9 Aralık 2012 Pazar

Benim uydurklarim.

Havuclu,patatesli,sehriye corbasi.


Suanda disarida bir kar yagiyor ki sormayin gitsin :) bilgisayarda acikti aslinda tarif yayinlamaya niyetim yoktu,amma velakin ortami bulunca kacirmayayim dedim.Kar ve icimizi isitacak sicacik bir corba iyi gider diye düsündüm,bu corbayi uzun zaman önce yapmistim.Hani hep derim benim kücük kizim corba hastasi diye, onun (bizim) icin yaptigim bir corbaydi bu.Icinde malzeme bol vitaminli olunca doyurucu bir corbaydi nefisti,denemek isteyenlere tavsiyem.Hele evinizde corba hastasi bir miniginiz varsa. :)

MALZEMELER:
  • Bir orta boy patates ve bir orta havuc.
  • Bir cay bardagi arpa sehriye.
  • Yeterince su.
  • Tuz,siviyag,kurunane,karabiber,kimyon.
  • Üzerine maydanoz.
  • Bir corba kasigi karisik salca bir corba kasigi un.
Yapilisi:
Patates ve havuc küp,küp dogranir.Siviyag tencereye konur un ve salca kavrulur üzerine su ilave edilir.(su soguk olsun cünkü un topaklanir sicak su olursa)Kaynayan suyun icine havuc,patates,ve sehriye eklenir karistirilarak pisene kadar kaynatilir.Pisen corbanin ilk sicakligi cikinca dogranan maydanoz eklenir(istenirse serviste koyabilirsiniz). Afiyetle yenir. ;)
5 Yorumlar »

Kakaolu un kurabiyesi

Pazartesi olunca günler cabucak geciyor bir bakmisin Cuma gelmis bile,günlerin nasil gectigini gecince anliyoruz.Yarin gelicek misafirleriniz kakaolu un kurabiyesi tavsiyesi ile tarife geciyorum. ;)
Tarifimi arkadasdim gelibolu17 gönderiyorum. PDCE 77

MALZEMELER:
    • 250gr tereyagi
    • 1 cay bardagi sivi yag
    • 4 yemek kasigi nisasta
    • 1 su bardagi pudra sekeri
    • 3,4 yemek kasigi kakao
    • yeterince un
    YAPILISI:Oda isisinda yumusamis tereyagini ve diger malzemeler yogurma kabina alinir yeterince un ile kulak memesi yumusakliginda yogrulur hamurdan parcalar koparilarak yuvarlanir ve yagli kagit serilmis tepsiye dizilir,önceden isitilmis firinda 175 derecede yaklasik 20 dakika pisirlir.Firindan cikip iyice soguyunca üzerine pudra sekeri serpilir.Yanina cay veya kahve mutlaka olsun,afiyetle yenir. :)
6 Yorumlar »

Asüre günü vePortakalli tart

“”Yaninda sadaka verecek birseyi olmayan kisi yahudilere LANET etsin,cünkü o onun icin sadakadir”"
(Fahruddin Er-Razi Tefsiri kebir 2/429)
Haydi hep beraber SADAKA verelim ve bütün beddualarimiz zalimlerin üzerine olsun ins,Rabbim! sen onlari görüyorsun ancak onlara SEN (ALLAH cc) GÜC GETIRIRSIN…
Yarin mübarek ASÜRE günü yani Muharrem ayinin 10. günü.Bu gecede yapilacak ibadetlerden bazilar; Muharremin 9.ve 10. geceleri birer tesbih namazi kilmalidir.Yine 9.ve 10. geceleri teheccüd vaktinde rizai ilahi (Allah rizasi) icin 4 rekat namaz kilinir.Her rekatta Fatihadan sonra 50′ser ihlasi serif okunur.
Bu gece cok mübarek olup ve bazi hadiseler de meydana gelmistir,Fakih Ebülleys hz.beyanina göre Asüre günü meydana gelen hadiselerden bazilari.
1-Yerlerin ve göklerin yaradilmasi.
2-Hz Adem AS.tevbesinin kabulu.
3-Hz.Musa AS. firavnin serrinden kurtulmasi ve firavnin helak olmasi.
4-Hz.Ibrahim AS. dünyaya gelmesi ve atesten kurtulmasi.
5-Eyüp AS hastaliktan sifa bulmasi.
6-Yunus AS Baligin karnindan kurtulmasi.
7-Süleyman AS Saltanat verilmesi.
8-Nuh AS Gemisinin karaya oturmasi.
9-Hz.Hüseyin’in sehit edilmesi.
10- Kiyametin kopmasi da asüre günü olucaktir.
ASÜRE günü ayrica, eve ufak tefek erzak alinirsa bir sene boyunca evde bereket olur. En az 10 Müslümana SELAM verilir Fakir fukara sevindirilir.O gün gusl edenler bir sene ufak tefek hastalik görmez. BiiZNILLAH…
Tam portakal mevsimi simdi evde kalan portakalarla yapilacak en güzel tarifi veriyorum arkadaslar.Herseyi mevsiminde tüketmeye özen gösteriyorum,ayy bak canim nasil portakal cekti tarifi yazip bir portakal soycam ve bas ucuma koycam :)

HAMUR MALZEMESI.
  • 1.200 gr. un
    2.120 gr. margarin
    3.65 gr. pudra şekeri
    4.1 paket vanilya
  • İç dolgusu:
    .180 gr. şeker
    .1 paket vanilyalı puding
    .1/2 bardak portakal ve limon suyu
  • .1/2 bardak su
    .2 kaşık un
    .2 yumurta
    .1 kaşık limon kabuğu rendesi
    .1 paket vanilya
    .1/2 paket kabartma tozu
  • YAPILIŞI:
    .Hamur hazırlanıp yarım saat buzdolabında dinlendirilir.
    .Buzdolabından alınan hamur unlanarak açılıp, kelepçeli kalıba yayılır.
    .180° de kendini toparlayana kadar kızartmadan pişirilir.
    .Diğer tarafta dolgu malzemesi sirayla eklenerek karıştırılır.
    Kendini toparlayan hamur firindan cikarilir sivi karisim dökülür.
    Tart tekrar sıcak fırına konur, hamur ve üzeri pişene kadar fırınlanır. Servisten önce üzerine pudra sekeri serpilir.Afiyet olsun…
4 Yorumlar »

Tavuklu Pilav.

Tavuklu pilavi ne zaman yaptigimi unutmusum arsivi gezerken gördüm vallah bozulcakmis yani ;) Mersinli arkadasimla konusurken “mutfakta yemek yaptigini söyledi”bende tabii sordumda tavuklu pilav dedi,annesi böyle yaparmis.Biz arkadaslarla telefonda hem konusuruz hem de bütün isimizi yapariz,ben kulagima bagliyorum telefonu kapattigimda tuslarin izi cikmis oluyor kulagima :D Telefon sabit hat olunca ve telsiz olunca böyle oluyor, oturursak bütün isler kalir adamlar bosar bizi sonra. (°_°) Neyse;sadede geleyim arkadasim tarifiyle tavuklu pilav,Gülsen tesekkür ediyorum canm. :)

MALZEMELER:
  • Bir adet tavuk gögsü,veya üc adet but.
  • Tuz, karabiber,kimyon.
  • Pilav icin:
  • Bir su bardagi pilavlik pirinc.
  • Iki su bardagi su bir bardagi tavuk suyu .(eger 45dak. önceden islattiysaniz ölcüyü bir’e bir koyun)
  • Bir kasik tereyag.
  • Tuz.
YAPILISI.
ilk olarak tavuk düdüklü tencere de haslanir ve böylelikle tavuk suyu elde edilir,soguduktan sonra etler kücük parcalara ayrilir yani tiftiklenir.Teflon tavada iki kasik siviyagda pisen etler iyice kavrulur ve baharatlar katilir.Diger yandan da önceden islattiginiz pirincleri iyice yikayip süzgece alin süzülsün yag eriyince pirincleri atin biraz kavurduktan sonra tuzunu atin.Kavrulan pirincin üzerine sicak suyu ilave edin,ocagin kistiktan sonra suyunu cekene kadar kisik ateste pisirin tam demlenme esnasinda pilav kavrulan tavuklarin üzerini örtecek sekilde tavuklarin kavruldugu teflon tavaya dökülür.Demlenmeye birakilir ve servis edilecegi zaman tabaga ters cevrilir görünüste oldugu gibi :) Afiyet sifa olsun…
8 Yorumlar »

Havuclu kabak corbasi.

Sonbaharin bu soguk günlerin de insan icini istacak bir corba ariyor,benim kücük kizda tam bir corbaci sebzeyi sade yemegini yapinca yemezler ama corba icinde bayila,bayila yerler.Bu corba da tam kis icin birebir icinde ki vitaminler cok,sesli ve sessiz harfleri icine almis vitamin bakimindan :D a,b,c,d,e böyle devam ediyor. ;)
Bakalim neler varmis. Herkese hayirli cumalar diliyorum.

