9 Aralık 2012 Pazar

HAMUR ISI TARIFLERI

Peynirli Ekmek Dolmasi.


Tariflerini denemekten hic tereddüt etmedigim bir site var saglikli mi saglikli tarifleri var ve ondan bir tarifle yine haftaya baslamak istedim.Gercekten de harika bir ekmek oldu,kizlar okuldan gelmeden önce yaptim firindan gelen miss kokularla karsiladim yavrularimi.Sevdikleri yemekler yapinca bana iltifat edip dururlar ‘anne sen annelerin en güzelisin,benim Melek annemsin’ derler. :D Tabii benim de agzim kulaklarimda :D Neyse ben döneyim tarife, saglikli mutfak Hilal’ime tarif icin cok tesekkür ediyorum ve tarifi aynen aktariyorum. ;)

MALZEMELER:
1 ad Ekmek ( çavdar yada tam buğday olabilir) (ciabatta ekmegi kullandim)
100 gr rendelenmiş taze kaşar peynir
50 gr rendelenmiş İzmir Tulumu( Moova kullandım) (ben beyaz peynir kullandim)
1 Yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı mavi haşhaş
1 ufak sarımsak (bir dis)
1,5 tatlı kaşığı Dijon Hardalı (ben kullanmadim)
Üzerine serpmek için maydanoz
YAPILIŞI
Derin bir kasede, peynirler, haşhaş, oda sıcaklığında tereyağı, ezilmiş sarımsak ve hardal konularak iyice karıştırılır. Ekmek önce soldan sağa verev sonrada sağdan sola ufak lava dilimleri şeklinde kesilir. Ekmek kesilirken tabanı kesilmeyecek sabit bırakılacaktır. Daha sonra bu kesilen yerlere peynirli karışımdan doldurulur. 180C’ de 10-12 dk peynirlerin erimesi sağlanır ve sıcak servis yapılır.
8 Yorumlar »

Basak ekmek.

Yarin pazar ve tatil,kahvaltiya yapilacak en güzel bir ekmek.Bu ekmegi gördügümden beri aklima koydum denemeyi ve en sonunda denedim,bir ekmegi 4 kisi yedik Elhamdülillah! :) Herkese tavsiyemdir arkadaslar gercekten pisman olamzsiniz ve ev halkindan da tam puan alirsiniz.Simdiden afiyet olsun sizlere. Tarif Hilal Arkadasima ait.

Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı ılık su
    1 silme çorba kaşığı (1 küçük paket instant maya)
    1 tatlı kaşığı tuz
    2 tatlı kaşığı toz şeker
    3- 4 su bardağı un
    Tepsiye serpek için 2 yemek kaşığı irmik
    YAPILIŞI
    İki su bardağı unu derin bir kabın içine alıp maya, toz şeker ve tuz ile beraber harmanlayın. Ortasını havuz gibi açıp ılık suyu ortasına dökün. Kenarlardan azar azar unu alarak karıştırmaya başlayın. Elinize yapışan cıvık bir hamur olacaktır. Daha sonra geri kalan unu azar azar ilave ederek hamuru iyice yoğurarak toparlayın. Yumuşak ve hafifçe ele yapışan bir kıvama geldiğinde un eklemeyi bırakın. Hamur yoğurdukça kıvam bulacaktır. 7-8 dakika mutlaka yoğurun. Hamurun üzerini örterek ılık bir yerde 2- 3 saat mayalanmaya bırakın.
    3 saat sonunda mayalanan hamuru unlanmış tezgahın üzerine alarak 3-4 dk yoğurun. Hamuru 2 eşit parçaya ayırarak ince uzun bir şekil verin. Yağlı kağıt serilerek irmik serpilmiş tepsiye 1 adet hamuru koyun. (Ekmeği tepside şekillendirmek gerekiyor çünkü tepsiye taşırken şekli bozulabiliyor) Şimdi başak şekli vermek için temiz bir makası, fotoğraftaki gibi tutarak hamurun üzerinden verev bir kesik atın ve bu parçayı koparmadan yana alın. Bu işlemi tüm hamura uygulayın. Ekmeği şekillendirdikten sonra 10 dakika tezgahta bekletin. İlk önce, 140 derecede ısıtılmış fırında 5 dk pişirdikten sonra ısıyı 180 dereceye artırın. Üzeri kızarana kadar pişirin. Çıkardıktan sonra üzerine nemlibir bez örterek kabuğunun kurumamasını sağlayın. Bir ekmek hamuru pişince diğer hamuruda aynı şekilde pişirin)

7 Yorumlar »

Kasarli acma.

Pogaca yapmaya uzun zaman ara vermistim bu aralarda da misafirim gelmemis herhal? :) Acma deyinca aklima pastane acmasi gelir ama bir türlü aradigim tarifi bulamadimyada aradigim o lezzeti,cokta s1k yememisimdir pastane acmasi belki de sadece hayalimda ki tad :( Bilmiyorum.Bu tarifim tamamen kendime ait,pogaca tarifleri aslinda hepsi birbirine benzer ana malzemeler aynidir sekiller degisiktir.Neyse ben bu tarifimi 72 PORSELEN DEMLIK CAY ETKINLIGINE EV sahipligi yapan guloannemutfakta arkadasima gönderiyorum.

Malzemeler:
    • Bir bardak sivi krema(schlagsahne)
    • Yarim bardak siviyag.
    • Yarim bardak schmand(veya süzme yogurt)
    • Bir yumurta (sarisi ayrilacak)
    • Bir adet maya,tuz.
    • Aldigi kadar un ve biraz su.
    • Yeterince kasar peyniri.
    • Üzeri icin susam.
Yapilisi:
Bütün malzemeler karistirilir ve ele yapismayan bir hamur elde edilir,mayalanmaya birakilir.Mayalanan hamurdan mandalina büyüklügünde parcalar kopartilir ve icine kasar peyniri konur hamur bitene kadar bu islem devam eder 10 dakika dinlendirilir.Dinlenen hamurlari uzunlamasina döndürülerek acilir kasarlari disariya cikarmadan,yagli kagit serilir firin tepsisine araliklarla dizilir üzerine yumurta sarisi sürülür ve susam serpilir 10 dakika daha tepside dinlendirilir.Önceden isinmis firinda 200° pisirilir. Afiyet olsun.
7 Yorumlar »

Susamli Bulgar ekmegi.

