9 Aralık 2012 Pazar

SALATALAR.

Narli Roka salatasi.


Haftaya söyle güzel eksili bir salatayla baslamak istedim,bakmayin eksili olduguna cok lezzetli :) Ben önceden hic eksi yemezdim hatta salataya bile limon s1kmazdim,simdi ise limonsuz salata yemiyorum birseyler eks1k hissediyorum hem güzel de omuyor zaten.Önceden olsa eve limon bile almazdim gerek yok diye. ;) Nar’in tam mevsimi simdi iyi degerlendirmek gerek aksama denemek isteyenler icin tavsiyemdir,hem göze hemde mideye hitap eden bir salata evde herkesi mutlu eder. ;)

Malzemeler ve yapilisi:
  • Roka,yarim nar,motzerella peyniri,zeytinyag,tuz ve limon.(Aslinda salata yapmak tamamen hayal gücü bence icine ne katarsan yakisiyor,hersey teferruattan ibaret.)
  • Roka yikanir ve nar ayiklanir (nar ayiklamak bana hep zor gelmistir) :) peynir dogranir.Tuz,zeytinyag, limon eklenir ve harmanlanir servise hazirdir.Afiyet olsun…
4 Yorumlar »

Mor lahana salatasi.


Güzel bir salata tarifi yayinliyorum,bol eksili ve faydali lahananin faydalarini bilmeyen yoktur.Gerci her ne kadar kis sebzesi olsa da arada alir herkes,kisin domates almak gibi :) Neyse tarife bakalim,buyurun.
Malzemeler:
  • Yarim lahana(kisi sayisina göre artar ve eksilir.)
  • Domates.
  • Yarim demet maydanoz.
  • Limon (sirke,nar eksisi de cok yakisir ben limon kullarndim.)
  • Zeytinyag,tuz,kuru veya yesil sogan.
Yapilisi:
Lahanalar piyazlik dogranir ve tuz ile ovulur(eldiven kullanin boyasi cikiyor) domatesler küp dogranir kuru sogan piyazlik dogranir ve bütün malzemeler siviyag,limon ve yagi eklenip iyice harmanlanir.Afiyet olsun…
4 Yorumlar »

Yogurtlu semizotu salatasi.


Yaz gelince insan agir yemeklerden uzak duruyor hem de yediklerine dikkat etmek istiyor,hos burda havalar su anda serin ama Türkiye’de kiler icin cok sicak.Bahceye ektigim semizotlari yetisti ve yemege basladik ilk olarak yogurtladim dogrusu :) Nefis oldu, bilen bilir tadini kesinlikle tavsiye ediyorum yapimi kolay malzeme az lezzti tarsilmaz.
Malzemeler:
  • Bir demet semizotu.
  • Bir kase yogurt.
  • Sarimsak,tuz ve zeytinyagi.
Yapilisi:
Semizotlari ayiklanir iyice yikanir ve ufak dogranir,yogurt sarimsaklanir bütün malzemeler iyice karistirilir.Üzerine zeytin yagi gezdirilir ve afiyetle yenir. :)
8 Yorumlar »

Bugday salatasi

“Biliyorum arayi yine uzattim” demekten biktim artik,corba da iyice baydi yani uzerine söyle eksili bol limonlu bir salata iyi gider.Simdi tam mevsimi yesilliklerin himm yazarken bile tükürük bezlerim harakete gecti eksisinden :D Agzimdan sular akmadan ben tarife geceyim bari :)

Malzemeler:
  • Bir su bardagi asurelik bugday,haslanmis.
  • Bir’er demet maydanoz,dereotu,yesil nane,yesil sogan.
  • Bir tane de kirmizi biber,(paprika)
  • Tuz,limon,hakiki zeytinyagi.
Yapilisi.
Bugday aksamdan islatilir kabaran bugday düdüklü tencere de acilana kadar pisirilir.Yesillikler iyice yikanir ve ince,ince kiyilir,pisen bugday suyu süzülüp cesme altinda iyice yikanir.Karistirma kabinda bütün malzemeler iyice harmanlanir ve servise sunulur. Afiyet olsun.
15 Yorumlar »

Kirmizi Pancar Salatasi.

