20 Aralık 2012 Perşembe

Ispanakli kir pidesi.

Ayse Türk bakkalindan aldigibir kasa ispanagi Bahar ile bana bölüstürdü,kasa da ne kadar ispanak kaldi?  :)))
Diye söze gireyim dedim :) Gercekten bölüstürdü ama inanin o kadar kumluydu ki aldigima pisman bilem oldum yani.Yikarken ne kadar su gitti varin siz tahmin edin,mecbur yikamak zorundaydim.Neyse hep pirincli yemegini yapardim isin kolayina kacardim yani bu defa börek yapicam dedim ama mutfaga girince fikrim degisti ve pide yaptim.Ben de hep böyle olur mutfaga girerken kafamda plan yapmisimdir ve ciktigimda baska birsey yapip cikarim,kendimi seviyorum :) ben yazicaklarima burada noktayi koysam iyi olucak,simdi baska neler yazarim bilemem. ;)
Buyurun siz tarife bakin...
 


MALZEMELER:
  • Yarim kilo un(kisi sayisina göre arttirilabilir.)
  • Bir tane yas maya.
  • Su,tuz (bir yumurta sarisi üzerine, aki icine)
IC MALZEMESI ICIN:
  • Yarim kilo ispanak.
  • Kuru sogan,tuz.
  • Bir kac mantar da vardi onlari da kattim ben,yoksa mahzuru yok.  :)
  • Üzerine rendelenmis kasar peyniri.
  • Mantarlari hafif soteledim.
Yapılışı:

  • Hamur malzemesiyle hazırladığınız hamuru kabarması için bir kenara bırakın.
  • İç harcı için yumurta hariç diğer malzemeleri karıştırın.
  • Hamur kabarınca fırını 200° de ısıtın.
  • Hamurdan mandalina kadar bezeler hazırlayıp silindir olarak oval sekilde açın.
  • Üzerlerine ispanakli karisimdan yayin ve sivri uçlarına  pide şeklinde kenarlarını içe doğru katlayıp bastırın.
  • Üzerlerine çırpılmış yumurta sürün ve fırınlayın.Sürdügünüz ve arta kalan yumurtali karisimi ziyan etmeyin pidenin üzerine dökün  ;)
  • Afiyet olsun...

17 yorum:

  1. yıkamasında korktuğum için almak istemiyorum ıspanağı :) bende böreğini daha sık yaparım ama kır pidesi de harika olmuş emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Aslinda böregin acik hali :)
    Tesekkür ederim canim. ;)

    YanıtlaSil
  3. Ben de Ispanagi bu yüzden pek tercih etmiyorum,her yerde de yiyemiyorum....
    Pide harika gözüküyor,yiyenlere afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  4. Ispanak bizim evde en çok sevilen ve yenilen sebzedir. Kır pidesi de harika görünüyor canım, ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  5. tek kelimeyle nefis olmuş serap'cım,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Ispanaklı böreği çok severim , eminim bu da çok güzeldir..Ellerine sağlık canım

    Hayırlı cumalar canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık,nefis görünüyor.Ben ıspanağı evvela geniş bir kap içine koyduğum suda bekletiyorum kumunu suyun dibine veriyor.Daha sonra yıkayınca çabuk temizleniyor.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine saglık arkadaşım. Çok lezzetli görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık harika olmuş kahvaltıda olsaydı ne iyi olurdu

    YanıtlaSil
  10. Ahh bende böyle bloglarda görürüm sonra bunu yapıcam derim ve bir türlü kalkamam yerimden saat kaç olur.
    Sonrada bu saatten sonra yetişmez der yine otururum.
    Benmi tembelleştim yoksa yaşlanıyomumda gözüm hep yatmakta,oturmakta anlamadım..
    Canım inan pide yapıcam diye sayıklıyorum kaç gündür..
    Şimdi görünce daha da canım çekti.
    Ellerine sağlık bidanem..:))

    YanıtlaSil
  11. nefissss.ıspanaklar çiğ degil mi...

    YanıtlaSil
  12. ay eveeet..yıkamak zor yaaa...ıspanağa bayılırım ama yıkaması işkence..bende tek tek uğraşırım onlarla....saatlerimi alır yani..ellerine sağlık sonuçta harika bir lezzet çıkmış..nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  13. Ben yikanmis ispanaklardan aliyorum yinede yikiyorum ama o kadar kumlu olmuyor
    pidelerin simdi olacakti sicacik gece gece karnim acikti eline saglik serapcim

    YanıtlaSil
  14. serap cım,
    ben de bu saatte siteleri gezerken canım yiyecek isteyince gidip dolaptan mandalin alıp yiyorum :) Pideler çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canım, iyi pazarlar..

    YanıtlaSil
  15. Ispanağı çok severim en yakın zamanda denemeliyim bu tarifi.
    Ellerinize sağlık,harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  16. Serap'cım ben de bazen mutfağa böyle bir şey yapmaya girip farklı bir şey yapıp çıkarım. Ve sendeki sonuç gibi bu farklı sonuçlar pek memnun eder beni:) Ispanağın böreğini çok sevdiğim için bu pidelerin de pek hoşuma gitti doğrusu. Ellerine sağlık canm.

    YanıtlaSil
  17. çok güzel olmuşlaaar ıspanağada bayılırım ellerine sağlık . bende beklerim:)

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...