Bu ekmegi kesin bulgaristan da yasayan Türk asilli vatandaslarimiz bulmustur cünkü bulgarlarin böyle lezzetli bir ekmek yapmaya basarilari yoktur. :) Gercekten nefis bir ekmek oluyor yanliz bir kusuru var boool kalorili olmasi :D Artik idare edin yapilacak birsey yok,gelecek misafirleriniz icin yapin gercekten tavsiye ediyorum.Arastirdim bircok blogcu arkadasim denemis ve bende hamur malzemelerini her zaman yaptigim bir tarifi uyguladim.Tarifimi CAY KAHVE BAHANE etkinligine ev sahipligi yapan arkadasimiz mutfak incisi’ne gönderiyorum ve basarilar diliyorum…

Malzemeler:
  • Bir su bardagi süt ve su.
  • Bir bardak siviyag.
  • Bir yumurta sarisi üzeri icin.
  • Bir adet yas maya.
  • Bir cay kasigi tuz.
  • 100 gr tereyag
  • Aldigi kadar un.
Yapilisi:
Tüm malzemeleri güzel özlesenen kadar yogur ve mayalanmaya birak 20 dakika kadar.Mayalanan hamuru dört esit bezeye böl,böldügün her bir bezeyi tekrar dört’de böl toplam 16 beze olucak.Pasta tabagi büyüklügünde acilip arasina esit miktarda yumusak tereyag sürülür,cok s1k1 olmamak sartiyla rulo yapilir ve ücgen sekilde kesilir.Bezeler bitene kadar ayni islem uygulanir.Yaglanmis tepsiye aralikli dizilir ve tekrar mayalandirilir.Üzerine yumurta sarisi sürülüp 200° önceden isitilmis firinda kizarana dek pisirilir. Cayin yanin da peynir ekmek olsun yeter baska katik aranmadan afiyetle yenir. :)
17 Yorumlar »

Kiymali pide

Ve sonunda sorun bitti buradayim artik,evde ne eksikse insan onu daha cok ariyor.Genel zamanda bu kadar ara veririm ve canim istemez ama simdi sorun vardi ya bir tarif ekleme istegi geldi anlatamam.Bu kadar cok arada vermiycem kendi kendime söz verdim. :) Cok s1k olmasada severek yaptigim ve aile icin de sevilerek yenilen bir tarif,yaparim hem ekmek hem de yemek olur yanina mutlaka salata ve ayran muhakkak olsun tavsiyemdir.

Malzemeler:
  • Yarim kilo un(kisi sayisina göre arttirilabilir.)
  • Bir tane yas maya.
  • Su,tuz (bir yumurta sarisi üzerine, aki icine)
Ic malzemesi:
    • 250 gr. Orta yağlı kıyma
    • 3-4 tane ince kıyılmış kuru soğan
    • 2 tane rendelenmiş domates
    • kıyma yağsız ise yarım bardak sıvı yağ
    • 1 yumurta
    • Karabiber, pul biber tuz
    Yapılışı:
    • Hamur malzemesiyle hazırladığınız hamuru kabarması için bir kenara bırakın.
    • İç harcı için yumurta hariç diğer malzemeleri karıştırın.
    • Hamur kabarınca fırını 200° de ısıtın.
    • Hamurdan mandalina kadar bezeler hazırlayıp silindir olarak açın ve yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirin.
    • Üzerlerine kıymalı karışımdan 2-3 kaşık yayın ve sivri uçlarına su sürerek pide şeklinde kenarlarını içe doğru katlayıp bastırın.
    • Üzerlerine çırpılmış yumurta sürün ve fırınlayın.
12 Yorumlar »

ACIK SIMIT.

Bugün ilk is günü calisanlar icin,calismayanlar icinse okul günü cocuklara erken kalkmak gerekiyor.Bir de saatler alindi sasiriyorum bazen azmi uyudum cok mu? diye :) Isim gücüm uyku oldu bu ara vahsi hayvanlar kis uykusuna dalmadan ben daldim dogrusu,(sözüm meclisten disari).Ben de ise gidipte is yerin de sabah kahvaltilik arayanlara icin böyle kasarli simit tarifi vereyim dedim :) sadece calisanlara degil tabii ki okula gidenler,eve gelecek misafirlere kisacasi 4 mevsim 52 hafta 365 gün yapilip yenebilen simitler bunlar :) Daha önceden de yapmistim bunlari kisacasi tarife geciyorum…

MALZEMELER:
  • Bir bardak sivi krema(schlagsahne)
  • Yarim bardak siviyag.
  • Yarim bardak schmand(veya süzme yogurt)
  • Bir yumurta (sarisi ayrilacak)
  • Bir adet maya,tuz.
  • Aldigi kadar un ve biraz su.
  • Süslemek icin susam.
Ici icin:
  • 200gr kasar peyniri.
  • 200gr beyaz peynir.
  • Maydanoz.
YAPILISI:
Hamur malzemeleri hepsi birlikte yogurulur ve mayalanmaya birakilir.Peynirler rendelenir ve maydanozlar kücük dogranir peynire eklenir.Hamur mayalandiktan sonra,parcalara koparilir ortasi acilir.Bastirilacagi icin tepsiye aralikli sekilde konur,ic melzemeden alinir ve hamurlarin ortasina konur.Kenarlara dogru bastirilir ve sekilde görüldügü gibi sekil verilir.Yumurta sarisi sürülür ve susam serpilir.Inanilmaz bir güzellik inanin deneyin hic pisman olmayacaksiniz,yanina da söyle güzel ve demli bir cay ohh,ohh.:)))AFIYET OLSUN.
13 Yorumlar »

Pekmezli tahinli cörek

Tahini hep baskalarinda yerim pekmezle birlikte ve cok lezzetli gelir,bende alirim bakkaldan ama bizde kimse yemez sadece ben yerim buzdolbinda bekler durur zavalli tahin:)Bekleyen bir tahin daha vardi bende degerlendireyim istedim,hamur yogurdugum zaman ayirip yaptim ve niye bu kadar bekettigim icinde hayiflandim kendime harika oldu:) Buyurun tarifine bakalim…

Bu hamurdan ayirmistim bir miktar tarifi burada.
Ic malzemesi.
Bir su bardagi tahin,bir su pekmez,bir bardaga yakin cekilmis findik.
Büyük bir beze ayirdiginiz hamuru iyice acin tahinli karisimi her tarafina yayin ve üzerine findik serpin.Acilan hamuru rulo yapin ve kol böregi seklinde tepsiye koyun,hafif bastirarak yayilmasini saglayin.Üzerine bir yumurta sarisini sürün ve susamla süsleyin.Önceden isitilmis 180° firinda agir,agir kizarana kadar pisirin.Afiyet olsun…
9 Yorumlar »

