9 Aralık 2012 Pazar

KURABIYELERIM

Kakaolu un kurabiyesi


Pazartesi olunca günler cabucak geciyor bir bakmisin Cuma gelmis bile,günlerin nasil gectigini gecince anliyoruz.Yarin gelicek misafirleriniz kakaolu un kurabiyesi tavsiyesi ile tarife geciyorum. ;)
Tarifimi arkadasdim gelibolu17 gönderiyorum. PDCE 77

MALZEMELER:
    • 250gr tereyagi
    • 1 cay bardagi sivi yag
    • 4 yemek kasigi nisasta
    • 1 su bardagi pudra sekeri
    • 3,4 yemek kasigi kakao
    • yeterince un
    YAPILISI:Oda isisinda yumusamis tereyagini ve diger malzemeler yogurma kabina alinir yeterince un ile kulak memesi yumusakliginda yogrulur hamurdan parcalar koparilarak yuvarlanir ve yagli kagit serilmis tepsiye dizilir,önceden isitilmis firinda 175 derecede yaklasik 20 dakika pisirlir.Firindan cikip iyice soguyunca üzerine pudra sekeri serpilir.Yanina cay veya kahve mutlaka olsun,afiyetle yenir. :)
6 Yorumlar »

Asüre günü vePortakalli tart

“”Yaninda sadaka verecek birseyi olmayan kisi yahudilere LANET etsin,cünkü o onun icin sadakadir”"
(Fahruddin Er-Razi Tefsiri kebir 2/429)
Haydi hep beraber SADAKA verelim ve bütün beddualarimiz zalimlerin üzerine olsun ins,Rabbim! sen onlari görüyorsun ancak onlara SEN (ALLAH cc) GÜC GETIRIRSIN…
Yarin mübarek ASÜRE günü yani Muharrem ayinin 10. günü.Bu gecede yapilacak ibadetlerden bazilar; Muharremin 9.ve 10. geceleri birer tesbih namazi kilmalidir.Yine 9.ve 10. geceleri teheccüd vaktinde rizai ilahi (Allah rizasi) icin 4 rekat namaz kilinir.Her rekatta Fatihadan sonra 50′ser ihlasi serif okunur.
Bu gece cok mübarek olup ve bazi hadiseler de meydana gelmistir,Fakih Ebülleys hz.beyanina göre Asüre günü meydana gelen hadiselerden bazilari.
1-Yerlerin ve göklerin yaradilmasi.
2-Hz Adem AS.tevbesinin kabulu.
3-Hz.Musa AS. firavnin serrinden kurtulmasi ve firavnin helak olmasi.
4-Hz.Ibrahim AS. dünyaya gelmesi ve atesten kurtulmasi.
5-Eyüp AS hastaliktan sifa bulmasi.
6-Yunus AS Baligin karnindan kurtulmasi.
7-Süleyman AS Saltanat verilmesi.
8-Nuh AS Gemisinin karaya oturmasi.
9-Hz.Hüseyin’in sehit edilmesi.
10- Kiyametin kopmasi da asüre günü olucaktir.
ASÜRE günü ayrica, eve ufak tefek erzak alinirsa bir sene boyunca evde bereket olur. En az 10 Müslümana SELAM verilir Fakir fukara sevindirilir.O gün gusl edenler bir sene ufak tefek hastalik görmez. BiiZNILLAH…
Tam portakal mevsimi simdi evde kalan portakalarla yapilacak en güzel tarifi veriyorum arkadaslar.Herseyi mevsiminde tüketmeye özen gösteriyorum,ayy bak canim nasil portakal cekti tarifi yazip bir portakal soycam ve bas ucuma koycam :)

HAMUR MALZEMESI.
  • 1.200 gr. un
    2.120 gr. margarin
    3.65 gr. pudra şekeri
    4.1 paket vanilya
  • İç dolgusu:
    .180 gr. şeker
    .1 paket vanilyalı puding
    .1/2 bardak portakal ve limon suyu
  • .1/2 bardak su
    .2 kaşık un
    .2 yumurta
    .1 kaşık limon kabuğu rendesi
    .1 paket vanilya
    .1/2 paket kabartma tozu
  • YAPILIŞI:
    .Hamur hazırlanıp yarım saat buzdolabında dinlendirilir.
    .Buzdolabından alınan hamur unlanarak açılıp, kelepçeli kalıba yayılır.
    .180° de kendini toparlayana kadar kızartmadan pişirilir.
    .Diğer tarafta dolgu malzemesi sirayla eklenerek karıştırılır.
    Kendini toparlayan hamur firindan cikarilir sivi karisim dökülür.
    Tart tekrar sıcak fırına konur, hamur ve üzeri pişene kadar fırınlanır. Servisten önce üzerine pudra sekeri serpilir.Afiyet olsun…
4 Yorumlar »

Limonlu islak kurabiye.

