9 Aralık 2012 Pazar

ETKINLIK TARIFLER,

KAKAOLU NEFIS KEK.


Dün sabah gelecek olan misafirlerime yapmistim bu keki,aslinda bir hikayesi de var.Bu islak bir kek olucakti tarifi öyleydi ama son anda unu ekleyip ayirmayi unuttugum sivi malzemeden dolayi böyle bir kek cikti ortaya, inanin iyi ki böyle olmus gercekten de nefis bir kek oldu,artik favori keklerimin arasinda ki listenin basinda.(nasil bir cümle oldu) :)
Bu özel kekimi özel arkadasimin ev sahipligini yaptigi PDCE ETKINLIGINE GELIBOLU17 gönderiyorum,kolayliklar diliyorum.Tarife geciyorum.

MALZEMELER:
  • iKI YUMURTA:
  • Bir yemek kasigi margarin.
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Bir su bardagi seker.
  • Bir cay bardagi süt.
  • 4 yemek kasigi kakao.
  • 7 yemek kasigi un.
  • Bir paket vanilya ve kabartma tozu.
YAPILISI:
Seker,vanilya ve oda sicakliginda ki yumurtalar iyice cirpilir ki göz göz olana kadar,ardindan margarin,süt,siviyag da eklenir ve cirpilir.Kakao,un kabartma tozu eklenir karisana kadar cirpilir(cok fazla degil) yaglanmis kaliba dökülür 180° kürdan testini basariyla gecene kadar pisirilir.Servis yapmadan önce de üzerine pudra sekeri serpilir,yanina mutlaka güzel demlenmis cay olacak… :)

7 Yorumlar »

Elmali kek

Eveet; geldim artik herkes tatilini yapti okullar acildi ve blogada dönüs olsun diyorum.Bunu en cok kendime söylemem gerek herhalde? Bir de facebook var ya o da cok beni engelliyordu ve az önce onuda iptal ettim,benim cok zamanimi aliyordu.Bilgisayardan olsa belirli bir zaman icinde acardim ama cep telefonundan olunca devamli elimde idi.Allaha sükür ki kesin bir kararla kurtuldum InsAllah.Sayfami birakmam cünkü burayi seviyorum gerci eskisi gibi degil,önceden daha iyiydi bir etkinlik olunca sevinirdim ve yeni tarfiler aramaya baslayip ve degisik yöresel tarfileri denemeye özen gösterirdim.Yine de sevincliyim cünkü PDCE 76. oluyor ve katiliyorum,gercekten herkesi davet ediyorum ve arkadasimiza destek verelim güzel tariflerle ve resimlerle.Konu etkinlik ve cay olunca bende sonbahara, etkinlige,cayin yanina eslik eden elmali cevizli ve tarcinli kek ile katiliyorum arkadasimiz Füsunun mutfagi kolayliklar diliyorum ve tarifimi ona gönderiyorum. :)

Malzemeler:
  • 3 yumurta.
  • Bir su bardagi seker.
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir cay bardagi siviyag ve üc corba kasigi oda sicakliginda tereyag.
  • Bir paket kabartma tozu ve vanilya.
  • Iki tane elma.
  • Yarim bardak caviz ufalanmis.
  • Aldigi kadar un.
Yapilisi:
Yumurta ve seker iyice cirpilir vanilya süt eklenir cirpilir yag eklenir tekrar cirpilir.Malzemeler iyice karisir pürüzsüz bir kivam elde edilir.Kabaratma tozu ve un elenir ve karisima eklenir kivam alana kadar un eklenir,yaglanmis kelepceli kaliba kek dökülür.Önceden rendelenmis elmalari az bir seker,tarcinla iyice karistirilir ve kekin her tarafina gelecek sekilde yayilir,cevizler serpilir. 180° önceden isitilmis firinda yaklasik 40-45 dakika pisirilir.Yanina mutlaka cay demlenir ve afiyetle yenir.
7 Yorumlar »

Erikli Elmali Tart.

