9 Aralık 2012 Pazar

PEYKEKELERiM.

tabansiz peykek.


Ilk olarak arkadasimda yemistim yillar once ve o zamandan beri severek yaptigim ve ailecek te sevdigimiz bir peykektir.Diger blog sahibi arkadaslariminda yaptigi ve onlardan da denemeye calistigim bir lezzet benim icin.Seval’in tarifini denedim bu defa tabanli veya tabansiz,visneli veya her türlü benim icin fark etmez :) severek tüketiyorum.Sizlere de taviseyemdir,tarifi aynen veriyorum. :)

Malzemeler:
  • 1 kilo quark (süzme yogurt)
  • 6 yumurta (sarilariyla beyazlari ayrilmis)Ben 4 tane kullandim.
  • 250 gr tozseker
  • 1 paket vanilya
  • 2 paket vanilyali puding tozu
  • yarim limon suyu
  • konserve visne(suyu iyice süzülmüs )
YAPILISI:Öncelikle firini 175 dereceye ayarliyoruz ve kalibimiza yaglikagit yerlestiriyoruz.Quark,yumurta sarilarini,seker,limon suyu,pudink tozunu ve vanilyayi mikserle iyice cirpiyoruz,ayri bir kapta ayirdigimiz yumurta aklarini bir cimdik tuz koyup kar haline getiriyoruz ve bir spatula yardimi ile yogurtlu harca yavas yavas yediriyoruz daha sonra hazirladigimiz kaliba döküp üzerini düzeltiyoruz daha sonra suyu iyice süzümüs visneleri üzerine yerlestirip firina veriyoruz yanina isiya dayanikli bir kapa su koyup ayni anda firina koyuyoruz.175 dereceli önceden isitilmis firinda yaklasik 1 saat pisiriyoruz.pistikten sonra disarda sogutup bir gece buzdolabinda bekletip servis ediyoruz.
24 Yorumlar »

Zebra peykek

Esimin en cok sevdigi keklerden biridir her defasinda degisik yaparim,meyveli,sade bu defa da cikolatali olsun dedim:) Hemde etkinlige katilmak icin yapmistim sanki daha bir lezzetli oldu:) Etkinlik sahibi eyas-cookies arkadasima gönderiyorum ve kendisine kolayliklar ve basarilar diliyorum.Eminim cok güzel tarifler cikacak ortaya.

Malzemeler:
  • Alt taban icin gerekli malzemeler
  • 50 gr tereyag veya margarin.
  • -Yarim su bardagi seker.
  • -Aldigi kadar un.
  • -Bir vanilya.-
  • Bir tane yumurta.
IC MALZEMESI:
  • Bir bucuk su bardagi seker.
  • Bir su bardagi süt.
  • 250gr cig krema.(schlach sahne)
  • 500 gr tuzsuz lor(quark)
  • Üc adet yumurta.
  • Bir tane vanilyali puding.
  • 50 gr bitter cikolata,iki kasik kakao.
YAPILISI:
  • Ilk evvela tabani yapalim.Bütün malzemeleri yogurup ele yapismayan bir hamur elde edelim.Kelepceli pasta kalibini yaglayip ve unlayalim.Yogurdugumuz hamuru alt tabanina yayalim.
  • Sivi malzemelerin ilk once yumurta ve sekeri cirpilir,sirayla digerleri eklenir bardak ayrilir ve benmari usulü ertilmis cikolatayi iki kasik kakaoyla birlikte karisima eklenir iyice karistirilir ve karisik sekilde beyazin üzerine dökülür Önceden isitilmis 150°derece firinda birbucuk saat pisirilir.Üzeri kizarsin diye son 15dk. firini 160° dereceye acin.Ertesi gün veya iyice sogudugundan emin oldugunuzda servis yapin.AFIYET OLSUN::):)

