9 Aralık 2012 Pazar

KEKELER.

KAKAOLU NEFIS KEK.


Dün sabah gelecek olan misafirlerime yapmistim bu keki,aslinda bir hikayesi de var.Bu islak bir kek olucakti tarifi öyleydi ama son anda unu ekleyip ayirmayi unuttugum sivi malzemeden dolayi böyle bir kek cikti ortaya, inanin iyi ki böyle olmus gercekten de nefis bir kek oldu,artik favori keklerimin arasinda ki listenin basinda.(nasil bir cümle oldu) :)
Bu özel kekimi özel arkadasimin ev sahipligini yaptigi PDCE ETKINLIGINE GELIBOLU17 gönderiyorum,kolayliklar diliyorum.Tarife geciyorum.

MALZEMELER:
  • iKI YUMURTA:
  • Bir yemek kasigi margarin.
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Bir su bardagi seker.
  • Bir cay bardagi süt.
  • 4 yemek kasigi kakao.
  • 7 yemek kasigi un.
  • Bir paket vanilya ve kabartma tozu.
YAPILISI:
Seker,vanilya ve oda sicakliginda ki yumurtalar iyice cirpilir ki göz göz olana kadar,ardindan margarin,süt,siviyag da eklenir ve cirpilir.Kakao,un kabartma tozu eklenir karisana kadar cirpilir(cok fazla degil) yaglanmis kaliba dökülür 180° kürdan testini basariyla gecene kadar pisirilir.Servis yapmadan önce de üzerine pudra sekeri serpilir,yanina mutlaka güzel demlenmis cay olacak… :)

7 Yorumlar »

Elmali kek

Eveet; geldim artik herkes tatilini yapti okullar acildi ve blogada dönüs olsun diyorum.Bunu en cok kendime söylemem gerek herhalde? Bir de facebook var ya o da cok beni engelliyordu ve az önce onuda iptal ettim,benim cok zamanimi aliyordu.Bilgisayardan olsa belirli bir zaman icinde acardim ama cep telefonundan olunca devamli elimde idi.Allaha sükür ki kesin bir kararla kurtuldum InsAllah.Sayfami birakmam cünkü burayi seviyorum gerci eskisi gibi degil,önceden daha iyiydi bir etkinlik olunca sevinirdim ve yeni tarfiler aramaya baslayip ve degisik yöresel tarfileri denemeye özen gösterirdim.Yine de sevincliyim cünkü PDCE 76. oluyor ve katiliyorum,gercekten herkesi davet ediyorum ve arkadasimiza destek verelim güzel tariflerle ve resimlerle.Konu etkinlik ve cay olunca bende sonbahara, etkinlige,cayin yanina eslik eden elmali cevizli ve tarcinli kek ile katiliyorum arkadasimiz Füsunun mutfagi kolayliklar diliyorum ve tarifimi ona gönderiyorum. :)

Malzemeler:
  • 3 yumurta.
  • Bir su bardagi seker.
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir cay bardagi siviyag ve üc corba kasigi oda sicakliginda tereyag.
  • Bir paket kabartma tozu ve vanilya.
  • Iki tane elma.
  • Yarim bardak caviz ufalanmis.
  • Aldigi kadar un.
Yapilisi:
Yumurta ve seker iyice cirpilir vanilya süt eklenir cirpilir yag eklenir tekrar cirpilir.Malzemeler iyice karisir pürüzsüz bir kivam elde edilir.Kabaratma tozu ve un elenir ve karisima eklenir kivam alana kadar un eklenir,yaglanmis kelepceli kaliba kek dökülür.Önceden rendelenmis elmalari az bir seker,tarcinla iyice karistirilir ve kekin her tarafina gelecek sekilde yayilir,cevizler serpilir. 180° önceden isitilmis firinda yaklasik 40-45 dakika pisirilir.Yanina mutlaka cay demlenir ve afiyetle yenir.
7 Yorumlar »

Mevlüt kandili ve Havuclu Kakaolu Kek.