Böyle gelip gitmeleri sevmiyorum ama huyum kurusun yine de yapiyorum,kusuruma bakmayin arkadaslarim ya lütfeeen ;) Bayramdan sonra “güzel bir etkinlik olsa da katilsam” diye aklimdan gecirmistim,facebook’ta bir etkinlik duyurusu gördüm ve sanki sayfami ilk actigim zaman ki gibi heyecanlandim.Önce ki zamanlarda her etkinlige katiliyorumdum,Portakal agacinin düzenledigi ve her ay ev sahibiyle belirdedikleri bir etkinlikti sonra ne oldu bilmiyorum kalkti herhalde.Neyse; gelelim simdi ki etkinlik (ne cok etkinlik yazmisim) :) arkadasimiz Gelibolu17′inin düzenledigi cay kahve bahane isimli etkinligine bende diyorum ki ” tarifler sahane” :) Tam mevsimi olan erikli tart tarifi gönderiyorum ve cok güzel ve seviyeli bir etkinlik olmasini diliyorum,arkadasima kolayliklar.Tarife geciyorum…

Malzemeler:
  • 250gr mürdüm erigi.
  • Iki tane elma.
  • 3 yumurta.
  • Bir bardak seker.(su bardagi)
  • Bir bardak süt.
  • Yarim bardak erimis margarin.
  • Bir’er tane vanilya ve kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.(koyu kivamli olucak)
Yapilisi:
Erikler yikanip uzunlamasina bölünür,elma soyulur küp dogranir.Yumurta sekerle iyice cirpilir süt,yag,vanilya eklenir ve tekrar cirpilir,un kabartma tozu en son dogranmis elmalar eklenir koyu kivamli bir hamur elde edilir.Yaglanmis tepsiye dökülür el yardimiyla düzlenir,en son erikler gelisi güzel yerlestirilir.Biraz tarcin serptim ben istege göre serpilir.180° önceden isitilmis firinda 45,50 dakika pisirilir. Afiyet olsun…

18 Yorumlar »

Cikolatali,muzlu ve kahveli browni+Adini sen koy etkinligi.

Bir etkinlikle daha karsi karsiyayiz,ben bu etkinlikleri seviyorum:) Hazirlayanlar cok sagolsunlar, düzenleyip zaman ayiriyorlar kendilerine basarilar ve kolayliklar diliyorum.Bu defa ki konu üc malzemeyi icine katarak yapilan bir tarif istiyorlar,bende biraz kafa yorduktan sonra buldum.Verilaen malzemeler sevdigim tadlar olunca cokta zorlanmadim dogrusu:)Biz cok begendik umarim sizde deneyip begenirsiniz;) etkinlik sahibi pembe düs bahcesi arkadasima gönderiyorum ve basarilar diliyorum.

Malzemeler:
  • Bir adet muz.
  • Üc kahve kasigi kahve ve yarim bardak süt.
  • 180 gr bitter cikolata.
  • 3 yumurta.
  • Bir vanilya ve kabartma tozu.
  • Bir bardak seker.
  • Aldigi kadar un (yaklasik bir bucuk su bardagi)
Yapilisi:
Cikolata tereyagiyla birlikte kaynayan suda eritilir ve sogumaya birakilir,diger yandan yumurtalar sekerli birlikte iyice cirpilir vanilya da eklenir.Hafif ilinan tereyag ve cikolata katilir ve cirpilmaya devam edilir,kahve sütün icinde eritilerek karisima eklenir.En son un ve kabartma tozu eklenip karikstirdiktan sonra dogranan muzlarda katilir ve hafif karistirilir,yaglanan borcama veya kelepceli kek kalibina dökülür.180° yarim saat pisirilir,pistigi kürdanla anlasilir.Afiyetler olsun:)
19 Yorumlar »

