9 Aralık 2012 Pazar

RAMAZAN TARIFLERIM.

Havuclu kabak corbasi.


Sonbaharin bu soguk günlerin de insan icini istacak bir corba ariyor,benim kücük kizda tam bir corbaci sebzeyi sade yemegini yapinca yemezler ama corba icinde bayila,bayila yerler.Bu corba da tam kis icin birebir icinde ki vitaminler cok,sesli ve sessiz harfleri icine almis vitamin bakimindan :D a,b,c,d,e böyle devam ediyor. ;)
Bakalim neler varmis. Herkese hayirli cumalar diliyorum.

MALZEMELER:
  • Bir adet orta boy kabak.
  • Bir adet havuc.
  • Bes bardak su (bir bardagi et veya tavuk suyu)
  • Bir yumurtanin sarisi.
  • Bir su bardagi yogurt.
  • Iki corba kasigi un.
  • Tuz, siviyag, bir kac dal dereotu,limon.
Yapilisi:
Kabak rendelenir suyu s1k1l1r,havuc rendelenir.Tencereye siviyag konur kabak ve havuclar devamli karistirilarak yumusayana kadar kavrulur.Sicak su ilave edilir,kaynamaya birakilir. Diger yandan terbiyesi hazirlanir,yogurt,un,yarin limon suyu ve yumurtanin sarisi tel cirpicakla iyice cirpilir.Kaynayan corbayadan sicak su alinir ki;yogurt isinsin diye (direk dökersek yogurt kesilir) ilinan karisim yavas,yavas corbaya eklenir.Kaynamaya birakilir(eger koyu olduysa su ilavesi yapilir).Pisen corbanin ilk sicakligi cikinca tuz eklenir.Servisten önce dereotu dogranir,servise hazirdir.Afiyet Sifa olsun…
6 Yorumlar »

Bugdayli yogurt corbasi.

Bütün Müslüman aleminin Ramazani mübarek olsun diyorum ve yeni tariflerle acilis yapiyorum.Allah yaptigimiz iyi amellerimizi en yüce katinda kabul etsin,hayir dileklerimizi mübarek bu Ramazan hürmetine versin insAllah.Her nerede zalimlerin zülmü altinda bulunan müslüman kardeslerimizi de en kisa zamanda kurtarsin Rabbim.(amin)
Iftar sofralarinin bastaci acilisi olan ister sicak ister sogukta yenebilen yogurt corbasiyla acmak istiyorum :) Fazla söze gerek duymuyorum ve herkese tavsiye ediyorum,hayirli iftarlar diliyorum. :)

Malzemeler:
  • Bir cay bardagi haslanmis buyday (asurelik)
  • Ortalama bir litre su,tuz siviyag ve kuru nane.
  • Bir kase süzme veya normal yogurt.
  • iki corba kasigi un,yarim limon.
  • Bir su bardagi kadar da pirinc (ben dünden kalan pilavi degerlendirdim) ;)
Yapilisi.
Tencereye su konup kaynayan suyun icine haslanmis bugdaylar atilir.Diger yandanda terbiyesi yapilir yogurt,un cirpma teliyle iyice cirpilir limon eklenir corbaya dökmeden önce sicak su katilir ki yogurt kesilmesin diye. Kaynayan corbaya terbiyesi dökülür (burada eger pilavdan degilde normal pirinc katilcaksa ilk önce pirincler atilir,sonra digerleri sirayla gelir)!!! En son pilavdan kalan pirincler katilir ve koyu kivama gelene dek pisirilir.Alti kapatilip, siviyagda kuru nane yakilir (cazzz) sesi duyulan corba servise hazirdir. :) Ilinan corbaya tuz en son konur. Afiyet olsun…
3 Yorumlar »

Sogan kebabi.


