9 Aralık 2012 Pazar

PASTALARIM.

Bol cikolatali pasta veya süper kek.


Hafta sonu pek yayin yapmam ama bir degisiklik yapayim dedim,degisiklikte sayilmaz aslinda neyse ben öyle dedim öyle olsun. :) Denedigim en güzel pastalardan biri hani klasik bir söz vardir “ayni hazir gibi” diye gercekten de hazir gibi oldu.Bu kekin asil mucidi Selma ilk deneyen de can dostumuz arkadasimiz Pepelamiz her ikisine de tesekkür ederim ve haber kaynaklarindan aldigim habere göre Pepelanin Türkiye’ye döndügü dogrultusundadir.InsAllah suanda iyidirler Rabbim yardimcilari olsun hepsinin ve orada bulunan Müslüman kardeslerimizinde bir an önce ailelerine kavusmasidir dualarim.Allah bizlere ve dünyada zulüm altinda olan Müslüman kardeslerimizinda yardimcisi olsun,güzel vatanimizi da zalimlerden korusun.Arkadaslardan denedigim tariflerin en cok hosuma giden tarafi hem degisik lezzetler denemek hemde yazilari kopyalayip yapistirmak :) simdi yaptigim gibi ;)

Malzemeler:
Malzeme:
-170gr tuzsuz tereyag
-182 gr seker
-3 yumurta
-175 gr un
-3 yemek kasigi kakao
-1 cay kasigi kabartma tozu
-3 yemek kasigi vanilya sekeri (eger vanilya sekeri kullanacaksaniz bu miktar yukaridaki sekere dahil etmeniz gerekiyor, yani sekeri miktari vanilya sekeri dahil 182 gr gecmeyecek. Eger vanilin kullanacaksaniz 1 paket yeterli. Vanilya ekstrakt icin 1 tatli kasigi yeterlidir.)
-5 damla badem esansi
Yapilisi:
-Oda sicakligindaki tereyagi ve sekeri cirpin (vanilya sekeri dahil). Puruzsuz kalin krema kivama gelene kadar cirpin.
-Yumurtalari birer birer ekleyin. Ilk yumurta yag karisimda tamamen kaybolmasi gerekiyor. Ondan sonra ikinci ve ucuncu yumurtayi ekleyin.
-Badem esansini ekleyin.
-Un, kabartma tozu, kakao derin bir kaba eleyin. Bu karisimi yag karisimina ekleyin ve spatula yardimi ile karistirin. Uzun karistirmaya gerek yok.
-20cm lik kalibi yaglayim hazirlanmis olan kek hamurunu icine dokun.
-Onceden 175C isitilmis firinda yaklasik 40 – 45 dakika pisirin. 35 dakikadan sonra kurdan testi yapmanizi tavsiye ediyorum.
-Pismis olan keki sogmaya birakin.
KREMA ICIN MALZEME:
200 gram bitter yada sutlu cikolata
-100 gram tereyag
-50ml krema
YAPILISI:
Cikolata, tereyagi ve kremayi au bain marie usulu eritin ve karistirin.
*Au bain-marie usulu: Tencereye kaynar su koyduktan sonra ustune isiya dayanikli bir derin kab koyun. Dikkat edin, koydugunuz kab kesinikle su ile temas etmemeli. Su kaynamaya baslayinca ocagin altini kisin (buharin isisi yeterli). Cikolata eriyene kadar bekletin, spatula yardimi ile karistirin.
Sogmus olan keki iki ye bolun ve hazirlamis oldugumuz kremanin yarisini ilk kata dokun ve paylastirin. Ikinci kati ustune kapatin ve ustunu diger kalan krema ile kaplayin. Buzdolabinda sogmaya birakin 1-2 saat ondan sonra servis yapin. Her ne kadar cilek mevsimi olmamasina ragmen sadece pastayi süslemek icin aldim :)
10 Yorumlar »

Meyveli pasta.