MALZEMELER:
  • Bir adet orta boy kabak.
  • Bir adet havuc.
  • Bes bardak su (bir bardagi et veya tavuk suyu)
  • Bir yumurtanin sarisi.
  • Bir su bardagi yogurt.
  • Iki corba kasigi un.
  • Tuz, siviyag, bir kac dal dereotu,limon.
Yapilisi:
Kabak rendelenir suyu s1k1l1r,havuc rendelenir.Tencereye siviyag konur kabak ve havuclar devamli karistirilarak yumusayana kadar kavrulur.Sicak su ilave edilir,kaynamaya birakilir. Diger yandan terbiyesi hazirlanir,yogurt,un,yarin limon suyu ve yumurtanin sarisi tel cirpicakla iyice cirpilir.Kaynayan corbayadan sicak su alinir ki;yogurt isinsin diye (direk dökersek yogurt kesilir) ilinan karisim yavas,yavas corbaya eklenir.Kaynamaya birakilir(eger koyu olduysa su ilavesi yapilir).Pisen corbanin ilk sicakligi cikinca tuz eklenir.Servisten önce dereotu dogranir,servise hazirdir.Afiyet Sifa olsun…
6 Yorumlar »

Peynirli Ekmek Dolmasi.

Tariflerini denemekten hic tereddüt etmedigim bir site var saglikli mi saglikli tarifleri var ve ondan bir tarifle yine haftaya baslamak istedim.Gercekten de harika bir ekmek oldu,kizlar okuldan gelmeden önce yaptim firindan gelen miss kokularla karsiladim yavrularimi.Sevdikleri yemekler yapinca bana iltifat edip dururlar ‘anne sen annelerin en güzelisin,benim Melek annemsin’ derler. :D Tabii benim de agzim kulaklarimda :D Neyse ben döneyim tarife, saglikli mutfak Hilal’ime tarif icin cok tesekkür ediyorum ve tarifi aynen aktariyorum. ;)

MALZEMELER:
1 ad Ekmek ( çavdar yada tam buğday olabilir) (ciabatta ekmegi kullandim)
100 gr rendelenmiş taze kaşar peynir
50 gr rendelenmiş İzmir Tulumu( Moova kullandım) (ben beyaz peynir kullandim)
1 Yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı mavi haşhaş
1 ufak sarımsak (bir dis)
1,5 tatlı kaşığı Dijon Hardalı (ben kullanmadim)
Üzerine serpmek için maydanoz
YAPILIŞI
Derin bir kasede, peynirler, haşhaş, oda sıcaklığında tereyağı, ezilmiş sarımsak ve hardal konularak iyice karıştırılır. Ekmek önce soldan sağa verev sonrada sağdan sola ufak lava dilimleri şeklinde kesilir. Ekmek kesilirken tabanı kesilmeyecek sabit bırakılacaktır. Daha sonra bu kesilen yerlere peynirli karışımdan doldurulur. 180C’ de 10-12 dk peynirlerin erimesi sağlanır ve sıcak servis yapılır.
8 Yorumlar »

KAKAOLU NEFIS KEK.

Dün sabah gelecek olan misafirlerime yapmistim bu keki,aslinda bir hikayesi de var.Bu islak bir kek olucakti tarifi öyleydi ama son anda unu ekleyip ayirmayi unuttugum sivi malzemeden dolayi böyle bir kek cikti ortaya, inanin iyi ki böyle olmus gercekten de nefis bir kek oldu,artik favori keklerimin arasinda ki listenin basinda.(nasil bir cümle oldu) :)
Bu özel kekimi özel arkadasimin ev sahipligini yaptigi PDCE ETKINLIGINE GELIBOLU17 gönderiyorum,kolayliklar diliyorum.Tarife geciyorum.

MALZEMELER:
  • iKI YUMURTA:
  • Bir yemek kasigi margarin.
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Bir su bardagi seker.
  • Bir cay bardagi süt.
  • 4 yemek kasigi kakao.
  • 7 yemek kasigi un.
  • Bir paket vanilya ve kabartma tozu.
YAPILISI:
Seker,vanilya ve oda sicakliginda ki yumurtalar iyice cirpilir ki göz göz olana kadar,ardindan margarin,süt,siviyag da eklenir ve cirpilir.Kakao,un kabartma tozu eklenir karisana kadar cirpilir(cok fazla degil) yaglanmis kaliba dökülür 180° kürdan testini basariyla gecene kadar pisirilir.Servis yapmadan önce de üzerine pudra sekeri serpilir,yanina mutlaka güzel demlenmis cay olacak… :)

7 Yorumlar »

Kavurma.

Bir bayrami daha geride biraktik Allahin izniyle,Kurbanlar kesildi etler ocaga kondu.Bizim evde dört gözle beklendi babamiz gelsin etleri getirsin diye.Aksam gec oldu baba eve gelene kadar ama biz yine de nefsimizi cigerle körledik.Ertesi gün hemen etler kavurma moduna girdi,ben halaa et yerken “tosunum benim” diyerek yiyorum :) ve ilk defa tosun kesmenin verdigi mutluluk belli oluyor :D Allah kestigimiz kurbanlari kabul ve agiz tadiyla yemegi nasip etsin saglikla insAllah… Bloglar gecen hafta cesit,cesit tatli tarifleriyle süslendi bu hafta da et yemekleri tarifleriyle süslemeye devam ediyor. ;) Kavurma tarifine gecelim bakalim. :)

MALZEMELER VE YAPILISI:
  • Etler dogranin ve tencereye konur,kendi suyunu salip tekrar cekene kadar arada karistirilarak kaynatilir.(cabuk pismiyor) Sicak su ilavesiyle pisirmeye devam edilir,bir iki bas kuru sogan bütün sekilde etlerin icine atilir.Arada pisme testi yapilir eger pismediyse sicak su ilave edilir tekrar.Pismeye dönen etlere ic yagindan konur ve kendi yagiyla kavrulur,tuz ve karabiber eklenir.Ocagin alti kapatilip kapagi kapatilan tencere bir bes dakika dinlendirilir.Servise hazirdir,afiyet olsun…
1 Yorum »

Limonlu islak kurabiye.

Persembe günü mübarek Kurban Bayrami iNSALLAH,Rabbim tekrar,tekrar görmeyi nasip etsin.Bayrami bayram(!) olan kullarindan eylesin bizi(amin).Müslümana ‘Günahsiz gecen hergün bayramdir” buyuruyor Hz Ali(keremallahuveche).Hergünümüz bayram ola ins.
Kurbanliklar alindi Allah kesecegmiz ve kestigimiz Kurbanlari kabul buyursun ins.Agzimiz kavurmalarla tuzlanacak bakalim, birde yanina tatli gerek degil mi? :) Baklava zaten basrolde oluyor ben de yarin yapacagim bakalim,her bayram arife gününe birakirim ve her zaman da pisman olurum daha önce yapmadigima.Neyse hani olurda baklava erken biter de yanina ek bir tatli isterseniz emin olun cok lezzetli bir tatli oluyor.Haa; aslinda bildigimiz klasik islak kurabiye ama icinde ki o limon kokusu miss gibi geliyor.Koyun eti kavurmasini üzerine sanki serinletircesine gibi gider diye düsünüyorum :D
Simdiden bütün Müslüman blogcu kardeslerimin kardeslerimin BAYRAMLARINI KUTLUYORUM ve daha nice Bayramlara erismeyi temenni ediyorum.Allah dualarinizi(mizi) kabul buyursun.Bu aciz kardesinizi de dualarinaza eklemyi unutmayin.Dua eder ve dua isterim ins.Hayirli Bayramlar…

MALZEMELER:
  • 1 Paket (25 gr.) Kakao
  • 1/2 Paket Oda Sicakliginda Margarinveya tereyağı
  • 1 Yumurta
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Cay Bardagi Sivi Yag
  • Bir limon kabugu rendesi,ve yarim limon suyu.
  • 1 Cay Bardagi Seker
  • Aldigi Kadar un,yarim cay bardagi irmik.
SURUBU ICIN
  • 3 Cay Bardagi Seker
  • 3 Cay Bardagi Su
  • Yarim limon.
YAPILISI
  • Surup malzemelerini kucuk bir tencereye koyup, pisirin. Yogunlasan surubunuzu iyice sogutun. Surup soguduktan sonra 1 saat kadar buzdolabinda bekletin.
  • Hamur malzemelerini karistirip, aldigi kadar unla yumusak bir hamur elde edin. Istediginiz buyuklukte toplar yapip, uzerine hafifce bastirarak, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizip, 200 derecede uzeri catlayana kadar pisirin. Sicak kurabiyeleri, soguk surubun icine, hizlica batirip, cikartin ve servis tabagina alip, bir gece dinlendirdikten sonra servis yapin.AFIYET OLSUN.
4 Yorumlar »

Elmali kek

Eveet; geldim artik herkes tatilini yapti okullar acildi ve blogada dönüs olsun diyorum.Bunu en cok kendime söylemem gerek herhalde? Bir de facebook var ya o da cok beni engelliyordu ve az önce onuda iptal ettim,benim cok zamanimi aliyordu.Bilgisayardan olsa belirli bir zaman icinde acardim ama cep telefonundan olunca devamli elimde idi.Allaha sükür ki kesin bir kararla kurtuldum InsAllah.Sayfami birakmam cünkü burayi seviyorum gerci eskisi gibi degil,önceden daha iyiydi bir etkinlik olunca sevinirdim ve yeni tarfiler aramaya baslayip ve degisik yöresel tarfileri denemeye özen gösterirdim.Yine de sevincliyim cünkü PDCE 76. oluyor ve katiliyorum,gercekten herkesi davet ediyorum ve arkadasimiza destek verelim güzel tariflerle ve resimlerle.Konu etkinlik ve cay olunca bende sonbahara, etkinlige,cayin yanina eslik eden elmali cevizli ve tarcinli kek ile katiliyorum arkadasimiz Füsunun mutfagi kolayliklar diliyorum ve tarifimi ona gönderiyorum. :)

Malzemeler:
  • 3 yumurta.
  • Bir su bardagi seker.
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir cay bardagi siviyag ve üc corba kasigi oda sicakliginda tereyag.
  • Bir paket kabartma tozu ve vanilya.
  • Iki tane elma.
  • Yarim bardak caviz ufalanmis.
  • Aldigi kadar un.
Yapilisi:
Yumurta ve seker iyice cirpilir vanilya süt eklenir cirpilir yag eklenir tekrar cirpilir.Malzemeler iyice karisir pürüzsüz bir kivam elde edilir.Kabaratma tozu ve un elenir ve karisima eklenir kivam alana kadar un eklenir,yaglanmis kelepceli kaliba kek dökülür.Önceden rendelenmis elmalari az bir seker,tarcinla iyice karistirilir ve kekin her tarafina gelecek sekilde yayilir,cevizler serpilir. 180° önceden isitilmis firinda yaklasik 40-45 dakika pisirilir.Yanina mutlaka cay demlenir ve afiyetle yenir.
7 Yorumlar »

Inegöl köfte.