Manti

Bugün arkadasimla mati yaptik,amaan Allah Kayserili kadinlara yardim etsin.Ne kadar zormus s1kmak gerci iki kisiydik ama hic üremiyor yaptik,yaptik bakiyoruz manti yok ortada.Hamurun sert olmasi gerek hic acamiyacam sandim bastan:)ama basardik en sonunda ayrilirken tekrar yapalim dedik:) Ramazan gelmeden insAllah yapicaz cünkü Allah izin verirse Türkiye’ye gidecegiz:) Gelince hazir olur ins,ama benim su yorgunlugumu atmam lazim üzerimden ve iki arkadas daha bulmak lazim yardima:) Yapmasi o kadar zor olsada yemesi bir o kadar kolay ve lezzetli oluyor.Kendine güvenen arkadaslara tarifini veriyorum:)))
Malzemeler:
  • Iki kilo un.
  • 8 adet yumurta.
  • Su,tuz.
  • Bir kiloya yakin kiyma.
  • Karabiber,tuz ve kuru sogan.
Unun orta yerini havuz seklinde yapip yumurtalar kirilir,tuzu eklenip karistirilarak yogurmaya baslanir.Su yavas,yavas eklenir ve devamli yogrulur (tabii kuvvetli güc lazim) yumusak bir hamur olmayacak.Bir saat kadar yogrulup özlesen hamuru beklemeye alin. Kiymanin icine iki veya üc adet sogan rendelenir ve karabiber ve tuzu konur iyice karistirilir.

Kuvvet gerektiren acma isleminin sonunda kücük karecikler kesip bir parcacik kiyma konur ve kapatilir:)

Ev sahibinin gözünün icine bakip pisirsin diye, bir an önce agzimla kücük,kücük kapattigim mantilarla kavusmak istersiniz:) O kadar ugrasirsiniz da tabaga koydugun anda bitmesi bir olur:) Üzerine sarimsakli yogurt ve yagda kavrulan salca sosu olmadan olmaz tabii ki:)))

Afiyetle yenir…
13 Yorumlar »

Peynirli pogaca

Dün kizlarimla gün yaptik,bana misafirlige geldiler:)Okullar kapali oldugunda evde canlari s1k1l1yor haliyle.Bende böyle bir etkinlik yapip “haydi bana misafir olun” dedim tabii ki sadece pogaca yapmadim yanina yogurtlu havuc ve catlak kurabiye de ekledim:)Tam bir gün gibi oldu,benim annem de gün yaparlar ilk konusulan ikituzlu bir tatlidir:)Bende onlara özendim galiba:) Haliyle cok sevindiler “anne sen en güzel annesin”deyip durdular:)canim kizlarim benim Allah sizi hayirli eylesin .(amin).
Her zaman ayni malzemeden yaptigim bir tarifti ama inanin daha bir güzel oldular,pamuk gibiydiler.Diger zaman yaparim misafirlerime mübarek sert olur güzel kabarmaz ayy ne üzülürüm ve uzun zaman yapmam.Yine de uzun vakit yapmamistim ama ugrasima degdi nefis oldular. Hangi özel misafirlerinize yaparsiniz bilemem ama siddetle tavsiyemdir.:)

Malzemeler.
  • Bir su bardagi süt ve su.
  • Bir bardak siviyag.
  • Bir yumurta sarisi üzeri icin.
  • Bir adet yas maya.
  • Bir cay kasigi tuz,bir corba kasigi seker.
  • Aldigi kadar un.
  • Peynir ve maydanoz ici icin.
Yapilisi.
Yogurma kabina un kanulur ortasi havuz gibi acilir,maya ve yag haric ilik su,süt konur yavas yavas karistirilarak yogurmaya baslanir.Yumusak bir hamur elde edene kadar un ilave edilerek yogurulur,hamur kendini topladiginda yagi eklenir yag iyice yedirilir ve mayalanmaya birakilir.Peynir ve maydanozlu ic hazirlanir,mayalanan hamurdan parcalar koparilarak sekil verilir üzerine yumurta sarisi sürülür ve susam cörek otuyla süsülenir.200° isitilmis firinda pisirilir.Afiyetler olsun:)
10 Yorumlar »

Firinda sigara böregi. 52.Porselen Demlik Cay Saati Etkinligi.

Her zaman yagda kizarttigim sigara böregini bu dafe da firinda denedim cokta güzel oldu ve kalorisi düsük lezzetli bir börek.Icine de her zaman peynir koyardim bu defa da degisik bir malzemeyle hem klasik hemde degisik bir börek cikti ortaya:) Yanina miss gibi cay demleyin de tam olsun bari, haa cay demisken 52.Porselen Demlik Cay Saati Etkinligi var bende uzun zamandir katilim yapmiyordum bu tarifimide Gül arkadasimiza gönderiyorum.

Malzemeler:
  • Bir paket hazir sigara böregi yufka.
  • 100 gr sucuk.
  • Yeteri kadar rende kasar peyniri.
  • Bir yumurta sarisi.
Yapilisi:
Yufkalar acilip genis yerine minik dogradiginiz sucugu ve rende kasari bir miktar koyun ve ucuna dogru sarin,üzerine yumurta sarisi sürüp 200° firinda pisirin.Afiyetler olsun…
7 Yorumlar »

Misir unlu ekmek

Hangi sayfada görsem deneymeye karar veriyordum ama bir türlü nasip olmuyordu,bir gün denemeye karar verdigimde gecenin saat 22:00′siydi esim öglen vardiyasindan gelecek diye sicacik olsun dedim:)Bizim oranin ekmeklerini tutmasa da tadi yinede denemeye deger buldum,birde insanin damak tadi vardir bildigi tadlardan vazgecemez kimi zaman.Bazende yeni lezzetler arar insanoglu,benim esim yeniliklere cokta acik degildir bazi atismalarimiz bu yüzden oluyordur.Tam olarak cözemedim daha adami aradan 12 yil gibi zaman gecmesine ragmen,acaba sorun bende mi yoksa onu yetistiren ve kilasik tadlardan disari cikmayan ailesinde mi?sorarim size:):)Neyse aile problemine dönüsmeden ben konudan cikayim:)Ekmegin tarifine bir göz atalim.
ekmek9 003
Malzemeler:
  • Üc su bardagi misir unu.
  • Bir su bardagi bugday unu.
  • 40 gr yas maya.
  • Yeterince su,tuz.
Yapilisi:
Bütün malzemeler yogurma kabina alinir ortasi havuz seklinde acilir,maya konur tuzu eklenir su yavas yavas dökülür ve yogurmaya baslanir.Iyice özlesene kadar güzel bir hamur elde edilir ve mayalanmaya birakilir.Kabardiktan sonra yaglanmis tepsiye hamur sekil verilir ve yine mayalandirilir.200° önceden isitilmis firinda pisene kadar pisirilr.Afiyet olsun…
10 Yorumlar »