Persembe günü mübarek Kurban Bayrami iNSALLAH,Rabbim tekrar,tekrar görmeyi nasip etsin.Bayrami bayram(!) olan kullarindan eylesin bizi(amin).Müslümana ‘Günahsiz gecen hergün bayramdir” buyuruyor Hz Ali(keremallahuveche).Hergünümüz bayram ola ins.
Kurbanliklar alindi Allah kesecegmiz ve kestigimiz Kurbanlari kabul buyursun ins.Agzimiz kavurmalarla tuzlanacak bakalim, birde yanina tatli gerek degil mi? :) Baklava zaten basrolde oluyor ben de yarin yapacagim bakalim,her bayram arife gününe birakirim ve her zaman da pisman olurum daha önce yapmadigima.Neyse hani olurda baklava erken biter de yanina ek bir tatli isterseniz emin olun cok lezzetli bir tatli oluyor.Haa; aslinda bildigimiz klasik islak kurabiye ama icinde ki o limon kokusu miss gibi geliyor.Koyun eti kavurmasini üzerine sanki serinletircesine gibi gider diye düsünüyorum :D
Simdiden bütün Müslüman blogcu kardeslerimin kardeslerimin BAYRAMLARINI KUTLUYORUM ve daha nice Bayramlara erismeyi temenni ediyorum.Allah dualarinizi(mizi) kabul buyursun.Bu aciz kardesinizi de dualarinaza eklemyi unutmayin.Dua eder ve dua isterim ins.Hayirli Bayramlar…

MALZEMELER:
  • 1 Paket (25 gr.) Kakao
  • 1/2 Paket Oda Sicakliginda Margarinveya tereyağı
  • 1 Yumurta
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Cay Bardagi Sivi Yag
  • Bir limon kabugu rendesi,ve yarim limon suyu.
  • 1 Cay Bardagi Seker
  • Aldigi Kadar un,yarim cay bardagi irmik.
SURUBU ICIN
  • 3 Cay Bardagi Seker
  • 3 Cay Bardagi Su
  • Yarim limon.
YAPILISI
  • Surup malzemelerini kucuk bir tencereye koyup, pisirin. Yogunlasan surubunuzu iyice sogutun. Surup soguduktan sonra 1 saat kadar buzdolabinda bekletin.
  • Hamur malzemelerini karistirip, aldigi kadar unla yumusak bir hamur elde edin. Istediginiz buyuklukte toplar yapip, uzerine hafifce bastirarak, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizip, 200 derecede uzeri catlayana kadar pisirin. Sicak kurabiyeleri, soguk surubun icine, hizlica batirip, cikartin ve servis tabagina alip, bir gece dinlendirdikten sonra servis yapin.AFIYET OLSUN.
4 Yorumlar »

Üzümlü kurabiye.

Havalar öyle soguk ki elim isinipta klavyenin tuslarina basmak bile zor geliyor. :) Ama bu soguk günlerde söyle güzel demlenmis bir cay ve böyle güzel bir kurabiyeye ne dersiniz? nefis olur degil mi? Hemen denemenizi tavsiye ederim,bir bakalim tarife. :)

Malzemeler:
  • 100 gr tereyag.
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Iki yumurta (birinin sarisi ayrilcak üzeri icin)
  • Bir cay bardagi nisasta.
  • Bir su bardagi pudra sekeri.
  • Bir su bardagi kirilmis ceviz.
  • Bir cay bardagi kuru üzüm.
  • Bir’er paket vanilya ve kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
Yapilisi:
Oda sicakliginda beklemis tereyag ve siviyag seker ile birlikte iyice karistirilir.Diger malzemeler sirayla eklenir,ceviz büyüklügünde parcalar kopartilir yagli kagit serilmis firin tepsisine dizilir.En son üzerlerine yumurta sarisi sürülür ve onceden isitilmis 180° firinda pisirilir. Afiyet olsun… ;)
19 Yorumlar »

Yulafli elmali bisküvi.

Tariflerini denedigim belirli arkadaslarim var onlarin icinde de sevgili arkadasim Rumma var,denemis oldugum bu bisküviler nefisti.Benim bu bisküviler üzerinde cok fikirlerim var kobay bisküvim diyebilirim. :) Her ne kadar sekli cok fazla düzgün olmasa da tadi gercekten nefisti ve uzun süre bayatlamadan saklayabilirsiniz.Siddetle tavsiyemdir. Bu tarifim de Cay-Kahve bahane Etkinligine gönderiyorum piti piti yasamla dans arkadasima basarilar diliyorum… Tarifi aynen uyguladim gram kacirmadim yani ve aktariyorum. :)

Malzemeler:
  • 2 adet yumurta.
  • 250 gr esmer seker.
  • 125 gr tereyag oda sicakliginda yumusak olucak.
  • 375 gr un.
  • 150 gr yulaf kepegi.
  • 1 paket vanilya.
  • 2 corba kasigi tarcin.
  • 1 orta boy elma tavla zari büyüklügünde dogranmis.
  • 50 gr ceviz iri kirilmis.
Yapilisi:
Yumurta ve sekeri beyazlayincaya kadar mikserde cirpin,tereyagini, yulafi, unu, vanilya ve tarcini ilave edip yogurarak yapiskan kivamli bir hamur elde edin.En son elmalari ve cevizi ilave edip yogurun ve buzdolabinda 30 dakika dinlendirin. Firini önceden 185° getirip isitin. Dinlenen hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar koparim elinizle iyice yassilastirin.Dolaptan cikan hamur ele yapsiyor un ilavesi yapmayin sakin! Yagli kagit serilir firin tepsisine dizin ve sicak firinda 15 dakika pisirin.Soguduktan sonra servise hazirdir.
Not:Ben firindan cikardiktan sonra tekrar koydum ve iyice kuruttum firini 150° hemen,hemen yarim saat daha durdular firinda.Tam bir bisküvi oldular…
14 Yorumlar »