Bayrama iki gün kaldi iftara alincak misafirlere veya ev halkina yapilacak en güzel sunum,bayiliyorum bu köfteye hatta hepsine ;) Allah tuttugumuz oruclari kabul etsin diyorum ve herkese hayirli Bayramlar diliyorum…

MALZAMELER:
■500 gr kiyma
■Dört tane kuru sogan.
■Karabiber,tuz ve bir tane kabartma tozu.
■Bir su bardagi kadar ekmek ici veya galate unu.
YAPILISI:
Emekleri robottan gecirin,soganlari soyduktan sonra onlarida robottan gecirin.Yogurma kabina bütün malzemeyi birlestirin.Iyice yogurduktan sonra sekil verin,yagli kagit serili firin tepsisine dizin.200° derecede kizarana kadar pisirin.Afiyet olsun.
3 Yorumlar »

Kadayif

Bu Ramazan o kadar planlarim vardi sayfamla ilgili daha s1k tarif yayinliycaktim ve yeni tarifler deniycektim ama hic biri olmadi,plan disi iki haftalik Türkiyeye gitmem bana artik plan yapmamam gerektigini herseyi oluruna birakmayi hatirlatti.Babamin rahatsizligi cok üzdü bizi ama simdi cok sükür iyi Allah kimseye dermansiz dert vermesin,hastalik zor ama tevekkül edip katlanmak gerek.Neyse bugünümüze sükür.Bir Ramazaninda son günlerini yasiyoruz Rabbim daha cok tekrarlarina erdirsin INsAllah.Bu gün Mübarek Kadir gecesi hakkiyla geciren kullardan oluruz insAllah.Bu gecenin tadina güzel bir tatali tarifiyle eriselim istedim :) Ben cok begendim yapanlar bilir tadini denemek isteyenlere tavsiyemdir cok lezzetlidir. :) Iki citir arasindan gelen serinlik insani mesh ediyor. :D Bakalim tarif ne diyor.HERKESE HAYIRLI KANDILLER…

Malzemeler:
•300gr kadayıf
•6 yemek kaşığı toz şeker
•5 yemek kaşığı tereyağı
•1,5 su bardağı doğranmış ceviz
Hazırlanması:
1.Kadayıfı 1-2 saat öncesinden derin dondurucuya koyun. Dondurucudan alıp kolayca kırarak tencereye koyun.
2.İçine yağı, şekeri lave edip orta harlı ateşte sürekli karıştırarak kavurun. Pembe hale gelince cevizi ekleyin. Ateşten alıp soğutun.
Muhallebi Malzemeleri:
•1kg süt
•4 yemek kaşığı un
•2 yemek kaşığı mısır nişastası
•2 türk kahvesi fincanı toz şeker
•1 yumurta
•1 paket vanilya
•1 küçük paket (süt paketinde) krema
Hazırlanması:
1.Krema hariç tüm malzemeyi muhallebi gibi pişirip soğutun. Soğuduktan sonra içine kremayı ekleyip mikserle karıştırın.
2.Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama serin. Üzerine muhallebiyi yayın. Kalan kadayıfı da üzerine serin.Dolapta soguduktan sonra servise hazirdir,hemen tüketilmesini tavsiye ederim.Afiyet olsun…
1 Yorum »

Bugdayli yogurt corbasi.

Bütün Müslüman aleminin Ramazani mübarek olsun diyorum ve yeni tariflerle acilis yapiyorum.Allah yaptigimiz iyi amellerimizi en yüce katinda kabul etsin,hayir dileklerimizi mübarek bu Ramazan hürmetine versin insAllah.Her nerede zalimlerin zülmü altinda bulunan müslüman kardeslerimizi de en kisa zamanda kurtarsin Rabbim.(amin)
Iftar sofralarinin bastaci acilisi olan ister sicak ister sogukta yenebilen yogurt corbasiyla acmak istiyorum :) Fazla söze gerek duymuyorum ve herkese tavsiye ediyorum,hayirli iftarlar diliyorum. :)

Malzemeler:
  • Bir cay bardagi haslanmis buyday (asurelik)
  • Ortalama bir litre su,tuz siviyag ve kuru nane.
  • Bir kase süzme veya normal yogurt.
  • iki corba kasigi un,yarim limon.
  • Bir su bardagi kadar da pirinc (ben dünden kalan pilavi degerlendirdim) ;)
Yapilisi.
Tencereye su konup kaynayan suyun icine haslanmis bugdaylar atilir.Diger yandanda terbiyesi yapilir yogurt,un cirpma teliyle iyice cirpilir limon eklenir corbaya dökmeden önce sicak su katilir ki yogurt kesilmesin diye. Kaynayan corbaya terbiyesi dökülür (burada eger pilavdan degilde normal pirinc katilcaksa ilk önce pirincler atilir,sonra digerleri sirayla gelir)!!! En son pilavdan kalan pirincler katilir ve koyu kivama gelene dek pisirilir.Alti kapatilip, siviyagda kuru nane yakilir (cazzz) sesi duyulan corba servise hazirdir. :) Ilinan corbaya tuz en son konur. Afiyet olsun…
3 Yorumlar »

ATISTIRMALIKLAR.

Okullar tatil olunca herkesler biryerlere tatile gidiyor ve bloglarda da bir durgunluk var,ben zaten oldugum yerde sayiyorum :) Inanin ay haziran olmus ve ben hala Mayis gibi hissediyorum böyle bir yerinde saymalik olusmus bende.Bahar depresyonuna girmedim ya! ondandir. :) Arkadasimin bahcesinde yufka yapmistik onun verdigi yufkalar ve esimin ektigi sarimsaklarla oglen yemegine böyle bir kombin hazirladim :) Yazin gözünü seveyim,zaten hic yemek secmem ama yaz gelince agir yemeklerden uzak dururum ve secerim herkes gibi.Yanina demlenmis cay veya serin bir ayran esliginde severek yiyeciginizbir ögün,herkese tavsiye ederim.Bu hafta burada okullar son izine gidene yolculuk var ama ben burdayim ama InsAllah Kurban bayraminda vatandayim.Önümüz Ramazan ve yeni tariflerle görüsmek dilegiyle diyor ve kisacik ara diyorum. ;)

1 Yorum »

Zeytinli ekmek.

Ne zaman carsiya ciksak büyük kizim bu ekmekten ister firinlarda satilir Almanyada.Ben de okuldan gelmeden önce yapayim dedim ve onlar gelene kadar firindan cikardim missler gibi oldular ve tabii cocuklarimin mutlulugu :) Nefis bir ekmek oldu bu tarifimi Cuma günü yayinliycaktim ve hafta sonu yapan olur diye ama cok yogundum ;) Neyse artik cocuklar gelmeden denemenizi tavsiye ederim,bakalim tarife.

Malzemeler:
    • 1,5 su bardağı ılık su
      1 silme çorba kaşığı (1 küçük paket instant maya)
      1 tatlı kaşığı tuz
      2 tatlı kaşığı toz şeker
      3- 4 su bardağı un ve bir kase yesil ve siyah zeytin.
Yapilisi:
İki su bardağı unu derin bir kabın içine alıp maya, toz şeker ve tuz ile beraber harmanlayın. Ortasını havuz gibi açıp ılık suyu ortasına dökün. Kenarlardan azar azar unu alarak karıştırmaya başlayın. Elinize yapışan cıvık bir hamur olacaktır. Daha sonra geri kalan unu azar azar ilave ederek hamuru iyice yoğurarak toparlayın. Yumuşak ve hafifçe ele yapışan bir kıvama geldiğinde un eklemeyi bırakın. Hamur yoğurdukça kıvam bulacaktır. 7-8 dakika mutlaka yoğurun. Hamurun üzerini örterek ılık bir yerde 2- 3 saat mayalanmaya bırakın.Mayalanan hamura zeytinler eklenir ve sekil verilir,tepsiye koyup yarim saat daha mayalansin.Önceden 200° isitilmis firinda ekmekler pisirilir,ilk sicakligi cikan ekmekler afiyetle yenir. :) Afiyet olsun…
3 Yorumlar »

Baharatli firin patates.