Yeni aldigim kelepceli kalipta yaptigim pastayala haftaya baslayayim dedim,24 cm kelepceli kalip büyük geliyordu gittim 18 cm’lik aldim, kalibi elime aldim “bu bana yetmez “dedim kendi kendime :) Böylesi daha iyi oluyor bir defa da bitti geriye kalmadi hem de yetti herkese,Allah sükür eden kullarinin arasina bizleri de yazsin ins.Haftaya da bu tazecik pastamla baslayayim dedim pastayi görünce insanin gözü gönlü aciliyor,ben öyle düsünüyorum ;) Kizlarimda bayildilar bu ara da “annee cok güzel oldu pasta” deyip durdular.Allah herkesin evladini hayirli etsin insAllah.Bakalim tarif ne diyor?

Malzemeler:
  • Iki yumurta.
  • Bir cay bardagi seker.
  • Bir cay bardagi süt.
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Bir vanilya ve kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
  • Disina bir kremsanti (schlagsahne)
Arasi icin: Hazir vanilyali puding kullandim,üzerinde ki tarife göre yaptim.
Yapilisi:
Yumurta ve seker iyice cirpilir yag, süt vanilya konur cirpilmaya devam edilir.En son un ve kabartma tozu ilave edilir yaglanmis kelepceli kaliba dökülür 180° önceden isitilmis firinda pisirilir.Kek soguduktan sonra ikiye kesilir ara katina puding pisirilip yayilir,diger keki üzerine kapatilir.Istenilen meyvelerle süslemesi yapilir,yanliz mevsim meyvelerden(!) olsun.Disina kremsanti (schlagsahne) cirpilir ve sürülür.
11 Yorumlar »

Bol cilekli pasta…Simartan meyveli tatlar etkinligi.

Bu etkinliklere daha bir özenli hatirlandigim icin esim,ben ve cocuklar iyice simardik dogrusu:) bu simariklik uzun bir zaman idare eder bizi.Arkadaslarla bahceye mangal yapmaya gittigimiz gün yapip götürmüstüm hep birlikte yendi.Görünümü güzel kolay bir pastayla katildim bende ev sahibi kalpkurabiye Deniz arkadasimiza kolayliklar ve basarilar diliyorum…

Malzemeler:
  • Üc yumurta.
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir su bardagi seker.
  • Yarim su bardagi siviyag.
  • Kabartma tozu ve vanilya.
  • Aldigi kadar un.
  • Arasi icin vanilyali hazir puding.
  • Bir paket kremsanti ve cilek.
Yapilisi:
Yumurta ve seker iyice cirpilir yag, süt vanilya konur cirpilmaya devam edilir.En son un ve kabartma tozu ilave edilir yaglanmis kelepceli kaliba dökülür 180° önceden isitilmis firinda pisirilir.Kek soguduktan sonra ikiye kesilir ara katina puding pisirilip yayilir,diger keki üzerine kapatilir. Cilekler dizilir kremsanti hazirlanir dolapta beklettikten sonra pastanin disina iyice sivanir.Buzdolabinda beklettikten sonra servis yapilir.

6 Yorumlar »

Visne Jöleli tart

Bir etkinlik daha yakaladim ve bu defa gec kalmadim:) Insan böyle aktiviteler karsisinda kendini zorlayim sip diye tarif buluyor ben de öyle olur hep.Konu meyve jöleli olunca ilk aklma gelen de tart yapmak geldi,aslinda meyvsiminde olsaydi daha iyi olurdu hele ki cilek tarlaya gider toplayip yapardim:)Yine yaparim sorun degil:) Tartlari cok sever pekte s1k yaparim tarif ayni üzerine ne koyarsaniz koyun sadece puding bile yeterli oluyor,bu yüzden cok seviyorum:) Ve hemen tarife gecip jöleli tatlilar etkinligin sahibi Narince’ye gönderiyorum,kolayliklar ve basarilar diliyorum:)

