9 Aralık 2012 Pazar

BLOGLARDAN SECMELER.

Kabaklama


Yapilan her yemegin hikayesi vardir veya ilk yapilan tarifin anlatilacak bir anisi,bazen o kadar s1k1s1k durumda yazarsiniz ki iki satir bilem zor gelir.Bloglardan denedigim bir tarifi sizlere sunuyorum nacizane.Tarifi bütün orjinalligiyle aktariyorum. Tarife buradan ulasabilirsiniz

MALZEMELER.
•300 gr. orta yağlı kuşbaşı et
•500- 700 gr. kış kabağı
•1 büyük baş soğan
•6-7 tane sarımsak
•Bir bardağa yakın haşlanmış nohut yada 1/2 bardak kuru nohut
•1 dolu kaşık karışık salça
•Mümkünse sıvı sumak ekşisi ama benim gibi garibansanız limon tuzu da idare eder.:)
•Zeytinyağı, nane, tuz, karabiber
Yapılışı:
•Etin üzerine kafi miktarda su koyarak ocağın üzerine koyun.
•5-10 dak. pişirip etin köpüklerini alın ve ıslatılmış nohut, yemeklik doğranmış soğan ve salçayı ilave ederek düdüklü tencerede veya normal tencerede yumuşayana kadar pişirin.
•Bu arada kabakları kuşbaşı doğrayıp sarımsakları kıyın.
•Pişen malzemenin üzerine kabağı ilave edin.
•Kabaklar pişmeye yakın sarımsağını ve ekşisini koyun.
•Ateşten aldıktan sonra zeytinyağında naneyi kavurup yemeğin üzerine dökün.
Afiyet olsun…
9 Yorumlar »

Peynirli Ekmek Dolmasi.

Tariflerini denemekten hic tereddüt etmedigim bir site var saglikli mi saglikli tarifleri var ve ondan bir tarifle yine haftaya baslamak istedim.Gercekten de harika bir ekmek oldu,kizlar okuldan gelmeden önce yaptim firindan gelen miss kokularla karsiladim yavrularimi.Sevdikleri yemekler yapinca bana iltifat edip dururlar ‘anne sen annelerin en güzelisin,benim Melek annemsin’ derler. :D Tabii benim de agzim kulaklarimda :D Neyse ben döneyim tarife, saglikli mutfak Hilal’ime tarif icin cok tesekkür ediyorum ve tarifi aynen aktariyorum. ;)

MALZEMELER:
1 ad Ekmek ( çavdar yada tam buğday olabilir) (ciabatta ekmegi kullandim)
100 gr rendelenmiş taze kaşar peynir
50 gr rendelenmiş İzmir Tulumu( Moova kullandım) (ben beyaz peynir kullandim)
1 Yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı mavi haşhaş
1 ufak sarımsak (bir dis)
1,5 tatlı kaşığı Dijon Hardalı (ben kullanmadim)
Üzerine serpmek için maydanoz
YAPILIŞI
Derin bir kasede, peynirler, haşhaş, oda sıcaklığında tereyağı, ezilmiş sarımsak ve hardal konularak iyice karıştırılır. Ekmek önce soldan sağa verev sonrada sağdan sola ufak lava dilimleri şeklinde kesilir. Ekmek kesilirken tabanı kesilmeyecek sabit bırakılacaktır. Daha sonra bu kesilen yerlere peynirli karışımdan doldurulur. 180C’ de 10-12 dk peynirlerin erimesi sağlanır ve sıcak servis yapılır.
8 Yorumlar »

Basak ekmek.

Yarin pazar ve tatil,kahvaltiya yapilacak en güzel bir ekmek.Bu ekmegi gördügümden beri aklima koydum denemeyi ve en sonunda denedim,bir ekmegi 4 kisi yedik Elhamdülillah! :) Herkese tavsiyemdir arkadaslar gercekten pisman olamzsiniz ve ev halkindan da tam puan alirsiniz.Simdiden afiyet olsun sizlere. Tarif Hilal Arkadasima ait.

Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı ılık su
    1 silme çorba kaşığı (1 küçük paket instant maya)
    1 tatlı kaşığı tuz
    2 tatlı kaşığı toz şeker
    3- 4 su bardağı un
    Tepsiye serpek için 2 yemek kaşığı irmik
    YAPILIŞI
    İki su bardağı unu derin bir kabın içine alıp maya, toz şeker ve tuz ile beraber harmanlayın. Ortasını havuz gibi açıp ılık suyu ortasına dökün. Kenarlardan azar azar unu alarak karıştırmaya başlayın. Elinize yapışan cıvık bir hamur olacaktır. Daha sonra geri kalan unu azar azar ilave ederek hamuru iyice yoğurarak toparlayın. Yumuşak ve hafifçe ele yapışan bir kıvama geldiğinde un eklemeyi bırakın. Hamur yoğurdukça kıvam bulacaktır. 7-8 dakika mutlaka yoğurun. Hamurun üzerini örterek ılık bir yerde 2- 3 saat mayalanmaya bırakın.
    3 saat sonunda mayalanan hamuru unlanmış tezgahın üzerine alarak 3-4 dk yoğurun. Hamuru 2 eşit parçaya ayırarak ince uzun bir şekil verin. Yağlı kağıt serilerek irmik serpilmiş tepsiye 1 adet hamuru koyun. (Ekmeği tepside şekillendirmek gerekiyor çünkü tepsiye taşırken şekli bozulabiliyor) Şimdi başak şekli vermek için temiz bir makası, fotoğraftaki gibi tutarak hamurun üzerinden verev bir kesik atın ve bu parçayı koparmadan yana alın. Bu işlemi tüm hamura uygulayın. Ekmeği şekillendirdikten sonra 10 dakika tezgahta bekletin. İlk önce, 140 derecede ısıtılmış fırında 5 dk pişirdikten sonra ısıyı 180 dereceye artırın. Üzeri kızarana kadar pişirin. Çıkardıktan sonra üzerine nemlibir bez örterek kabuğunun kurumamasını sağlayın. Bir ekmek hamuru pişince diğer hamuruda aynı şekilde pişirin)

7 Yorumlar »

Leblebili puding.

Tariflerini s1kca denedigim arkadaslardan biridir sevgili Rumma,bu defa ki tarif leblebili bir tarif.Aylar önce Türk bakkalindan leblebi almistim eve gelince anladim tuzsuz oldugunu,bir iki yedim baktim öyle duruyor ben de rondodan gecirdim ve leblebi tozu imal ettim :) Rummanin leblebili tariflerini görünce hemen denedim ve bir iki tarif daha onlari da yapicam insAllah,bir kurabiyesi ve helvasini. ;) Ben cok begendim pudingi gercekten degisik ve nefis birsey oldu tavsiyemdir,yapimi da kolay lezzeti süper. ;)

Malzemeler:
  • 5 su bardagi süt (ben 4 koydum)
  • 4 corba kasigi leblebi tozu.
  • Bir corba kasigi nisasta.
  • Bir su bardagi seker.
Yapilisi:
Malzemeleri soguk sütle iyice karistirin ve kisik ateste devamli karistirarak pisirin,kaselere bosaltip soguk servis yapin.Afiyet olsun…
bu tarife ve daha bircok nefis tariflere buradan ulasabilirsiniz.
5 Yorumlar »

Elmali Tart.