Erikli Tart # P.D.C.E. 46#

Görümcemin elmali tart istegi üzerine bende ayni hamurdan hem elmali hemde erikli tart yaptim,zaten tart hamurlari klasik hepsi ayni malzemelerden oluyor hem ayni tart hem ayni tarz:) Üzerine ekleyecegin meyveler degisiyor.Uzun zamandir etkinlige katilmiyordum bu tip etkinlikler cok iyi oluyor yeni arkadaslar ve yeni bloglar kazandiriyor insana.Bir de cayin yanina ne yapacagim diye düsünmüyorsun konu cay etkinligi olunca,bende ister cayin yanina (cayi sevmeyenler icin) ister kahvenin yanina güzel ve mayhos bir tarifle katiliyorum.Arkadasimiz nur mutfakta‘ya gönderiyorum ve kendisine kolayliklar diliyor tarife geciyorum…
123der 101
Malzemeler:
  • Bir bardak yogurt.
  • Bir yumurta.
  • 100gr tereyag.
  • Yarim bardak siviyag.
  • Bir bardak seker.
  • Bir’er vanilya ve kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
  • Bir kase erik.
Üzeri icin. Tereyag,seker ,un.Yagi sekerle karistirip yavas,yavas un ekleyerek toz kivam elde edene kadar ufalayin.
Yapilisi:
Bütün malzemeler karistirilir ve yumusak hamur elde edilir,yaglanmis tepsiye yayilir.Erikler yaknip dograndiktan sonra hamurun üzerine dizilir,en üzerine tereyag seker ve un karisim serpilir.180° önceden isitilmis firinda pisirilir.Afiyet olsun…
Not:Bu malzemelerden iki tarif yapabilirsiniz,ben hamuru ikiye bölüp 24cm kalipla bir elmali birde erikli yaptim.
5 Yorumlar »

YUMURTALI SOS #HAYATIMIZA LEZZET KATAN SOSLAR YAMAN ETKINLIK…

Bu gün ilk iftarimizi actik Allah’in izniyle ve ilk orucumuzu ödemenin huzuruyla icimiz rahat:)Allah oruclarimizi kabul eylesin ins.Bir baktim yeni bir etkinligin icindeyim,ama yine gec kalmak üzereyim:)Hemen kalktim ve hayatimiza lezzet katan sos yaptim.Sevgili arkadasim
http://gannepisiriyor.blogspot.com/ ev sahibeligi yapiyor,kendisine kolayliklar ve basarilar diliyorum.Arkadasima söyledim “böyle bir etkinlik var acaba nasil bir sos yapayim?” diye.O da bana bu sosu tarif etti,balika cok yakisiyor dedi.Hemen bu aksam denedim gercekten de cok yakisti,arkadasima burdan cok tesekkur ediyorum.Herkese de tavsiye ediyorum,buyurun tarifi:))



















SOS MALZEMESI:
  • 3 adet haslanmis yumurta sarisi.
  • 4 veya 5 yemek kasigi yogurt.
  • Bir yemek kasigi kadar da mayonez.
  • Bir paket toz hazir salata sosu.
  • Bir tane kuru sogan ve bir iki salatalik (kornison) tursu.
  • Bir iki damla zeytin yagi.
  • Kizartilmis somon baligi.
YAPILISI:
  • Haslanmis yumurta sarilari yogurt ve mayonez blendirla iyice ezilir,sogan ve tursu incecik dogranir.Hazir salata sosu elekten elenir,eger elemezsen cok eksi oluyor.Zeytinyag cok az ilave edilir.Kizartilmis baligin üzerine sos dökülür ve afiyetle yenir.:))Herkese hayirli iftarlar ve bereketli sahurlar diliyorum…

9 Yorumlar »

Izgara Tabagi YE#37 MANGAL KEYFI

Bir Ye# etkinligi daha geldi catti,bu sefer ki konu mangal olunca ben de hemen mangali yaktim:) Tabii öyle kömürle falan ugrasmadim benim mangal elektrikli olunca yakmasi kolay oldu.Hemen üzerine bir kac sebze ve tavuk attik,hava da günesliydi tam bir mangal keyfi oldu yani:) Bu ayki etkinligin sahibesi arkadasimiz Tugba’ya basarilar ve kolayliklar diliyor tesekkur ediyorum.Tarif yazmaya gerek varmi acaba? Yoksa görünen köy kilavuz istemez mi dersiniz?Buyurun görüntüye:)))

12 Yorumlar »

Visne soslu kek: Ye#36 Kirazli ve visneli tarifler:)