EY RASULÜM! BIZ SENI ANCAK ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖENDERDIK (21/107)
Zulmün arsa degecegi zamanlar da senin merhametini özledik,
zalimlerin baslarimiza kara bulutlar gönderdigi zamanlar da senin sabrini özledik…
Zenginin fakiri gözetmedigi zamanlar da senin cömertligini özledik…
Özledim seni,özledik seni YA RASULALLAH:!!! (yazi alintidir.)
HERKESIN KANDILINI KUTLAR HAYIRLARA VESILE OLMASINI DILERIM.ALLAH DUALARIMIZI BU GECENIN HÜRMETINE KABUL BUYURSUN INSALLAH…

Böyle mübarek günde güzel bir tarif paylasayim istedim havuc ile kakaonun birbirine yakistigi anlarda biri :) ben cok begendim denemek isteyenler icin tavsiyemdir.Gecelim tarife…

Malzemeler
  • 3 yumurta
    125 gr şeker
    125 gr sıvı yağ (1 su bardağı)
    1 paket vanilya şekeri
    250gr havuç püresi (havuçları rendeleyip blendırdan geçiriniz)
    minicik tuz
    2 corba kasigi kakao
  • 150 gr iri kıyılmış bitter
    200 gr un
    1 paket kabartma tozu
Hazırlanışı
Şeker,tuz,vanilya,yumurtalar,sıvı yağ çırpılır.
Havuç püresi,kakao eklenip çırpılır.
Son olarak un ve kabartma tozu eklenip çırpılır.
Karışım yağlanmış kek kalıbına dökülüp,önceden ısınmış fırında 45 dk pişirilir.
Üzerine ayrıyeten çikolata eritilip dökülür… Afiyet olsun.

14 Yorumlar »

ELMALI PEKMEZLI ALT ÜST KEK.

Daha yeni cikti firindan bu kek,bu gün arkadaslarla bayram yemegi düzeledik.Daha önce plan yapilmisti zaten bu günde gerceklesti,oraya giderken yaptim.Gercekten nefis bir kek tam kis mevsimine uygun miss gibi elma tarcin kokusunun üzerine birde pekmez eklenince varin gerisini siz düsünün artik :) Tarifi arkadasim Rumma’dan aldim ve aynen aktariyorum…

MALZEMELER:
  • 4 yumurta.
  • Bir su bardagi toz seker.
  • Bir cay bardagi portakal suyu (yoksa süt miktarini cogaltin)
  • Bir cay bardagi süt.
  • Bir su bardagi yag (siviyag veya tereyag farketmez) ben kati yag kullandim.
  • Iki yemek kasigi kakao.
  • Bir paket kabartma tozu aldigi kadar un.
  • Istege bagli damla cikolata.
Alt malzeme icin:
  • 3 tane elme.
  • 1 kücük su bardagi pekmez (üzüm pekmezi kullandim)
  • 1 silme yemek kasigi tarcin.
  • Bir cay bardagi ceviz.
Yapilisi:
Kek malzemelerini sirasiyla ekleyerek cirpalim,civik olmayan kek hamuru elde edelim.Eger portakal suyu yoksa sütü bir su bardagi olarak ekleyelim.Tepsimize kabuklari soyulup dilimledigimiz elmalari dizelim üzerine ceviz ve tarcini serpelim.Pekmezi elmalarin üzerine dökelim,kek hamurunu elmalarin üzerine yavasca dökelim 180° önceden isitilmis firinda 45 dakika pisirelim.Soguduktan sonra kenarlarini spatula ile aralayip servis tabagina ters cevirelim.Servise hazirdir. :) Afiyet olsun…
20 Yorumlar »

Cikolatali ve visneli topkek.

Kac gündüt büyük kizim istiyordu ve hep sonra diyordum artik dayanamadim israrina, bugün hemen okul sonrasi hepbirlikte mutfaga girip yaptik.Benim de canimin istedigini yerken farkettim:) hem cikolatali hemde visneli insanin moralini düzeltiyor ne dert kaliyor ne de tasa:) Pazartesinin verdigi rehavet kalkiyor ortadan hele ki calisan hanimlar icin birebir diyorum,aksam eve gidince herkes mutfaga girip yapsin bence.Bilir kisi tarafindan tavsiyemdir:) Bu tarifimide P.D.C.E: 56 sahibesi lezzet günlügü arkadasima gönderiyorum…

Malzemeler:
  • Üc yumurta.
  • Bir bardak seker.
  • yarim bardak siviyag.
  • Bir bardak süt.
  • Bir vanilya ve kabartma tozu.
  • Yarim bardak konserve visne,cikolata parcaciklari.
  • Aldigi kadar un, kakao.
Yapilisi:
Yumurta ve seker iyice cirpilir ardindan vanilya süt ve siviyag eklenir,enson un ve kabartma tozu elenir karisima eklenir.Kaliba kek kaliplari yerlestirilir ve kek bölüstürülür,üzerlerine visne ve cikolata serpilir.Önceden isitilmis 180° firinda 30 dakika pisirilir.Afiyet olsun:)
9 Yorumlar »

