9 Aralık 2012 Pazar

MAKARNALAR.

Yalanci su böregi.


Bir etkinlik tarifi daha yayinliyorum,yalancimi yalanci su böregi.Yapilisi cok kolay leziz bir aparatif mi? desem böreki mi?desem.Valla ben börek dedim ve cok begendik dogrusu,kizlar okuldan gelecekler diye yapmistim ve etkinlik icin de aklimdaydi zaten bir tasla iki kus misali yapmis bulundum :) Arkdasim ve isim adasim sevgili ^bir dilim bir tutam Serap ‘a gönderiyorum ve kendisine basarilar diliyorum.Bakalim ne kadar yalanci tarif olacak. :)

MALZEMELER:
  • Bir paket genis uzun makarna.
  • Bir kalip beyaz peynir.
  • Yarim demet maydanoz.
  • Tuz,tereyag,su.
Yapilisi:
Makarna tuzlu suda haslanir ve süzüldükten ve soguduktan sonra peynir ve dogranmis maydanozla tereyagla harmanlanir.Firina dayanikli borcama serilir,isinmis firinda üzeri hafif pembelesinceye kadar pisirilir.Ilik servis yapilir.Afiyet olsun…
16 Yorumlar »

Cevizli kesme veya eriste.

Bizim oralarda eriste denmez bu makarna türüne “kesme” deriz,eriste ismini burda duydum ve güzel yurdumun dört bir kösesinden arkadaslar var ve her yörenin kendine has yemek isimleri var.Mesela bir arkadasim nar eksisine “eski”der,bende cok severim öyle demeyi onunla konusurken bende eski derim:)Bu kesmeler annecigimin ellerinden cikip benim soframa kadar geldi,kadincagiz nasil hayalle kesmistir onlari “kizanlarim yiyecek” diye.Kizlarim ananesinden istemislerdi “bize kesme yap” diye,esimde gidince aldi getirdi.:)Ilk defada cevizli yaptim fena olmadi ama ben sadesini tercih ederim dogrusu, istege göre siz nasil arzu ederseniz yapabilirsiniz eger yazdan yaptiysaniz ev kesmesi:)

  • Ayni makarna haslar gibi tencerede kaynayantuzlu suyun icine salinir kesmeler,pisdikten sonra tavada iki kasik tereyag yakilir üzerine dökülür.Servis yaptiginiz tabagin üzerine ceviz serpilir sicak,sicak yenir.Afiyet olsun…
6 Yorumlar »

Cubuk Makarnasi:)

  • Her ne kadar yerken zorlansakta hic vazgecemedigimiz bir makarna türüdür herhalde,hele cocuklarin yemesi bir facia:) gibi oluyor.Cocukken hep özenirdim ama annem hep kesme (eriste) yaptiklari icin haziri pek almazdik dogrusu.Hele bir hatirasi da vardir bende uzun makarnanin:) Yeni gelindim benim avrupali(!) kayinbirader istemisti pisirdik neyse;sira yemege geldiginde ben hem utaniyorum o makarnalarda sarkiyorlar cataldan hemde toplayim agzima götürememistim,zor zekat yemsitim ama gelinde siz bana sorun:):))Evde cok alisik olmadigimiz icin bayagi zorlanmistim,annem pisirse babam kizardi herhalde “ne catala ne de kasiga geliyi bu makarna”derdi:) Bu kadar anidan sonra ben tarife gecmek istiyorum:) Buyurun…



23_05_2007_014_picnik
Malzemeler:
  • Bir paket uzun makarna.
  • Bir kase yogurt.
  • Iki yemek kasigi domates salcasi ve biraz siviyag.
  • Tuz,su ve iki yemek kasigi siviyag.
Yapilisi:
Büyükce bir tencerenin yarisina kadar su doldurulur iki yemek kasigi siviyag ve tuz konur,su kaynadiktan sonra makarnalari ister ikiye bölüp isterseniz bölmeden kaynayan suya salin.Pisinceye kadar kaynatin.Tavaya siviyagi koyun kizdiktan sonra salcasini ekleyin salcayi kavurduktan sonra yarim cay bardagi su ilave edin icine iki cay kasigi tuzot katin lezzeti icin ve ocagi kapatin.Makarnalar pistikten sonra süzün biryandanda yogurdu sarimsaklayin,servis tabagina önce makarna üzerine yogurt en sonda salcali sostan koyun.Afiyet olsun…
13 Yorumlar »

Ev Yapimi Cubuk, Sebzeli Makarna…

Bu makarnayi daha yazin yapmistim yayinlamak bu güneymis,tadi halaa damagimda dogrusu.Hazir makarnalara benzemiyor dogrusu taze taze pisirilip yeniyor,eger denemek isteyen siddetle tavsiyemdir.Bir bakalim tarifine:)


MALZEMELER:
  • Hamur icin, iki yumurta,bir su bardagina yakin su,tuz, 500,750 gr un.Hamur biraz sert olacak.
  • Sosu icin:Kabak,domates,yesil veya kuru sogan,süzme zeytinyagi,tuz karabiber ve yesil reyhan yapragi.(basilikum)
  • Hamuru yogurup biraz dinlendirdikten sonra ne ince nede kalin olacak sekilde aciyoruz,büyüklügü yufka kadar oluyor.Yufkayi bölmeden seritler halinda uzun,uzun kesiyoruz.Diger taraftan da büyükce bir tencerede su kaynatiyoruz,bir miktar tuz ve siviyag katiyoruz.Hamurlarin kesme islemi bittikten sonra kaynayan suyun icine atiyoruz.
  • Kabaklari ince ve küp küp dogruyoruz,soganlarida yemeklik dogruyoruz tavada yagi kizdirip önce soganlari ardina da kabaklari ekliyoruz.Devamli karistirarak soteliyoruz pismeye dönen kabaklara en son ufak dogradiginiz domatesleri ekliyoruz,cok az miktarda da sicak su eklebilirsiniz.Baharatlarini da ekliyoruz ocagi kapadiktan sonra da ince dogradimiz reyhan yapraklarini katiyoruz.
  • Makarnalari pisirdikten sonra servis tabagina önce makarna koyup üzerine sebzeli sosu döküyoruz,istege göre de kasar peyniri serpebilirsiniz hepsi sicak oldugu icin kasar cabuk eriyor.HERKESE AFIYET OLSUN:)
16 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...