Yine arayi actim biliyorum ama istem disi bir ayrilik oldu bu,biliyorum altta ki asideyi ve yaninda duran anlamsiz ayakkabiyi görmekten biktiniz. :) Insan ne oldum dememeli ve ne olucam demeli bu sözü bir daha iyi anladim.Babamin rahatsizligi bunu anlamama vesile oldu,canm babam benim ansizin acik kalp ameliyati gecirdi bir hafta icinde neler yasandi bitti gectikten sonra daha iyi anliyor insan.Uzakta olmanin verdigi s1k1nti bir tarafa hic birsey yapamamanin verdigi s1k1nti baska bir tarafa,hep dua vardi elimde ve dilimde.Allah kimseye dermansiz dert vermesin,Cok sükür cok iyi babam simdi.O kadar üzgündüm ki bos bos bakiyordum etrafa hani derler ya ” mal,mal bakiyor” diye aynen öyleydim,elimde telefon aramak ve ses tonundan sonra ki cümle ne gelecek diye beklemek insana yil geliyor ve son telefon ” abla babam ameliyattan cikti” cümlesinin verdigi sevinc ve gelen gözyasi ;( Neyse ki artik o günler gecti Elhamdulillah,Allah bütün hasta olanlara acil SiFA versin.
Bu papatesleri bugün yaptim ve firindan yeni ciktilar,bugün tam bir iLKBAHR havasi yasadik inani dört mevsim bir arada idi.Hava bir kapandi ardindan gelen yagmur ve arkasindan parlak bir günes,arkada ki fondan anlasilir günesin tazeligi :) Bakalim ileriye dogru yaz kendini iyice hissettircek insAllah,bakalim herkes tarafindan bilinen tarifte neler var ;)

Malzemeler:
  • Patates.
  • Karabiber,kimyon,kirmizi tozbiber,tuz,zeytinyag.
  • Bir dis sarimsak.
Yapilisi:
Patatesler soyulur ve yikandiktan sonra elma dilimi gibi iri dogranir,diger baharatlar,tuz,zeytinyagi eklenir, sarimsak rendelenir ve iyice harmanlanir.Yagli kagit serili firin tepsisine yayilir ve 200° pisirilir. Biz kitir sevdigimiz icin iyice kizarttim ;) Yanina cacik cok yakisiyor tavsiye ederim.
9 Yorumlar »

Kasarli acma.

Pogaca yapmaya uzun zaman ara vermistim bu aralarda da misafirim gelmemis herhal? :) Acma deyinca aklima pastane acmasi gelir ama bir türlü aradigim tarifi bulamadimyada aradigim o lezzeti,cokta s1k yememisimdir pastane acmasi belki de sadece hayalimda ki tad :( Bilmiyorum.Bu tarifim tamamen kendime ait,pogaca tarifleri aslinda hepsi birbirine benzer ana malzemeler aynidir sekiller degisiktir.Neyse ben bu tarifimi 72 PORSELEN DEMLIK CAY ETKINLIGINE EV sahipligi yapan guloannemutfakta arkadasima gönderiyorum.

Malzemeler:
    • Bir bardak sivi krema(schlagsahne)
    • Yarim bardak siviyag.
    • Yarim bardak schmand(veya süzme yogurt)
    • Bir yumurta (sarisi ayrilacak)
    • Bir adet maya,tuz.
    • Aldigi kadar un ve biraz su.
    • Yeterince kasar peyniri.
    • Üzeri icin susam.
Yapilisi:
Bütün malzemeler karistirilir ve ele yapismayan bir hamur elde edilir,mayalanmaya birakilir.Mayalanan hamurdan mandalina büyüklügünde parcalar kopartilir ve icine kasar peyniri konur hamur bitene kadar bu islem devam eder 10 dakika dinlendirilir.Dinlenen hamurlari uzunlamasina döndürülerek acilir kasarlari disariya cikarmadan,yagli kagit serilir firin tepsisine araliklarla dizilir üzerine yumurta sarisi sürülür ve susam serpilir 10 dakika daha tepside dinlendirilir.Önceden isinmis firinda 200° pisirilir. Afiyet olsun.
7 Yorumlar »

Sucuklu bulgur pilavi.

Bazen yemek konusunda kendimi cok beceriksiz hissediyorum cünkü; kisin bu döneminde ne pisirecegimi sasiriyorum(Allah sasirtmasin,amin) Yaza benzemiyor kis günleri belli sebzeler vardir ve icinden de bir kaci yeniyor evde.Yaz gibisi yok gercekten,soguk kis günlerinde yazin sicakliginin kiymetini ve yazinda o sicakta da kisin serinliginin degerini iyi anliyor. :) Neyse bulgur pilavi hem yaz hem de kisin vazgecelmezim benim hele de yanina lahana tursusu oh,ohh. :) Ne zaman yediysem o gece suya doymuyorum ben :D

Malzemeler:
  • Bir su bardagi pilavlik bulgur.
  • Bir tane kuru sogan.
  • Bir corba kasigi karisik salca.
  • Yeterince su,tuz,siviyag,karabiber.
  • Biraz sucuk.
Yapilisi:
Soganlar yagda kavrulur bulgurlar eklenir ve iyice kavrulur,salcasi eklenir karabiberi de konur.Sucuklari da dogranir suyuda eklenir,ocagin altini kisilir ve demlendirilir.Yanina da ya ayran cok yakisir. Afiyet olsun. :)
5 Yorumlar »

Üzümlü kurabiye.

Havalar öyle soguk ki elim isinipta klavyenin tuslarina basmak bile zor geliyor. :) Ama bu soguk günlerde söyle güzel demlenmis bir cay ve böyle güzel bir kurabiyeye ne dersiniz? nefis olur degil mi? Hemen denemenizi tavsiye ederim,bir bakalim tarife. :)

Malzemeler:
  • 100 gr tereyag.
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Iki yumurta (birinin sarisi ayrilcak üzeri icin)
  • Bir cay bardagi nisasta.
  • Bir su bardagi pudra sekeri.
  • Bir su bardagi kirilmis ceviz.
  • Bir cay bardagi kuru üzüm.
  • Bir’er paket vanilya ve kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
Yapilisi:
Oda sicakliginda beklemis tereyag ve siviyag seker ile birlikte iyice karistirilir.Diger malzemeler sirayla eklenir,ceviz büyüklügünde parcalar kopartilir yagli kagit serilmis firin tepsisine dizilir.En son üzerlerine yumurta sarisi sürülür ve onceden isitilmis 180° firinda pisirilir. Afiyet olsun… ;)
19 Yorumlar »

Köfteli eriste corbasi.

Söyle güzel ve doyurucu corba istemisti canim ve taze taze yayinlayayim dedim. Bu tarz corbalari cok severiz biz sevmeyen de yoktur sanirim,kücük kizim corba delisi her türlü corbayi sever ama bir tek tarhana corbasini yemez.Kücükken cok yedi ondan mi acep? :) Büyük kiz zaten o dogustan secer herseyi ama agzinin tadi geldimi sevdigi seyler oldumu bayilir.Neyse;bizce cok sevilen bu corbayi herkese tavsiye ediyorum ;)

Malzemeler:
  • Köfte icin.
  • 200gr kadar kiyma(yagsiz)
  • Bir adet sogan,bir yumurta.
  • Karabiber,kimyon,tuz.
  • Corba icin:
  • Bir su bardag kadar eriste.
  • Yeterince su,tuz.
  • Bir kase yogurt.
  • Iki corba kasigi un.
Yapilisi:
Kiymanin icine sogan rendelenir yumurta kirilir ve baharatlar katilir iyice yogurulur eger civik olursa az miktarda un ilave edin.Biraz dinlendikten sonra findik büyüklügünde köfteler yapin.Tencereye su konur ve kaynayan suyun icine eristeler atilir 5 dakika sonra da köfteler atilir.Diger yandan terbiyesi hazirlanir yogurt ve un iyice cirpilir yogurda az sicak su konur ki;dökünce kesilmesin diye.Kaynayan corbaya yogurt yavas,yavas karistirilarak eklenir,orta ateste pisirirlir.Üzerine biraz siviyag ve kirmizi tozbiber yakilir servis edildikten sonra üzerine dökülür. Afiyet olsun…
4 Yorumlar »

Susamli Bulgar ekmegi.

Bu ekmegi kesin bulgaristan da yasayan Türk asilli vatandaslarimiz bulmustur cünkü bulgarlarin böyle lezzetli bir ekmek yapmaya basarilari yoktur. :) Gercekten nefis bir ekmek oluyor yanliz bir kusuru var boool kalorili olmasi :D Artik idare edin yapilacak birsey yok,gelecek misafirleriniz icin yapin gercekten tavsiye ediyorum.Arastirdim bircok blogcu arkadasim denemis ve bende hamur malzemelerini her zaman yaptigim bir tarifi uyguladim.Tarifimi CAY KAHVE BAHANE etkinligine ev sahipligi yapan arkadasimiz mutfak incisi’ne gönderiyorum ve basarilar diliyorum…

Malzemeler:
  • Bir su bardagi süt ve su.
  • Bir bardak siviyag.
  • Bir yumurta sarisi üzeri icin.
  • Bir adet yas maya.
  • Bir cay kasigi tuz.
  • 100 gr tereyag
  • Aldigi kadar un.
Yapilisi:
Tüm malzemeleri güzel özlesenen kadar yogur ve mayalanmaya birak 20 dakika kadar.Mayalanan hamuru dört esit bezeye böl,böldügün her bir bezeyi tekrar dört’de böl toplam 16 beze olucak.Pasta tabagi büyüklügünde acilip arasina esit miktarda yumusak tereyag sürülür,cok s1k1 olmamak sartiyla rulo yapilir ve ücgen sekilde kesilir.Bezeler bitene kadar ayni islem uygulanir.Yaglanmis tepsiye aralikli dizilir ve tekrar mayalandirilir.Üzerine yumurta sarisi sürülüp 200° önceden isitilmis firinda kizarana dek pisirilir. Cayin yanin da peynir ekmek olsun yeter baska katik aranmadan afiyetle yenir. :)
17 Yorumlar »

Narli Roka salatasi.