Tremisu

Haftaya iyi bir baslangic icin iyi bir secim diye düsündüm kendimce.Hafta sonunu fazla yogun gecirdim ben de onun icin,haftaya daha zinde baslamak adina bol kalorili ve lezzetli bir tremisuyla, bütün haftanin temposunu ancak karsilar diye yine kendi adima düsündüm.Bilmem sizler ne dersiniz?Eger sizde benim gibi düsünüyorsaniz hemen mutfaga gidin ve kollari sivayin derim:)

Malzemeler:
  • 200 gram kedi dili bisküvisi(24 adet)
  • ıslatmak için bir nescafe fincanı sıcak su
  • 2 yemek kaşığı nescafe
  • 2 yemek kaşığı şeker
Ara kremasi icin.
  • Iki tane cig krema(schlagh sahne)
  • Bir tane maskarpone (labne peyniri)
  • Üzeri icin kakao ve türk kahvesi karisimi.
Yapilisi:
Sicak suyun icine kahve ve seker konur iyice eritilir,bu karisimda bisküviler islatilarak dikdörtgen borcama dizilir.Dizilen bisküvilerin üzerine krema ve maskarponeden hazirladigimiz karisim sürürlür,ikinci kata tekrar islatilmis bisküvi dizilir ve malzemeler bitene kadar bu islem yapilir.Enson kremasi sürülüp en üzerine kakao ve kahve karisimi serpilir,buzdolabina konup dinlendirilir.Aslinda bu tür pastalar yazin daha iyi gider ama kisinda kahvenin yaninda nefis oluyor,her halükarda ben yine de tavsiye ediyorum:)Afiyet olsun…
10 Yorumlar »

Yeni kalibimda kek.

Blogumu yeni actigim dönemlerde heran bilgisayarin basindaydim ve herkesi gezip nerler yayinlamis diye dolasiyordum,gözüm üzerinizdeydi anliycaginiz:) Ama simdi haftada bir ancak giriyorum oda zorla kendi sayfama birseyler yayinlamak icin:( üc haftadir okullar kapaliydi simdi acilmak üzere yine kosturmaca esimin deyimiyle “askerlik basliycak” benim icin,iyice terki diyar edersem sasirmayin derim ben:) Aslinda özlüyorumda sanalda olsa hal ve hatirimi soran arkadaslarimi,bende böyle bir gurbet kusuyum iste arkadaslar nasilda ipin ucunu gurbete bagladim :) iyi degil mi?:)))
Bu gün de size yeni aldigim kek kalibinda denedigim bir kek ikram ediyorum, isteyen cayinin yanina isteyen kahvesinin yanina kabul eder ve bana yildizli pekiyi verir umuyorum:) Tarifte hicbir degisiklik yok klasik bir kek tairifi bu,tadini sorarsaniz bildigimiz lezzet…

Malzemeler:
  • Üc yumurta.
  • Bir bardak seker.
  • Bir bardak süt.
  • Yarim bardak siviyag.
  • Bir vanilya,bir kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
Yapilisi:
Önce yumurta ve sekeri iyice mikserde cirpin,ardindan süt ve yagi ilave edin vanilyayida bu asamada ekleyin.En son kabartma tozunu ve unu eleyerek azar,azar koyun,kivami ne cok akici nede cok sert olmasin.Yagladiginiz kalibin icine hazirlanan hamuru dökün.180° önceden isitilmis firinda pisirin,ilk 20 dakika firinin kapagini sakin acmayin kek kabarmaz sonra:) Afiyet olsun…
7 Yorumlar »