ARNAVUT BÖREGI

Evde yapilan en güzel bir börek oldu aradigim bir damak tadi nefis ler nefisi bir börekti.Bloglar arsinda görmüstüm ve o kadar güzel görünüyordu ki Ramazan da inanin gece bile yapmak istemistim ama basaramayip daha dün deneme firsatim oldu.Ayy ben bu Ramazan bir tembel oldum sormayin gitsin,kendime tatli bile yapmadim desem yeridir ki kalkip börek acicam:)Neyse gercekten herkese tavsiyemdir deneyin derim ben,hem artik bes caylari,hanimlarin altin günleri sezonu baslayacaktir umuyorum:)Cünkü biz zamaninda yan komsuya cay icmeye gidemezken,simdi o isi cok olan Annemin bile parali günü var:)Vay bee bakiyorum da o günlere cefayi ben cekmisim, sefayi en kücük kiz kardesim sürüyor:)Kiskanmiyorum desem yalan söylerim:).Ayy ben bu konuya nerden girdim,bakalim böregin tarifine…börek 007
börek 013
Malzemeler:
  • 500 gr. un
  • Tuz, su.
  • Biraz siviyag ve bir yumurta.(asil tarifte yoktu)
İç malzemesi:
  • 300 gr. kıyma
  • 2 tane soğan
  • Bir miktar maydanoz
  • Tuz,karabiber ve kirmizi toz biber veya pul biber.
  • Acmak icin nisasta ve yaglamak icin siviyag.
Yapılışı:
  • Kiyma tavada kavrulup ince kiyilmis sogan eklenir ve biraz daha kavrulduktan sonra tuzu, karabiberi ve maydanozu konur.
  • Un, su ve tuzla yumusak olmayan bir hamur yogurulup 20-25 dak. dinlendirilir.
  • Hamur ikiye bölünerek her parca 15 bezeye ayrilir, böylece otuz beze hazirlanir.
  • Nisasta ve bir miktar un karistirilarak yufkalari acmak icin kullanılır.
  • Her beze tabak büyüklügünde acilir aralarina yag sürülür ve üst üste konarak 15 beze tamamlanir (En üste yag sürülmez.)
  • Hazirlanan acmalar buzdolabina konarak diger bezeler de ayni sekilde hazirlanir ve dolapdaki acmalar alinarak yerine acılan diğer açmalar konur.
  • Buzdolabindan alinan birinci yufkalar böregin yapilacagi tepsi büyüklügünden biraz daha büyük olacak sekilde acilir.
  • Acilan yufkala uclari ortada birlesecek sekilde katlanarak acilan zeminden kolayca alinir ve yaglanan tepsiye biraz burusturularak ve kenarlari disari sarkacak sekilde serilir.
  • Hazirlanan harc esit bir sekilde yufkanin üzerine yayılır ve dolapdaki yufkalar da ayni sekilde tepsiden büyük olarak acilir.
  • Dolapdaki diger yufkalar da ayni sekilde acilir ve tepsinin üzerine yine biraz burusturularak tam tepsinin büyüklügüne gelecek sekilde serilir.
  • Alttaki yufkanin kenarlari üste katlanir ve börek ücgenlere kesilir.
  • 200° önceden isitilmis firinda pisirilir.Afiyet olsun…
8 Yorumlar »

ramazan pidesi

Arkadaslar yanlislikla yayinladigim postu sildim gelen yorumlarda gitti bu arada,bana yorum yazan arkadaslardan cok özür diliyorum.Kusura bakmayin;orucluyken yemek sayfalari gezince böyle oldu dogrusu:)Tarifi yeniden yayinliyorum.
pide 001
pide 010
Malzemeler.
  • Bir kilo un.
  • Bir adet yas maya (40 gr)
  • Bir bardak süt.
  • Yarim bardak siviyag.
  • Yumusak bir kivam olacak kadar su.
  • Tuz biraz seker.
  • Bir yumurtanin aki icine sarisi üzerine sürmek icin.
Yapilisi:
Bütün malzemeler yogurulur,kabarmaya birakilir.Kabaran hamuru alip düzelttikten sonra elinizi yaglayip tepsiye yayilir,üzerine yumurta sürülüp 200° firinda pisirilir.Afiyet olsun.
Yorum yapılmamış »

Döner Ekmegi#YE 43: EKMEK & HAYDI EKMEK YAPALIM!

Güzel bir etkinlik konusu ve güzel olacak yeni tarifler ögrenicegiz ins,bende degisik degil ama cok lezzetli olan döner ekmegiyle katiliyorum acizane.ilk yaptigimda esim inanmadi ve Türk bakkalindan aldigimi sanip “ben evdeykende ayni ekmekten yaparsan inanirim”dedi bana:) cok komikti.Ben de evde kaldigi zaman yaptim tabii ki hemen gösterdim kendimi.Etkinlik sahibi arkadasimiz saliha’ya basarilar diliyorum,kolay gelsin hocam:))Buyurun tarifi.
doner-0062
Malzemeler:
  • Un maya tuz ve su.
  • Hamuru iyice yogurup mayalanmaya birakiyoruz,kabaran hamuru bölüp tepsiye degilde yagli kagit üzerinde firin telinin üzerine koyup tekrar mayalandiriyoruz.Firini önceden 250° acip kizgin firinda kabaran ekmekleri pisiriyoruz. Afiyet olsun.
12 Yorumlar »

Akitma (pfankuchen)

Annem de tuzlusunu yapardi ve cillik deriz halaa da ismi öyledir kayinvalidemler akitma diyorlar.Ben de kendi kizlarima yaptim onlarda pfankuchen diyorlar:) ama ben annemden duydugum ismiyle ögretiyorum onlara:).Neyse sabah kahvaltilarina pek yakisiyor hepimiz cok seviyoruz,hazir hafta sonuna yaklasirken tavsiye ederim.Buyurun tarifi.
23_06_2007_065_picnik
Malzemeler:
  • 50 gr tereyag veya margarin.(tereyag daha saglikli)
  • 100gr seker.
  • Bir paket vanilya,bir cay kasigi kabartma tozu.
  • 200 ml süt.
  • 200 gr un,
  • 3 yumurta.
Yapilisi:
Yumurta ve sekeri iyice cirpiyoruz,un ve kabartma tozunu karistirip eleyin.Diger sivi malzemeleri de ekliyoruz unu da kattiktan sonra kek kivamina geliyor.Tavaya siviyag koyup pisiriyoruz,pistikten sonra üzerine recel veya cikolata sürüp afiyetle yiyoruz.
9 Yorumlar »

