9 Aralık 2012 Pazar

PILAVLARIM.

Tavuklu Pilav.


Tavuklu pilavi ne zaman yaptigimi unutmusum arsivi gezerken gördüm vallah bozulcakmis yani ;) Mersinli arkadasimla konusurken “mutfakta yemek yaptigini söyledi”bende tabii sordumda tavuklu pilav dedi,annesi böyle yaparmis.Biz arkadaslarla telefonda hem konusuruz hem de bütün isimizi yapariz,ben kulagima bagliyorum telefonu kapattigimda tuslarin izi cikmis oluyor kulagima :D Telefon sabit hat olunca ve telsiz olunca böyle oluyor, oturursak bütün isler kalir adamlar bosar bizi sonra. (°_°) Neyse;sadede geleyim arkadasim tarifiyle tavuklu pilav,Gülsen tesekkür ediyorum canm. :)

MALZEMELER:
  • Bir adet tavuk gögsü,veya üc adet but.
  • Tuz, karabiber,kimyon.
  • Pilav icin:
  • Bir su bardagi pilavlik pirinc.
  • Iki su bardagi su bir bardagi tavuk suyu .(eger 45dak. önceden islattiysaniz ölcüyü bir’e bir koyun)
  • Bir kasik tereyag.
  • Tuz.
YAPILISI.
ilk olarak tavuk düdüklü tencere de haslanir ve böylelikle tavuk suyu elde edilir,soguduktan sonra etler kücük parcalara ayrilir yani tiftiklenir.Teflon tavada iki kasik siviyagda pisen etler iyice kavrulur ve baharatlar katilir.Diger yandan da önceden islattiginiz pirincleri iyice yikayip süzgece alin süzülsün yag eriyince pirincleri atin biraz kavurduktan sonra tuzunu atin.Kavrulan pirincin üzerine sicak suyu ilave edin,ocagin kistiktan sonra suyunu cekene kadar kisik ateste pisirin tam demlenme esnasinda pilav kavrulan tavuklarin üzerini örtecek sekilde tavuklarin kavruldugu teflon tavaya dökülür.Demlenmeye birakilir ve servis edilecegi zaman tabaga ters cevrilir görünüste oldugu gibi :) Afiyet sifa olsun…
8 Yorumlar »

Sucuklu bulgur pilavi.

Bazen yemek konusunda kendimi cok beceriksiz hissediyorum cünkü; kisin bu döneminde ne pisirecegimi sasiriyorum(Allah sasirtmasin,amin) Yaza benzemiyor kis günleri belli sebzeler vardir ve icinden de bir kaci yeniyor evde.Yaz gibisi yok gercekten,soguk kis günlerinde yazin sicakliginin kiymetini ve yazinda o sicakta da kisin serinliginin degerini iyi anliyor. :) Neyse bulgur pilavi hem yaz hem de kisin vazgecelmezim benim hele de yanina lahana tursusu oh,ohh. :) Ne zaman yediysem o gece suya doymuyorum ben :D

Malzemeler:
  • Bir su bardagi pilavlik bulgur.
  • Bir tane kuru sogan.
  • Bir corba kasigi karisik salca.
  • Yeterince su,tuz,siviyag,karabiber.
  • Biraz sucuk.
Yapilisi:
Soganlar yagda kavrulur bulgurlar eklenir ve iyice kavrulur,salcasi eklenir karabiberi de konur.Sucuklari da dogranir suyuda eklenir,ocagin altini kisilir ve demlendirilir.Yanina da ya ayran cok yakisir. Afiyet olsun. :)
5 Yorumlar »

Sehriyeli pirinc pilav.