Bol Cikolatali Kek

Arkadasimla telefonda konusuyordum ve “canim kek istiyor” oda “nasil yapacaksin” bende bilmedigimi söyledim “kakao varsa ve icine cikolata da ekle dedi”.Bende arkadasimin tavsiyesine uydum ve hemen bol cikolatali kakaolu ve icine de ceviz ekledim .Uzun zamandir yapmiyordum iyice özlemisim cok iyi oldu,bugünde kayinvalideye giderken götürdüm misafirlerle birlikte yedik.Evde kalinca ben yemek zorunda kaliyorum esim pek sevmez cocuklar desen biri dogustan tok,digeride ehh iste idare eder.Zaten ben evde artik yemekten kendi porsuyonumu yemege firsat bulamiyorum ziyan olmasin deyip götürüyorum hepsini,diyet de baslayamiyorum bu arada.Caresini de buldum simdi cocuklara cok az koyuyorum bitince tekrar ilave ediyoruz,yoksa bu isin sonu gelmeyecek.Buyurun tarife geceyim ben:))
Ayrica bu tarifi P.D.C.E.40 gönderiyorum missgibi blogcu arkadasimiz bu etkinligi sahibi.
cikolata-004
MALZEMELER:
  • 3 yumurta.
  • Bir’er bardak seker,süt ve siviyag.
  • 4 yemek kasigi kakao,bir paket sütsüz cikolata.
  • Aldigi kadar un.
  • Bir kabartma tozu ve vanilya.
  • Yarim bardak iri ceviz.
Yapilis.
Seker ve yumurtalar iyice cirpilir,süt ve yag vanilya kakaoyla birlikte eklenir iyice karistirilir.Un ve kabartma tozu birlikte katilir kivam alinca yaglanmis kek kalibina dökülür.180° derece önceden isitilmis firinda yaklasik 45 dakika pisirilir,bir kürdan yardimiyla kontrol edilir.Yaklasik 20 dakika firini hic acmayin kek kabarmaz.Afiyetler olsun miss gibi cayin yaninda.
16 Yorumlar »

Hindistan cevizli ve cikolatali kek

Kek deyince akan sular durur bende arkadaslar,hele mevsim kis oluna insanin cani daha cok mu istiyor ne?Geceler de uzun otur,otur bitmiyor daha s1k mutfagi ziyaret ediyor insan, ariyor söyle yemek icin birseyler ve agzimiz tatlansin diye:)Sonra da kilolardan sikayet edip duruyorum ama az ve kararinda yersen promlem olmaz degil mi?Neyse: Fazla kilo ayrintisina girersem “bu keki yemeyin kilo yapiyoooooorrr” diye bagiracam valla:):):)
Ben geceyim tarifine arkadaslar…

MALZEMELER:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı süt
  • yarım veya bir su bardağı hindistan cevizi
  • 2-2,5 su bardağı un
  • yarım veya bir su bardağı damla çikolata
  • 1 paket kabartma tozu
YAPILISI:
  • Kek kalıbınızı yağlayın.
  • Yumurtaları mikserle çırpın. toz şekeri ekleyip çırpmaya devam edin.
    devamlı çırparak sırasıyla sıvıyağı, sütü, hindistan cevizini ve 2 su bardağı unu ekleyin. un az geldiyse azar azar ilave edin.
  • Fırını 175C’ye getirin.
  • Damla çikolataları iyice unlayarak karışıma ekleyin. en son kabartma tozunu ekleyip düşük hızda çok az karıştırın. kalıba döküp ısınmış fırında içi pişene kadar -yaklaşık 40-45 dakika- pişirin. TARIFI PORTAKAL AGACINA AITTIR….
23 Yorumlar »

ISLAK KEK (BROWNI)

Browni’ye doymayan bir arkadasim var,hergün konusuruz onunla.Gecen yine konusuyorduk bitmiste brownisi,telefonda hem konustuk hemde yapti tatlisini.Eee benim canim istemez mi?bende o günü hemen keki sürdüm firina:)Arkadas mikro dalgada pisirdi ki,firinda o kadar zaman geciyormus:)Bende firinda piseni severim ve islak olacak kuru kalani sevmem,amma da keyfime düskünmüsüm ben yahu:)Bu kadar ayrinti yeter diyorum ve tarife geciyorum.

MALZEMELER:
  • 3 yumurta.
  • Bir bardak seker.
  • Bir bardak süt.
  • Bir bardak siviyag.
  • Bir’er paket kabartma tozu ve vanilya.
  • 4 yemek kasigi kakao.
  • Aldigi kadar un.
YAPILISI:
  • Süt,seker,siviyag mikserde iyice cirpilir,bu karisimdan bir bardak ayrilir üzeri icin.Yumurtalar kirilir ve diger malzemeler de eklendikten sonra,yuvarlak veya dikdörtgen bir tepsiye veya borcama dökülür.Önceden isitilmis 180° 40 veya 45 dakika pisirilir.Sosuna biraz daha süt ekleyip tencerede bir tasim kaynatilir, sos biraz soguduktan sonra firindan cikan kekin üzerine dökülür.Kekin birkac yerine kürdan batirin daha iyi ceker.Soguduktan sonra afiyetle yenir.AFIYETLER OLSUN:)
24 Yorumlar »