Maras Cöregi

Denedigim zaman pisman olmayacagim tariflerden bir tanesi daha oldu maras cöregiyle birlikte.Bazen olurya güzel olmaz tutturamaz insan ben böyle olunca cok üzülürüm ve kattigim malzemeye acirim en cokta yumurtaya:)Neyse gercekten denemeye deger diyorum ve herkese de tavsiyemdir cok lezzetli oluyor.Hem tuzlu hemde sekerli yaptim,bana sorarsaniz tuzlu daha cok hosuma gitti tatliya da kizlar cok sevdi.Tarifine buradan da ulsabilirsiniz.
maras-0141
Malzemeler:
  • 1 kilo un
  • 1/2 kilo tereyağ.
  • Tuz ya da şeker
  • 1 pk. karbonat
  • Yeteri kadar süt
  • Çörek otu
  • Susam
Yapılışı:
  • Süt hariç tüm malzemeler karıştırılır.
  • Yumuşak bir hamur kıvamını alıncaya dek süt ilavesi yapılır.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılır ve 10 cm çapında merdane ile açılır.
  • Üzerine de çatalla şekil verilir.
  • 160 derecedeki fırında hafif kızarıncaya dek pişirilir.
Not:Ben ölcüyü yari yariya yaptim ve iki tepsi cikti…
14 Yorumlar »

Soganli ve cevizli pogaca

Yedigim degisik pogacalarin eniyisi diyebilirim,yumusakligiyla ve de ceviz ve soganiyla cok ayri bir tad.Daha yazin yapmistim günesin parlakligindan anlarsiniz zaten parlakligini,ilk misafirinize denemenizi tavsiye ediyorum.Etkinlikten almistim tarifini ama kimden oldugunu hatirlayamadim.Eger sahibi cikarsa bana bildirsin kendisine link ulasabileyim.Tarifine bir bakalim
MALZEMELER:
  • Bir su bardai ilik süt
  • 2 adet yumurta ( birinin sarısı üzeri için )
  • 1 paket yas maya.
  • 75 gr. tereyag ( oda sıcaklığında yumuşatılmış )
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 4 su bardağı un
Ic malzemesi:
  • 1 adet iri baş soğan ( piyaz doğranmış )
  • 1 su bardağı ceviz içi ( iri kırılmış )
  • 2 yemek kaşığı tereyağ.
  • 1 yemek kaşığı pulbiber.
Yapilisi:
  • Öncelikle tavaya 2 kaşık tereyağı alın ve piyaz doğranmış soğanı soteleyin.Soğanlara pulbiberi ekleyip, ocağı kapatın ve soğumaya bırakın.Unu ve tuzu bir kaba eleyin.Şekeri ve mayayı üzerine serpiştirin.Ilık sütüde üzerine gezdirin.5 – 10 dakika sonra, maya kabarcıklanmaya başlayınca; yumuşamış margarini ve yumurtayı ilave edin ( yumurtanın birinin sarısı üzeri için ayrılacak ).Yumuşak ve yapışkan bir hamur yoğurun.Hamura sotelediğiniz soğanı ve cevizide ekleyip, tekrar yoğurun.Hamurun üzerini örtüp, iki katı olana kadar mayalandırın ( 30- 45 dakika ).Mayalanan hamurdan elinizi hafif yağlayıp, cevizden biraz daha büyük parçalar koparın ve elinizde yuvarlayın.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.Üzerine yumurta sarısını sürün.20 – 30 dakika arası tekrar tepside mayalandırın.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.Yanina mutlaka cay demlemeyi unutmayin:);)
18 Yorumlar »

Ispanak Sapi Kavurmasi Ve Börek…

Üzerimde ki su yorgunlugu bir atsam da söyle kendime gelsem cok iyi olacak arkadaslar,ne yapsam nafile demek ki (sözüm meclisten disari) ayilarda uykuya bunun icin yatiyorlar kisin:)
Belki de kendilerini yorgun hissettikleri icindir,ayy bilmiyorum Allah sonumu hayir eylesin ins.Kendimi söyle bir silkeledim ve “kendine gel Serap olmaz böyle sey, senin sorumluluklarin var”sanalda olsa arkadaslarim ve dostlarim var dedim, kendimi attim bilgisayarin basina:) Iki tarifle geldim,kis sebzelerinden ensevdigim ispanakla karsinizdayim:)Burda ispanak bulunca sapini cöpünü pisirdim hicte ziyan etmedim.Kuru yufka da yapmistim ic te hazir olunca sip sak börek oluveriyor hamurlan da ugrasmadim,bir göz atalim tarifine:)

MALZEMELER:
  • 7 tane yufka.
  • Islatmak icin biraz su ve süt,siviyag.
  • Icine ispanak,kurusogan,250 gr peynir.
  • Üzerine yogurt,bir yumurta,tuz.
YAPILISI:
  • Ispanaklari iyice yikadiktan sonra ince,ince kiyin veya elinizle koparark bölün,tuzla ovaladiktan sonra suyunu cikarin.Icine peyniri rendeleyin ve 2 adet soganidograyin.
  • Yufkalari su,süt ve siviyag da islatin kirarak tepsiye yerlestirin,iki taneden sonra ic malzemesini serpin bu islemi yufkalar ve ic bitene kadar devam edin.En üzerine yogurt ve yumurtayi iyice cirpin böregin üzerine iyice yayin.200 ° firinda kizarana kadar pisirin.