Blogu actim diye bir kez daha seviniyorum yeni tarifler yeni lezzetler kesfediyor insan,acmasaydim kendi capimda bildiklerimi uygulardim.bütün yörelerin hatta dünya mutfaklarinin tariflerini elimden geldigince yapiyorum,bu tarifimde güzel vatanimin güzel Antebinden geliyor. :) Tarifi güzel yürekli arkadasim Antepli LAVANTIN’DEN alinip denenmis ve hatta cok begenilmis :) kisaca test edildi onaylandi. ;) tarifi aynen aktariyorum…
MALZEMELER:
  1. 20-30 tane küçük kuru soğan
  2. 300-400 gr. orta yağlı kıyma
  3. Pulbiber, karabiber, tuz
Yapılışı:
  1. Soğanların başlarını kesin, kabuklarını soğanın üzerinde bir iki kat sarı kabuk kalana kadar soyun. ( Burası önemli tamamen soymayın, soğanlar kendi kabuklarının içinde terleyerek pişsinler.)
  2. Bu aşamada soğanları güzelce yıkayın ve kurulayın.
  3. Baş taraflarından dikey olarak tam koparmadan ortadan yarın.
  4. Diğer tarafta kıyma, karabiber, pılbiber ve tuzu karıştırarak soğan adedince köfte hazırlayın.
  5. Köfteleri soğanların arasına koyun ve tepsiye yan yana dizin.
  6. Tepsi tamamlandıktan sonra üzerine yarım bardak kadar su gezdirin ve önceden ısıtılmış 200° fırına koyun ve ağzını başka bir tepsi ile kapatın.
  7. 30-40 dak. ağzı kapalı pişirin ve soğanlar yumuşamışsa kapağını açıp etler kızarana kadar fırında bir süre daha bekletin.
  8. Yufka icine sarip dürüm yapip tüketin,mübarek nefis oluyor. :)
16 Yorumlar »

Karagözpare.


Yarin mübarek KADiR gecesi Allah’a sükür ki erisiyoruz Ramazanin sonuna.Allah daha cook Ramazanlara ve kandillere eristirsin cümlemizi ve daha cook oruclar tutalim ve sevabina eriselim INSALLAH.Allah hepimize hayirli uzun ömür versin ve bizlerden gelecek nesilleri de ISLAM yolunda birer MUCAHID ve MÜCAHIDE etsin, Müslüman aleminin kandili mübarek olsun.
Güzel bir tatliya baglamak istiyorum,tatli tadinda ve lezzeti de damaginizda kalacak kandiller gecirmeniz dilgiyle tarife geciyorum. :)
MALZEMELER:
  • Bir su bardagi yogurt.
  • Bir su bardagi siviyag.
  • Bir su bardagi nisasta.
  • Yine bir su bardagi hindistan cevizi.
  • Iki yumurta.
  • Bir vanilya,bir kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
Serbeti icin:
  • Iki bardak seker.
  • Iki bucuk bardak su.
  • Yarim limon.
Yapilisi.
Ilk olarak serbet kaynatilir ve sogumaya birakilir.Hamur malzemeleri sirayla eklenir ve yumusak bir hamur elde edilir.Ceviz büyüklügünde parcalar koparilir ve yuvarlanarak tepsiye dizilir.Az bir parcaya da iki kasik kakao eklenir ve karistirildiktan sonra leblebi kadar koparilir ve üzerlerine yerlestirilir.Findikta olur aslinda ama evde yoktu onun icin böyle yaptim :) 180° önceden istilmis firinda pembelesinceye kadar pisirilir,biraz bekledikten sonra soguk serbetle bulusturulur.Bayramda gelecek olan misarlere sunulur,gerci bayramin padisahi baklava olsa da yine de tavsiye ederim. :) Afiyet olsun…
17 Yorumlar »

Mor lahana salatasi.


Güzel bir salata tarifi yayinliyorum,bol eksili ve faydali lahananin faydalarini bilmeyen yoktur.Gerci her ne kadar kis sebzesi olsa da arada alir herkes,kisin domates almak gibi :) Neyse tarife bakalim,buyurun.
Malzemeler:
  • Yarim lahana(kisi sayisina göre artar ve eksilir.)
  • Domates.
  • Yarim demet maydanoz.
  • Limon (sirke,nar eksisi de cok yakisir ben limon kullarndim.)
  • Zeytinyag,tuz,kuru veya yesil sogan.
Yapilisi:
Lahanalar piyazlik dogranir ve tuz ile ovulur(eldiven kullanin boyasi cikiyor) domatesler küp dogranir kuru sogan piyazlik dogranir ve bütün malzemeler siviyag,limon ve yagi eklenip iyice harmanlanir.Afiyet olsun…
4 Yorumlar »

Bulgurlu Yesil Domates.