Kisi pirinc pilavini tam kivamin da yapabiliyorsa diger yemeklerin de üstesinden gelebiliyormus,yillar önce duymustum sanki kulagima küpe oldu bu söz.Ayiptir sülemesi ben de iyi yaparim kendimi diger konularda begenmem ama pilavda da hakkimi yemem. :) Her ne kadar basitmis görünse de “alt tarafi pilav ne var onda” dense de,cok sey fark ediyor pilav deyip gecmemek gerek.Anneme göre pirinc suda bekletilip pirinci kavurmadan suyuna salmak daha iyi olur,bana göre ise suda bekletilip yagda kavurmak ve tuzunu kavururken atmak cünkü pirinclerin yapismasini önlüyor tuz,gelin görün ki ikimizin de pilavi nefis olur. :) Her yigidin yogurt yiyisi vardir,eger sizin de tavsiyeniz varsa bana yazin derim ;)

MALZEMELER:
  • Bir su bardagi pirinc.(Kisi sayisina göre degisiyor.)
  • Yarim su bardagi arpa sehriye.
  • Yarim cay bardagi siviyag+iki yemek kasigi tereyag.
  • Su,tuz.(eger pirinc 45 dakika suda beklediyse su ölcüsü 1’1 konur,beklemediyse 1-2 ölcü olur.)
Yapilisi:
Pirincleri yikayip ilik suda 45 dakika bekletin,daha sonra fazla yipratmadan yikayip süzün.Siviyagi tencereye koyup kizdiktan sonra sehriyeyi atin kavrulduktan sonra pirincleri ekleyin ve tereyagini koyun.Iyice kavurun ve tuzunu ekleyin,ölcülü suyunu sicak olarak koyun ocagin altini iyice kisin.Bir iki defa karistirin ve suyu azildiginda da ocagi iyice kapatin,üzerine kagit havlu koyup tencerenin kapagini sikica kapatin.En az 20 dakika demlenmesi gerek,kapagini acip tekrar karistirin ve servis hazirdir.Afiyet olsun…
25 Yorumlar »

Yeniden, MAKLUBE…

“Öyle ise,siz Beni (taatla,ibadetle)anin,Bende sizi (sevap ve magfiretle)anayim.Bir de Bana sükredin,Bana nankörlük etmeyin.Ey iman edenler:(Taat ve belaya sabir ile,bir de namazla,(Hakdan)yardim isteyin.Süphesiz ki, Allah sabredenlerle beraberdir”…Bakara suresi,ayet 152,153.
Yarin Cuma Allah’in izniyle,bende kitapta arastirma yaptim ve karsima Bakara suresi cikti ve ayeti yazdim.InsAllah hayirli olur,bazi arkadaslar yaziyrlar cokta hosuma gidiyor s1k olmasa da bende yazarim arada…Herkese hayirli Cumalar diliyorum,Allah dualarini kabul ettigi Salih kullarinin hürmetine, bizlerinde dualarini kabul etsin ins…
Ramazanda iftara gelen arkadasima yapmistim bir ay Ramazan gecti yayinlayamadim kismet bu güneymis :) Gercekten gelen misafirin özelligini ev sahibinin marifetini ortaya koyan bir yemek, mi desem yoksa pilavmi? nefis bir sey oluyor.Sizlerde gelecek olan hafta sonu misafirlerinize yapin derim nacizane ben :)

Malzemeler:
  • -Iki su bardagi pirinc.
  • 500gr kirmizi et(ben kuzu kullandim)-
  • Iki bas kuru sogan.
  • -50 gr tereyag(yaklasik iki yemek kasigi)-
  • Kekik,karabiber,tuz su.-
  • Üc veya dört adet patates,kizartmak icin siviyag.
YAPILISI:
Öncelikle patatesler yuvarlak sekilde bölünür ve siviyagda kizartilir.Etler haslanir suyunu cekince tereyagini ve baharatlari koyup biraz kavrulur.Önceden islatilmis pirincler güzelce yikanir.Kuru soganlar halka,halka dogranir.Pisireceginiz tencereye ilk önce soganlar yayilir,iki yemek kasigi kadar siviyag akitin.Soganlarin üzerine bir kat et,bir kat pirinc,bir kat patates koyarak tencereye yerlestirin,üzerini kasikla düzeltin.Tuzunu suyla karistirin ve yavas bir sekilde üzerine cikincaya kadar dökün.Kalan bir kasik tereyagini da koyun.Kisik ateste pisirin,pistigini anladiginizda en az 20 dakika demlendirin.Büyük bir servis tabagina tencereyi ters cevirin 15 dakika kadar da ters sekilde dursun.siz bir yandan da salatayi hazirlayin.Etrafini salatalarla süsleyin,arasina yogurtta ilave eden.Denemenizi tavsiye ederim inanin hic pisman olmiyacaksiniz.
16 Yorumlar »