8 Yorumlar »

Käse kuchen Peykek…

Son yaptigim ve hic kabarmayan peykekten tekrar denedim ama bu defa baska tarif denedim.Sevgili arkadasim Saliha’nin tarifi gercekten cok güzel oldu onun ki kadar kabarmasada ben o yogun tadini cok sevdim.Kahvenin yaninda da nefis oluyor,eger kahveyi ve peykeki severseniz hemen deneyin diyorum.Ben tarifi orjinal tirifinle yayinliyorum.Alt tabanini ben bisküviyle yapmadim benim tarifime buradan ulasabilirsiniz buyurun tarifi.

sirkeli-salata-011
Malzemeler:
  • 500 gr taze krema peyniri
  • 200 gr labne peyniri
  • 1 paket krema ( 200gr)
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 3 kaşık un
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1/2 limon suyu
Yapilisi:
  1. Kelepçeli kalıbınızın ( Ben 20 cmlik kullandım) tabanını yağlı kağıtla kaplayın. Dışını ise alüminyum folyoyla kaplayın. ( dışının pişerken yanmaması için) Isıya dayanıklı bir kaba su doldurarak fırınızın içine koyun. Bu da cheesecake in üzerinin çatlamaması için. Fırınınızı 175ºC ‘ye ayarlayıp çalıştırın.
  2. Bisküvileri rondodan geçirip un haline getirin. Tereyağını eritip un halindeki bisküvilerle karıştırıp kelepçeli kalıbınızın tabanına bastırarak yayın.
  3. Üst kısım için peynirleri ,kremayı ,şekeri ve vanilyayı derin bir kasede homojenleşene kadar orta devirde çırpın. Unu ilave edin ve çırpmaya devam edin.Yumurtaları da ilave edin ve düşük devirde çırparak karışıma yedirince en son limon suyu ve limon kabuğu rendesini koyun ve tabiki tekrar karıştırıp hazırladığınız tabanın üzerine dökün.
  4. Önceden ısıtılmış fırına koyun.Üzeri hafif kızarıp ortası hala sallanıyor iken fırını kapatın. Fırında iki saat kalsın. sonra dışarı alıp soğutun ve buzdolabına koyun. En az bir gün beklettikten sonra servis yapın.
7 Yorumlar »

Browni Ceescake

Söyle bir düsnünce lor ve cikolata ayni tadin icinde ne isi var diye,ben hic yakistiramamistim dogrusu ama Zerrin’de ve Lavantin’de görünceye kadar, o ne muhtesem görüntü.Ve o günden beri gözlerim sahla bakiyordu ekrana:) taa ki deneyinceye kadar.Aman ALLAH’IM! yok böyle birsey.Arkadaslar hic vakit kaybetmeyin ve hemen deneyin derim ben.
Malzemeler:
115 gr bitter çikolata ( Bitter çikolata yoksa aynı miktarda sütlü çikolata kullanın ve 2 kaşık kakao ilave edin.)
85 gr tereyağı (Yarım bardak)
2 yemek kaşığı krema
2/3 su bardağı şeker
2 yumurta
2/3 su bardağı elenmiş un
1 paket vanilya
1 tutam tuz.
Peynirli Karişim:
1,5 lt. sütten yapılan süt kesmiği (Sütü kaynama derecesine kadar ısıtın ve sirke ekleyerek kesilene kadar karıştırıp süzün.)
1 yumurta
4-5 çorba kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
Yapılışı:
Çikolata ve tereyağ sıcak su dolu bir kap içine yerleştireceğiniz ikinci bir kase de yani benmari usulü eritin.
Eriyen karışıma şekeri ilave edip karıştırın.
Yumurtaları kırın ve kremeyı koyup güzelce çırpın.
Un, vanilya ve tuzu karıştırıp sıvı malzemeye ekleyin, yeterince karıştırın.
Diğer tarafda süt kesmiğini, şekeri, yumurtayı ve vanilyayı kerema kıvamına gelene kadar çırpın.
Yağlanmış tepsiye önce çikolatalı karışımı bir kaç kaşık kalana kadar boşaltın.
Üzerine peynirli karışımın hepsini döküp güzelce yayın.
En üste kalan çikolatalı karışımı kaşık kaşık benekler olacak şekilde koyun ve 180° de 30-35 dak pişirin.
Gercekten de süt kesmiginden deneyin ben ilk denemeyi quark’la(labne yani)yaptim hic iyi olmadi.
Tarif: Lavantin’den aynen alintidir:)
25 Yorumlar »

