23 Aralık 2012 Pazar

Etli Kurufasulye.

Yeni bir haftaya sofralarin bas taci olan güzel bir yemekle baslamak istedim.Hani hep derler ya " kendini fasulye gibi nimetten sayar" diye acaba bu sözü nicin derler hala anlamis degilim? Bizim yörede ve Türkiye'nin her yöresinde sevilen bir yemektir.Hele bizde dügün,misafir,Bayram ve herhalükarda pisirilen bir ana yemektir.Evlenince buraya(almanyaya) geldigimde hemen,hemen her hafta sonu pisirilenler arasinda birinci siradaydi.Kayinpederim (Rahmetlik) pek severdi hele ki babam cok sever.Esiminde babasindan genetik olarak kalan aliskanligi fasulye yönünda tabii. :) Etli degilde sadesini severim bende ama esimin istegi üzere yapildi. Her evin sogan dogramasi farklidir ya,fasulyeninde tarifi öyledir herkesin pisirme yöntemi farklidir.Mesela benim ki söyledir.
Fasulyeyi koydum kaynasin
Söyleyin kaynanama haslasin.  :))))
Tabii isin sakasiydi bu bakalim nasil yapmisim ;)
 


MALZEMELER:
  • Iki su bardagi kuru fasulye.(kisi sayisina göre degisebilir)
  • Yarim kilo dana kusbasi.
  • Iki adet kuru sogan.
  • Bir dolu karisik salca.
  • Yeterince su,tuz,siviyag.
Yapilisi.
Ilk olarak aksamdan fasulye islatilir,eger islatmayi unuttuysaniz 15 dakika haslayin.Etleri bir tasim kaynatin ki köpügü ciksin, yoksa  yemek esmer oluyor.Aksamdan islanan veya haslanan fasulyeler iyice yikanip süzülür.Soganlari küp,küp dograyin,düdüklü tencereyi ocaga alin siviyagi koyun yag isininca soganlari atin,pembelesinceye kadar kavurun.Salcasini ekleyin sirayla etleri ve süzdügünüz ve yikadiginiz  fasulyeleri atin  kavurmaya devam edin.En son üzerine cikacak kadar sicak su katin tuzunu atip düdüklünün kapagini kapatin.Pismeye birakin,tencerenizin huyunu siz daha iyi bilirsiniz ne kadar sürede pisirecegini bilirsiniz ona göre ayarlayabilirsiniz. Bir de püf noktasi sabah erken pisirin ki aksama kadar kivamini aliyor koyulasiyor.Afiyetler olsun ve yanina mutlaka kuru sogan da olsun.  :)

19 yorum:

  1. türk erkeklerinin baş yemeğidir:) etli ve resimdeki acı biberlerden de oldu mu tamamdır :)
    şifa olsun

    YanıtlaSil
  2. Çook uzun oldu şöyle kuru fasulye gibi fasulye yemeyeli. Nerede o eski fasulye lezzetleri diyorum. Çok güzel gözüküyor Serabım eline sağlık;)

    YanıtlaSil
  3. ADün akşam bugün için nohut ıslattım bende ama şimdi görünce pişman oldun Keşke fasülye ıslatsaymışım..Bu nasıl güzel görüntüdür arkadaş ya..:))Biberini,soğanınıda koymuş yanına,can dayanmaz bu görüntüye..:))
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. Canım hani bunun yanında turşusu, turşusuz kuru fasulye olurmu:)Şaka bir yana çok severim ve çok iştah açıcı görünüyor, bu saatte karnım guruldadı yani:))Afiyet şeker bal olsun!!!

    YanıtlaSil
  5. sevmeyen yoktur diye düşünüyorum serapcığım :) ama görüntüde harika , emeklerine sağlık arkadaşım....

    YanıtlaSil
  6. Ooo mis gibi
    Valla tam kış günü yemeği
    Ellerinze sağlık gerçekten
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Kisi sevdigiyle beraberdir;
    arkadas seni facebook'a yönlerdirdim orada daha cok prim yaparsin.Burasi kücük yer canim...

    YanıtlaSil
  8. Serapcığım kuru fasulyenin yanına en çok yakışan pilav,acı biber ve yumrukla kırılmış soğanmış:) Eşim öyle der ( çoğu erkek gibi) aslında bende çok severim ama soğan hariç:))
    Eline sağlık resim misss miss:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. En sevdiğim yemek diyebilirim..:) Nefis görünüyor canım.

    Fasülyede ispir olacakki değmeyin keyfime..:))

    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Benim esimde cok sever, arabayla izine giderken Türkiyeye girdigimize ilk yedigi yemektir kuru fasulye
    sunum istah acici olmus eline saglik canim

    YanıtlaSil
  11. geçenlerde karadenize yerleşen bir yabancı ile sohbet ediyorlardı...fasulyeye aşık oldum diyordu...:)))....bizde de farklı güzel demekki fasulye....ellerinize sağlık...sizin fasulyede bunun örneklerinden olmuş...:)))

    YanıtlaSil
  12. merhaba şimdi şu fasülyeye bir ekmek bandırasım geldi:))sizi takibe aldım:) bende sizi sayfama beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık...
    fotoğraf her zaman ki gibi muhteşem ;)

    YanıtlaSil
  14. amanınn ben etli kuru fasülyeyi yapınca bizim evde bir bayram havası eser ki sorma :)eline sağlık canım nefis olmuş..

    YanıtlaSil
  15. Bizim evde çok sevilir kuru fasulye iki gün önce bende pişirdim:)ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. işte görüntü budur..harika ellerine sağlık...:)

    YanıtlaSil
  17. Canım ellerine sağlık bizde bayılırız etli kuru fasülyeye nefis olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. mmmmmmm bende yapayım bu gün bak aklıma geldi.
    eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  19. yanınada pilav ohh yemede yanında yat
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...