9 Aralık 2012 Pazar

ATIRTIRMALIKLAR.


Okullar tatil olunca herkesler biryerlere tatile gidiyor ve bloglarda da bir durgunluk var,ben zaten oldugum yerde sayiyorum :) Inanin ay haziran olmus ve ben hala Mayis gibi hissediyorum böyle bir yerinde saymalik olusmus bende.Bahar depresyonuna girmedim ya! ondandir. :) Arkadasimin bahcesinde yufka yapmistik onun verdigi yufkalar ve esimin ektigi sarimsaklarla oglen yemegine böyle bir kombin hazirladim :) Yazin gözünü seveyim,zaten hic yemek secmem ama yaz gelince agir yemeklerden uzak dururum ve secerim herkes gibi.Yanina demlenmis cay veya serin bir ayran esliginde severek yiyeciginizbir ögün,herkese tavsiye ederim.Bu hafta burada okullar son izine gidene yolculuk var ama ben burdayim ama InsAllah Kurban bayraminda vatandayim.Önümüz Ramazan ve yeni tariflerle görüsmek dilegiyle diyor ve kisacik ara diyorum. ;)

1 Yorum »

Baharatli firin patates.

Yine arayi actim biliyorum ama istem disi bir ayrilik oldu bu,biliyorum altta ki asideyi ve yaninda duran anlamsiz ayakkabiyi görmekten biktiniz. :) Insan ne oldum dememeli ve ne olucam demeli bu sözü bir daha iyi anladim.Babamin rahatsizligi bunu anlamama vesile oldu,canm babam benim ansizin acik kalp ameliyati gecirdi bir hafta icinde neler yasandi bitti gectikten sonra daha iyi anliyor insan.Uzakta olmanin verdigi s1k1nti bir tarafa hic birsey yapamamanin verdigi s1k1nti baska bir tarafa,hep dua vardi elimde ve dilimde.Allah kimseye dermansiz dert vermesin,Cok sükür cok iyi babam simdi.O kadar üzgündüm ki bos bos bakiyordum etrafa hani derler ya ” mal,mal bakiyor” diye aynen öyleydim,elimde telefon aramak ve ses tonundan sonra ki cümle ne gelecek diye beklemek insana yil geliyor ve son telefon ” abla babam ameliyattan cikti” cümlesinin verdigi sevinc ve gelen gözyasi ;( Neyse ki artik o günler gecti Elhamdulillah,Allah bütün hasta olanlara acil SiFA versin.
Bu papatesleri bugün yaptim ve firindan yeni ciktilar,bugün tam bir iLKBAHR havasi yasadik inani dört mevsim bir arada idi.Hava bir kapandi ardindan gelen yagmur ve arkasindan parlak bir günes,arkada ki fondan anlasilir günesin tazeligi :) Bakalim ileriye dogru yaz kendini iyice hissettircek insAllah,bakalim herkes tarafindan bilinen tarifte neler var ;)

Malzemeler:
  • Patates.
  • Karabiber,kimyon,kirmizi tozbiber,tuz,zeytinyag.
  • Bir dis sarimsak.
Yapilisi:
Patatesler soyulur ve yikandiktan sonra elma dilimi gibi iri dogranir,diger baharatlar,tuz,zeytinyagi eklenir, sarimsak rendelenir ve iyice harmanlanir.Yagli kagit serili firin tepsisine yayilir ve 200° pisirilir. Biz kitir sevdigimiz icin iyice kizarttim ;) Yanina cacik cok yakisiyor tavsiye ederim.
9 Yorumlar »

Ispanakli borani.

Ramazan geldi yarin 9. günün orucunu tutucaz Allah’in izniyle,daha dündü ilk günü gelip gider anlamayiz bile Allah kiymetini bilen kullardan aylesin bizi.bu güne kadar hic tatli yapamadim gündüz hayalini kurdugum aksamin sadece su icmekle geciriyorum inanin sahurda bilem su iciyorum sadece,gerci sözü buraya getirdim belli sonunu bulamiycam :) Geleim bu günkü nefis bir tarife, ispanagi sevmeyen yoktur herhalde ben bayilirim vallahi.Annem kis gelince pek s1k yapardi kendi bahcemize ekerdik tazecik olurdu ve yemegi ve yogurtlusuna ailecek bayilirdik,bir de kalabalik vardi tabii ne güzelmis o günler insan büyürken kardes oluyor evlenince herkes kendi yuvasinin derdine düsüyor ve hafif bir uzaklasma oluyor haliyle.Ben buraya noktayi koyup tarife geceyim sonra nerede oldugu mu bile unuturum :)

Malzemeler:
  • Ispanak.
  • Siviyag,tuz,kurusogan.
  • Bir kasik karisik salca.
  • Bir dis sarimsak,yogurt,üzeri icin az siviyag ve kirmizi toz biber.
Yapilisi:
Ispanaklar ayiklanir ve güzelce yikanir,ufak dogranir veya elde bölünür.Tavaya sogan yemeklik dogranir ve yagda pembelesinceye kadar kavrulur,salca katilir,ispanaklar konur ve pisene kadar kavrulur tuzu ilave edilir.Yogurt sarimsaklanir ve soguyan ispanaklarla karistirilir,üzerine yagda kirmizi biber yakilir ve üzerine gezdirilir.Afiyet olsun…
3 Yorumlar »

Yogurtlu semizotu salatasi.