HURMALI VE CEVIZLI KEK…

bu keki daha önce yapmistim yayinlamak bu güne kismetmis,hem simdi ramazan oldugu icin hurmada var evlerde.Iftardan sonra cayin yayina cok yakisir,eger tatli yapmadiysaniz bu keki tavsiye ederim:)Tatli demisken ben tatliya o kadar düskünüm ama daha iftarlik tatli bile yapmadim kendime sasirdim gercekten.Bu gün söz verdim kendime yapacagim kismetse.Buyurun tarife geceyim,bildigimiz klasik kek tarifi ama olsun ben yine de yazayim:)

MALZEMELER:
  • Bir su bardagi süt.
  • Yarim bardak siviyag.
  • Üc adet yumurta.
  • Bir su bardagi seker.
  • Bir’er vanilya ve kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
  • 10 adet hurma ve bir avuc kadar da ceviz.
YAPILISI:
Yumurta ve seker cirpilir,süt ve sivi yag,vanilya ilave edilir.En son un ve kabartma tozu koyup karistirilir en son hurma cevizi karistirilir.Yaglanmis firina dayanikli borcama hazirladiginiz keki dokun.180° derece firinda alti ve ustu kizarana kadar pisirin.Afiyet olsun…
19 Yorumlar »

SADE KEK!

Söyle sade bir kek ve yanina sütlü kahveye ne dersiniz?Ben hemen alirim derim:)Kek cok severim ama o kadar cok degisik tarif buldugum icin kek yapmaya sira gelmiyor desem yeri var,yinede yapma firsati buldum tabii:)Sade olmasina bakmayin lezzeti nefis oldu,buyurun tarifi:)

MALZEMELER:
  • 3 yumurta.
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir su bardgi sivi yag.
  • Bir su bagrdagi seker.
  • Bir adet kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
  • Üzerine süslemek icin,susam ve file badem.
YAPILISI:
  • Seker ve yumurtalar mikserde iyice cirpilir,degir sivi malzemeler sirayla eklenir.En son un ve kabartma tozu ilave edilir,üzerine susam ve bademler serpilir.180° derecede pisirilir.Yanina istege göre cay ve kahve yapilir ve afiyetle yenir:)))
22 Yorumlar »

Top Kek (muffins)

Kekin modern hali bence,bildigimiz kek ama tek kisilik oldugu zaman kekin muffins oldugu an.Cocuklarin da sevdigi sanki lezzetinde degisiklik varmis gibi “anne bunlar harika olmus”dedikleri, aslinda bir dilim kesilmis cig kekin pismis hali.:)Bu gün arkadasimin da cocuklari geldi ve onlara “bakin size kek yapacagim dedigim de fazla ilgelenmiyeceklerini düsünüp” “ben simdi size muffins yapacagim”dedigimde iceride bir ciglik koptu.:)Tabii cok sevindiler ve pismelerini merakla beklediler,sonuc olarak cok begenildi ve hem cocuklar hemde biz bu duruma cok sevindik.:))
Ben üzerine ev yapimi visne receli vardi onunla süsledim,iste tarifi.:)

MALZEMELER:
  • Iki yumurta.
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Bir bardak seker.
  • Bir vanilya ve kabartma tozu.
  • Bir bardak süt.
  • Aldigi kadar un.
YAPILISI:
Un haric bütün sivi malzemeler cirpilir,en son un ve kabartma tozu eklenir.Kaliplarin icine kasik yardimiyla paylastiriyoruz,180° de pisiriyoruz istenilen sosla süsleyebilirsiniz ben visne receliyle zenginlestirdim.AFIYET OLSUN:
38 Yorumlar »

Peykek PDCE#22

Arkadasimdan duymustum peykekin tadina bakan ya cok severmis,yada birdaha agzina bile atmazmis.Ben de o cok sevenlerdenim,o kadar cok sevdim ki ic harcinin quarki’ni bile cogalttim.Pistigi zaman yogun bir tad almam icin,benim gibi sevenler varsa eger denemelerini tavsiye ediyorum.Cay etkinligine davetliyim bende peykekimle katilayim istedim http://fatostuncay.blogcu.com/ arkadasim Fatos benide unutmamis davet etti,kendisine cok tesekkurler ediyorum ve kolayliklar diliyorum.