Catlak kurabiye


Herkese mehabalar diyerek acilisi yapiyorum,izine gittim geldim iki hafta nasil gecti cabucak anlayamadim dersem yalan olmaz.Sanki rüya gibiydi herkesle görüstüm akrabalarimi, komsularimizi,köyümü,köylümü ve bütün sevdiklerimi.Allah tekrar görüsmeyi nasip etsinve gurbette olan herkesi kavustursun Rabbim.Ve acilar yasandi SEHITLERIMIZ vardi en aci o geldi benim de kardesim askere gidecek bir ay ya var, ya yok haber gelince hemen alicaklar askere,Allah herkesin evlatlarini korusun bizimkini de beraber hayirli teskereler nasip etsin,sehitlerimizin de sehadetlerini kabul edip ailelerine sabir ihsan etsin ahirette de sefaatlerine de nailr eylesin (amin). Depemde vefat eden müslüman kardeslerimize de merhametinle muamele etsin Rabbim,geride kalanlara yardim etsin herzaman tek yürek tek bilek olmayi ve ISLAM bayragi altinda birlik ve beraberlikle birlestirsin hepimizi Mevlam sadece basimiza felaket geldigin de degil.Hayat elbette devam ediyor bizler de yardimlarimizi ve dualarimizi eksik etmeyelim. Utana s1k1la tarif eklemeye karar verdim, arkadasimiz hünerli eller,porselen demlik cay saati etkinligine ev sahipligi yapiyor ama ben yine herzaman oldugu gibi gec kaldim :) Hemen tarife geceyim de zaman bosa gitmesin.
MALZEMELER:
2 su bardağı un
2 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
Yarım su bardağı toz şeker
1 çay kaşığının ucu ile tuz
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 kahve fincanı kakao
Kurabiyeleri bulamak için yarım su bardağı pudra şekeri

Yapılışı:

  • 1- Pudra şekeri haricinde tüm malzemeyi yoğurma kabına alın, tüm malzeme iyice karışana kadar yoğurun.
    2- Bir süre sonra hamur elinizde dağılmaya başlayacak ve yağını dışarıya atacak. Bu durumda sakın fazladan un eklemeyin.
    3- Hamuru toplayıp streç filme sarın, altına bir tabak koyarak buzdolabında minimum 2 saat mümkünse 1 gece dinlendirin.
    4- Pudra şekerini bir tabağa alın. Dinlenmiş hamurdan cevizden biraz ufak parçalar kopartarak elinizde yuvarlayın ve pudra şekerine bulayın. 2-3 cm aralıklarla fırın tepsisine dizin.
    5- 180 derece önceden ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişirin.Afiyet olsun…
12 Yorumlar »

Kremsantili kurabiye.


Bu kadar serinlik yeter degil mi arkadaslar? söyle cayimizin veya kahvemizin yanina güzel bir kurabiyeye ne dersiniz? Kimse hayir demez herhalde :) Bir cok arkadasimizin yaptigi ve bloglar arasinda meshur olan bu kurabiyeyi ben de denedim ve süper oldu.Az bir malzemeyle nefis bir lezzet yakalamak ben buna derim.Ilk olarak sevgili arkadasim Bahar (cafe portakal) gördüm ve hemen denedim,gerci bir cok arkadasimiz denemis olsa da denememis olanlar icin tavsiye ediyorum. :)
MALZEMELER:
    • 1 paket krem şanti (toz)
    • 1 su bardağı sıvı yağ
    • 3 su bardağı un
    • Yarım şişe Dr.Oetker limon aroması
    Yapılışı:
      • Bütün malzemeyi karıştırma kabına alın ve yoğurun.
      • Ceviz büyüklüğünde yuvarlayın ve fırında çok hafif pembeleşene kadar pişirin.
      • Soguyan kurabiyelerin üzerine bolca pudra sekeri serpin.Afiyet olsun…
      • Tarife buradan bakabilirsiniz
17 Yorumlar »

Islak kurabiye.

Diyet yemeginin üzerine söyle güzel bir kacamak ne iyi olur degil mi? :) Son zamanlar da hep bloglardan sectigim tarifleri denemeye calistim,arada insan kendi blogundan da birseyler tekrarlamali degil mi? Ben de öyle yaptim zaten canim serbetli tatli cekti fakat agir olsun da istemiyordum ve gezerekn buldum.Ben bazen kendi katagorilerimi gezer neler yaptigimi ve neler yazdigimi kontrol ederim ve bazen yazdiklarima güler bazilarini da begenmem,fazla yazi kabiliyetim yok malesef :) Tekrardan islak kurabiye tarifyle basbasa birakiyorum denemek isteyenlere de tavsiye ediyorum ;)

Malzemeler:
1 Paket (25 gr.) Kakao
1/2 Paket Oda Sicakliginda Margarinveya tereyağı
1 Yumurta
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
1 Cay Bardagi Sivi Yag
1 Cay Bardagi Seker
Aldigi Kadar un
SURUBU ICIN
3 Cay Bardagi Seker
3 Cay Bardagi Su
YAPILISI
Surup malzemelerini kucuk bir tencereye koyup, pisirin. Yogunlasan surubunuzu iyice sogutun. Surup soguduktan sonra 1 saat kadar buzdolabinda bekletin. Hamur malzemelerini karistirip, aldigi kadar unla yumusak bir hamur elde edin. Istediginiz buyuklukte toplar yapip, uzerine hafifce bastirarak, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizip, 200 derecede uzeri catlayana kadar pisirin. Sicak kurabiyeleri, soguk surubun icine, hizlica batirip, cikartin ve servis tabagina alip, bir gece dinlendirdikten sonra servis yapin.AFIYET OLSUN.
24 Yorumlar »