Yaz gelince insan agir yemeklerden uzak duruyor hem de yediklerine dikkat etmek istiyor,hos burda havalar su anda serin ama Türkiye’de kiler icin cok sicak.Bahceye ektigim semizotlari yetisti ve yemege basladik ilk olarak yogurtladim dogrusu :) Nefis oldu, bilen bilir tadini kesinlikle tavsiye ediyorum yapimi kolay malzeme az lezzti tarsilmaz.
Malzemeler:
  • Bir demet semizotu.
  • Bir kase yogurt.
  • Sarimsak,tuz ve zeytinyagi.
Yapilisi:
Semizotlari ayiklanir iyice yikanir ve ufak dogranir,yogurt sarimsaklanir bütün malzemeler iyice karistirilir.Üzerine zeytin yagi gezdirilir ve afiyetle yenir. :)
8 Yorumlar »

Cilekli sorbe.

Tam mevsimi deyip arkadasimla tekrar gittik bu sabah cilek tarlasina,mübarek yagmurdan sonra bir dökmüsler cok vardi.Kahvaltiyi cilekle actik dogrusu :) Önceki topladiklarimdan hem recel yaptim ve denemek icin de serin mi serin güzel mi güzel bu sorbeyi yaptim,sicak yaz günlerinin vantinatör etkisi yapan insanin icini serinleten sorbeyi herkese tavsiye ediyorum.Gezdigim bir cok sayfalar da tarif ayniydi kendimden bir katki yapmadim,deneyen arkadaslarimin ellerine saglik diyorum ve tarife geciyorum…

Malzemeler:
  • Bir su bardagi seker.(isteyen azaltabilir)
  • Bir su bardagi su.
  • Iki su bardagi rondodan cekilmis cilek.
Yapilisi:
Cilekler yikanir ve rondodan gecirilir,seker suda eriyene kadar ocakta devamli karistirilarak eritilir.Kaynamaya baslayinca cilekler konur ve kaynamaya baslayinca ocaktan alinir.Buzluga dayanikli bir kaba dökülür ve sogumaya birakilir ve soguduktan sonra buzluga konur,her saat basi cikartilip karistirilir ve 6 saat sonra servise hazirdir.Herkesi serinlemeye davet ediyorum,afiyet olsun. :)
10 Yorumlar »

Kahverengi mantar sote.

Daha önceleri mantari hic sevmezdim tam yemege baslamistim ki beni zehirlemeye kalkti :) gida zehirlenmesi yasadim ama yine de vazgecmedim mantardan :) Simdi her halini cok severim,zaten mübarek türlü tarifi var her seyin icine kat hepsine de ayri bir lezzet katar.Son zamanda da kahverengi mantar favorim,genelde de s1klikla yaparim.Yine bu tarifimi arkadasim Dilek’e göderiyorum, ‘Diyet ve diyabetik tarifler’ etkinliginin ev sahibesi kendileri :) Yanina söyle haslanmis basmati pirincle servis edilirse nefis olur,iyi bir ana ögün bana göre. :D

Malzemeler.
  • 250gr esmer mantar.
  • 100 gr haslanmis kusbasi et.
  • Yesil sogan,yesil sarimsak.(miktari istege bagli)
  • Iki kasik zeytinyagi,tuz, karabiber,bir kac kiraz domates.
Yapilisi:
Mantarlar ayiklanir ve yikanir,kurulanir ikiye veya üce bölünür.Sogan ve sarimsaklar ayiklanir,yikanir ince dogranir.Teflon tava atese konur iyice kizdirilir,mantarlar kizgin tavanin icine atilir yagi eklenir ve devamli karistirilarak cok su salmasi engellenir.Sogan, sarimsaklar ve haslanmis etler de icine atilir,tuz ve karabiber de eklenir domatesler de eklendikten sonra ocak kapatilir.Tavanin kapagi kapatilip demlendirilir ve sicak servis yapilir.Afiyet olsun size,benim icin cok lezzetliydi. :)
6 Yorumlar »

Tavuklu keskek.