MALZEMELER:
  • Ispanagin saplari,biraz siviyag,tuz ve istege göre kirmizi salcalik biber (ben sari biber dogradim.)
  • Saplar ve biberler yikanir dogranir,siviyagda sote edilir,yanina sarimsakli yogurt yapilir ve afiyetle yenir:)Ben cok begendim ve denemek isteyenlere tavsiyemdir.Ispanak sapi kavurmasi fikrini PORTAKAL AGACINDA görmüstüm.Yogurtlusu benden:))))
14 Yorumlar »

ZEYTINLI VE PEYNIRLI PIDELER…

Insanin ramazan da daha bir degisik seyler denemek istegi uyaniyor gibime geliyor bana,ben öyleyim yani:)”Aksama dolapta ne varsa hepsinden yiyecegim”diyorum ama bir bardak su ictikten sonra hersey bitiyor.En cok suyla doyuyorum yani,bak simdide susadim:)Neyse;ben özüme döneyim,sayfalari gezerken arkadasim seval’de görmüstüm pide tarifi aksamina hemen yaptim kacarmi:?:)Gerci Sevalin kiler daha kabarik duruyolar ben biraz ince acmisim galiba ama tadi nefisti.Tabii hamur malzemeleri ayni ama ben üzerini degisik yaptim dista kalan taraf citir ici bol peynirli ve yumusacikti harika oldular.Baska yemek aramiyor insan sadece pide yemek istiyor,caysiz olmaz tabii ki.Ramazan cikmadan hemen deneyin derim cünkü tadinin yarisi da Ramazana özel olmasidir:)Buyurun tarifi…


MALZEMELER:
  • 1 kiloya yakin un
  • 1 cay bardagi süt
  • Yarim cay bardagi sivi yag
  • 40 grlik yas maya
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1 cay kasigi seker
  • Yeterince ilik su
  • Kasar ve motzerella peyniri (ben beyaz peynir ve kasar kullandim)
  • 1 tane ince dilimlenmis domates(ben koymadim onu yerine zeytin koydum)
  • 1 yumurtanin sarisi
YAPILISI:
  • Hamurunu yogurarak ise basliyoruz,öncelikle yogurma kabina unu koyuyoruz ortasini acip icine sütünü,mayasini,siviyagini ekliyoruz,tuzunu ve toz sekeri kenarindan ekleyerek mayayla direk temasini engelliyoruz ve yogurmaya basliyoruz bir yandanda yeterince ilik suyunu ilave ederek kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde ediyoruz,bu hamuru ilik bir yere alip mayalanana dek bekliyoruz.mayalanan hamurdan büyükce bir parca kopariyoruz ve biraz unla orta boy bir tepsiden biraz daha büyük aciyoruz kalinligi 1cm kadar olmali sonra kenarlarini ice dogru kiviriyoruz ve havuz gibi yapiyoruz sonra kasar peyniri ve mozerella peynirini karisik rendeleyip hamurun ortasina yayiyoruz (peyniri bol kullanmakta yarar var) en sona ise ince dilimledigimiz domatesi tam ortasina yerlestiriyoruz diger bir taraftanda bir yumurta sarisini kenarlarina sürüp firinda 200 derecede peynirler ve kenari kizarana dek pisiriyoruz ve pizza gibi ücgen dilimleyerek sicak servis ediyoruz…AFIYETLER OLSUN:))
11 Yorumlar »

PASTANE PIDESI

Bundan ikigün önce sevgili OKTAY USTA pisirmisti ve bende hemen o an yogurdum hamuru bu güzel pideler cikti ortaya.Hele oruclu olunca insan bir baska oluyor,nimetin kiymetini bildigimiz denmidir nedri? Nerde ne degisik bir tarif var hemen yapmak istiyor,gündüzleri sayfalara bakmiyorum genelde iftardan sonra gezerim sayfalari.Bosluguma gelmis Oktay ustaya bakmisim,eger bakmasaydim bu güzel pideleri nasil yapardim degil mi?:))
Bu pideleri IFTAR BEREKETI ETKINLIGI PORSELEN DEMLIK AILESINE gönderiyorum.Etkinlik sahibesi sevil ‘e gönderiyorum ve kolayliklar diliyorum.
Buyurun tarife gecelim:)


MALZEMELER:
  • Bir bardak ilik süt.
  • Bir bardak ilik su.
  • 4 bardak un.
  • Bir adet yas maya.
  • Iki corba kasigi tereyag.
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Bir yumurta (üzeri icin)
  • Bir yemek kasgi seker,bir tatli kasigi tuz.
  • Bir cay kasiginin ucuyla mahlep,susam ve cörekotu.
YAPILISI:
Bütün malzemeler yogurulur ve hamur mayalanmaya birakilir.Mayalanan hamurdan istediginiz büyüklükte parcalar koparilir ve pide sekli verilir, yarim saat tepside mayalanmaya birakilir.Firin önceden isitilir ve kabaran pidelerin üzerine cirpilmis yumurta sürülür susam ve cörekotu serpilir.Ilik olarak servis yapin.Herkese afiyet olsun…

26 Yorumlar »

Pizza… HERKESE HAYIRLI CUMALAR DILIYORUM!!!

Belki de Italyanlar bize kiziyordurlar pizzayi bu kadar güzel yapiyoruz diye ama,ne yapalim biz herseyin en güzelini yapmaya alismisiz toplum olarak elimizde degil:)En güzel yemek kültürü bizimdir belki de,böyle bir yarisma yapilsa birinci bile oluruz.Yapilmismidir acaba?yoksa yapildi da benim haberim mi yok?Bizler misafirimize herseyin en iyisi olsun ve en mukemmeli olsun isteriz,bende bu düsünceyle yola ciktim ve bu pizzalar cikti ortaya:)Eger sizde misafirlerinize güzel bir pizza ziyafeti vermek isterseniz buyurun tairifi:)))

HAMUR MALZEMESI ICIN:
  • Un, yas maya,tuz ve hamuru ygormak icin su.
  • Istege bagli bir tane cig krema (schlagsahne)
ÜZERI ICIN:
  • Kirmizi,yesil ve sari renkte biber.(paprika)
  • Kuru sogan.
  • Kekik,karabiber,tuz,kuru nane.
  • Sulandirilmis biber ve domates salcasi.
  • Bir kutu konserve mantar veya taze mantar.(ben katmadim)
  • Rendelenmis kasar peyniri.
YAPILIS:
  • Hamur yogurulur ve mayalanmaya birakilir,diger ic malzemeler ince, ince dogranir.Hamur mayalandiktan sonra istediginiz büyüklükte koparilir ve merdaneyle acilir.Önce sulandirilmis salca iyice yayilir hamurun üzerine,sonra dogradigimiz malzemeler yayilir ve en son peynir serpilir.200° derece de önceden isitilmis firinda pisirilir.Malzemeler bitene kadar islem devam eder.AFIYET OLSUN:)))
23 Yorumlar »

Katmer Pogaca Pogaca Ye #2 (yemek etkinligi)

Arkadaslar;etkinlikler cok olunca pogaca yemege devam edecegiz gibi duruyor,ahh su kilolar da olmasa pogaca isin kolay tarafi:))Bence insan kendini tutup fazla yemezse sorun yok,diger yandan da iyi oluyor degisik tarifler ögreniyoruz.Arkadasim http://papatya68.blogcu.com/ böyle güzel etkinlik hazirlamis bende katmer pogacayla katiliyorum etkinlige.Kolayliklar diliyorum kendisine ve tesekkur ediyorum.Buyurun tarifi.:)