Lorlu kurabiye

Tuzlu topkeklerin üzerine tatli bir kurabiye iyi gider diye düsünürekten yayinliyorum :) Bircok sayfada da tastladim ve denememin üzerinden yaklasik bir yil olacak simdiye kismetmis yayinlamak :) . Arkadaslar blogspot tki yasak tam olarak kalkti mi bilmiyorum ama bir durgunluk hali var herkeste,acaba bunun sebebi facebook mu bilemiyorum ;) genelde ben de feysteyim.Beni evde aramayin cünkü yokum facebook’tayim genelde :) Neyse; ben tarife geceyim vakit kaybetmeden,buyurun. :)

Malzemeler:
  • 1 paket yumuşak margarin
  • 2,5 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
    aldığı kadar un
    İçi İçin

    350 gr tuzsuz lor peyniri
    3 su bardağı pudra şekeri
    Üzerine serpmek için 2 kaşık pudra şekeri
Yapilisi:
Tuzsuz lor ve pudra şekerini iyice karıştırıp biraz bekletitim.Hamur için önce margarin yumurta süt ve pudra şekerini karıştırıp arkasından kabartma tozu ve unu azar azar ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurdum.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimle avucumun içinde ince açıp içine lorlu karışımdan bir yemek kaşığı kadar koyup (lor fazla oldukça tadı güzelleşiyor ama kapanmayacak kadar koymamak lazım) kapattım. önceden ısıtılmış fırında 160 derecede pişirdim biraz ılınınca üzerine pudra şekeri serptim.Afiyet Olsun.
28 Yorumlar »

Mantar kurabiye

Yillardir hep duyardim son zamanlarda da görüyordum bircok blog sahibi arkadaslar da,ama deneme firsati daha yeni buldum ve hic vakit kaybetmeden yaptim.Gercekten cayin yaninda harika bir lezzet kacirmayin derim ben hemen deneyin.Lezzeti nisasta kurabiyesinden farki yok ama görüntü itibariyla süper gören bir daha istiyor.Degerli arkadaslarima yapmistim herkes begendi,eminim sizde begenirsiniz:) Tarifi aynen aktariyorum. SEVAL’cigime ait :)

Malzemeler.
  • 1 paket margarin veya tereyagi
  • 2 yumurta
  • 1 su bardagi pudra sekeri
  • 1,5 su bardagi nisasta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • yeterince un
DIGER:
  • 1 yemek kasigi kakao
  • biraz su
  • bir tane soda sisesi
YAPILISI:
oda isisindaki margarin ve kalan malzemelerle kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogrulur,daha sonra ceviz büyüklügünde parcalar koparilir yuvarlanir ve tepsiye aralikli dizilir üzeri icin bir soda sisesinin agzi önce suya sonra kakaoya bandirilir ve hamurlarin üzerine hafifce bastirilir daha sonra önceden isitilmis firinda 160 derecede üzeri kizartilmadan pisirilir.
13 Yorumlar »

INCIRLI KUKI yaman etkinlikler”5 cayina lokmalik mini tatlar”

Arayi ne kadar da cok acmisim,bu kadar yeter dedim ve ilk firsatta gectim sayfamin basina.Hemde etkinlik var kacirmayayim hemde bu kadar ara vermemeye karar verdim,bir tasla iki kus vurmak misali:) Söyle degisik bir tarifle katilmak istedim,gercekten de cok degisik o kadar da lezzetli bir tad.Kurabiyeyi andiran ama tam olarakta kurabiye olmayan ici dolgulu bir kuki’ymis tarifi veren öyle diyor.Biz cok begendik özellikle esim inanin hepsini yedi dersem abartmis olmam.Degisik bir tad arayanlar icin gercekten iste firsat diyorum,siddetle tavsiye ediyorum.Buyurun tarifi.
Ayrica etkinlik sahibesi arkadasim seval’e basarilar diliyorum.
incir-0421
incir-0511
MALZEMELER:
Hamur için
  • 150 gr un
  • 60 gr margarin
  • 1 yumurta
  • 40 gr şeker
  • 1 tutam tuz
  • 1 tutam kabartma tozu
Yumurta, margarin, şeker iyice karıştırın. Geri kalan malzeme de ilave ettikten sonra yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru poşete sarıp dinlenmeye bırakın.
Bu sırada dolgusunu hazırlayın.
Dolgusu için;
  • 10 adet kuru incir
  • 1 avuç kuru üzüm
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1/2 su bardağı ceviz
  • 3 yemek kaşığı damla çikolata
Ceviz, çikolata hariç diğer malzemeleri 5 dakika haşlayın. Sonra ceviz ile birlikte rondodan geçirip püre yapın. Benmaride erittiğim çikolatayı da ilave ederek karıştırın ve soğumasını bekleyin.
Dolgudan rulolar yapın ve bir kenara koyun.
Temiz bir yüzeyde hamurdan rulolar yaparak merdane ile üzerinden geçin ve ince uzun bir hamur elde edip, arasına dolgu malzemesini koyup ruloyu kapatın ve yaklaşık 5 cm uzunluğunda dilimleyin.
Her bir ruloyu keskin bir bıçak ile ortalarından dilimleyerek X şeklini verin.
Çok hafif yağlanmış tepsiye dizerek, 170 C de 20-25 dakika pişirin.
Tarifi sevgili rabia’dan aldim.
Yapim asamasini buradan bakabilirsiniz.
9 Yorumlar »