Haftaya söyle güzel eksili bir salatayla baslamak istedim,bakmayin eksili olduguna cok lezzetli :) Ben önceden hic eksi yemezdim hatta salataya bile limon s1kmazdim,simdi ise limonsuz salata yemiyorum birseyler eks1k hissediyorum hem güzel de omuyor zaten.Önceden olsa eve limon bile almazdim gerek yok diye. ;) Nar’in tam mevsimi simdi iyi degerlendirmek gerek aksama denemek isteyenler icin tavsiyemdir,hem göze hemde mideye hitap eden bir salata evde herkesi mutlu eder. ;)

Malzemeler ve yapilisi:
  • Roka,yarim nar,motzerella peyniri,zeytinyag,tuz ve limon.(Aslinda salata yapmak tamamen hayal gücü bence icine ne katarsan yakisiyor,hersey teferruattan ibaret.)
  • Roka yikanir ve nar ayiklanir (nar ayiklamak bana hep zor gelmistir) :) peynir dogranir.Tuz,zeytinyag, limon eklenir ve harmanlanir servise hazirdir.Afiyet olsun…
4 Yorumlar »

Kiymali pide

Ve sonunda sorun bitti buradayim artik,evde ne eksikse insan onu daha cok ariyor.Genel zamanda bu kadar ara veririm ve canim istemez ama simdi sorun vardi ya bir tarif ekleme istegi geldi anlatamam.Bu kadar cok arada vermiycem kendi kendime söz verdim. :) Cok s1k olmasada severek yaptigim ve aile icin de sevilerek yenilen bir tarif,yaparim hem ekmek hem de yemek olur yanina mutlaka salata ve ayran muhakkak olsun tavsiyemdir.

Malzemeler:
  • Yarim kilo un(kisi sayisina göre arttirilabilir.)
  • Bir tane yas maya.
  • Su,tuz (bir yumurta sarisi üzerine, aki icine)
Ic malzemesi:
    • 250 gr. Orta yağlı kıyma
    • 3-4 tane ince kıyılmış kuru soğan
    • 2 tane rendelenmiş domates
    • kıyma yağsız ise yarım bardak sıvı yağ
    • 1 yumurta
    • Karabiber, pul biber tuz
    Yapılışı:
    • Hamur malzemesiyle hazırladığınız hamuru kabarması için bir kenara bırakın.
    • İç harcı için yumurta hariç diğer malzemeleri karıştırın.
    • Hamur kabarınca fırını 200° de ısıtın.
    • Hamurdan mandalina kadar bezeler hazırlayıp silindir olarak açın ve yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirin.
    • Üzerlerine kıymalı karışımdan 2-3 kaşık yayın ve sivri uçlarına su sürerek pide şeklinde kenarlarını içe doğru katlayıp bastırın.
    • Üzerlerine çırpılmış yumurta sürün ve fırınlayın.
12 Yorumlar »

Patates salatasi.

Bir arkadasimiz var yaptigi patates salatasi cok güzel oluyor,sonra baska bir arkadasimla konusurken dedi ki bana ben Havvanin yaptigi salatanin püf noktasini buldum,ben de “demaa?” dedim :D Meger salatanin püf noktasi herne kadar kalorili olsa da yagiymis,yagdan kismazsan salata nefis oluyor bizim izlenimimiz budur. ;) Icinde patates olunca gerisi teferruat ne eklersen ekle yakisiyor tek domates haric. Hafta sonu gelecek misafirleriniz icin iyi bir alternatif olsun diye yayinlayayim dedim iyi de ettim degil mi arkadaslar ? :D Sadece malzemeleri verip kacacagim insAllah… ;)

Malzemeler:
Patates.
Maydanoz ve yesil sogan veya mor sogan.
Kornison tursu (salatalik tursusu)
Kirmizi biber (paprika)
Tuz,siviyag,bol limon veya nar eksisi.
Pul biber ve karabiber. Herkese simdiden afiyetler olsun…
5 Yorumlar »

Sehriyeli pirinc pilav.

Kisi pirinc pilavini tam kivamin da yapabiliyorsa diger yemeklerin de üstesinden gelebiliyormus,yillar önce duymustum sanki kulagima küpe oldu bu söz.Ayiptir sülemesi ben de iyi yaparim kendimi diger konularda begenmem ama pilavda da hakkimi yemem. :) Her ne kadar basitmis görünse de “alt tarafi pilav ne var onda” dense de,cok sey fark ediyor pilav deyip gecmemek gerek.Anneme göre pirinc suda bekletilip pirinci kavurmadan suyuna salmak daha iyi olur,bana göre ise suda bekletilip yagda kavurmak ve tuzunu kavururken atmak cünkü pirinclerin yapismasini önlüyor tuz,gelin görün ki ikimizin de pilavi nefis olur. :) Her yigidin yogurt yiyisi vardir,eger sizin de tavsiyeniz varsa bana yazin derim ;)

MALZEMELER:
  • Bir su bardagi pirinc.(Kisi sayisina göre degisiyor.)
  • Yarim su bardagi arpa sehriye.
  • Yarim cay bardagi siviyag+iki yemek kasigi tereyag.
  • Su,tuz.(eger pirinc 45 dakika suda beklediyse su ölcüsü 1’1 konur,beklemediyse 1-2 ölcü olur.)
Yapilisi:
Pirincleri yikayip ilik suda 45 dakika bekletin,daha sonra fazla yipratmadan yikayip süzün.Siviyagi tencereye koyup kizdiktan sonra sehriyeyi atin kavrulduktan sonra pirincleri ekleyin ve tereyagini koyun.Iyice kavurun ve tuzunu ekleyin,ölcülü suyunu sicak olarak koyun ocagin altini iyice kisin.Bir iki defa karistirin ve suyu azildiginda da ocagi iyice kapatin,üzerine kagit havlu koyup tencerenin kapagini sikica kapatin.En az 20 dakika demlenmesi gerek,kapagini acip tekrar karistirin ve servis hazirdir.Afiyet olsun…
25 Yorumlar »

Yogurtlu kavurma corbasi.


Bütün Müslüman aleminin kurban bayramini kutlar hayirlara vesile olmasini dilerim,her ne kadar bayramin son gününe denk gelse de dileklerim ilk gününden de gecerliydi. :) Türkü herne kadar ” bayram gelmis neyime?” diye dediyse de gurbette(!) de bayramlar güzel geciyor bence.Ilk geldigim dönemler de daha cok söylerdim bu türküyü :( Ne yapalim bize de GURBET düsmüs Elhamdülillah! Eee,bayram kurban olunca cogu blogta kavurma veya haslama tarifi cogunluktaydi,bende degisiklik olsun diye kavurmali corba tarifi vereyim dedim… :)
MALZEMELER:
  • 250 gr haslanmis et,
  • Bes su bardagi su-yari yariya et suyu.
  • Bir su bardagi yogurt.
  • Bir yumurtanin sarisi (istege göre)
  • Iki corba kasigi un.
  • Tuz,üzerine siviyag,kirmizi biber ve nane.
Yapilisi.
Un yumurta sarisi ve yogurdu cirpma teliyle iyice cirpin,suyu tencereye koyup kaynamaya birakin.Kaynayan suyun icinden cirpilan terbiyenin icine koyun ki yogurt kesilmesin,yavas yavas kaynayan corbaya ekleyin.15 dakika kaynadiktan sonra etleri icine atin ve bir tasim kaynatin,ilk sicakligi ciktiktan sonra tuzunu atin.Üzerine yagda,kirmizibiber ve nane yakin ister serviste tabaklarin üzerine dökün,isterseniz tencerenin icine “cazzz” diye dökün.Karar sizin. :) Afiyet olsun…

6 Yorumlar »

Catlak kurabiye


Herkese mehabalar diyerek acilisi yapiyorum,izine gittim geldim iki hafta nasil gecti cabucak anlayamadim dersem yalan olmaz.Sanki rüya gibiydi herkesle görüstüm akrabalarimi, komsularimizi,köyümü,köylümü ve bütün sevdiklerimi.Allah tekrar görüsmeyi nasip etsinve gurbette olan herkesi kavustursun Rabbim.Ve acilar yasandi SEHITLERIMIZ vardi en aci o geldi benim de kardesim askere gidecek bir ay ya var, ya yok haber gelince hemen alicaklar askere,Allah herkesin evlatlarini korusun bizimkini de beraber hayirli teskereler nasip etsin,sehitlerimizin de sehadetlerini kabul edip ailelerine sabir ihsan etsin ahirette de sefaatlerine de nailr eylesin (amin). Depemde vefat eden müslüman kardeslerimize de merhametinle muamele etsin Rabbim,geride kalanlara yardim etsin herzaman tek yürek tek bilek olmayi ve ISLAM bayragi altinda birlik ve beraberlikle birlestirsin hepimizi Mevlam sadece basimiza felaket geldigin de degil.Hayat elbette devam ediyor bizler de yardimlarimizi ve dualarimizi eksik etmeyelim. Utana s1k1la tarif eklemeye karar verdim, arkadasimiz hünerli eller,porselen demlik cay saati etkinligine ev sahipligi yapiyor ama ben yine herzaman oldugu gibi gec kaldim :) Hemen tarife geceyim de zaman bosa gitmesin.
MALZEMELER:
2 su bardağı un
2 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
Yarım su bardağı toz şeker
1 çay kaşığının ucu ile tuz
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 kahve fincanı kakao
Kurabiyeleri bulamak için yarım su bardağı pudra şekeri

Yapılışı:

  • 1- Pudra şekeri haricinde tüm malzemeyi yoğurma kabına alın, tüm malzeme iyice karışana kadar yoğurun.
    2- Bir süre sonra hamur elinizde dağılmaya başlayacak ve yağını dışarıya atacak. Bu durumda sakın fazladan un eklemeyin.
    3- Hamuru toplayıp streç filme sarın, altına bir tabak koyarak buzdolabında minimum 2 saat mümkünse 1 gece dinlendirin.
    4- Pudra şekerini bir tabağa alın. Dinlenmiş hamurdan cevizden biraz ufak parçalar kopartarak elinizde yuvarlayın ve pudra şekerine bulayın. 2-3 cm aralıklarla fırın tepsisine dizin.
    5- 180 derece önceden ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişirin.Afiyet olsun…
12 Yorumlar »

Erikli Elmali Tart.