Sevgili arkadasim saliha nin tarifyle tekrar merhaba diyorum herkese.Mutlaka denencek bir tarif diyorum nefis olmustu,oldu ve herkese de tavsiyemdir…Tarifi bütün herseyiyle uyguladim ve aktariyorum. :)

Fransız Tart Hamuru:(24 cm. kalıp için)
Malzemeler:
  • 2 Su Bardağı Un
  • 125 gr.Soğuk Tereyağı
  • 2-3 Yemek Kaşığı Soğuk Su
  • 1 Adet Yumurta Sarısı
  • 2 Yemek Kaşığı Pudra Şekeri
  • 1 Tutam Tuz
  • 1 Tatlı Kaşığı Limon Suyu
iç malzemesi;
  • 5 Adet Orta Boy Elma
  • 5 (tepeleme) Yemek Kaşığı Şeker
  • 1 Tatlı Kaşığı Tarçın
  • 1 Tatlı Kaşığı Limon Suyu
yapılışı;
  1. Mümkün olduğu kadar hızlı çalışıyoruz ki başarılı bir tart hamuru yapalım ve yerken mest olalım :)
  2. Bütün malzemeler soğuk olmalı tereyağı dilerseniz küçük parçalara ayırıp mutfak robotuna alın üzerine 1-2 kez elediğiniz unu ilave edin ve kısa kısa aralıklarla robotu çalıştırın.
  3. Eğer robotla yapmıcaksanız parmak uçlarınızlahızlı hızlı ufalar gibi karıştırın.Dilerseniz çatallada yapabilirsiniz el teması olmaz ve istemediğimiz sıcaklığı vermeyiz hamura.Görüntü ekmek kırıntısı gibi olucak aman hamurla fazla oynamayın.
  4. Yumurta sarısı,limon suyu ve soğuk suyu bir kasede karıştırıp azar azar hamura ekleyin ve yoğurun.
  5. Sert bir top haline getirin.Hamur çok sertleştiyse 1 kaşık daha soğuk su ekleyebilirsiniz.
  6. Buzdolabı poşetine sarıp dolaba kaldırın.En az 30 dk. maks.1 saat dinlenmeli.
  7. Bu arada elmaları rendeleyip şekerle karıştırın ve limon suyunu döküp 10 dk. pişirin.Pişmeye yakın tarçını ekleyip ocaktan alın ve soğutun.
  8. Dinlenen hamurdan mandalina büyüklüğünde ayırıp,kalanını tezgaha alıp biraz yoğurun,kalıp genişliğinde açın ve yerleştirin.Kenarlarını bıçakla kesip temizleyin ve elmalı harcı dökün.
  9. Ayırdığınız hamuru üzerine rendeleyin.180 derece ısınmış fırına verip üzeri kızarana kadar pişirin.
  10. Fırından çıkınca soğutun ve pudra şekeri serperek servis yapın.
  11. Afiyetler olsun!!!!
14 Yorumlar »

Yulafli elmali bisküvi.

Tariflerini denedigim belirli arkadaslarim var onlarin icinde de sevgili arkadasim Rumma var,denemis oldugum bu bisküviler nefisti.Benim bu bisküviler üzerinde cok fikirlerim var kobay bisküvim diyebilirim. :) Her ne kadar sekli cok fazla düzgün olmasa da tadi gercekten nefisti ve uzun süre bayatlamadan saklayabilirsiniz.Siddetle tavsiyemdir. Bu tarifim de Cay-Kahve bahane Etkinligine gönderiyorum piti piti yasamla dans arkadasima basarilar diliyorum… Tarifi aynen uyguladim gram kacirmadim yani ve aktariyorum. :)

Malzemeler:
  • 2 adet yumurta.
  • 250 gr esmer seker.
  • 125 gr tereyag oda sicakliginda yumusak olucak.
  • 375 gr un.
  • 150 gr yulaf kepegi.
  • 1 paket vanilya.
  • 2 corba kasigi tarcin.
  • 1 orta boy elma tavla zari büyüklügünde dogranmis.
  • 50 gr ceviz iri kirilmis.
Yapilisi:
Yumurta ve sekeri beyazlayincaya kadar mikserde cirpin,tereyagini, yulafi, unu, vanilya ve tarcini ilave edip yogurarak yapiskan kivamli bir hamur elde edin.En son elmalari ve cevizi ilave edip yogurun ve buzdolabinda 30 dakika dinlendirin. Firini önceden 185° getirip isitin. Dinlenen hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar koparim elinizle iyice yassilastirin.Dolaptan cikan hamur ele yapsiyor un ilavesi yapmayin sakin! Yagli kagit serilir firin tepsisine dizin ve sicak firinda 15 dakika pisirin.Soguduktan sonra servise hazirdir.
Not:Ben firindan cikardiktan sonra tekrar koydum ve iyice kuruttum firini 150° hemen,hemen yarim saat daha durdular firinda.Tam bir bisküvi oldular…
14 Yorumlar »

Sogan kebabi.