Sade Pirinc pilavi

Pirincin icine ne katilirsa katilsin her hali cok lezzetli ve mükemmel oluyor,ne büyük bir nimet.Bende bazen tel, bazen de arpa sehriyeli veyahutta sebzeli yapardim(daha bir cok cesidi var) ama bu defa sade yaptim.Bence herkes her halini sever sevmeyen de yok sanirim,eger varsa da sasarim o kimseye:) Günlük yapsam yenir bizde:)hele büyük kizim bayilir.Tavsiyemdir sade bir pilav sizlere:)

Malzemeler.:)
  • Bir su bardagi pilavlik pirinc.
  • Iki su bardagi su bir bardagi et suyu olabilir.(eger 45dak. önceden islattiysaniz ölcüyü bir’e bir koyun)
  • Iki kasik tereyag.
  • Tuz.
Yapilisi:
Pirincleri iyice yikayip süzgece alin süzülsün yag eriyince pirincleri atin biraz kavurduktan sonra tuzunu atin.Kavrulan pirincin üzerine sicak suyu ilave edin,ocagin kistiktan sonra suyunu cekene kadar kisik ateste pisirin ve 15 dakika demlendirin, servise yakin kapagi acip kenarlardan baslayarak ice dogru devsirin ve tane,tane olan pilaviniz servise hazirdir.Afiyet olsun.
    8 Yorumlar »

    Sebzeli Pilav

    Herkese hayirli Cumalar diliyorum,Rabbim her türlü afatindan korusun ümmeti Muhammedi.Dualarimizi kabul etsin herseyin hayirlisini versin.
    Kendim oruclu olunca cocuklari da nerdeyse ac birakacaktim gecen gün:) Magdur kalicaklardi,buzlukta hazir sebze vardi hemen pilavla yapíverdim cocuklar da acliktan kurtuldu.Sizde benim gibi yapmayin hem cocuklara hemde kendinize pisirebileceginiz nefis bir pilav.
    nevanin okulu 016

    Malzemeler:
    • Bir su bardagi uzun pirinc( galiba baldo) (basmati)
    • 250 gr hazir karisik sebze.( butter gemüse)
    • Tuz,sicak su bir su bardagi.
    Yapilisi.
    Pirincler iyice yikanir, sebzeler tencereye konur kisik ateste pisirilir sebzelerin icinde yag oldugu icin yag katmiyoruz.Pirincleri ve suyunu ilave ediyoruz kisik ateste 5 dakika pisirmeye devam ediyoruz ocagi kapatip demlendiriyoruz.Afiyet olsun.
    4 Yorumlar »

    Etli bulgur pilavi Iftar bereketi etkinligi#

    “Iftar sofralarini süsleyecek bir pilav” diyesim geldi:)Bir ay boyunca sloganimiz bu olsa gerek,zaten insan oruclu olunca hersey süslüyor iftar sofrasini.Nimetlerin kiymetini ac kalinca anliyoruz bir bardak suyun bile ne kadar degerli oldugunun farkina variyoruz(dur ins!)Etkinlik konusu da IFTAR BEREKETI ETKINLIGI olunca bende pilavla katilayim istedim.Arkadasimiz sevil etkinlik sahibi kendisine kolayliklar diliyorum ve tarifime geciyorum.
    ay 029
    Malzemeler.
    • Pilavlik bulgur ( miktari kisi sayisina göre)
    • 250gr kusbasi et, kurusogan
    • Karabiber, tuz,siviyag.
    • Bir kasik karisik salca.
    • Etin suyuna biraz ek olarak normal su.
    Yapilsi.
    Ilk olarak etler düdüklü de haslanir.Pilav tenceresine yag konur soganlar pembelesinceye kadar kavrulur, bulgur ilave edilip kavurmaya devam edilir salcasi da eklenir bir iki daha döndürülür,ardindan etler eklenir tuz karabiber koyduktan sonra suyu katilir.Tencerenin agzi kapatilir kisik ateste pisirilir,kendini cekene kadar pilav demlendirilir.Afiyet olsun.
    5 Yorumlar »