Limon Aromali Kurabiye

Bu kurabiyeleri görünce hemen denemeliyim dedim ve pisirdim,tek bir fark vardi ben limonlusunu yaptim.Asil tarifi portakalli eminim oda nefistir, o anda evde yoktu limon vardi bende ” ha limon ha portakal” dedim.Siz yine de gercek tarifine buradan ulasabilirsiniz.Buyurun tarifi:)

Malzemeler:
  • 1yumurta
  • 250 gr margarin (oda ısısında yumuşamış-yarı yarıya tereyağla karıştırabilirsiniz)
  • 5 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 bardak mısır nişastası
  • 1 çay bardağı portakal suyu ( ben bir limonun suyunu kullandim)
  • 1 portakal kabuğu rendesi (bir limon kabugu rendesi)
  • aldığı kadar un(çok sert olmayacak hamur)
  • Vanilya ve kabartma tozu
YAPILISI:
  • Margarin yumurta ve şekeri çırpalım mikserle.Portakal suyunuda ekleyelim ,karıştıralım.Kalan malzemeleri ekleyelim ve yumuşak bir hamur elde edelim.Elimizle ceviz kadar yuvarlayalım tepsiye dizelim.Çatalımızı toz kakaoya batırıp kurabiyelerin üzerine bastıralım ve toz şeker serpelim.200C ısınmış fırında 20-25 dk. kadar pişirelim.AFIYET OLSUN:)
16 Yorumlar »

Un Kurabiyesi (P.D.C.E. 29)

Aradigim tadi buldum un kurabiyesin de,agizda dagilan insani bogmayan kiyir kiyir bir tad.Gecen arkadaslarim geldiydi onlara yapmistim,herkesten begeni aldi. Bende herkese tavsiye de bulunuyorum ve bu tarifimle de (PDCE 29) etkinligine de katiliyorum.Ev sahibesi arkadasim karabiberin mutfagi ‘na kolayliklar diliyorum,nazik davetinden dolyi da tesekkür ediyorum.

MALZEMELER:
  • 1 paket tereyagi
  • 1 cay bardagi siviyag
  • 1 cay bardagi pudra sekeri
  • 1 su bardagi nisasta
  • alabildigi kadar un
  • üzeri icin fazladan pudra sekeri
YAPILISI:
  • Oda sicakligindaki tereyagi ve tüm malzeme kulak memesi yumusakliginda yogurulur ve dilediginiz sekil verilerek yagli kagit serilmis tepsiye dizilir,isterseniz yuvarlak sekil verebileceginiz gibi istenirsede hamurdan bir parca kopartilarak kalin serit haline getirilir ve bicakla capraz sekilde kesilir tepsiye dizildikten sonra üzerine catalin uc kismiyla bastirilir.hazirlanan kurabiye önceden isinmis firinda 150 derece üzeri kizarmadan pisirilir cikinca ve soguyunca üzerine pudra sekeri serpilerek servis yapilir.Gercek tarifi buradan ulasabilrsiniz…AFIYETLER OLSUN:)

26 Yorumlar »

Kahveli Kurabiye

Herkes sayfasina kavustugu icin cok sevindim,ben de bir iki gündür yeni post eklemedim hic canim istemedi.Herkes yerli yerindeyse bende devam diyorum,imza kampanyasina bende katildim ve bir iki yazi imzamida attiriverdim:)Agzimizin tadi yerine gelmisken bende söyle güzel bir kurabiye yayinlayayim dedim ve agzimizin tadi hic bir zaman bozulmasin diyorum.Kahvenin kattigi tad da birseye benzemiyor,kahve kurabiyeye bu kadar mi yakisir arkades:)Haydi cay sevenler demlesin söyle güzel bir cay veya kahve sevenlerde yapsinlar kahvelerini,kurabiyeler benden:)Buyurun tarifi…

Malzemeler:
  • 125 gr. tereyağ
  • 30 gr. nişasta
  • 60 gr. pudra şekeri
  • 1-2 yemek kaşığı granül kahve
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
Yapılışı:
  • Fırın 200° de ısıtılır.
  • Şeker ve tereyağ birbirine yedirilir.
  • Yumurta sarısı eklenerek biraz daha karıştırılır.
  • Kahve hariç diğer malzemeler eklenerek normal bir kurabiye hamuru hazırlanır.
  • Hazırlanan hamura en son kahve eklenerek kahvenin hamurun heryerine dağılması sağlanır.
  • İstediğiniz gibi şekil verilerek yağlı tepsiye dizilir.
  • Fırının ısısı 180° ye düşürülerek tepsi fırına konur, 13 dak. pişirilir.
Gercek tarifine burdan da uslasabilirsiniz…
21 Yorumlar »