Malzemeler:
  • Iki yumurta.
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir su bardagi seker.
  • Yarim su bardagi siviyag.
  • Kabartma tozu ve vanilya.
  • Bir tane visne konservesi.
  • Aldigi kadar un.
Sosu icin:
  • Konserve visne.
  • Üc yemek kasigi nisasta ve üc yemek kasigi seker.
  • Kisik ateste koyulasana kadar ve devamli karistirarak pisirin
Yapilisi.
Yumurta ve seker cirpilir,süt ve sivi yag,vanilya ilave edilir.En son un ve kabartma tozu koyup karistirilir.Yaglanmis tart kalibina hazirladiginiz keki dokun.180° derece firinda alti ve ustu kizarana kadar pisirin.Pelte haline getirdiginiz sosu, sogumus olan kekin uzerine sicakke dokun.Su bardagiyla kestim ben görüntüsü harika oldu.:)Afiyet olsun…

12 Yorumlar »

Elmali tart…

Allah’in selamiyla herkese selamimi sunuyorum,arkadaslarim herkes iyidir umuyorum:)bende iyiyim sükür bir aylik girpten sonra sükür iyiyim.Bir de iyi demek adet olmus derler Allah bu günlermizi daha iyi etsin ins.
Annemden ilk ögrendigim elmali pastayi sunuyorum,biz pasta derdik simdi ki ismi tart oldu ama neyse:)Annem de halamdan ögrenmisti cokta güzel yapardi anacigim,zaten insan kac yasinda olursa olsun veya ne kadar marifetli olursa olsun annesinin yaptigi herseyi özleyip ariyor.Ahh! nerde o anamin yaptigi yemekler demeden gecemiyoruz.Ben annemi örnek alip annem gibi yapiyorum benim kizlarimda benden ögrendiklerini yapacaklar ve annemden gelen bütün örf,adetler hic bitmiyecek ins.Kiz annesi olmak ne güzel ve bir o kadar da zor her hareketin kopyalaniyor yani birileri bizi gözetliyor:)Bir tart tarifinden yola ciktim söz nerlere vardi,ben hemen tarife geciyorum:)

Malzemeler:
  • Bir yumurta.
  • Yarim bardak yogurt.
  • Yarim bardak siviyag,75 gr tereyag.
  • Yarim bardak seker.
  • Bir vanilya ve bir kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
Arasi icin.
  • Üc tane elme.
  • Yarim bardak seker.
  • Ceviz ve tarcin.
Yapilisi:
Ilk olarak elmelar soyulup rendelenir sekerle birlikte pisirilir,en son tarcin ve ceviz eklenir sogumaya birkilir. Hamur malzemeleri karistirlip ele yapismayan yumusak bir hamur elde edilir.Hamur ikiye bölünüp yagladiginiz tepsiye veya kaliba iyice yayilir,arasina soguyan elmelar sürülür diger kalan hamur da rendelenir ve üzerine serpilir.180° pisirilir soguduktan sonra üzerine pudra sekeri serpilir servise hazirdir:) Afiyet olsun…
10 Yorumlar »

Käse torte

Buralarda havalar soguduyunca bende bir isteksizlik hüküm sürüyor,önceleri sicaklar vardi ondan canim istemiyordu,sonra herkes izine gitti ondan dwedik.SOnra ramazan bayram derken simdide soguklari bahane etmeye baslamadan hemen kendime söyle bir ceki düzen vereyim dedim:)
Dün sabah arkadaslarim kahvaltiya geldiler bende onlara bu güzel pastayi yaptim,bence cok güzel oldu.Arkadaslarimdan da tam not alinca daha bir memnun oldum dogrusu:)Kendime güvenim bir kat daha artti:)
Bu arada (p.d.c.e) tekrar baslamis,bende bu pastayi veya keki yada torteyi (türkcesini bulamadim).P.D.C.E 27′ anne kiz mutfaktayiz ev sahipligi yapan arkadasimiza gönderiyorum ve kolayliklar diliyorum.