MALZEMELER:
  • Bir tane yas maya.
  • Bir bardak süt.
  • Bir tane cigkrema(schlagsahne)
  • Bir yumurta (aki icine sarisi üzerine)
  • Yarim bardak siviyag.
  • Tuz,bir cay kasigi seker.
  • Aldigi kadar un.
  • 100gr tereyag.
YAPILIS:
  • Yapılan hamur mayalanmadan 8 parçaya bölünür. (daha küçük poğaçalar isterseniz sekizerli iki gurup şeklinde hazırlayın)
  • Her parça tabak büyüklüğünde açılıp, tereyağla yağlanır
    Üst üste dizilen hamurların en üstü yağlanmaz.
  • Hamur fazla bastırılmadan yarım cm olana kadar açılır.(büyükçe bir tezgah kullanın)
  • Sıgara böreği şeklinde kesilip, geniş ucuna istenilen herhangi bir harç konup sarılır.
    Yumurta sarısı sürülüp 180° pişirilir.AFIYET OLSUN:))
  • NOT:Bu pogacayi deneyen baska pogaca begenmez diyorum,böyle de iddialiyim:))))
22 Yorumlar »

Kaymakli Pogaca (P.D.C.E.#23)

Bu pogacayi ilk gördüm ve hemen denedim,sonuc harika oldu.Arkadasimiz http://bengisu-abihayat.blogspot.com/ Bengisu da görmüstüm ve o da pogaca etkinligine katilmis bu tarifle ben cok begendim,denemek isteyenlere tavsiyemdir.Acil misafir icin tam bir kurtarici diye düsünüyorum,mayali olmadigi icin pratik ve lezzetli.Bende bu tarifle demlik cay etkinligine katiliyorum,etkinlik sahibesi http://www.deryadanlezzetler.com Derya beni de davet etti kendisine tesekkur ediyorum ve kolayliklar diliyorum.

MALZEMELER:
  • 2 yemek kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1/2 su bardağı kaymak (ben cig krema kullandim)
  • 1,5 tatlı kaşığı şeker
  • 1 talı kaşığı tuz
  • 1 yumurta beyazı (sarısı üzerine sürülecek)
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (1,5 -2 su bardağı kadar)
  • Ic harcı için ;peynir
YAPILISI:
  • Tereyağı,kaymak,şeker,tuz,sirke ve yumurta beyazını bir kaba alıp elimizle karıştırıyoruz.
    Kabartma tozu ve unu (ilk olarak 1,5 su bardağı kadar ekleyin) birlikte sıvı karışımın üzerine eliyoruz ve ele yapışmayan bir hamur elde edip hamuru üzeri örtülü olarak 10 dakika dinlendiriyoruz.
    Un miktarını gerekirse hamurun kıvamına göre fazlalaştırabilirsiniz.
    Hamurdan küçük parçalar koparıp elimizle açıyoruz ve içine isteğe göre peynir ekleyip yuvarlıyoruz,yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz.(İsterseniz iç harc koymadan elinizle yuvarlayıp sade olarak da deneyebilirsiniz.)
    Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp,çatalın ucu ile hafif bastırarak şekil verin.
    Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzeri kizarana kadar pisirin.Yanina mutlaka cay demleyin.:):):)AFIYET OLSUN:
30 Yorumlar »

Simit Pogaca

Bu simit pogacayi denedikten sonra baska bir tarif deneyecegimi sanmiyorum.Pek iddiali oldu ama gercekten cok nefis bir lezzet.Gercek tarif http://guldenceninmutfagi.blogspot.com/ Güldene ait ben biraz farkli yaptim,onun gercek tarifinde maya yoktu ben mayali ve diger iceriklerde de farkli malzemeler kullandim. Güldencigim tesekkur ediyorum canim..Iste tarife geciyorum.:)Bu haftaki etkinlige bende davet edildim,ev sahibesi http://mucizembenibul.blogcu.com/ arkadasima cok tesekkur ediyorum ve basarilar diliyorum.


MALZEMELER:
Bir bardak sivi krema(schlagsahne)
Yarim bardak siviyag.
Yarim bardak schmand(veya süzme yogurt)
Bir yumurta (sarisi ayrilacak)
Bir adet maya,tuz.
Aldigi kadar un ve biraz su.
Süslemek icin susam.
Ici icin:
200gr kasar peyniri.
200gr beyaz peynir.
Maydanoz.
YAPILISI:
Hamur malzemeleri hepsi birlikte yogurulur ve mayalanmaya birakilir.Peynirler rendelenir ve maydanozlar kücük dogranir peynire eklenir.Hamur mayalandiktan sonra,parcalara koparilir ortasi acilir.Bastirilacagi icin tepsiye aralikli sekilde konur,ic melzemeden alinir ve hamurlarin ortasina konur.Kenarlara dogru bastirilir ve sekilde görüldügü gibi sekil verilir.Yumurta sarisi sürülür ve susam serpilir.Inanilmaz bir güzellik inanin deneyin hic pisman olmayacaksiniz,yanina da söyle güzel ve demli bir cay ohh,ohh.:)))AFIYET OLSUN:


7 Yorumlar »

P.D.C.E. Ev Yapimi Sigara Böregi

Bu hafta etkinlige ev de actigim yufkadan yaptigim sigara böregiyle katiliyorum.Citir,citir olan börekler tam cayin yanina yakisan bir tad oldu.Bu hafta ki etkinlige ev sahipligi yapan http://yemekguncesi.blogcu.com/ arkadasim beni de davet etti.Davete icabet etmek gerekiyor kendilerine tesekkur ediyorum ve kolayliklar diliyorum.