Findikli Kurabiye

Benim kizlarla mutfaga girip “haydi kizim sizinle bir kurabiye yapalim”dedim.Eee tabii tepki süper “annemle kurabiye yapacagiz “dediler:)Her zaman yapmam ama arada bir cocuklarla birlikte böyle aktiviteler yapiyorum.Cok soru sormalarindan icime daral geliyor ama sabir göstermeye calisiyorum:)Neyse yaptik ve firina verdik,pistikten sonra “haydi anne resim cekelim”dediler ve fonda ki cicek ve inciler büyük olanin fikriydi,artik bayildi yani “ben yaptim,anne ben yaptim”diye,diye:)Haydi bende tarife geceyim bari, bizde ki durum bundan ibaret oldu:)))

MALZEMELER:
  • 100 gr tereyag.
  • Iki yemek kasigi süzme yogurt.
  • Yarim cay bardagi sivayag.
  • Bir yumurta.
  • Bir paket kabartma taozu ve vanilya.
  • Bir su bardagi+ iki yemek kasigi seker.
  • Bir su bardagi ince kirilmis findik.
  • Aldigi kadar un.
YAPILISI:
Oda sicakliginda ermis yagi sekerle karistiralim,sirayla diger malzemeleri ekleyelim.Yumurtanin beyazini ayiralim.Kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edelim,hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar koparip sekil verelim.Sekil verdigimiz kurabiyeyi önce yumuratanin akina sonra da un halinda ki findiga batiralim.180° derece pisirelim.Icine sevginizi katmayi unutmayin daha da nefis oluyor;):))
AFIYET OLSUN…

9 Yorumlar »

Bademli Findikli Bar

Denedigime cok memnun oldugum bir tad,herkese tavsiyemdir.Hem badem hemde findik olunca tadindan yenmiyor,deneyin göreceksiniz.Tarifine gelince zor gibi görünse de cok kolay robotta yapiliyor hepsi elinizi hamura vurmuyorsunuz,bu daha da güzel degilmi sizce?:))))
Bütün haklari http://bebeklimutfak.blogspot.com/ sevgili Rabia’ya aittir, tesekkurler ediyorum.

Malzemeler:
Hamur:
  • 125 gr (1 cup) un
  • 60 gr(1/4 cup) şeker
  • 90 gr küp küp kesilmiş soğuk tereyağ
  • 1 fiske tuz
  • 2 avuç hindistan cevizi
Üstüne:
  • 2 yumurta
  • 60-70 ml su
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay karşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
  • 3/4 su bardağı iri çekilmiş badem ve fındık
Yapılışı:
  • Tüm işlemlerimi mutfak robotumda yaptım. Hem pratik hem de fazla bulaşık çıkarmadan.
    Hamur malzemelerini robota ya da rondoya alın ve bulgur tanesi gibi ufalanıncaya kadar çekin.
    Hamurunuzu elinizde toparlayın ve 20*20 cm ebatlarında küçük bir tepsiye bastırarak yayın. Önceden ısıttığınız 170 C deki fırında pişirin.
    Hamur pişerken de üst malzemesini hazırlayın. Yine aynı kapta fındık-badem hariç tüm malzemeyi çırpın.
    Badem-fındığı da ilave edip karıştırın ve pişen hamurun üzerine dökün. Tekrar fırına sürün.
    Piştiğini anladığınızda çıkarın ve soğumasını bekleyin. Soğuduğunda dilimleyin ve afiyet olsun.:)
25 Yorumlar »

KUTLU DOGUM HAFTASI Gül lokumlu kurabiye

Kutlu dogum haftasini yasarken bende gül lokumlu kurabiye yaptim,insallah o gül kokusunu MEDINE’YI MÜNEVVEREDE de koklariz herkes gibi banada nasip etsin rabbim.Arkadasim da yeni geldi izinden sagolsun gül lokumu getirmis bana,kendisi gül diyarindan geldi.:)
Tarifini http://diyalogyemekleri.blogspot.com/ sevgili süheyladan gördüm ve hemen yaptim.Süheylaya tesekkurler ediyorum.

MALZEMELER:
  • 125 gr margarin
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağısıvıyağ
  • 3 su bardağı un
  • 4-5 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 Kabartmatozu
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 çorba kaşığı gülsuyu
  • içerisine koymak için bir miktar lokum -her lokumu ikiye bölün-
  • Üzeri için hindistan cevizi
YAPILIS:
Öncelikle margarin, pudraşekeri,yumurta, gülsuyu diğer malzemeleri karıştırarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın, hamurun elinizi bırakması gerekiyor. daha sonra ceviz büklüğünde parça kopartın içli köfte gibi içerisini açın yarım lokumu içerisine koyun kapatın elinizde yuvarlayıp hindistan cevizine batırın tepsiye dizin.175 derecelik fırında 20 dakika kadar üzeri pembeleşene kadar pişirip soğuyunca servis yapın.AFIYET OLSUN:
SULTANIM
  • Başım fedâ olsun nurlu yoluna,
  • Gönlümü fetheden Sultanım, canım!
  • N’olur merhamet kıl kıtmîr kuluna,
  • Gönlümü fetheden Sultanım, canım!
  • Kapına baş koymuş kulların bekler,
  • Herbirinden yığın yığın dilekler,
  • Sen el atmayınca boşdur emekler,
  • Gönlümü fetheden Sultanım, canım!
  • Senin olmadığın her bucak ıssız,
  • Gönüller kararır inan ki sensiz!
  • Gel rûhuma bir nazar eyle sessiz;
  • Gönlümü fetheden Sultanım, canım!
  • Din yolunu açıp şehrâh eyleyen,
  • Pinhân-ayân her gerçeği söyleyen;
  • Gökde, yerde ümmetini dileyen,
  • Gönlümü fetheden Sultanım, canım!
  • Hakk’a varılamaz senden amansız,
  • Arkanda olmayan gider îmânsız…
  • Kulunu mahşerde bırakma yalnız!.
  • Gönlümü fetheden Sultanım, canım!
M.FETHULLAH GÜLEN!!!
21 Yorumlar »

