9 Aralık 2012 Pazar

ICECEKLER.

Icecek Yazlik lezzetler etkinligi


Bu yaza damgasini vuracak bir icecek olacagini düsünüyorum kendimce,burada havalar da gercekten cok sicak insan bunaliyor.Bu sicaklarda serinlik verecek birseyler ariyor insan,böyle bir etkinlige ihtiyac vardi diye düsünüyorum.Etkinligi düzenleyen YAMAN AYSE’YE cok tesekkur ediyorum ve etkinlik sahibesi alacarte neslos’a da cok tesekkurler ediyorum ve kolayliklar diliyorum.Ben de etkinlige hem serinlik veren hem de cok piratik bir tarifle katiliyorum.Buyurun serinlemeye:):):)

Bir bardak istediginiz meyve suyu,yine istege bagli dondurma ve yine istege bagli sahne veya kremsanti.Bütünüyle size bagli yani serinlemek icin ne istenirse konur:)…
12 Yorumlar »

Bir Fincan Kahvenin Kirk Yil Hatiri vardir:)

Gercekten de kirkyil hatiri vardir,özel misafirlere ikram edilir.Bende size ikram ediyorum,sayfama ugrayan herkese tesekkur ediyorum:) Cumaniz mübarek olsun…

  • Türk Kahvesi, Türkler tarafından keşfedilen kahve hazırlama ve pişirme metodunun adıdır. Özel bir tadı, köpüğü, kokusu, pişirilişi, ikramıyla kendine özgü bir kimliği ve geleneği vardır. Telvesi ile ikram edilen tek kahve türüdür.Kahvenin kökeni araştırmacılar tarafından 14. yy başlarında Güney habesiştandan tüm dünyaya yayıldığı şeklinde belirtilmiştir. Bunun kaynağı da etimolojik olarak kahve ile yakın benzerlik gösteren Güney Habeşistan’daki Kaffa yöresi gösterilmektedir. Önceleri arap yarımadası’nda kahve meyvesinin kaynatılması ile elde edilen içecek, bu yepyeni hazırlama ve pişirme metoduyla gerçek kahve lezzetine ve eşsiz aromasına kavuşmuştur. Kahve ile Türkler sayesinde tanışan Avrupa; uzun yıllar kahveyi, Türk kahvesi olarak bu yöntemle hazırlayıp tüketmiştir.brezilya ve orta amerika menşeili, arabica türü, yüksek kaliteli kahve çekirdeklerinden harmanlanan ve tercihen kömür ateşinde ağır ağır, titizlikle kavrulan Türk Kahvesi, çok ince öğütülür. Bir cezve yardımıyla su ve isteğe göre şeker ilave edilerek pişirilir, bir fincan kahveye iki çay kaşığı kahve atılır. Küçük fincanlarla servis yapılır. İçilmeden önce telvesinin dibe çökmesi için kısa bir süre beklenir. Su, sanıldığı gibi kahvenin sonunda değil; kahveyi içmeden evvel içilmektedir.
  • 1517 yılında Yemen Valisi Özdemir Paşa, lezzetine hayran kaldığı kahveyi İSTANBULA getirdi. Türkler tarafından bulunan yepyeni hazırlama metodu sayesinde kahve, güğüm ve cezvelerde pişirilerek Türk Kahvesi adını aldı. İlk olarak TAHTAKALEde açılan ve tüm şehre hızla yayılan kahvehaneler sayesinde halk kahveyle tanıştı. Günün her saati kitap ve güzel yazıların okunduğu, satranç ve tavlanın oynandığı, şiir ve edebiyat sohbetlerinin yapıldığı kahvehaneler ve kahve kültürü dönemin sosyal hayatına damgasını vurdu.Saray mutfağında ve evlerde yerini alan kahve, çok miktarda tüketilmeye başlandı. Çiğ kahve çekirdekleri tavalarda kavrulduktan sonra dibeklerde dövülerek cezvelerde pişirilmek suretiyle içiliyor ve en itibarlı dostlara büyük bir özenle ikram ediliyordu. Kısa sürede, gerek İstanbul’a yolu düşen tüccarlar ve seyyahlar gerekse Osmanlı elçileri sayesinde Türk Kahvesinin lezzeti ve ünü önceAVRUPA’yı oradan da tüm dünyayı sardı.
Not:Yazi netten alintidir!!!
14 Yorumlar »

CILEK SEZONU ACILDIIIIIII:))

Cilek sezonu acildi arkadaslar,tarlaya gittik bu hafta sonu bizde.O kadar cok cilek var ki bu yil,gecen yila nazaran daha cok gibi geldi bana.Hep büyük,büyükler ve sulular insan yemeye doyamiyor.Artik bol,bol cilekli tarifler eklerim herhalde,recelden tut pastaya tarta kadar hepsi, gina gelebilir.Mesele ilk acilisi cilekli sütle yapiyorum:):):)
Bu arada arkadaslar ikinciye hala oldum onun da verdigi bir ayri mutluluk var.Bir oglumuz vardi,simdi de kücük kizimiz oldu.:)annemin bes kiz bir tane de oglan torunu var simdilik:) Allah hayirli uzun ömür yazsin kücük HATICE KÜBRA’ MIZA:) HOSGELDIN BEBEK SEFALAR GETIRDIN…




MALZEMELER:
  • Kisi sayisina göre birer bardak süt.(ben dört bardaktan yaptim)
  • 15,20 adet arasi cilek.
  • Icine dondurma.
YAPILISI:
Cilekler yikanir ve blendir yardimiyla iyice ezilir,süt eklenir karistirilir.Bardaklara paylastirilir,bir kasik istediginiz dondurma katabilirsiniz harika oluyor.Soguk olarak hemen tüketin:AFIYETLE ICIN:)
24 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...