlu Biber

Hafta sonunu gecirdikten sonra,haftaya yeni baslangic yaptik.Bu gün misafirim vardi.Arkadasin annesi Türkiye’den geldi kizina görmeye.Banada getirdi annesini,güzel bir gündü oturduk sohbet ettik vs…Her misafirde insan düsünüyor ne yapsam diye bende böyle basit ama lezzetli bir yogurtlu yapayim dedim.Annem yapardi öglen yemeklerinde nede tatli gelirdi ama Türkiyede yok üc renkli biberden,genelde carliston olurdu.Ee tabii o dahada güzel olurdu.Tarife gelince…

MALZEMELER:
  • -Üc renkli biber (paprika)-
  • Yogurt,tuz ve sarimsak.
  • -Kizartmak icin siviyag ve kirmizi toz biber.
YAPILISI:
Biberler yikanir ve dogranir yagda pisene kadar kizartilir,kirmizi biberi ve tuzu katilir.Yogurt sarimsaklanir soguyunca birbirine karistirilir.
4 Yorumlar »

Kahvalti Tabagi


Pazar kahvaltilarini cok seviyorum,cünkü herkes evde olup hep birlikte sofraya oturuyoruz.Esim vardiyali calistigi icin her pazar olmuyor tabii,denk geldiginde degerlendiriyoruz bizde.Hafta ici sabah iki saatlik isim oldugu icin”pazar gelsede yatsam” diyorum ama nafile.:)Herkesten önce evin annesi olarak ben kalkiyorum.Kizlar büyüsede onlar kalkip bize kahvalti veya ev islerinde bana yardim etseler diye bekliyorum.Allah’in izniyle o güzel günleri de görürüz.Sanirim herkes pazar gününü cok sever bütün aile birlikte,sanki o gün cocuklar bir baska mutlu oluyorlar.Daha önceleri ben pazar günlerini hic sevmiyordum,pazar günü depresyonuna giriyordum neredeyse.Ama simdi nedendir bilinmez sevmeye basladim.Bazi seyler rayina oturdu da ondandir,cocuklar olunca sevmedigim bir cok seyi sevmeye basladim.Ilk yillarimi hatirliyorum da kendime aciyorum inanin.Ben yine konuyu dagitmadan,deprosyana girmeden konuyu kapatayim.
Bu gün hava güzel,dünya güzel,ben güzelim:))Hersey güzel,cocuklarim güzel,diyerek herkese hayirli pazarlar diliyorum.
2 Yorumlar »

Hamsi

Balik cinslerinin icinde narin yapisiyla ve lezzetiyle kizartinca citirligiyla en güzelidir hamsi bence.Burda Carsamba ve Cuma günleri Türk bakkalina taze balik gelir.Aradan zaman gecince esim hemen der”Bu gün yemek yapma ben isten gelirken balik alacagim” diye.Ayiklamasi zor geldiginden hafif sitem ederim,ama sofraya geldiginde tadina doyum olmaz.Hele yaninda bol eksili salata enfes oluyor.Tarifini vermemde fayda varmi bilmiyorum cünkü herkes bilir diye dusunuyorum.Neyse kisaca yazayim diyorum arkadaslar.

MALZEMELER:
-Bir kilo taze hamsi
-Kizartmak icin siviyag
-Biraz un.
Baliklar ayiklanir yikanir ve tuzlanir.Ilk önce una sonra kizgin yagda kizarana kadar pisirilir.Afiyetle yenir.AFIYET BAL SEKER OLSUN::)
5 Yorumlar »

Dürüm

Ne zaman yufka yapsam hep böyle et kavururum,bu sefer mantarlisini yaptim gerci mantarlar esmer olmasina ragmen yinede lezztliydi.Yu fka olunca arasina ne koyarsan koy hepsi yakisiyor.Bizim ailede herkez sever yufka ekmegini severek yeriz,eminim herkezin sofrasinda sevilerek yenir herhalde.:):)