Limon Rüyasi

Ismi limon rüyasi ama ben portakallisini yaptim.Önceden de limonlusunu denemistim ama resimleyemeden bittiler,o yüzden bunu bari cekeyim dedim ve evdekilerin heberi yokken pisirdim.Resim cekerken gördüler.:)
Limonlusu kadar güzel oldu bu lezzeti anlatmak hicte kolay degil arkadaslar ,hic vakit kaybetmeden denemenizi siddetle tavsiye ediyorum.Baska söze hacet yok deyip http://lavantin.blogspot.com arkadasim lavantine tesekkurler ediyorum.:))
MALZEMELER:
  • 2 kaşık yumuşak tereyağı
  • 2 kaşık crem fraiche ( Bir tür krema sanırım.) Yerine yoğurtta olur ama, ölçü olarak tereyağını 3 yoğurdu 1 kaşık kullanın.
  • 3 -4 kaşık sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • Bir tutam tuz
  • 1 paket vanilya
  • 1 silme çay kaşığı kabartma tozu
  • Alabildiği kadar un
Ic dolgusu:
  • 2 portakalin suyu
  • 2,5 çay bardağı toz şeker
  • 2 yumurta
  • 1 vanilya
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 çay kaşığı silme kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
YAPILISI:
  • Dikdörtgen bir kalıbı yağlı kağıtla yarıya kadar kapladım.
  • Önce şeker ve yumurtaları çırpıcıyla iyice çırptım-
  • Diğer malzemeleri ekleyip tekrar biraz daha çırptım.
  • Karışımı kağıt kapladığım kalıba döktüm ve önceden ısıtılmış 170° deki fırına koydum.
    Yaklaşık 40-45 dakika pişridim ve çıkarıp soğuttum.
  • Hamur malzemeleriyle kurabiye hamurunu yoğurdum.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, tezgah üzerinde elimle açtım.
    İçine soğuyan dolgu malzemesinden bir tatlı kaşığı koyup uçlarını birleştirip kapattım.
    Bazılarını birleştirdiğim tarafları üste gelecek şekilde, bazılarını da birleşen tarafları alta gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim ve 180° de kizarana kadar pişirdim.
Harika bir sey,hani bir MAGNUM reklami vardi “sicak kumlardan serin sulara birakin kendini “diye,ayni onun gibi oluyor.:):)))

29 Yorumlar »

Marmelatli Kurabiye

En sonunda bende denedim marmelatli kurabiyeyi ve cok begendik hepimiz.Ayni pastanelerde gördüklerim gibi,tadini sorarsaniz ayni degildi tabii ki.Hazir yapilanlarin icine iksir koyuyorlar galiba bilmiyorum,ama ev yapimi da güzel oluyor.Hele burada yani yurtdisinda hazir yiyecek almiyorum ve yemiyoruz hic.Bir alternatif bulup kendim yapmaya calisiyorum elimden geldigince.Iclerinde ne var ne yok bilmedigim icin almiyoruz,hem saglik bakiminda da ev yapimi daha lezzetli oluyor bence.Tarif arkadasim http://yemeklik.blogspot.com/ Hatice’ye ait kendisine tesekkurler ediyorum ve tarife geciyorum.;)

MALZEMELER:
  • 1 yumurta (beyazı üzeri için)
  • 250 gr. tereyağı
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ,
  • 1 bardak pudra şekeri,
  • Aldığı kadar un,
Üzeri için:
  • Hindistan cevizi,
  • Marmelat
Yapılışı:
Tereyağını, pudra şekeri ile karıştırıyoruz,yumurta sarısını, sıvı yağı ekleyip aldığı kadar unla kulak memesi yumuşaklığında hamur elde ediyoruz, hamurdan küçük parçalar koparıp öce yumurta beyazına sonra hindistan cevizine buluyoruz, ortalarını çukurlaştırıp, 170 derece fırında pişiriyoruz.Kurabiyeler soğuyunca ortalarına marmelat koyuyoruz.AFIYET ALSUN.:)
5 Yorumlar »

Islak Kurabiye

Ilk defa denedigim ve cok begendigim islak kurabiyeyi bütün dünya kadinlarina hediye ediyorum.Bugün dünya kadinlar günü bu gün bizim günümüz.Aslinda sadece bugün degil,her gün bizim günümüz.Hergün benim icin degerlidir,aksam olunca günes batiyor ve sabah yine doguyor.Rabbimin benim icin verdigi hergün ve 24 saat benim icin cok degerlidir,kiymetini bilip yasamak gerek diye düsünüyorum.Kadinlar bugün icin degerli olmamali biz hergün degerliyiz,kadinlarin haklarini gözetmeyen ve kadini ikinci planda tutan erkekler de var.Onlar hic düsünmüyorlar mi acaba?Evlenirken kadin EVET demese hic kimse evlenemez.
Kadin anadir,bacidir,estir ve kadinlar degerlidir.Kadinlarin degerini bilmeyen erkekleri Allah islah etsin diyorum ve bu güzel tatli kurabiyeyi bütün kadinlara ve ayrica kendime de hediye ediyorum.:))