Arkadasimin tavsiyesiyle denedim onun verdigi tarif yumurtayla oluyormus ama ben bir arastirma yaptim pirincli de oluyormus bulgurlu da ve karar verdim bulgurlu yapmaya.Insan bastan düsünüyor acaba cok eksi olur mu diye ama düsündügümden de nefis oldu,gercekten tavsiye ediyorum.Ramazan cikinca da yumurtali tarifi deniycem bakalim sonuc ne olur. :)
Malzemeler:
  • Dört,bes adet yesil domates.
  • Bir kuru sogan.
  • Bir corba kasigi karisik salca.
  • Siviyag,tuz,su.
  • Bir cay bardagi kadar da pilavlik bulgur.
Yapilisi:
Ben ilk olarak domatesleri dogradim ve sicak su döktüm üzerine,yaklasik 5 dakika beklediler.Tencereye siviyag, küp dogranmis soganlari aliyoruz icine ve kavuruyoruz,ardindan salcayida ekleyip bulguru atiyoruz domatesleri ve suyunu ekliyoruz.Bulgurlar kabarana kadar pisiriyoruz,istege göre servis tabaginda karabiber,ve nane ekleyebilirsiniz.Yaninda kurusogan ve tursu nefis gidiyor bilginize. :D
11 Yorumlar »

Tam olarak ismi yok.Sütlü tatli. :)

Kac günlerden beri canim hep sütlü tatli cekiyordu ve en sonunda yaptim,yarim kalan visne konservesini degerlendirmek icin ben de sos olarak kullandim.Beyaz kismi arkadasimin tarifi o yapardi güzel de oluyor hani,ister sade ister her türlü meyve veya cikolata sosuyla da olur.Altta ki sakatatlardan sonra gözümün gönlümün acilacagi bir tarif vereyim dedim :)

Malzemeler:
  • 4 su bardagi(200ml) süt.
  • 9 corba kasigi seker.
  • 9 corba kasigi irmik.
  • Bir adet vanilya.
Sos malzemesi:
  • Bir corba kasesi kadar visne konservesi suyuyla beraber.
  • 3 corba kasigi nisasta.
  • Bir cay bardagi kadar seker.
Yapilisi:
Soguk sütün icine irmik,seker,vanilya eklenir ve ocaga konur kaynayana kadar devamli karistirilir.Koyulasincaya kadar iyice pisirilir,islatilmis borcam tepsisine dökülür ve sogumaya birakilir.Sos malzemesinin icine nisasta,seker konur ve yine koyulasincaya kadar pisirilir.Iyice soguyan muhallebinin üzerine sos dökülür ve buzdolabinda sogumaya birakilir.Serin serin afiyetle yenir,tabii iftardan sonra. :)
18 Yorumlar »

Ciger kebabi,nami diger cartlak kebabi.

Bu tarifi uzun zaman önce yapmistim,mevsimlerden kisti ama tadi harikaydi.Edirne’de meshurdur arnavut cigeri himm nefis olur eger yolunuz Edirne’ye düserse mutlaka tadina bakin derim.Bu tarifi de blogcu arkadasimiz ‘NAILE-AINTABSOFRASI’ndan aldim.Tarifi aynen aktariyorum.

Malzemeler:
  • 1 kg ciğer
  • 2-3 diş sarımsak
  • Çok küçük bir soğan
  • Az nane
  • Karabiber
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Arzuya göre az kekik
Yapılışı:
Soğanı çok küçük doğrayıp bıcağın yanını kullanarak ezin veya rendeleyin, sarımsağı ezin ve tüm malzemeyi ete katıp karıştırın, ağzını kapatıp buzdolabında bir kaç saat dinlendirdikten sonra şişlere saplayıp mangalda pişirin.Dürümle birlikte ve yaninda mutlaka ayran olsun,afiyet olsun…
16 Yorumlar »

Arpacik soganli et yahnisi.

