12 Aralık 2012 Çarşamba

Pilav üstü köfte.



Aksama söyle güzel bir yemek hazirlamazmisin? Yanina da tursu veya salata ohh,nefis olur degilmi? Ben yazarken bayildim inanin. :)  Mübarek köftenin o kadar cok tarifi var ki yilin 365 gününe ayri bir tarif sigar yani,buda onlardan sadece bir tanesi. Hadi bakalim nasil bu hali almis ;)



MALZEMELER:
  • 500 gr kiyma
  • Bir  tane orta boy kuru sogan.
  • Karabiber,tuz,kimyon,bir tane yumurta.
  • Bir su bardagi kadar ekmek ici veya galate unu.
  • Kizartmak icin siviyag.
Ekmekleri robottan gecirin,sogani soyduktan sonra onlarida robottan gecirin.Yogurma kabina diger bütün malzemeyi birlestirin.Iyice yogurduktan sonra misket seklini verin,tavaya ayagi koyup kizdirin icine köfteleri atin ve iyice kizarana kadar pisirin.


PILAV MELZEMESI ICIN:
    • Bir su bardagi pilavlik pirinc.
    • Iki su bardagi su bir bardagi et suyu olabilir.(eger 45dak. önceden islattiysaniz ölcüyü bir’e bir koyun)
    • Iki kasik tereyag.
    • Tuz.
  • Yapilisi:
    Pirincleri iyice yikayip süzgece alin süzülsün yag eriyince pirincleri atin biraz kavurduktan sonra tuzunu atin.Kavrulan pirincin üzerine sicak suyu ilave edin,ocagi kistiktan sonra suyunu cekene kadar kisik ateste pisirin ve 15 dakika demlendirin, servise yakin kapagi acip kenarlardan baslayarak ice dogru devsirin ve tane,tane olan pilaviniz olacaktir.Servis yaparken bir kase icine önce pisen köfteleri dizi ve üzerine pilav koyun,servis tabagina ters cevirip resimde görülen sekli alicaktir.Afiyet sifa olsun...

28 yorum:

  1. Ayyy gidiyorum deyince içim bir fena olmuştu. Allah seni ne yapsın baştan desene taşınıyorum diye. Tövbe Tövbe. Aldım tabağı kaçtım nefis en sevdiğim ikili . öp öp öptüm

    YanıtlaSil
  2. Sakaciktan yaptim hayatim,ben hic birakirmiyim inan kiz o kadar alistim ki herhalde hic birakamam :D
    Cok tesekkürler ederim cannnn.

    YanıtlaSil
  3. görüntü harika :) ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sehrinazcigim. :-)

      Sil
  4. bu yemege hic bir cocuk hayir diyemez.ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  5. deli mavi(derya)12 Aralık 2012 01:53

    serap hanım.. önceki postunuzda sert bir dille sizi eleştirmiş hatta size çok kızmıştım abartıyosunuz diye. zira dua meselesinde yine katılmıyorum size!! paylaştığı yazılar hakikaten kaliteli hatta bir radyo yazılarını paylaşıyor. tariflerinde tereyağ kullanması hoşuma gidiyor, margarinin zararı kanıtlandığı halde insanlar vazgecemiyor nedense!! helal sertifikalı ürünler tercih etmesi ve bunları bildirmesi benim de hassas olduğum konular. bunca iyi şeyler yaymaya çalışan birine neden bu kadar kızdığınıza anlam verememiştim! ama rahman gerçeği yüzüme tokat gibi yapıştırdı. abdülkadir geylani hakkında ileri geri konuşmasına çarptı gözüm. karşılıklı yazıştıktan sonra beni bir videoya yönlendirdi.nasıl zihniyet anlamıyorum said nursiye hakaret içerikli küstahca hazırlanmış bir video. tahhammül edemedim bile izlemeye.. sizinde söylediğiniz gibi evliya zatlara,salih kullara düşman,risaleinura düşman bu nasıl olabilr ya. fani zatın kitabıymış güya fani bir zat bakiyi kazandıracak eser yazamazmı? cenabı hakk hakikaten akıl sağlığı versin hiç yakıştıramadım ve değerini kaybetti! en son yazdığım yorumu yayınlamadı zira hoşuna gitmeyen şeyler yazdım!! sizden istirhamım bana hakkınızı helal edin,söylemeden içim rahat etmicekti...

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık...
    Çok severim bu ikiliyi.
    Hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  7. benden yana helal olsun,Allaha sükür ki yanlisi göstermis sana.ne kadar sükür etsen azdir cnm,ben kendi adima söyliyeyim ki bir daha gitmiyorum cünkü okuduklarim aklimda kaliyor Allah muhafaza.arada ne sacmalamis diye bakmayi da düsünmüyor degilim :)
    Sende hakkini helal et o zaman. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. helal olsun serap hanım.. muhabbetle kalın.

      Sil
  8. sayfami ziyaretin icin,tesekkur ederim.blogum da paylastigim market xenox du.mutlaka sizin oralarda da vardir.komsuymusuz zaten.

    YanıtlaSil
  9. biraz once yorumumu yazdim ama gonderemedim galiba.sayfam da yazdigim yer xenox du.oralarda da vardir.komsuymusuz zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tahmin ettim hangi dükkan olduğunu ama ismini bilemedim sagol cnm. Ben de gurbetteyim. Çok danke. :-)

      Sil
  10. Sofraların vaz geçilmezi, köfte, pilav ellerinize sağlık,Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfak penceresinden buraya yorumun icin cok tesekkürler.. :)

      Sil
  11. Kim hayır diyebilirki bu lezzete ve yanında salatayla..
    Benim gibi iştahlı biri aslaa karşı koyamaz..
    Ellerine sağlık canım..
    Can çektiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Istah hangimizde yok ki Maliha?
      Tesekkür ederim cnm. :)

      Sil
  12. resim de tarifler de hepsi çok güzeller ellerine emeğine sağlık,sık görüşmek dileğiyle sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. InsAllah daha s1k görüsürüz cnm,tesekkür ederim.

      Sil
  13. ne güzel görünüyor ellerinize sağlık afiyetle sevgiler
    hdidem
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  14. mmmmmm ben cok severım köfte ve pılavı..serabım banada yapsan yaaa bu cocuklardan yemek yapamıyom :(:(:((

    YanıtlaSil
  15. Offf, muhteşem ikili.. Kim hayır diyebilir ki:)) Ellerine sağlık adaşım :)

    YanıtlaSil
  16. ımmm canım istedi bak şimdi
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  17. Salihacigim kölen olurum canim,yaparim ne olacak istedigin köfte olsun...

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Serap hanım! tesadüfen geldim ama geldiğime de memnun oldum :)
    Pilav üstü çok şey bilirim de nedense köfteyi bilmiyormuşum :))
    Harika görünüyor, ellerinize sağlık.
    Bana da beklerim, görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...