MALZEMELER
1 Paket (25 gr.) Ulker Kakao
1/2 Paket Oda Sicakliginda Margarinveya tereyağı
1 Yumurta
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
1 Cay Bardagi Sivi Yag
1 Cay Bardagi Seker
Aldigi Kadar un
SURUBU ICIN
3 Cay Bardagi Seker
3 Cay Bardagi Su
YAPILISI
Surup malzemelerini kucuk bir tencereye koyup, pisirin. Yogunlasan surubunuzu iyice sogutun. Surup soguduktan sonra 1 saat kadar buzdolabinda bekletin. Hamur malzemelerini karistirip, aldigi kadar unla yumusak bir hamur elde edin. Istediginiz buyuklukte toplar yapip, uzerine hafifce bastirarak, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizip, 200 derecede uzeri catlayana kadar pisirin. Sicak kurabiyeleri, soguk surubun icine, hizlica batirip, cikartin ve servis tabagina alip, antep fistigiyla susledikten sonra, bir gece dinlendirdikten sonra servis yapin.AFIYET OLSUN.
Bu tarif sevgili arkadasim süheyla (diyolog yemekleri) aittir kendisine tesekkur ediyorum.
1 Yorum »

Zenci Kurabiye

Bu tarifle daha onceden kurabiye etkinligine katilmistim,gercekten cok ilginc ve o kadarda lezzetli bir kurabiye.Herkese tavsiye ederim,tarifini yarin yayinlayacagim ins cünkü kizimin kulagi agriyor ilgilenmem gerek.Simdilik iyilesti gece cok agladi,kiyamaaaam:(
Kurabiyeye gelince asil adi ARAP KURABIYE PORTAKAL AGACINDAN almistim tarifini,ben zenci ismi daha yakistigini düsünerek zenci dedim.Tarifine gelince.

MALZEMELER:
  • -Üc tane haslanmis yumurta sarisi.-
  • 250 gr tereyag.-
  • Bir tane vanilya.-
  • Aldigi kadar un.
YAPILISI:
Yumurtalar haslanir ve sarilari ayrilir.Oda sicakliginda yumusamis yagla birlikte yumurta sarilari elle iyice ezilerek karistirlir.Vanilya ve un ilave edilir,cevizden kücük parcalar koparilip yuvarlanir.160° derecede yaklasik yarim saat veya 45 dakika pisirilir.ÜZERI ICIN:-Yarim bardak pudra sekeri,yarim bardak kakao,yarim bardak nesquik,hepsi karistirilir.Firindan cikan kurabiyeler sicakken karisima batirilir.Soguduktan sonra servis yapin,agziniza attiginizda kurabiyenin degisikligini anliyacaksiniz.:)))AFIYET OLSUN:
7 Yorumlar »

Kahve Kurabiye

Bir fincan kahvenin kir yil hatiri vardir derler,bende yanina kurabiye yapip hatiri ikiye katladim.Gercekten kahvenin yaninda cok keyifli bir lezzet.Hafta sonu yaptim firina koydugumda heryerini missler gibi koku sardi.Cocuklar cok sevindiler “anne ne pisiriyorsun cok güzel kokuyor”deyip durdular firinin basinda.Saat ikindi vakti olunca yaptim yanina Türk kahvemi kurabiyemide yanima aldim ve keyfime baktim.Eger sizde benim gibi lezzete ve keyfine düskünseniz hemen deneyin derim.:)))

MALZEMELER:
-Bir su bardagi seker.
-Bir yumurta.
-125 gr tereyag.
-Aldigi kadar un.
-Bir paket vanilya ve iki kasik Türk kahvesi.
YAPILISI:
Yogurma kabina bütün malzemeler sirayla konur,ele yapismayacak bir hamur elde edilir.Hamurun 3/1′ayrilir ve ayirdiginiz hamura kahve katilir.Sekil verirken iki renkli kurabiye yapar gibi karistirin.Yagli kagit üzerine dizin 170° derecede pisirin.AFIYET OLSUN:
3 Yorumlar »

Bademli Tahinli Kurabiye

Bu da benim tahinli kurabiyem,son gunlerde herkeste rastliyorum tahinli kurabiyeye.benimki farkli olsun diye badem kuydum üzerine,denemesi sizlerden diyorum ve tarifine geciyorum.:):)

MALZEMELER:
  • Bir su bardagi toz seker.
  • Bir su bardagi tahin.
  • 200 gr oda sicakliginda margarin veya tereyag.(ben margarin kullandim).
  • Bir yumurta sarisi.
  • Birtane vanilya.
  • Üc su bardagi un.
ÜZERINE:
  • Bir yumurta aki ve bir miktar file badem.
YAPILISI:
Oda sicakliginda yumusamis yagi sekerle karistiriyosun,kalan butun malzemeleri birlikte yoguruyosun.Ele yapismayan bir kivam olunca,parcalara bölüp elinizin icinde yuvarlayin.Önce yumurta akina sonrada bademe batirip,yagli kagit serili firin tepsisine dizin.170° derecede hafif pembelesinceye kadar pisirin.AFIYET OLSUN.:)
5 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...