Blogu actim diye bir kez daha seviniyorum yeni tarifler yeni lezzetler kesfediyor insan,acmasaydim kendi capimda bildiklerimi uygulardim.bütün yörelerin hatta dünya mutfaklarinin tariflerini elimden geldigince yapiyorum,bu tarifimde güzel vatanimin güzel Antebinden geliyor. :) Tarifi güzel yürekli arkadasim Antepli LAVANTIN’DEN alinip denenmis ve hatta cok begenilmis :) kisaca test edildi onaylandi. ;) tarifi aynen aktariyorum…
MALZEMELER:
  1. 20-30 tane küçük kuru soğan
  2. 300-400 gr. orta yağlı kıyma
  3. Pulbiber, karabiber, tuz
Yapılışı:
  1. Soğanların başlarını kesin, kabuklarını soğanın üzerinde bir iki kat sarı kabuk kalana kadar soyun. ( Burası önemli tamamen soymayın, soğanlar kendi kabuklarının içinde terleyerek pişsinler.)
  2. Bu aşamada soğanları güzelce yıkayın ve kurulayın.
  3. Baş taraflarından dikey olarak tam koparmadan ortadan yarın.
  4. Diğer tarafta kıyma, karabiber, pılbiber ve tuzu karıştırarak soğan adedince köfte hazırlayın.
  5. Köfteleri soğanların arasına koyun ve tepsiye yan yana dizin.
  6. Tepsi tamamlandıktan sonra üzerine yarım bardak kadar su gezdirin ve önceden ısıtılmış 200° fırına koyun ve ağzını başka bir tepsi ile kapatın.
  7. 30-40 dak. ağzı kapalı pişirin ve soğanlar yumuşamışsa kapağını açıp etler kızarana kadar fırında bir süre daha bekletin.
  8. Yufka icine sarip dürüm yapip tüketin,mübarek nefis oluyor. :)
16 Yorumlar »

Ciger kebabi,nami diger cartlak kebabi.

Bu tarifi uzun zaman önce yapmistim,mevsimlerden kisti ama tadi harikaydi.Edirne’de meshurdur arnavut cigeri himm nefis olur eger yolunuz Edirne’ye düserse mutlaka tadina bakin derim.Bu tarifi de blogcu arkadasimiz ‘NAILE-AINTABSOFRASI’ndan aldim.Tarifi aynen aktariyorum.

Malzemeler:
  • 1 kg ciğer
  • 2-3 diş sarımsak
  • Çok küçük bir soğan
  • Az nane
  • Karabiber
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Arzuya göre az kekik
Yapılışı:
Soğanı çok küçük doğrayıp bıcağın yanını kullanarak ezin veya rendeleyin, sarımsağı ezin ve tüm malzemeyi ete katıp karıştırın, ağzını kapatıp buzdolabında bir kaç saat dinlendirdikten sonra şişlere saplayıp mangalda pişirin.Dürümle birlikte ve yaninda mutlaka ayran olsun,afiyet olsun…
16 Yorumlar »

Kremsantili kurabiye.