Böyle gelip gitmeleri sevmiyorum ama huyum kurusun yine de yapiyorum,kusuruma bakmayin arkadaslarim ya lütfeeen ;) Bayramdan sonra “güzel bir etkinlik olsa da katilsam” diye aklimdan gecirmistim,facebook’ta bir etkinlik duyurusu gördüm ve sanki sayfami ilk actigim zaman ki gibi heyecanlandim.Önce ki zamanlarda her etkinlige katiliyorumdum,Portakal agacinin düzenledigi ve her ay ev sahibiyle belirdedikleri bir etkinlikti sonra ne oldu bilmiyorum kalkti herhalde.Neyse; gelelim simdi ki etkinlik (ne cok etkinlik yazmisim) :) arkadasimiz Gelibolu17′inin düzenledigi cay kahve bahane isimli etkinligine bende diyorum ki ” tarifler sahane” :) Tam mevsimi olan erikli tart tarifi gönderiyorum ve cok güzel ve seviyeli bir etkinlik olmasini diliyorum,arkadasima kolayliklar.Tarife geciyorum…

Malzemeler:
  • 250gr mürdüm erigi.
  • Iki tane elma.
  • 3 yumurta.
  • Bir bardak seker.(su bardagi)
  • Bir bardak süt.
  • Yarim bardak erimis margarin.
  • Bir’er tane vanilya ve kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.(koyu kivamli olucak)
Yapilisi:
Erikler yikanip uzunlamasina bölünür,elma soyulur küp dogranir.Yumurta sekerle iyice cirpilir süt,yag,vanilya eklenir ve tekrar cirpilir,un kabartma tozu en son dogranmis elmalar eklenir koyu kivamli bir hamur elde edilir.Yaglanmis tepsiye dökülür el yardimiyla düzlenir,en son erikler gelisi güzel yerlestirilir.Biraz tarcin serptim ben istege göre serpilir.180° önceden isitilmis firinda 45,50 dakika pisirilir. Afiyet olsun…

18 Yorumlar »

Karagözpare.


Yarin mübarek KADiR gecesi Allah’a sükür ki erisiyoruz Ramazanin sonuna.Allah daha cook Ramazanlara ve kandillere eristirsin cümlemizi ve daha cook oruclar tutalim ve sevabina eriselim INSALLAH.Allah hepimize hayirli uzun ömür versin ve bizlerden gelecek nesilleri de ISLAM yolunda birer MUCAHID ve MÜCAHIDE etsin, Müslüman aleminin kandili mübarek olsun.
Güzel bir tatliya baglamak istiyorum,tatli tadinda ve lezzeti de damaginizda kalacak kandiller gecirmeniz dilgiyle tarife geciyorum. :)
MALZEMELER:
  • Bir su bardagi yogurt.
  • Bir su bardagi siviyag.
  • Bir su bardagi nisasta.
  • Yine bir su bardagi hindistan cevizi.
  • Iki yumurta.
  • Bir vanilya,bir kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
Serbeti icin:
  • Iki bardak seker.
  • Iki bucuk bardak su.
  • Yarim limon.
Yapilisi.
Ilk olarak serbet kaynatilir ve sogumaya birakilir.Hamur malzemeleri sirayla eklenir ve yumusak bir hamur elde edilir.Ceviz büyüklügünde parcalar koparilir ve yuvarlanarak tepsiye dizilir.Az bir parcaya da iki kasik kakao eklenir ve karistirildiktan sonra leblebi kadar koparilir ve üzerlerine yerlestirilir.Findikta olur aslinda ama evde yoktu onun icin böyle yaptim :) 180° önceden istilmis firinda pembelesinceye kadar pisirilir,biraz bekledikten sonra soguk serbetle bulusturulur.Bayramda gelecek olan misarlere sunulur,gerci bayramin padisahi baklava olsa da yine de tavsiye ederim. :) Afiyet olsun…
17 Yorumlar »

Tam olarak ismi yok.Sütlü tatli. :)

Kac günlerden beri canim hep sütlü tatli cekiyordu ve en sonunda yaptim,yarim kalan visne konservesini degerlendirmek icin ben de sos olarak kullandim.Beyaz kismi arkadasimin tarifi o yapardi güzel de oluyor hani,ister sade ister her türlü meyve veya cikolata sosuyla da olur.Altta ki sakatatlardan sonra gözümün gönlümün acilacagi bir tarif vereyim dedim :)

Malzemeler:
  • 4 su bardagi(200ml) süt.
  • 9 corba kasigi seker.
  • 9 corba kasigi irmik.
  • Bir adet vanilya.
Sos malzemesi:
  • Bir corba kasesi kadar visne konservesi suyuyla beraber.
  • 3 corba kasigi nisasta.
  • Bir cay bardagi kadar seker.
Yapilisi:
Soguk sütün icine irmik,seker,vanilya eklenir ve ocaga konur kaynayana kadar devamli karistirilir.Koyulasincaya kadar iyice pisirilir,islatilmis borcam tepsisine dökülür ve sogumaya birakilir.Sos malzemesinin icine nisasta,seker konur ve yine koyulasincaya kadar pisirilir.Iyice soguyan muhallebinin üzerine sos dökülür ve buzdolabinda sogumaya birakilir.Serin serin afiyetle yenir,tabii iftardan sonra. :)
18 Yorumlar »

Arpacik soganli et yahnisi.

“Yiyiniz iciniz fakat, israf etmeyiniz” Buyuruyor Allah-u Teala Kuran da,biz Müslümanlar da Allah’in helal kilip bizlere lutfettigi riziklarla riziklanip israftan uzak duralim InsAllah.Fakirlere yardimi unutmadan,”komsusu ac iken tok yatan bizden degildir” hadisi serife uyaraktan. Güzel bir tarif yayinliyorum bakalim tarifine.Herkesin Oruclarini Rabbim kabul etsin…

Malzemeler:
  • Yarim kilo dana kusbasi.
  • 10 adet arpacik sogan.
  • Bir kasik karisik salca.
  • Tuz,kekik,karabiber ve su.
Yapilisi:
Etler düdüklü tencere de haslanir evvela, kizdirilmis teflon tencerede yag koymadan etler kavrulur,soyulmus soganlar eklenir bir iki defa daha cevrildikten sonra. Bir su bardagi (yarisi etin suyu yarisi normal su) su da salca ezilir ve etlere eklenir,tuz ve baharatlar katilir.Bir tasim kaynadiktan sonra ocagi kapatip demlendirilir.Pilavi da et suyuyla yaptim herkesin bildigi klasik bulgur pilavi. :) Afiyet olsun…
8 Yorumlar »

Bugdayli pazili ilik corba.


Herkese hayirli Ramazanlar diliyorum Allah kabul etsin Oruclarimizi,dualarimizi.Dün ilk günüydü iftariniz nasil gecti? ben mide tramvasi geciriyordum neredeyse cünkü o kadar cok yemek yemedim ama insan susuzluga dayanamiyor ve aksam olunca sadece su ictim.Allah kimseyi aclikla susuzlukla terbiye etmesin.( amin) Bu ramazan yayinlarim cogunlukla corbalar üzerine gelecek ilk tarifim de corba tarifi.Bahcede kendiliginden cikan bir kök pazidan yaptigim corba gercekten cok lezzetli ve doyurucu yanina salata olsun bir de bol su yeter ;) Tarif ostalarin ustasi Oktay ustadan herkese tavsiyemdir ve aynen aktariyorum tarifi.
MalzeMALZEMELER:
  • 1 Demet Pazıs
    1 Su B. Buğday
    1 Kase Süzme Yoğurt
    1 Su B. Et Suyu
    Tuz
    Su
    Hazırlanışı
    Buğdayı sıcak su ile yıkayıp bir tencerenin içine aldıktan sonra sıcak su ile haşlıyoruz. Pazıları ince bir şekilde doğrayıp buğdaylara ekliyoruz. Pazı ve buğdaylar pişerken et suyunuda ilave ediyoruz.Tuz ve kıvamına göre suyunu koyarak pişirmeye bırakıyoruz. Süzme yoğurdu bir kasenin içine döküp çırpma teli ile çırıyoruz. Çorbanın biraz suyundan döküp karıştırıyoruz. Yoğurdu ılık hale getiriyoruz öncelikle (yoğurdun kesmemesi için).
    Tencereden kepçe ile çorbayı yoğurdun içine yavaş yavaş dökerek karıştırmaya devam ediyoruz. Tüm çorbayı yoğurdun içine döküp karıştırdıktan sonra servis kabına çorbamızı alıyoruz. Üzerine erimiş tereyağı döküyoruz.
7 Yorumlar »

Köpoglu mancasi.