MALZEMELER:
  • Un,tuz ve maya.
  • Icine peynir ve maydanoz.
  • Kizartmak icin siviyag.
YAPILISI:
Hamur yogurulur ve mayalandirilir.Kabaran hamurdan parcalar koparilir,yufka acilir ve ücgen kesilir.Genis yerine ic malzeme konur ve uc kismina dogru sarilir,bu islem malzeme bitene kadar yapilir.Kizgin yagda kizartilir,yanina cay demlemeyi unutmayin sakiiiinn.:):)))).
1 Yorum »

Hamburger Ekmegi

Hep denemek istemisimdir ve sonun da yaptim,tarifinde cok degisik bir malzeme olmamasina ragmen cok güzel ve cok degisik oluyor.Tadina doyulamiyacak bir ekmek,hazir gibi oluyor bence hemde bayatlamiyor da her zaman taze her zaman da lezzetli.Cocuklarin en cok begendigi bir ekmek oldu,cünkü kreste yapiyorlar benim kizlar da yemek yemiyorlar orada.Hep isterdiler “anne sen de yapsana hamburger hic yapmiyorsun”deriler,bende yaparim kizim der bir türlü sira getiremezdim.Yaptigimi ögrenince cok sevindiler ben daha cok sevindim tabii ki,onlar mutlu olunca ben hep mutluyum ve hep huzurmuyum.:)))ISTE TARIFI:


MALZEMELER:
  • 5 su b.un
  • 1 p.yaşmaya
  • 2 çorba k.toz şeker
  • 1 tatlı k.tuz
  • 1 çay b.süt
  • Yarım çay b.sıvıyağ ılık su
Hamburger ekmeği için; karıştırma kabına 5 su b. unu alın.Üzerine maya tozşeker, tuz, süt, sıvıyağ ekleyin ve alabildiği kadar ılık su ile hamuru yoğurun. Hazırlanan hamuru bezelere bölün ve 30 dk. kadar tepsi mayası gelinceye kadar dinlendirin.Daha sonra üzerine yumurta sarısı ve susam serperek pişirin.Köfte malzemelerine gelince ben Inegöl köfte yapmistim,o da arsiv de var tarifin oradan alabilirsiniz.Yanina istege göre ayran ve asitli icecekle servis yapabilirsiniz.AFIYET OLSUN:
Tarif sevgili OKTAY USTA’DAN tesekkurler ediyorum kendisine.
1 Yorum »

Lahmacun

Eger esim isten yorgun geliyorsa ben de ona lahmacun yaparim sanki yorgunlugu gider gibi sevinir,lahmacunu yediginde mayisarak koltuga gecer.Aslinda ben evde ondan daha cok yoruluyorum ama “sen bütün gün evdesin” dendimi cok aliniyorum acikcasi.Ben de” seninle bir günlügüne degiselim sen evde kal ben giderim ise diyorum”ama kabul eden yok tabii ki:)Eger sizde birilerini mutlu etmek istiyorsaniz tavsiye ediyorum,birilerinin yorgunlugunu gidermek isterken ben daha cok yoruluyorum ama olsun:))Fedakarlik yine biz kadinlara düsüyor.;) Neyse ben tarife geceyim:)

MALZEMELER:
  • Un, maya,tuz ve su.
ÜST MALZEMESI:
  • 500 gr yagli kiyma.
  • Iki adet kuru sogan ve sarimsak.
  • Kirmizi,yesil biber (paprika)
  • Tuz,karabiber.
  • Biber ve domates salcasi.
  • Bir demet maydanoz.
YAPILISI:
Hamur yogurulur ve mayalanmaya birakilir.Ic malzemeler robot yardimiyla dogranir ve hepsi birlikte karistirilir.Kati olmayacak sürülmesi zor olur.Hamur mayalaninca parcalar koparilir ve merdaneyle acilir,kiymali harctan iyice yayilir.Firin tepsisine konur,ilk önce en alt katina konur alti kizarinca,sonra en üst katina konur üzeri kizarinca cikarilir.Bu islem bitene kadar devam eder.Yanina mutlaka salata ve ayran olmasa olmazlardandir.AFIYET OLSUN:
6 Yorumlar »

P.D.C.E. Havuclu ve Pirasali Börek

Börek yaptigimda ici az geldi havuc katsam nasil olur diye düsündüm,gercekten cok nefis oldu.Pirasa ve havuc muhtesem ikili oldular.P.d.c etkinligine bu tarifle katiliyorum,etkinligin sahibi sevgili papatya68 arkadasima tesekkur ederim ve kolayliklar diliyorum ve tarife geciyorum.

MALZEMELER:
  • Hamur icin un,tuz ve su
  • Bir adet yas maya.
IC MALZEMESI
  • Üc tane pirasa.
  • Iki adet iri havuc.
  • Bir tane kuru sogan.
  • Siviyag,tuz karabiber,kirmizi toz biber.
  • Bir yumurta sarisi.
YAPILIS:
Hamur yogurulur ve mayalanmaya birakilir.Pirasalar yikanir ve kücük sekilde dogranir,havuc rendelenir.Tencereye siviyag konur ve sebzeler kavrulur,tuzunu ve baharatlari katilir ve sogumaya birakilir.Hamur dinlendikten sonra bezeler koparilir ve acilir oklava yardimiyla.Actiktan sonra kasikla yag gezdirilir,sizden tarafa olan tarafi katlanir ve harc konur.Rulo seklinde sarilir ve tepsiye konur.Hamur bitene kadar bu islem devam eder.Üzerine yumurta sarisi sürülür ve 200° de kizarana kadar pisirilir.Yaninda sicacik ve demli bir cay ohhh gelkeyfimgel.:)) AFIYET OLSUN.
6 Yorumlar »

P.D.C.E.14# Dizman

Yillar olmustu ben dizman yapmayali, yani evlendikten sonra hic yapmadim desem yalan olmaz.Anneannem göcmen olduklari icin hep yapardi,annemde yapardi ama anneannem gibi olmazdi.Canim anneannem benim simdi hasta yatiyor,cok özlüyorum ben o günleri:(( O günleri yad etmek amaciyla yaptim tek eksik vatanimda olmamamdi.Ama ne yapalim hersey nasip,benim de anlima gurbet yazilmis.Söz konusu gurbet olunca konu ordan oraya dagiliyor.Dönelim etkinlige,http://dogada.blogspot.com (gül)’ün sahipligini yaptigi ekinlikte kendisine basarilar diliyorum.Iste tarif:


MALZEMELER:
  • -500 gr un.
  • -Bir tane yas maya.-
  • Su ve tuz
.YAPILISI:
Hamur yogurulur ve mayalanmaya birakilir.Mayalandiktan sonra parcalar koparilir ve uzun serit yapip iki parmak kalinliginda kesilir.Yaglanmis derin tepsiye dizilir.Hamur bitene kadar bu islem yapilir ve tekrar mayalandirilir.Üzerine bir yumurta,biraz siviyag ve yarim bardak cigkrema,bir kasede cirpilir.Tepside mayalanan dizmanlarin üzerine sürülür.Önceden isitilmis firinda nar gibi kizarana kadar pisirilir.Yanina söyle demli bir cay ve en önemlisi pekmez olunca tadindan yenmez.:))AFIYET OLSUN:)))
9 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...