    Nohutlu Pilav

    Bu pilavi annemin verdigi tarife göre yaptim,yazin o sicak günlerde veya soguk kis günlerinde cok iyi gidiyor.Tek ögünde tek yiyecek,besleyici ve de doyurucu oldugundan biz de cok sevilir.Zannimca büyük kücük herkesin sevdigidir pirinc pilavi.Aslinda pilav yapmayi annemden ögrenmistim,simdi annemin tarifi degismis oldugundan ona göre yaptim.Ben pirinci tereyag eridikten sonra atar ve kavururum,annem suyuna saliyor pirinci.Türkiye’de mevlütlerde ve dügün yemeklerinde aranan ascidir annem,yemekleride cok güzel olur annem diye söylemiyorum yani:)
    Neyse ben tarifine geceyim daha fazla uzatmayayim.:)

    MALZEMELER:
    • Iki su bardagi pirinc.
    • Bir su bardagi haslanmis nohut
    • Iki yemek kasigi tereyag.
    • Iki su bardagi su ve tuz.
    • Bir adet et suyu tableti(Ülker)
    YAPILISI:
    Ilk olarak pirincleri 45 dakika ilik ve tuzlu suda bekletin,yikayip süzdükten sonra tencereye tereyag konur.Iki bardak sicak su hazirlanir,yag eridikten sonra önce su konur kaynayan suyun icine nohutlar ve pirincler katilir.Et suyu tableti eklendikten sonra istenirse cok az tuz ilave edilir,cünkü tablet bayagi tuzlu.Ocagin alti iyice kisilir ve cok yavas kaynamaya birakilir,suyu cekildikten sonra ocak kapatilir ve demlenmeye birakilir.Servis tabagina alindiktan sonra üzerine karabiber serpilir.AFIYET OLSUN:)
    21 Yorumlar »

    Maklube

    Bu tarifi ilk gördügümde o kadar cok hosuma gitti ki,denemegi yeni basardim.Tarifi Ramazan etkinliginde yapan arkadasimiz SÜHEYLA’DAN(diyologyemekleri) aldim.Kendisine tesekkur ediyorum.

    MALZEMELER:
    • -Iki su bardagi pirinc.-
    • 500gr kirmizi et(ben kuzu kullandim)-
    • Iki bas kuru sogan.
    • -50 gr tereyag(yaklasik iki yemek kasigi)-
    • Kekik,karabiber,tuz su.-
    • Üc veya dört adet patates,kizartmak icin siviyag.
    YAPILISI:
    Öncelikle patatesler yuvarlak sekilde bölünür ve siviyagda kizartilir.Etler haslanir suyunu cekince tereyagini ve baharatlari koyup biraz kavrulur.Önceden islatilmis pirincler güzelce yikanir.Kuru soganlar halka,halka dogranir.Pisireceginiz tencereye ilk önce soganlar yayilir,iki yemek kasigi kadar siviyag akitin.Soganlarin üzerine bir kat et,bir kat pirinc,bir kat patates koyarak tencereye yerlestirin,üzerini kasikla düzeltin.Tuzunu suyla karistirin ve yavas bir sekilde üzerine cikincaya kadar dökün.Kalan bir kasik tereyagini da koyun.Kisik ateste pisirin,pistigini anladiginizda en az 20 dakika demlendirin.Büyük bir servis tabagina tencereyi ters cevirin 15 dakika kadar da ters sekilde dursun.siz bir yandan da salatayi hazirlayin.Etrafini salatalarla süsleyin,arasina yogurtta koyabilirsiniz ben koyamadim o an icin yoktu.Denemenizi tavsiye ederim inanin hic pisman olmiyacaksiniz.
    10 Yorumlar »

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...