9 Aralık 2012 Pazar

RECELLER.

AYVA RECELI.


Ayvanin tam meysimi simdi kacirmamak lazim,esimin is arkadasi sagolsun bahcesinden ayva toplamis bize de vermis.Harika ayvalardi “acaba yesem mi? recelmi yapsam?” diye düsünürken ayvalar taze oldugu icin birkaci cürümüs digerlerini cürütmeden hemen yaptim receli.Biraz fazlaca kaynatmisim ama olsun tadin da hic eksiklik yok tam istedigim gibi ayvalar icin de lokum gibi olmuslar.Bu sabah plansiz ve acil tarafindan gelen arkadasima sundum kahvaltida tadina da yeni baktim sayilir :) Valla yapacak olan arkadaslarima siddetle tavsiye ediyorum ;) Buyurun tarifi…

Malzemeler:
  • 6 adet kücük boy ayva.
  • 500 gr toz seker.
  • Ayva cekirdekleri.
Yapilisi:
Ayvalar yikanir ve kabuklarini soymadan küp seklinde dogranir,aksamdan sekere konur cikan suyuyla kaynatilir ayriyetten su katmayin.Ocaga koyun ve ayvalar pisene kadar kaynatin,recel kiyvamina gelince de sicakken cam kavonoza doldurun ve kapagini kapatin.Böyle yapinca uzun süre saklayabilirsiniz.Kaynarken de ayva cekirdeklerini atin renk vermesi icin.Esinize ailenizeve özel dostlariniza sunun :) Afiyetler olsun…
29 Yorumlar »

Frenk üzümü receli " RECEL YAPALIM ETKINLIGI"

Arkadaslar recel yapalim etkinligi var ama hic kimsenin haber yok sanirim,kimsenin sayfasinda rastlamadim logoya.Ben yaptim bile recellerimi kis ve ramazan geliyor,söyle degisik receller yapalim degil mi?Etkinlik sahibesi beni de davet etti ama sayfasina gidiyorum hic bir kipirti yok,sayfayi da yenilemiyor.Ben kendi kendime mi gelin güvey oluyorum acaba:))
melisa Nerelerdesin bak recelimi yaptim seni bekliyoruz,sana kolayliklar diliyorum canim.
Simdi gecelim recel tarifine:)))

MALZEMELER:
  • Bir kilo frenk üzümü.
  • Takriben 750 gr seker.(ben recel yaparken sekeri ölcmem göz karari yaparim)
YAPILISI:
  • Üzümler saplarindan koparilir ve iyice yikanir.Aksamdan sekere yatirilir,suyunu salan üzümler koyulasana kadar kaynatilir.Basindan ayrilmayin cünkü tasiyor:) Sicakken kavonaza koyun agzini iyice kapatin,uzun süre dayaniyor.AFIYET OLSUN:)
17 Yorumlar »

Cilek Receli

Burada cilek sezonu acildi diye ilan ettim ve gidip topladim,bir kac tarifte yaptim cilekli.Tekrar giderim deyip recel yapmadim ve bir türlü de gidemedim tekrar tarlaya,tam gitmeye kalkistim duydum ki kapanmis “kek” gibi kaldim ortada anlayacaginiz:)
Eeee!!! Bu receli nasil yaptin?diye sorarsaniz söyliyecegim,o ucsuz bucaksiz uzayan tarlayi kacirip kiloyla hazir aldim desem ne dersiniz bana? Sanki kulagima bagiriyorsunuz gibi geldi, kendimi akilli sanirdim ama demek ki insan kendisini zannetmemeli bence citayi alcaltmak gerek diyorum:)Neyse ki azda olsa yaptim hicte yapamayabilirdim,durmu kurtardim en azindan.Tarladan bedavaya almiyorsun ki ona da para veriyorsun,sadece yedigin kar kaliyordu.Amaaannn canim sagolsun bosver,nasipte olsani yeriz bizde:)El alem ne derse desin hadi,hadi,hadi hadi hadiiiiiii,ayy bu hadiler bitmez ben tarife geceyim bari:):)

MALZEMELER:
  • 2 kilo cilek
  • 1,5 kilo toz seker
YAPILISI:
  • Cilekler ayiklanip yakindiktan sonra,aksamdan sekere yatirilir.Sabah kisik ateste kaynatilir,köpükleri kepce yardimiyla alinir.Suyunu salan cilekler bir muddet kaynidiktan sonra icinden alinir,iyice kaynayip dagilmasin diye.Suyu kaynayip koyulasinca cilekler tekrar atilir icine.Pistigini anlayinca recel olmus demektir,sicakken siselere bosaltilir ve agzi iyice kapatilir.Böylece recel uzun süre dayanir.AFIYET OLSUN:)
31 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...