“Yiyiniz iciniz fakat, israf etmeyiniz” Buyuruyor Allah-u Teala Kuran da,biz Müslümanlar da Allah’in helal kilip bizlere lutfettigi riziklarla riziklanip israftan uzak duralim InsAllah.Fakirlere yardimi unutmadan,”komsusu ac iken tok yatan bizden degildir” hadisi serife uyaraktan. Güzel bir tarif yayinliyorum bakalim tarifine.Herkesin Oruclarini Rabbim kabul etsin…

Malzemeler:
  • Yarim kilo dana kusbasi.
  • 10 adet arpacik sogan.
  • Bir kasik karisik salca.
  • Tuz,kekik,karabiber ve su.
Yapilisi:
Etler düdüklü tencere de haslanir evvela, kizdirilmis teflon tencerede yag koymadan etler kavrulur,soyulmus soganlar eklenir bir iki defa daha cevrildikten sonra. Bir su bardagi (yarisi etin suyu yarisi normal su) su da salca ezilir ve etlere eklenir,tuz ve baharatlar katilir.Bir tasim kaynadiktan sonra ocagi kapatip demlendirilir.Pilavi da et suyuyla yaptim herkesin bildigi klasik bulgur pilavi. :) Afiyet olsun…
8 Yorumlar »

Bugdayli pazili ilik corba.


Herkese hayirli Ramazanlar diliyorum Allah kabul etsin Oruclarimizi,dualarimizi.Dün ilk günüydü iftariniz nasil gecti? ben mide tramvasi geciriyordum neredeyse cünkü o kadar cok yemek yemedim ama insan susuzluga dayanamiyor ve aksam olunca sadece su ictim.Allah kimseyi aclikla susuzlukla terbiye etmesin.( amin) Bu ramazan yayinlarim cogunlukla corbalar üzerine gelecek ilk tarifim de corba tarifi.Bahcede kendiliginden cikan bir kök pazidan yaptigim corba gercekten cok lezzetli ve doyurucu yanina salata olsun bir de bol su yeter ;) Tarif ostalarin ustasi Oktay ustadan herkese tavsiyemdir ve aynen aktariyorum tarifi.
MalzeMALZEMELER:
  • 1 Demet Pazıs
    1 Su B. Buğday
    1 Kase Süzme Yoğurt
    1 Su B. Et Suyu
    Tuz
    Su
    Hazırlanışı
    Buğdayı sıcak su ile yıkayıp bir tencerenin içine aldıktan sonra sıcak su ile haşlıyoruz. Pazıları ince bir şekilde doğrayıp buğdaylara ekliyoruz. Pazı ve buğdaylar pişerken et suyunuda ilave ediyoruz.Tuz ve kıvamına göre suyunu koyarak pişirmeye bırakıyoruz. Süzme yoğurdu bir kasenin içine döküp çırpma teli ile çırıyoruz. Çorbanın biraz suyundan döküp karıştırıyoruz. Yoğurdu ılık hale getiriyoruz öncelikle (yoğurdun kesmemesi için).
    Tencereden kepçe ile çorbayı yoğurdun içine yavaş yavaş dökerek karıştırmaya devam ediyoruz. Tüm çorbayı yoğurdun içine döküp karıştırdıktan sonra servis kabına çorbamızı alıyoruz. Üzerine erimiş tereyağı döküyoruz.
7 Yorumlar »

Arkadasimin iftar daveti…

Bir cok bloglarda Ramazan icin de alinan iftar sofralarini izledik ben de iftara gittigim arkadasimin sofrasini cektim,ben de aldim misafir ama telastan fotograf cekemedim millet zaten oruclu durun resim cekcem diyemedim dogrusu :) Neyse son anda yakalanan resimler bunlar.Ramazanin sonuna erisecegimiz son günler bunlar bayrama iki gün var Allah’in izniyle Rabbim Ramazan boyunca tuttugumuz oruclarimizi ve diger ibadetlerimizi kabul etsin ve daha nice Ramazanlara eristirsin bizleri.Gecirdigimiz Ramazan ayini ahirette bizlere sefaatci eylesin davaci eylemesin ins.Arkadasima da buradan da tesekkür ediyorum Allah sofrasina bereket evine huzur evlatlarini da hayirli etsin ins.Geyat mütevazi bir sofraydi hic abartisi yoktu cok sükür,gelelim menüye(mönü mü,menü mü?bilen varsa söylesin arkadaslar) :) :)