Bu kadar serinlik yeter degil mi arkadaslar? söyle cayimizin veya kahvemizin yanina güzel bir kurabiyeye ne dersiniz? Kimse hayir demez herhalde :) Bir cok arkadasimizin yaptigi ve bloglar arasinda meshur olan bu kurabiyeyi ben de denedim ve süper oldu.Az bir malzemeyle nefis bir lezzet yakalamak ben buna derim.Ilk olarak sevgili arkadasim Bahar (cafe portakal) gördüm ve hemen denedim,gerci bir cok arkadasimiz denemis olsa da denememis olanlar icin tavsiye ediyorum. :)
MALZEMELER:
    • 1 paket krem şanti (toz)
    • 1 su bardağı sıvı yağ
    • 3 su bardağı un
    • Yarım şişe Dr.Oetker limon aroması
    Yapılışı:
      • Bütün malzemeyi karıştırma kabına alın ve yoğurun.
      • Ceviz büyüklüğünde yuvarlayın ve fırında çok hafif pembeleşene kadar pişirin.
      • Soguyan kurabiyelerin üzerine bolca pudra sekeri serpin.Afiyet olsun…
      • Tarife buradan bakabilirsiniz
17 Yorumlar »

Patatesli bulgur köftesi

Günler,haftalar,aylar, gecti ve bir yil daha gecti tabii yilbasi degil :) Persembe günü Allah’in izniyle Üc mübarek ay giriyor,Allah’a sükürler olsun hayirlisiyla kavusturacak bizleri hakkini verenlerden eylesin.(amin) Benim tarif ararken gezdigim ve fotograflarina severek ve özenerek baktigim dir Portakal agaci bu tarifi de ondan aldim denedim ve begendim.Güzel oldu denemenizi tavsiye ederim,malzemeler ve yapilisi resimleriyle birlikte burda buyurun . Size kolay gelsin :)

Malzemeler:
    • Köfte hamuru için:
    • 1 su bardağı yarma
    • 1 su bardağı köftelik bulgur
    • 2 yemek kaşığı un
    • 1 tatlı kaşığı tuz
    • 1,5 su bardağı ılık su
    • İç harcı için:
    • 6 adet orta boy patates
    • 1 baş kuru soğan
    • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
    • 1 tatlı kaşığı pul biber
    • 1 tatlı kaşığı tuz
    • Haşlamak için:
    • 2 veya 2,5 litre kaynamış su
    • 1 yemek kaşığı tuz
    • Sosu için:
    • 2 yemek kaşığı tereyağı
    • 2 tatlı kaşığı pul biber
    • 1 kase yoğurt
    • 1 diş sarımsak
  • Yapilisi:
  • Patatesleri haşlayın. Patates haşlanırken yarma, bulgur, 1 tatlı kaşığı tuz ve 1,5 su bardağı suyu derin bir kaba alın. Üzerini folyoyla kapatıp yarma ve bulgur suyu tamamen çekene kadar-yaklaşık 45 dakika- bekletin.
  • Patatesler soğuyunca rendeleyip tuz ile karıştırın. Soğanı yemeklik doğrayıp yağda kavurun. Pembeleşince pul biber ile karıştırın. Patatesi ve pul biberli soğanı iyice birbirine yedirin.
  • Suyu tamamen çeken yarma ve bulguru 15-20 dakika yoğurarak -arada unu serpiştirerek- hamur haline getirin.
  • Köfte hamurundan cevizden büyük, yumurtadan küçük parçalar koparın. Kopardığınız parçaları önce kurabiye gibi yuvarlayın, ardından avucunuzun içinde düzelterek açın. Ortalarına patatesli harçtan 1 tatlı kaşığı koyun ve parmaklarınızla bohça gibi büzerek kapatın.İki elinizle hafifçe yuvarlayarak köftenize oval şekli verin.
  • Tüm köfteleri bu şekilde kapatın. Haşlamak için derin bir tencereye suyu ve tuzu koyup kaynatın. Kaynayınca köfteleri 2 parti halinde 12-13 dakika haşlayın.
  • Tereyağını kızdırıp pul biberle karıştırın. Sarımsağı dövüp yoğurda ekleyin. Haşladığınız köfteleri servis tabağına alıp üzerlerine yoğurt ve sos dökerek servis yapın.

18 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...