MALZEMELER:
  • Alt taban icin gerekli malzemeler
  • 50 gr tereyag veya margarin.
  • -Yarim su bardagi seker.
  • -Aldigi kadar un.
  • -Bir vanilya.-
  • Bir tane yumurta.
IC MALZEMESI:
  • Bir bucuk su bardagi seker.
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir su bardagina yakin siviyag.
  • 750 gr tuzsuz lor(quark)
  • Iki adet yumurta.
  • Bir tane vanilyali puding.
YAPILISI:
  • Ilk evvela tabani yapalim.Bütün malzemeleri yogurup ele yapismayan bir hamur elde edelim.Kelepceli pasta kalibini yaglayip ve unlayalim.Yogurdugumuz hamuru alt tabanina yayalim.
  • Sivi malzemelerin ilk once yumurta ve sekeri cirpilir,sirayla digerleri eklenir.Önceden isitilmis 150°derece firinda birbucuk saat pisirilir.Üzeri kizarsin diye son 15dk. firini 160° dereceye acin.Ertesi gün veya iyice sogudugundan emin oldugunuzda servis yapin.AFIYET OLSUN::):)
33 Yorumlar »

P.D.C.E.13# Pey Kek

Bu etkinlige bende katildim.Herkesin bildigi ve bizde cok sevilerek yenen bir pastayla kek arasi bir lezzeti yaptim.Bu kez portakal peltesi yaptim uzerine,inanin harika oldu.Etkinlige ev sahipligi yapan arkadisimiz sevgili,HUNERLIELLER’e basarilar ve kolayliklar diliyorum.Tarife geciyorum.

MALZEMELER:
-Alt taban icin gerekli malzemeler
.-50 gr tereyag veya margarin.
-Yarim su bardagi seker.
-Aldigi kadar un.
-Bir vanilya.-Bir tane yumurta.
IC MALZEMESI:
-Bir su bardagi seker.
-Bir su bardagi süt.
-Bir su bardagina yakin siviyag.
-500 gr tuzsuz lor(quark)
-Iki adet yumurta.
-Bir tane vanilyali puding.
YAPILISI:
Ilk evvela tabani yapalim.Bütün malzemeleri yogurup ele yapismayan bir hamur elde edelim.Kelepceli pasta kalibini yaglayip ve unlayalim.Yogurdugumuz hamuru alt tabanina yayalim.Sivi malzemelerin ilk once yumurta ve sekeri cirpilir,sirayla digerleri eklenir.Önceden isitilmis 150°derece firinda birbucuk saat pisirilir.Üzeri kizarsin diye son 15dk. firini 160° dereceye acin.Ertesi gün veya iyice sogudugundan emin oldugunuzda.ÜZERINE:-Üc adet portakilin suyunu bir tencerede iki kasik nisata ve üc veya dört kasik sekerle koyulasana kadar pisirin.Hafif ilininca üzerine yayin.Gercekten cok begeniceksiniz.AFIYET OLSUN::):)
6 Yorumlar »

Meyveli Kek

Canim’in tatli istedigi zaman benim hemen yaptigim keklerden bir tanesidir bu soslu kek.Mutfagimdan eksik olmayan visne konservesi benim vazgecemediklerimden oldu.Kek tatli uzerinde hafif mayhos bir sos harika bir ikili.Hemen deneyin derim.Iste tarifi…

MALZEMELER:
  • Iki yumurta.
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir su bardagi seker.
  • Yarim su bardagi siviyag.
  • Kabartma tozu ve vanilya.
  • Bir tane visne konservesi.
  • Aldigi kadar un.
SOSU:
  • Konserveden suzdugunuz visne suyu.
  • Üc yemek kasigi nisasta ve üc yemek kasigi seker.
  • Kisik ateste koyulasana kadar ve devamli karistirarak pisirin.
YAPILISI:
Yumurta ve seker cirpilir,süt ve sivi yag,vanilya ilave edilir.En son un ve kabartma tozu koyup karistirilir.Konserve visneler suzulur,suyu ayrilir sakin dökmeyin.Yaglanmis firina dayanikli borcama hazirladiginiz keki dokun,uzerine suzdugunuz visneleri serpistirin.180° derece firinda alti ve ustu kizarana kadar pisirin.Pelte haline getirdiginiz sosu, sogumus olan kekin uzerine sicakke dokun.Afiyet olsun…
5 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...