MALZEMELER:
  • 500 gr dana eti.
  • 750 gr taze mantar.
  • Bir adet kuru sogan iki dis sarimsak.
  • Yarimsar yesil ve kirmizi biber.
  • Tuz,kekik,kara biber, biraz siviyag.
HAMUR MALZEMELERI:
  • Tuz,un ve su.
YAPILISI:
Buzluktan cikardigim eti hafif gevsemeye baslayinca,keskin bicakla ince,ince kestim.Soganlari ve biberleri piyazlik dogradim ve mantarlarida ayni sekilde dogradim.Et iyice gevseyince,tavaya yagi koydum iyice kizdiktan sonra,ilk önce etleri attim sulanmasin diye devamli karistirdim.Kendini cekene kadar iyice pisirdim,sogan sarimsak ve biberleri attim icine hep birlikte kavurdum.Tuzunu ve baharatlarini atinca,ayri bir tavada soteledigim mantarlari da kattim icine kapagini kapattim ve demlendiridim.
Hamuru yogurduktan sonra,mayasiz oldugu icin beklemeye gerek yok,hemen acip pisirilir.Tabii ki yanina ayran yapmayi unutmayin.AFIYET OLSUN::):)
8 Yorumlar »

Kizartma Tabagi

Ne kadarda sagliksiz olsa en sevdigim yiyeceklerden birisi.Hele yazin daha da bir guzel oluyor hele birde Türkiye’deysen hepsini dalindan koparip dogru yagin icine.Bu yil gittigimde ramazandi ve daha annemin bahcesinde vardi hepsinden.Biber,patlican,domates,bamya,herbisey yani iftarda bol,bol yedim.Burada yaz ve kis sebzeler ayni sanki ot gibiler mübarekler ne tadi var ne tuzu.Ben cok özlüyorum vatanimin tasini topragini,meyvesini sebzesini,burda eksende bahceye olmuyor,belki topragi degisik ondandir.Bosuna dememisler aci vatan Almanya diye.:(
Neyse ben daha fazla acitasyon yapmayayim,sonucta burada yasiyorum ve bir gün dönecegim insallah.Ben tarifini vermeyecegim cünkü görüntü anlatiyor.Yapanlara afiyetler olsun.:):)

5 Yorumlar »

Sogan Yahnisi

Bu yemegi sevgili Lavantin’de gordugumden beri hep denemek istemisimdir,kismet bu guneymis.Bol soganli oldugu icin hep ertelenmistir,kücük sogan aldigimda hemen yaptim.Yalniz bir degisiklik yaptim,gercek tarifinde haslanmis nohut vardi, elimde bugun icin olmadigindan icine patates koydum.Emin olun boylede cok lezzetliydi.Tarif icin tesekkuler Lavantin’cigim.;)

MALZEMELER:
  • 500 gr. arpacık soğanı
  • 200 gr. kuşbaşı et.
  • 1 kaşık salça
  • Bir miktar haşlanmış nohut(ben patates koydum)
  • Tuz, karabiberSıvıyağ, nane, limon suyu veya sumak ekşisi
YAPILIŞI:Et güzelce kavrulup, salça ilave edilir.Bir süre daha kavrulan salçanın üzerine su konarak etler pişmeye bırakılır.Etler tamamen pişince, soğan ve nohut eklenerek soğanlar yumuşayana kadar pişirilir.Baharatları eklenerek, yağda kavrulan nane üzerine dökülür.
5 Yorumlar »

Inegöl Köfte

Denemis oldugum ve iclerinden en cok begendigim bir köfte bence, herkese tavsiye ediyorum.Ilk firsatta deneyin derim siddetle.:)

MALZEMELER:
  • 500 gr kiyma
  • Dört tane kuru sogan.
  • Karabiber,tuz ve bir tane kabartma tozu.
  • Bir su bardagi kadar ekmek ici veya galate unu.
YAPILISI:
Emekleri robottan gecirin,soganlari soyduktan sonra onlarida robottan gecirin.Yogurma kabina bütün malzemeyi birlestirin.Iyice yogurduktan sonra sekil verin,yagli kagit serili firin tepsisine dizin.200° derecede kizarana kadar pisirin.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...