Emine teyzenin Hacdan getirdigi hurmalarla acilis yaptik.(Allah rahmet etsin Emine teyzeme)
Hazir sebze corbasi da vardi resmini cekmedim :)

Bol acili coban salata,
Türkiye’den gelen tursular,
Düdüklü tencere de güvec,
Ev yapimi manti,
Cayin yaninda da harika ve cok haifi bir kek vardi.
Arkadasim bir defa daha ellerine saglik diyorum canim…
3 Yorumlar »

Pirincli kabak.

Bahceden kopardigimiz son kabaklardan yapmistim,hele de oruclu oldugum icin bir lezzetli oldu,bir lezzetli oldu anlatamam inanin denemeniz lazim :) Yanina istediginizi yapabilirsiniz ister bol sarimsakli cacik veya da acili coban salata himmm yazarken bile canim istedi :) Yayinlamasi bende denemesi sizden arkadaslar hadi yapin ve afiyetle yiyin.

Malzemeler:
  • Iki adet kabak.
  • Yarim bardak pirinc.
  • Bir adet kuru sogan ve iki dis sarimsak.
  • Bir’er kasik karisik salca.
  • Zeytinyag,tuz,su ve kurunane.
Yapilisi:
Kabaklar tirtilli soyulur ve küp sekilde dogranir.Tencerede yagda soganlar pembelesinceye kadar kavrulur salcasi eklenir kabaklar atilir,suda beklemis yikanmis pirincler atilir ve su eklenir.Kisik ateste pisirilir,serviste üzerine kurunane serpilir.Afiyet olsun…
5 Yorumlar »

RAMAZAN PIDESI

Ramazan pidesiz olmaz aslinda Ramazan hic birseysiz olmaz,hazirlik yaparken bile ilk akla gelen Ramazan da iyi olur yenir denir.Gectigimiz gün ustalarin ustasi Oktay usta yapmisti bende hemen iftara gelen misafirlerim icin yapiverdim.Denedigim pidelerin icin de en güzeli oldu,esim iki tane de hazir almisti ama onlara dokunun bile olmadi dogrusu.Ben de iki yetmez bir de kendim yapayim dedim ama yetti zaten bir adet cikiyor ölcüden.Insan ac olunca hic birsey yetmez gibi geliyor Allah bizlere göz toklugu versin(amin).Denemenizi siddetle tavsiye ediyorum arkadaslar hemen bu aksam yapin ve afiyetle acin orucunuzu,Allah oruclarimizi Nebilerin Alimlerin oruclarindan eyleyip Lütfuyla kabul etsin ins.

Malzemeler:
  • 400 gr un.
  • Bir cay bardagi süt.
  • Bir cay bardagi zeytinyag.
  • Bir adet yas maya.
  • Bir tatli kasigi seker,bir cay kasigi tuz.
  • Bir su bardagi kadar ilik su.
Yapilisi:
Un yogurma kabina koyup ortasini havuz haline getirin mayayi yag süt ve suyla birlikte iyice eritin.Tuzunu ve sekerini serptikten sonra hizli bir sekilde karistirmaya baslayin,iyice karistiktan sonra yogurun ele yapisan bir hamur olacak ve mayalamaya alin.Mayalanan hamuru tezgahta yuvarlayarak düzeltin,yagli kagit yayin hamuru tepsiye alin hafif bastirarak tepsiye göre yayin bu arada elinizi yag ve suyla islatarak yapin üzerine parmaklarinizin uc kismiyla bastirin ve tirnak süsü verin en son susam ve cörek otu serpin mayalamaya birakin.Önceden isitilmis firinda 200° pisirin.
2 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...