CILEKLI PASTA

Cilekli tarifler cok olacak diye söylemistim,buyurun iste cilekli pasta karsinizda:)4 kilo cilek toplayinca ne yapacagimi sasirmis durumdayim,malesef recel yapamadim tekrar gidip toplamak gerekecek cünkü bozulmaya basladilar bile:(Neyse olsun canimiz sagolsun diyorum:)Pasta deyipte büyütmeyin,kek bildigimiz kek üzerine bolca cilek ve sahneyle zenginlestirildi.Bakalim yine de tarifine:)

MALZEMELER:
  • Iki yumurta.
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir su bardagi seker.
  • Yarim su bardagi siviyag.
  • Kabartma tozu ve vanilya.
  • Aldigi kadar un.
  • iki tane cig krema(schlagsahne)
YAPILISI:
YAPILISI: Yumurta ve seker cirpilir,süt ve sivi yag,vanilya ilave edilir.En son un ve kabartma tozu koyup karistirilir.Yaglanmis kelepceli kek kalibina dökün180° derece firinda alti ve ustu kizarana kadar pisir.Kek soguduktan sonra krema mikserle katilasana kadar cirpilir,kekin üzerine yayilir ve buzdolabina koyun iyice sertlessin.Cilekleri ufak,ufak dogranir kremanin üzerine yayilir,en üstüne jüle pisirilir ve dökülür.Ben jöle sicakken döktüm bu sefer sahne eridi,soguk oluncada katilasiyor o nasil yapilir bilmiyorum:):):)AFIYET OLSUN:
29 Yorumlar »

DUYURU!!!

Bu yaziyi arkadasim http://papatya68.blogcu.com/ gördüm ve dayanamadim ne olur arkadaslar bizde duyarli davranalim.Kainatin EFENDISINE böyle cirkin bir hareketi bir müslüman olarak hazmedemiyorum ve bütün müslüman kardeslerime de cagri yapiyorum.Lütfen duyarli olalim O gül kokulu EFENDIMIZIN ve bizlere ahirette tek sefaatci olacak olan,PEYGEMBERIMIZE böyle cirkin davranisa bizde tepkimizi verelim:LÜTFEN!!!
  • CNN hakaretlerle dolu Hz. Muhammed(s.a.v) karikatürünü ankete sundu.Amerika’dan yayin yapan CNN Haber kanali internet sitesi Hz.Muhammed (s.a.v) karikatürünü ankete açti.
  • Televizyon internet sitesinden gelen evet ya da hayir oylarina göre bu karikatürü yayinlayip yayinlamama karari alacak.
  • Değerli kardeşlerim Ankete katılalım ve bunu arkadaslarimiza da duyurarak geregini yapalim. Bu hepimizin bir vazifesidir.
  • Bunu O’na saygimizin ve sevgimizin bir göstergesi olarak düsünelim ve gerekli cevabi verelim bu sadece bir baslangiçtir. Tepkimiz bence agir olma li ki bir daha böyle bir seye yeltenmesinler.
  • CNN’in internet sitesine asagidaki adresten ulasip oyunuzu kullanabilirsiniz.http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europe/02/02/cartoons.wrap/index.html
  • Buraya girin ve sag tarafta 2. oylama kutusu QUICKVOTE yazan yer [ No ] seçenegini işaretleyin ve tiklayin. bu kadar…
  • Lütfen, herkese duyuralım.
  • “Sizden bir kötülüğü gören, onu eliyle düzeltsin, gücü yetmezse diliyle düzeltsin, buna da gücü yetmezse kalbi ile buğzetsin, ama bu imanın en zayıfıdır.’ HADİS
8 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...