Bu tip etkinler beni hep sevindirir hem yeni tariflerle hem de yeni arkadaslarla tanisiyoruz.Bu ay ki etkinlikte cok hos ve tam yazlik.Ben de visneli bir tarifle katiliyorum.Etkinlik sahibesi olan chaplincafe Burcu’ya hem kolayliklar ve tesekkurler ediyorum. Tarifini eklememistim sevgili Burcu beni uyardi sagolsun:)bende istek üzere yayinliyorum buyurun tarifi:):):)
MALZEMELER:
  • Iki yumurta.
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir su bardagi seker.
  • Yarim su bardagi siviyag.
  • Kabartma tozu ve vanilya.
  • Bir tane visne konservesi.
  • Aldigi kadar un.
SOSU:
  • Konserveden suzdugunuz visne suyu.
  • Üc yemek kasigi nisasta ve üc yemek kasigi seker
  • . Kisik ateste koyulasana kadar ve devamli karistirarak pisirin.
YAPILISI:
  • Yumurta ve seker cirpilir,süt ve sivi yag,vanilya ilave edilir.En son un ve kabartma tozu koyup karistirilir.Konserve visneler suzulur,suyu ayrilir sakin dökmeyin.Yaglanmis firina dayanikli borcama hazirladiginiz keki dokun,uzerine suzdugunuz visneleri serpistirin.180° derece firinda alti ve ustu kizarana kadar pisirin.Pelte haline getirdiginiz sosu, sogumus olan kekin uzerine sicakke dokun.Afiyet olsun…
30 Yorumlar »

Kahvalti Senligi Ye#1

Gecen haftalar da ustamiz Oktay usta da görmüstüm cok hosuma gitti,ben de kahvalti senligine böyle bir senlikle katilayim dedim.Hem göze hemde mideye hitab ediyor diye düsünüyorum ve cocuklar da buna bayilirlar.Büyük kizim hic domates sevmez,ama kücük götürüyor:)Ne kadar desem de “kizim ye bak kan yapar domates”diye daha bir kasiyor kendini, bir kere yemem dedimi asla yemez, huyudur:)Neyse etkinlik sahibesi sevgili Özlem’e basarilar ve kolayliklar diliyorum.http://mutfaktayimm.blogspot.com/
Servis tabagini istediginiz sekilde süsleyebilirsiniz,domates bölünmeden kesilir ve cekirdekli kismi cikarilir.Küp,küp dogradiginiz peynirler yerlestirilir ve degirmenle karabiber cekilir ve zeytinyag akitilir.Kalani size kalmis zevkinize göre süsleyin.AFIYET OLSUN:)

22 Yorumlar »

Annemin Yemekleri Etkinlik–Anne Kurabiyesi:)

Annelerin bizlere ögrettigi seyleri hic bir kalem yazamaz herhalde veya kalem tükenir.Biz kücükken annem bize hep bu kurabiyeden yapardi,ilk olarak bunu ögrenmistim pisirse de yesek derdik.Annemin ilk cocugu ben oldugum icin ilk bana ögretti herseyi.Hayatimizda önemli seyleri hep annelerimizden ögrenmisiktir,belki de daha coook ögrenecegimiz seyler vardir.Insan kac yasinda olursa olsun ANNE’sine ihtiyac duyar.Neyse ben daha fazla dayanamiyorum ve tarife gecmek istiyorum,inanin aglayabilirim.:( Gurbette olmak daha bir buruyor insani.Igne oyasini da benim icin yapmisti annem,dügünüm de kina yakilirken yüzüme örtmüslerdi.:(((
Etkinlik sahibesi sevgili LAMA’ya cok tesekkurler ve kolayliklar diliyorum,Allah yavrusunla birlikte mutlu ve hayirli ömürler diliyorum.

MALZEMELER:
  • Iki yumurta.
  • Bir bardak yogurt.
  • Bir bardak seker.
  • Yarim bardak siviyag ve iki yemek kasigi tereyag.
  • Aldigi kadar un.
  • Bir adet kabartma tozu.
YAPILISI:
  • Yogurma kabina az bir un konur ve ortasi havuz gibi acilir.Bir yumurtanin sarisi ayrilir üzeri icin,diger malzemeler sirayla konur un azar,azar eklenir.Yumusak ve ele yapismayan hamur elde edilir.Sekil verildikten sonra yagli kagit üzerine dizilir,yumurta sarisi sürülür sonra ve seker serpilir.180° derecede pisirilir.AFIYET OLSUN:
Benim en cok sevdigim siirlerden biri olan ve SEBNEM KISAPARMAK’IN harika okudugu bir bölümü yazmak istedim.
  • Kitapligin üzerine cizdigim
  • Cöp adamlari gördüm sonra
  • Nasil da azar isitmistim annemden
  • Bu cocuklar hic birsseyin degerini bilmiyorlar diye bagirmisti
  • Biliyorum ANNE !!!
  • Simdi herseyin degerini biliyorum
  • Senin de,babamin da, kardeslerimin de,
  • Hepiniz degerini cok iyi biliyorum
  • SIZI COK SEVIYORUM ANNE!!!
20 Yorumlar »

