9 Aralık 2012 Pazar

BALIK YEMEKLERi.

HAMSI


Hamsiyi cok severiz her hafta almasakta s1klikla yapmaya calisiyorum,ama mutfak cok kokuyor hele her zaman yapsam herhalde mutfagim ne hale gelir.Cam kapi acsamda yine o agir kokusu siniyor her yere mübarek,lezzeti ve sagligi yerinde ama kokusu bir o kadar sorun.Gülü seven dikenine katlanir,Sakla samani gelir zamani,Damlaya,damlaya göl olur…Ayy ne yaziyorum ben atasözlerine dalmisim yani :) Dalmayacak gibi degil ki Atalarimiz her olaya bir söz bir yakistirma yapmislar,galiba dünya da en cok bizim Atalarimiz konusmustur diye düsünüyorum :) Neyse baliga dönelim, kizartma degil de buglama yapayim desem kimse yemiyor ki benim adam sagolsun biraz giciktir :) yemez öyle herseyi… Eger ben cok seviyorum mutfagim da kokarsa koksun diyorsaniz (benim gibi) hemen hamsiler alinsin ve tavaya konulsun :)

MALZEMELER:
  • Bir kilo hamsi.
  • Kazirtmak icin siviyag.
  • Un,tuz.
Yapilisi:
Baliklar ayiklanip yikanir tuzlanir, una bulayip kizgin yagda kizartilir.Salatayla birlikte servis yapilir,kuru soganda cok yakisir yanina :) Afiyet olsun…

18 Yorumlar »

Firinda cupra.

Bir haftadan beri helva görmekten gina gelmistir size arkadaslar:)Söyle güzel bir balikla giris yapmak istedim,yine baktim ki günler Pazartesi’yi gösteriyor.Ilk defa yedigim bir balik türü cupra,hep yedigimiz hamsi oldugu icin büyük baliklara bakmiyordum ama yanilmisim büyük baligin lezzeti de büyük olurmus anlamis oldum bu arada:) Firinda olmasi daha güzel oldu yagsiz ve saglikli bir balik,istiyorsaniz hemen deneyin derim ben:) Yanina birde göbek salata bol limonlu ohh miss gibi,Allah bereket versin diyelim:) Zaten pek zor bir yemek olmadigi icin Arife tarif geremkmez diyorum,temizlenmis baligi tuzladim bir kac tane tane karabiber serpistirdim firina atip kizarip pisene kadar firinladim.Afiyet olsun…

8 Yorumlar »

Galete unlu balik ve sebze haslama.

Kis aylarina girdigimiz su zaman da ve salgin hastaliklarin daha cok bulsici oldugu dönemde,saglikli beslenmek ve vücud direncimizi kuvvetlendirmek gerek.Kis sebze ve meyvelerinin bol oldugu dönemde kendimize ailemize iyi bakmamiz gerek diye düsünüp böyle bir aksam yemegi tabagi hazirladim.

Malzemeler:
  • Hazir balik kullandim alip kizarttim:)
  • Brokoli,patates ve havuc.
  • Cok az su ve tuz.
  • iki dis sarimsak,limon ve zeytinyagi.
Patatesler ve havuclar soyulup yikanir ve dogranir,brokoli dallarindan ayrilir ve bol suda yikanir tencerenin icine hepsi birlikte konur.Az miktarda su konup tuz ilave edilir,kisik ateste pisene kadar haslanir.Mümkün oldugu kadar tencerenin kapagi acilmasin.Haslanan sebzelerin üzerine sarimsak rendelenir limon ve yag gezdirilir.Afiyet olsun…
6 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...