Ayy,corba kokmus buralari :) neyse ki geldim.Bloglardan denemelerim basladi ilk olarak keskegi takdim edeyim,bir cok tarif denedim ama öncülük bunda ;) Ilk olarak bir arkadasta yemistim ve koyun etiyle yapmisti ve benim de tadini bilmedigim bir lezzetti.Mübarek hic sevmemistim aradan yillar gecti ben diyeyim 5 siz deyin 10 sene gecti o kokusunu untamadim bir türlü.Neyse ki tekrar denemeye bayagi bir düsündükten sonra karar verdim arkadasim lavantin de gördükten sonra.Lazzeti güzeldi yöresel olarak sevenler icin her zaman aranacak olsa da, benim icin yilda bir defa yeterli olur. :) Tarifi aynen veriyorum afiyet olsun…

Malzemeler: (4 Kişilik)
  • Yarım tavuk veya 2-3 but
  • 1 bardak yarma (aşurelik buğday, dövme)
  • 1 kaşık tereyağı
  • Toz ve pul biber
  • Tuz
Yapılsı:
  • Yarmayı geceden ıslayın.
  • Tavuğun derisini ve yağlarını temizleyip tencereye alın.(Yağlarını almamızdaki maksat üzerine tereyağı kavuracağımız iç,in fazla yağ yüklenmesinden korunmak.)
  • Islanmış yarmayla tavuğu üzerini geçecek kadar su ve tuzla ocağa koyun ve mümkünse düdüklü tencere de yarma tamamen açılana ve tavuk lime lime olana kadar pişirin.
  • Tencerenin kapağını açın ve tavuk parçalarını dikkatlice çıkarıp kemiklerini ayıklayıp tekrar tencereye atın.
  • Büyük ve sağlam bir kaşık yardımıyla keşkeği ezerek karıştırın ki, tavuk etleri tel tel olsun.
  • Karıştırma işleminden sonra servis tabaklarına aldığınız keşkeğin üzerine tereyağında kavrulmuş pul ve toz biber dökün.
26 Yorumlar »

Avakado salatasi

Avakadonun sebze mi? yoksa meyve mi? oldugunu arastirdim ama bir sonuca varamadim.Salatasi olduguna göre sebzedir diyerekten sebze etkinligini düzenleyen arkadasim Lama’ya gönderiyorum.Cok coookkkk gec kalmis olmama ragmen yine de katilayim istedim:) Arkadasima kolayliklar diliyorum.

Bir defa arkadasimda kahvalti da yemistim cok hosuma gitti,bende evde yaptim gercekten de cok yakisiyor cayin yaninda:) Malzemeler bölümüne gecmeyecegim tarifi kisaca yazarim.
Bitane olgunlasmis avakado bir dis sarimsak ve yarim limonu hepsini birlikte karistiriyoruz ve hemen tüketin cabuk bozuluyor.Misafirlerinize veya kendiniz icin cok degisik bir ikram.

10 Yorumlar »

Ev yapimi yogurt

Yil 97 ben Almanya’ya ilk adim attigim yildi ve buraya gelmenin verdigi rüyayla,hersey bana degisik ve bir o kadarda lezzetli geliyordu.Tipki yogurtta oldugu gibi hazir marketten git al, rahatti da alip gelmek hemen sofraya koymak.Sonra tabii; maymun gözünü acti:) rüyadan uyandim artik hic birsey aradigim daha dogrusu kacirdigim damak tadima uygun degildi.(Biraz acidasyon olsun diye,bakalim sonu nereye varcak:)) Hersey bogazimda dügümleniyordu birsey gecmez oluyordu,anladim ki dönülmez aksamin ufkundayim:) Ben artik bizim ahirda ki alaca inekten ayrilmistim,onun miss gibi sütüne hasret kalmistim inek sagmayi bile özlemistim, düsününce burnumun diregi sizlamisti.Neyse;sadade geleyim:) Artik burada market sütüde olsa evde yogurt yapmaya karar verdim ve yillardirda yapiyorum,önceleri hayran oldugum hazir yogurda simdi kasigimi bile sürmüyorum lezzetli bulmuyorum.Ve artik benimde evde yapilan yogurt tarifi verme zamani geldi diye düsündüm nacizane yaptigim yogurdu yayinliyorum.Zaten verilecek tairfte yok aslinda,gerekli malzeler belli süt ve mayalamak icin yogurt.Ilk olarak mayalayacaginiz yogurt kabinin yerini hazirlayin yani örtmek icin,sütü iyice kaynatin hazir olan kabin icine dökün ki yerini isitsin.Sütü sogumaya birakin,parmaginizi icine soktugunuzda sicakligini hissedip eliniz yanmiyorsa olmus demektir.Mayalik olan yogurdu cirpip sütün icine katin ve söyle bir karstirin,üzerini iyice örttükten sonra 5 veya 6 saat hic ellemeyin.Bir gün dolapta dinlendikten sonra yemeye baslayin daha lezzetli oluyor.Haydi bakalim yogurt yapmaya:) (hele sükür toparladim sayilir:):):)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...