Karisik Salata-EN GÜZEL SALATA SÜSLEMESI YARISMASI 1

En güzel pasta dan sonra salata yarismasi,arkadasim sevgili http://birdemliksohbet.blogspot.com/ SEVIL beni de davet etti.Yarisma olarak degil de etkinlik gibi görüyorum,yarisma olunca iddiali oluyor gibi geliyor bana.Aslinda iddiali degilim,bu tür etkinlikler insana farkli seyler ögretiyor.Farkli lezzetler,farkli tarifler ve degisik süslemeler.Bende davete katiliyorum ve Sevil arkadasima kolayliklar ve basarilar diliyorum.Iste acizane süslemis oldugum salata.:))

MALZEMELER:
  • Bir adet kivircik marul.
  • Bir konserve misir.
  • Bir tane havuc ve turp.
  • Limon,tuz ve sizma zeytinyag.
YAPILISI:
Bütün malzemeler yikanir ve herkes istedigi sekilde süsleyebilir.Sofraya geldigin de hem göze hemde mideye hitap etsin diyor,herkese afiyet olsun.
18 Yorumlar »

Patatesli Tava Böregi YE 33# BÖREKLER

Börek etkinligine degisik bir tarifle katilmak istedim tam kacirmak üzereyken yakalim galiba.Tarihe daha var derken baktim o gün gelmis catmis,neyse ki ucuz atlattim.http://leziz.blogcu.com/ Özlem arkadasimiz düzenliyor etkinligi.Kendisine kolayliklar diliyorum ve iste tarifi.


MALZEMELER:
  • Un,su ve tuz
  • Biraz siviyag ve birkac damla sirke.
IC MALZEME:
  • 6 veya 7 adet patates.
  • Bir tane pirasa.
  • Kirmizi toz biber,karabiber ve tuz.
YAPILISI:
Hamur yogurulur ve dinlendirilir.Patatesler soyulur ve rendelenir tuzda suyu cikana kadar ovulur,pirasalar ufak sekilde dogranir ve tavada sote edilir.Hepsi birbirine karistirilir.Hamurdan bezeler koparilir acilir ve pizzafanne denen tavada ilk yufka iki tarafi pisirilir.Her iki tarafina da tereyag sürülür,ic malzemeden konur ikinci yufkayi acip üstüne serilir.Cig yufka üsttedir simdi,ters cevirilir pisen taraf üstte geldi yag sürülür ve ic malzeme tekrar serilir ve üc tane yeter cünkü kalin olmasin.Osmancik böregine benziyor bu da cok lezzetli oluyor,tavsiye ederim herkese.
25 Yorumlar »

Kizartilmis Ekmekler;Ye Etkinligi#31

Bayatlamis ekmekleriniz icin alternatif bir tarif,hem yag cekmiyor ve cok lezzetli hafif bir kahvaltilik.Genellikle kahvaltilarda iyi oluyor.Etkinlik sahibi SOFRAMIZ(HALE)’ye basarilar diliyorum.Bende bu tarifle katiliyorum ve iste tarifi.Haydi kolay gelsin:)))

MALZEMELER:
  • -Birkac dilim ekmek.
  • -Bir yumurta.
  • -Bir bardak süt.
  • -Biraz siviyag.
  • -Yarim demet maydanoz.
  • -Yarim kalip beyaz peynir.
  • -Bir tane domates.
YAPILISI:Maydanozlar yikanir ve ufak ufak dogranir.Süt yag ve yumurta cirpilir,peynir rendelenir ve bütün malzemeler birlestirilir.Ekmekler karisima batirilarak yagli kagit üzerine konur.Ekmekler suyunu cektigi icin kalan malzemeler dilimlerin üzerine paylastirilir,daha sonra üzerine domatesler konur.Firinda kizartilir.Afiyet olsun.
3 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...