Aslinda közlenmis patlican salatasidir ama bizim orda böyle denir.Hele yazin vazgecilmezidir,hatta annem közler buzluga atar kisin yenir.Patlican da kendi bahcemizden oldugu icin daha bir lezzetli olurdu,simdi her ne kadar mevsiminde almaya calissamda Türkiye’nin patlicanlari gibi degil buraya gelenler ama olsun yine de yapip nefsimizi köreltiyoruz.Neyse; artik izin zamani herkes bir yerlere tatile gidiyor gurbettekiler de Vatana gitmeye basladilar,ben de cok s1k olmasa da arada bir tarif yayinlarim iyice de bos birakmak istemem.InsAllah siz de beni yanliz birakmayin ;) agir yemekler degil de böyle yaza uygun tarifler seciyorum,zaten ileri de Ramazan var Allah’in izniyle agir yemekleri o zamana sakladim :) Tatile gidenlere hayirli tatiller diliyorum gidemeyenler icin de “ben de bgidemedim yanliz degilsiniz” diyorum. :)
Malzemeler:
  • Patlican.(közlenmis)
  • Domates,sivribiber.
  • Yesil sogan,bir tane kurusogan.
  • Maydanoz,zentinyagi,tuz,limon.
Yapilisi:
Patlicanlar közlenir temizlenir ve ufak dogranir,diger malzemeler de salata yapar gibi dogranir ve karistirma kabinda tuz limon eklenir güzelce harmanlanir.Istenirse icine aci biber dogranir (cocuklardan dolayi katmadim) ama yaninda yedim :) Himmm,afiyetle yenir,afiyet olsun…
32 Yorumlar »

Cilekli sorbe.

Tam mevsimi deyip arkadasimla tekrar gittik bu sabah cilek tarlasina,mübarek yagmurdan sonra bir dökmüsler cok vardi.Kahvaltiyi cilekle actik dogrusu :) Önceki topladiklarimdan hem recel yaptim ve denemek icin de serin mi serin güzel mi güzel bu sorbeyi yaptim,sicak yaz günlerinin vantinatör etkisi yapan insanin icini serinleten sorbeyi herkese tavsiye ediyorum.Gezdigim bir cok sayfalar da tarif ayniydi kendimden bir katki yapmadim,deneyen arkadaslarimin ellerine saglik diyorum ve tarife geciyorum…

Malzemeler:
  • Bir su bardagi seker.(isteyen azaltabilir)
  • Bir su bardagi su.
  • Iki su bardagi rondodan cekilmis cilek.
Yapilisi:
Cilekler yikanir ve rondodan gecirilir,seker suda eriyene kadar ocakta devamli karistirilarak eritilir.Kaynamaya baslayinca cilekler konur ve kaynamaya baslayinca ocaktan alinir.Buzluga dayanikli bir kaba dökülür ve sogumaya birakilir ve soguduktan sonra buzluga konur,her saat basi cikartilip karistirilir ve 6 saat sonra servise hazirdir.Herkesi serinlemeye davet ediyorum,afiyet olsun. :)
10 Yorumlar »

Kahverengi mantar sote.

Daha önceleri mantari hic sevmezdim tam yemege baslamistim ki beni zehirlemeye kalkti :) gida zehirlenmesi yasadim ama yine de vazgecmedim mantardan :) Simdi her halini cok severim,zaten mübarek türlü tarifi var her seyin icine kat hepsine de ayri bir lezzet katar.Son zamanda da kahverengi mantar favorim,genelde de s1klikla yaparim.Yine bu tarifimi arkadasim Dilek’e göderiyorum, ‘Diyet ve diyabetik tarifler’ etkinliginin ev sahibesi kendileri :) Yanina söyle haslanmis basmati pirincle servis edilirse nefis olur,iyi bir ana ögün bana göre. :D

Malzemeler.
  • 250gr esmer mantar.
  • 100 gr haslanmis kusbasi et.
  • Yesil sogan,yesil sarimsak.(miktari istege bagli)
  • Iki kasik zeytinyagi,tuz, karabiber,bir kac kiraz domates.
Yapilisi:
Mantarlar ayiklanir ve yikanir,kurulanir ikiye veya üce bölünür.Sogan ve sarimsaklar ayiklanir,yikanir ince dogranir.Teflon tava atese konur iyice kizdirilir,mantarlar kizgin tavanin icine atilir yagi eklenir ve devamli karistirilarak cok su salmasi engellenir.Sogan, sarimsaklar ve haslanmis etler de icine atilir,tuz ve karabiber de eklenir domatesler de eklendikten sonra ocak kapatilir.Tavanin kapagi kapatilip demlendirilir ve sicak servis yapilir.Afiyet olsun size,benim icin cok lezzetliydi. :)
6 Yorumlar »

Kirmizi Pancar Salatasi.

Yine arayi actim biliyorum ama ne yapalim saglik olsun herseyin basi saglik diyorum,son zamanda dis rahatsizligi gecirdim hep Allah düsmanima bile vermesin dis agrisi. Neyse; gelelim tarifimize,yillar önce komsumuz da yemistim ve o kadar degisik ve lezzetli gelmisti ki anlatamam.Gecenler de gelen misafirlerime yapmis ve pek sevilmez diye de az yapmistim,gelin görün ki günün favorisi oldu.Bin pisman oldum az yaptigima,denemek isteyenlere tavsiyemdir,hatta diyetteyseniz önemle tavsiye ederim.Nefis bir salata türü fazla kalorisi de yok,bu tarifimi Diyet ve diyabetik tarifler etkinligine ev sahibesi Dilek’e gönderiyor ve basarilar diliyorum (zaten basarili) ;) Buyurun tarifi:

Malzemeler:
  • Kirmizi pancar tursusu.(konserve)
  • Az yagli yogurt.
  • Iki dis sarimsak,tuz.
Yapilisi:
Konserve pancarlar rendelenir,sarimsak ezilip yogurtla karistirilir ve pancar ve tuzu ilave edilip iyice karistirilir.Servise hazirdir,afiyet olsun…
14 Yorumlar »

Dereotlu,maydanozlu,zeytinli topkek.

Daha yeni ciktilar firindan tazecik aksam yaptim,hep sekerli yapiyoruz genel de tuzlusunu da deneyeyim dedim.Dereotu almistim ve cabuk bozuluyor ve pekte s1k kullanmam herseye corba icin almistim,neyse o vardi biraz maydanoz da var hemen yapima gectim.Bu arada disim hala kötü InsAllah gecer de disimi kurtarir dr :( Söylemeden edemedim :) Ben tarife geceyim en iyisi…

Malzemeler:
  • Iki yumurta.
  • 200gr tam yagli süzme yogurt (crem frace)
  • Bir cay bardagi zeytin yag.
  • 10′nar tane yesil ve siyah zeytin.
  • Yarim demet maydanoz ve dereotu.
  • Bir avuc kirilmis ceviz.
  • Bir cay kasigi tuz,bir tatli kasigi seker.
  • Aldigi kadar un,bir paket kabartma tozu.
Yapilisi:
Yumurta ve yogurt iyice cirpilir,diger malzemeler sirayla eklenir en son un ve kabartma tozu eklenir.Topkek kalibina kasikla paylastirilir,üzerine susam serpilir.180° önceden isitilmis firinda pisirilir.Afiyet olsun.
10 Yorumlar »

Kremali mantar corbasi.

Son zamanlarda yayinladigim postlara baktimda söyle güzel bir corba tarifi yayinlamamisim:) Hep denemek istedigim “ya güzel olmazsa” dedigim corbayi sonunda denedim sonuc gercekten nefisti.Mantar corbasini genelde hazirini yapardim ve izinden gelirken o kadar cok hazir corbalik getirmisim ki inanin nerdeyse marketi tasimisim,bize evcek bikkinlik geldi ve hazir corba almamaya nerdeyse yeminli olacaktim:) Arkadasimla telefonda konusurken mantar corbasi yaptigini ve cok lezzetli oldugunu anlatti,ben dururmuyum hemen mantar alinip yapildi.Böyle anlatirken de utaniyorum,yemek konusunda ne kadar özentili ve el cabukluguyla yapip nefsimizi körküyoruz.Allah ibadette acele ve takvali olan kullarindan etsin bizleri.Corbanin tarifini merak edenler hemen geliyor ve herkese tavsiyemdir…

Malzemeler:
  • 250 gr taze mantar.
  • Bir ufak bas kuru sogan.
  • 3 corba kasigi un.
  • Bir su bardagi edecek kadar cig krema ve süt karisimi.
  • Siviyag,tuz, su,bir tatli kasigi Ülker lezzet tuzu.
Yapilisi.
Sogan mümkün oldugu kadar ufak dogranir,mantarlar yikanip kagit havluyla siyi alindiktan sonra piyazlik dogranir.Tencereye siviyag isindiktan sonra soganlar kavrulur,kavrulan soganlarin icine mantarlar atilir suyunu salip cekene kadar mantarlarda kavrulur ve üc corba kasigi un eklenerek biraz unda kavrulur.3 su bardagi soguk su eklenir cirpma teliyle kaynayana kadar karistirilir ki un topak olmasin.Indirmeye yakin kremasi konur iyice karistirdiktan sonra bir tasim daha kaynatin enson lezzet tuzunu altin eger tuzsuz olursa ilave edin.Afiyet olsun…
9 Yorumlar »

Meyveli pasta.