MALZEMELER:
  • 3 yumurta.
  • 1 bardak seker.
  • Yarim bardak siviyag.
  • Bir vanilya ve kabartma tozu.
  • Yarim bardak süt.
  • Aldigi kadar un.
IC MALZEMELERI.
  • iki adet cig krema (schlag sahne)
  • 500 gr labne peyniri (quark)
  • Iki tatli kasigi krema sertlestirici ( san aparat)
  • Yarim bardak seker.
  • Konserve mandalina.
YAPILISI:
Ilk olarak kekimizi hazirliyoruz,yumurta seker iyice cirpilir.Diger malzemeler eklenir yaglanmis ve unlanmis yuvarlak kek kalibina döküyoruz.180° firinda kizarana kadar pisiriyoruz ve firindan cikarip sogumasini bekliyoruz.Diger taraftan kremalari cirpiyoruz sertlestiriciyi ekleyip sekeri ekliyoruz en son quarki ekliyoruz mandalinalari ufak dogruyoruz,dinlenmeye birakiyoruz.Kek soguduktan sonra ikiye kesiyoruz yuvarlak kaliba yerlestiriyoruz tekrar,ic harcini yayiyoruz ayirdigimiz diger keki üzerine kapatiyoruz.Servis yaparken üzerine bolca pudra sekeri serpiyoruz.AFIYET OLSUN:)
15 Yorumlar »

CILEK SOSLU PEYKEK (P.D.C.E.#25)

Arkadaslar,yeni bannerimi sevgili arkadasim lavantin hazirladi.Kendisi basit diyor ama benim icin ugrasmasi bile yeterli oldu.Kendisinden yeni bir banne sözü aldim,bu konuda yetenegini gelistirdikten sonra.
Ilk topladigim cileklerden yaptigim son tarif bu,dahasi sonra gelecek insAllah:)Hava bugün kötülesti bu yakinda gidemem herhalde.Peykeki bu defa da cilek soslu yapayim istedim,altta yogun peykekin kendine has tadi üzerinde bol cilek kokulu sos,varin artik siz lezzetini tahmin edin.:)Eger peykeki daha denemeyenler veya deneyipte tekrar yapmak isteyenlere siddetle tavsiyemdir.Peykekin tarifini vermeyecegim cünkü arsivde var,sadece sosu anlatayim.Buyurun tarifi.:)
Porselen cay etkinligine davetinden dolayi arkadasimiz http://buramburam.blogspot.com/ Hülya’ya cok tesekkur ediyorum ve kolayliklar diliyorum.

SOS MALZEMELER:
  • Yarim kilo cilek, dört bes kasik toz seker, bir yemek kasigi tereyag.Cilekler blendirla ezilir ve recel gibi sekerle kaynatilir.Koyulasincaya kadar kaynatilir indirlir ve bir yemek kasigi tereyag eklenir.Soguyunca servis yapilir.:)
20 Yorumlar »

Bögürtlenli Pasta#En Güzel Pasta Yarismasi:

Arkadaslar bana gondermis oldugunuz bas sagligi yorumlariniz ve üzüntümü paylasmaniz beni gayet menun etti,yanimda oldugunuz icin herkese ayri,ayri tesekkurler ediyorum.Allah sizlerden razi olsun.Gidenin ardindan dua etmekten baska caremiz yok,hayat bir sekilde devam ediyor.En güzel pasta yarismasina bende davet edildim,en güzel pasta degilde acizane yaptigim pastayla kitiliyorum etkinlige.Etkinlik sahibesihttp://www.birdemliksohbet.blogspot.com/ arkadasima kolayliklar ve basarilar diliyorum.Iste tarifi.