Yeni aldigim kelepceli kalipta yaptigim pastayala haftaya baslayayim dedim,24 cm kelepceli kalip büyük geliyordu gittim 18 cm’lik aldim, kalibi elime aldim “bu bana yetmez “dedim kendi kendime :) Böylesi daha iyi oluyor bir defa da bitti geriye kalmadi hem de yetti herkese,Allah sükür eden kullarinin arasina bizleri de yazsin ins.Haftaya da bu tazecik pastamla baslayayim dedim pastayi görünce insanin gözü gönlü aciliyor,ben öyle düsünüyorum ;) Kizlarimda bayildilar bu ara da “annee cok güzel oldu pasta” deyip durdular.Allah herkesin evladini hayirli etsin insAllah.Bakalim tarif ne diyor?

Malzemeler:
  • Iki yumurta.
  • Bir cay bardagi seker.
  • Bir cay bardagi süt.
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Bir vanilya ve kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
  • Disina bir kremsanti (schlagsahne)
Arasi icin: Hazir vanilyali puding kullandim,üzerinde ki tarife göre yaptim.
Yapilisi:
Yumurta ve seker iyice cirpilir yag, süt vanilya konur cirpilmaya devam edilir.En son un ve kabartma tozu ilave edilir yaglanmis kelepceli kaliba dökülür 180° önceden isitilmis firinda pisirilir.Kek soguduktan sonra ikiye kesilir ara katina puding pisirilip yayilir,diger keki üzerine kapatilir.Istenilen meyvelerle süslemesi yapilir,yanliz mevsim meyvelerden(!) olsun.Disina kremsanti (schlagsahne) cirpilir ve sürülür.
11 Yorumlar »

Sirkeli cabuk pogaca.

Evde yarim kalan peynirleri topladim bozulmaya dönüsmeden hemen bir atistirmalik,mayasiz ve cabuk olan nefis bir pogaca yaptim :) Aslinda bir cok kisinin de bildigi fakat kimisi peynir ve maydanozu icine kimisi de benim gibi bütün malzemeleri hamurun icine katar.Uzun lafin kisasi ben hemen tarife geciyorum, kisacasi anladiniz siz beni :) …

Malzemeler:
  • Bir cay bardagi sürme krem peynir.
  • Bir cay bardagi sivi yag.
  • 50 gr tereyag.
  • 100 gr beyaz peynir.
  • 50 gr kasar peyniri.
  • Bir yemek kasigi sirke.
  • Tuz ve aldigi kadar un.
  • Iki yumurta birnin sarisi üzerin aki hamura.
  • Bir kabartma tozu.
Yapilisi:
Bütün malzemeler karistirilir ve kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edilir, portakal büyüklügünde parcalar koparilir ve merdaneyle acilir.Sigara böregi seklinde ücgen parcalara kesilir ve sivri tarafi üste gelecek sekilde rulo yapilir,istege göre icine sucuk ve sosiste konur ben sucuklusunu da yaptim.Hamur bitene kadar islem devam eder,üzerine yumurtanin sarisi sürülür ve susam cörekotuyla süslenir.200° önceden isitilmis firinda pisirilir.Ister misafirlerinize,ister okuldan gelecek olan cocuklariniza veya da kendiniz icin harika bir tarif tavsiyemdir…

12 Yorumlar »

Bir Arif, Üc Tarif…

Marketten aldigim portakalli cikolata cok hosuma gitti ve “cikolataya bu kadar yakisan kurabiyeye zaten yakisir” dedim,hemen annemin kurabiye hamurunu yogurdum ve üc degisik kurabiye cikti ortaya.Hepsini ayri,ayri yayinlamaktansa birden ciksin aradan dedim,hem malzemeler ayni.Hamuru üc parcaya böldüm,bir potakalin kabuklarini ve suyunu bir parcasina ekledim,

ikinci parca icinde hadi sade olmasin icinda birseyler bulunsun istedim, kuru kayisiyi küp dogradim onu da öyle yaptim :)

Ücüncüye de ceviz koycaktim aaa!!! bitmis evvah!!! hemen dedim kendime “kekin icine giren hashas kurabiyede de nefis olur”,ona da hashas kattim,valla eksigi yoktu fazlasi vardi. :) Böylelikle üc tarif bir tepsi de toplandi,cokta iyi oldu tasarruflu oldu bu ücüz kurabiyeler :) Tarife bakalim neler varmis…

MALZEMELER:
  • Iki yumurta.
  • Bir bardak yogurt.
  • Bir bardak seker.
  • Yarim bardak siviyag ve iki yemek kasigi tereyag.
  • Aldigi kadar un.
  • Bir adet kabartma tozu.
  • Icine ne isterseniz onu katin :) tamamen size birakiyorum…
YAPILISI:
  • Yogurma kabina az bir un konur ve ortasi havuz gibi acilir.Bir yumurtanin sarisi ayrilir üzeri icin,diger malzemeler sirayla konur un azar,azar eklenir.Yumusak ve ele yapismayan hamur elde edilir.Sekil verildikten sonra yagli kagit üzerine dizilir,yumurta sarisi sürülür sonra susam serpin cok yakisiyor.180° derecede pisirilir.AFIYET OLSUN :)
25 Yorumlar »

Muzlu kolay tart.

Yarin Cuma, herkesin Cumasi mübarek olsun diyerek basliyorum ve güzel bir tatli tarifiyle bulusuyorum sizlerle.Ayy;kartpostal gibi oldu sanki :) Neyse;sesime kulak verenler oldu herkese yürekten tesekkür ediyorum can arkadaslarim benim.
Mutfakta yumurta kovasi duruyordu ve üzerinde de koruyucu birsey yoktu kizlar da zarar yapip iki yumurta kirmislar ama iyice kirilmamis,tamda aksam yemegi yenmis karnimizda tok.Hani ac olsam tava da yapivereyim.Neyse; hemen keki cirptim ve firina koyuverdim hamuru,yumurtalar da catlamasiyla kendilerini firinda buldular zaten iyiki de kirilmislar hic hevesim de yoktu yapmaya kektir pastadir.Uzun lafin kisasi böyle bir tart cikti ortaya,tart da degil aslinda tart kalibinda kek :) Tarifi hemen geliyor…

MALZEMELER:
  • Iki yumurta.
  • Bir cay bardagi süt.
  • Bir cay bardagi seker.
  • Yarim su bardagi siviyag.
  • Kabartma tozu ve vanilya.
  • Aldigi kadar un.
  • Hazir muzlu puding,paketin üzerinde ki tarife göre hazirlayin.En kolayi bu zaten :)
Yapilisi:
Yumurta ve seker cirpilir,süt ve sivi yag,vanilya ilave edilir.En son un ve kabartma tozu koyup karistirilir.Yaglanmis tart kalibina hazirladiginiz keki dokun.180° derece firinda alti ve ustu kizarana kadar pisirin.Hazirlanan hazir muzlu pudingi tartin üzerine dökün istediginiz gibi süsleyin süslel isi size aittir :) Afiyet olsun…
24 Yorumlar »

KARNIBAHAR SALATASI

Kis mevsiminin en güzel sebzelerindendir ama gelin görün ki cokta pismez bizim evde, markete her gittigim de elime alir sonra da nasil yapayim diye düsünüp geriye biraktigim cok olmustur.Tencere yemegini kimse sevmez esim kizartmasini sever,bende yemeginginin disin da ki diger hallerini cok severim.Salatasini da yaptim nefis oldu,misafir icin degisik bir tarif.Buyurun…

Malzemeler:
  • Bir adet orta boy karnibahar.
  • Sarimsak,sirke,zeytinyagi.
  • Maydanoz ve tuz.
Yapilisi:
Karnibahar ayrilir yikanir ve haslanir,haslarken suyun icine süt koyarsaniz kötü kokusunu alir.Haslanan karnibaharlar soguduktan sonra,dövülmüs sarimsak,sirke,tuz zeytinyag iyice karistirilir ve hepsi birlikte harmanlanir.Maydanozlar ince,ince dogranir ve salatanin icine atilipkaristirilir ve servis tabagina alinir.(Balik’in yanin da nefis oluyor) Afiyet olsun…
5 Yorumlar »

Bademli Sekerpare

Biraz daha bekleseydim Kurban Bayramiyla birlikte sayfama yeni tarif ekliyecektim herhalde,valla günler o kadar cabuk geciyor ki sormayin bir de facebook’a takildim zamani hic bilmiyorum :) Neyse yavas,yavas elimi cekmeye basladim oradan.Bir de baklavanin üzerine rastgele bir tarif yayinlamak istemedim onun icin ara acildi.:) Bu güne kadar denedigim ve serbetini iyice ceken bir sekerpare yaptim.Daha önceden gelinimizin verdigi tarif ama ic malzemesin de ufak bir degisime ugramis tadindan ödün vermeyen harika bir tatli oldu.Burada havalar coktan sogudu ama Türkiye’de sicak yanina dondurmayla servis yaptim ama üsüdük sonra :) sicaklar bitmeden herkese siddetle tavsiyemdir.

Malzemeler:
  • Üc adet yumurta.
  • Bir su bardagindan bir parmak eksik siviyag.
  • Yarim su bardagi pudra sekeri.
  • Bir su bardagi cekilmis badem.
  • Bir kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
SEBETI ICIN:
  • Üc bucuk su bakdagi seker.
  • Uc bucuk su bardagi su.
  • Yarim limon.
Bir yumurta sarisi ayrilicak üzerine sürmek icin. Malzemelerin hepsi karistirilip kulak memesi kivaminda bir hamur elde edilir.Kenarli tepsiye sekil verilip dizilir.Ayirdigimiz yumurta sarisi sürülür,(ben sürmedim) 180° derecede kizarana kadar pisirilir.Serbette kaynatilir ve sogur firindan cikan tatlilara soguk serbet dökülür.AFIYET OLSUN.
4 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...