MALZEMELER:
  • Iki yumurta
  • Bir bardak seker
  • Bir bardak süt.
  • Yarim bardak siviyag.
  • Bir adet kabartma tozu ve vanilya.
  • Aldigi kadar un.
  • Üzerine krem santi (schlagsahne) ve nesquik taze ahududu.
IC MALZEMESI:
  • 500 gr süt.
  • Bes corba kasigi seker.
  • Bir tane vanilyali pudung (eger puding sekerli ise seker katmayin)
  • Dondurulmus bögürtlen.
YAPILISI
Kek malzemelerini sirayla karistirip,yaglanmis kelepceli kek kalibina döküp 180° derecede pisirilir.Sogumaya birakilir.Puding pisirilir ilindiktan sonra meyveler eklenir ve karistirlir.Kek soguduktan sonra ikiye kesilir arasina pudingli karisim yayilir,öbür parca üzerine kapatilir.Her tarafi krem santiyle kaplanir,üzerine nesquik serpilir ve taze ahududuyla süslenir.AFIYET OLSUN
Bu da pastamin dilimlenmis hali.:)


1 Yorum »

P.D.C.E.18# Alman Pastasi

Bu sefer ki etkinlige ben de alman pastasiyola katilayim istedim.Bunda bir kac yil öncesi bir arkadas toplantisinda yemistim ve cok hosuma gitmisti.O günden bu yana hep yapmak istemisimdir.Kismet bu güneymis.Cayin yaninda nefis gidiyor biz cok begendik eminim sizde begenirsiniz.Bu hafta ki etkinlik sahibesi http://kadininmutfagi.blogcu.com arkadasim benide davet etmis.Nazik davetinden dolayi tesekkur ediyorum kendisine.


MALZEMELER:
  • Iki yumurta.
  • Bir cay bardagi seker.
  • Iki yemek kasigi tereyag.
  • Üc cay bardagi un.
  • Bir cay baradagi yogurt.
  • Bir adet kabartma tozu.
Kremasi icin:
  • Iki su bardagi süt.
  • Bir yumurta.
  • Iki yemek kasigi un .
  • Iki yemek kasigi seker.
  • Bir yemek kasigi margarin.
  • Üzeri icin pudra sekeri.
YAPILISI:
Kekin malzemeleri sirayla cirpilir en son un ve kabartma tozu eklenir.Yaglanmis yuvarlak kelepceli kaliba dökülür.180° de kizarana kadar pisirilir ve firindan cikarilir sogumaya birakilir.Kremasi hazirlayalim.Süt bir tencereye konur,un seker ve yumurta konur kisik ateste devamli karistirilarak,koyulasincaya kadar pisirilir.En son yagi ilave edilir ve mikserle cirpilir.Kek soguduktan sonra ikiye kesilir,arasina krema iyice yayilir.Diger parca üzerine kapatilir ve bolca pudra sekeri serpilir.Cayin yanin da afiyetle yenir.:)
5 Yorumlar »

Asik Eden Tarifler Etkinligi#Elmali Pasta

Asik eden tarifler istenmis bu sefer ki etkinlik.Soruyorum evlenince ask kalirmi?Hep öyle derler de,benim ki duruyor.:))Kocam halaa ve herseye ragmen bana asik,yani ben ona ASIK EDEN YEMEKLER yapsamda,yapmasamda bana asik.Ee bende onu seviyorum Allah ayirmasin.:))Etkinlik sahibesi sevgili Minikkus’a kolayliklar ve basarilar diliyorum.


MALZEMELER:
  • 750 miligram yüzdeyüz elma suyu.
  • Bir kilo elma
  • Iki tane vanilyali puding.
  • 200gr seker
  • Iki adet kremsanti.(schlagsahne)
HAMUR MALZEMELERI.
  • Bir yumurta
  • 150 gr tereyag
  • 250 gr un
YAPILISI:
Hamur malzemelerini yogurup kelepceli pasta kalibini yaglayip ve unlayip,yogurdugunuz hamuru kalibin her yerine güzelce yayin.Elma suyunda puding ve seker konur,koyulasana kadar pisirilir.Elmalar küp,küp dogranir en son pismis pudingin icine konur.Kaliba dökülür,175°derecede bir saat pisirilir.Ertesi gün üzerine iki adet kremsanti mikserde cirpilir en son üzerine sürülür ve tarcin serpilir.Bir saat buzdolabinda bekletilir.
7 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...