Yine arayi actim biliyorum ama ne yapalim saglik olsun herseyin basi saglik diyorum,son zamanda dis rahatsizligi gecirdim hep Allah düsmanima bile vermesin dis agrisi. Neyse; gelelim tarifimize,yillar önce komsumuz da yemistim ve o kadar degisik ve lezzetli gelmisti ki anlatamam.Gecenler de gelen misafirlerime yapmis ve pek sevilmez diye de az yapmistim,gelin görün ki günün favorisi oldu.Bin pisman oldum az yaptigima,denemek isteyenlere tavsiyemdir,hatta diyetteyseniz önemle tavsiye ederim.Nefis bir salata türü fazla kalorisi de yok,bu tarifimi Diyet ve diyabetik tarifler etkinligine ev sahibesi Dilek’e gönderiyor ve basarilar diliyorum (zaten basarili) ;) Buyurun tarifi:

Malzemeler:
  • Kirmizi pancar tursusu.(konserve)
  • Az yagli yogurt.
  • Iki dis sarimsak,tuz.
Yapilisi:
Konserve pancarlar rendelenir,sarimsak ezilip yogurtla karistirilir ve pancar ve tuzu ilave edilip iyice karistirilir.Servise hazirdir,afiyet olsun…
14 Yorumlar »

Yesil Naneli Patates salatasi

Bahar geldiginde ilk olarak nane düser aklima bol naneli patates salatasini yaparim her yil:)Ortalik yesermeye basladiginda burnuma miss gibi nane kokusu gelir icime cekerim bir daha gelsin diye ama bulamam tabii bir kere olur animsamak icin.Misafirim geldiginde yapmistim ayy tadi hala damagimda pekte güzel olmustu dogrusu,buradan herkese tavsiyemdir arkadaslar hazir tam mevsimi.Hatta birkac gün önce annemle konusurken nane kurutmusta yerine koyuyorum demisti,vakiti gecirmeden yapin derim ben:)Harika oldugunu bir kez daha yineliyorum:) Tarifimi de P.D.C.E 60 sahibesi gelibolu17-mideden kalbe arkadasimiza gönderiyorum,basarilar diliyorum.

Malzemeler:
  • 6,7 adet patates.
  • Bir’er demet maydanoz,yesil nane,yesil sogan.
  • Kirmizi toz biber,karabiber,kimyon,limon, tuz ve siviyag.
Yapilisi:
Patateslr haslanip soguduktan sonra soyulur,ufak sekilde dogranir.Büyükce karistirma kabina alinir yesillikler yikanip dogranir tuzu biberi baharatlari eklenir hepsi birlikte karistirilir,yag ve limonu eklendikten sonra servise hazirdir.Afiyet olsun.
7 Yorumlar »

Taze peynirli Roka salatasi…

Rokayi pek sevmem o asiri aromasindan dolayi,agir kokusu beni rahatsiz eder ama bir türlü de vazgecemem kendisinden:) Bugün misafirlerim vardi onlar icin yaptim,sabah markete gittim ve karnim da acti görünce cok canim istedi aldim ve salatayi yaptim.Gercektende nefis bir salata olmustu,ellerime saglik diyeyim kendime:) Yanina baska tariflerde var ama onlar sonra yayinlanacak.Rokanin tam mevsimi herkese tavsiyemdir acele etsinler:)

Malzemeler:
  • Bir demet roka.
  • Yesil soganin yesil olan bölümü.
  • Kokteyl domates.
  • Taze tuzsuz peynir (motzerella)
  • Sirke,sizma zeytinyagi ve tuz.
Yapilisi:
Rokalar iyice yikanir ve büyük,büyük dogranir soganlarin saplari ve peynir dogranir.Sirke,tuz ve yagi eklenir güzelce karistirilir.Servis tabagina alinir ve yemege hazirdir.Afiyet olsun:)
6 Yorumlar »

Mevsim salata

Herkese hayirli Cumalar dileyerek basliyorum.Artik yaz geldi kislaklar kaldirildi dolaptan yazliklar cikarilinca kilolar ciktiyo ortaya:) Izin zamani geldi kilolar verilmesi gerek yemek icme aliskanliklarimizi degistirmemiz lazim. Yagli yemeklerden uzak durmak sagligimizi düsünmek adina birseylerden baslamak gerektigini düsündüm,üstesinden gelebilirmiyim bilemiyorum:)Hayirlisi Allah’tan.Ilkbaharin bu aylarinda yesillikler cok araniyor ve sevilerek tüketiliyor, her ne kadar domatesin zamani olmasa da tadi kisin ki gibi degil.Tarife gerek yok zaten icinde olan malzemeler görünüyor süsleme isi de kisiye kalmis bir ayrinti:) Aksama güzel bir saltayla süsleyin sofranizi.

7 Yorumlar »

Biber salatasi.

Bu defa hafta basini beklemedim,hos ben bir gittimi bir daha ugramaz oluyorum ya;neyse haydi hayirlisi:) Insanoglu ne tuhaftir herzaman ayni nimeti yemekten bikar,hep degisik lezzetler aramakla meskul oldugumu fark ederim cogu zaman.Bir tarafta yokluk diger tarafta bolluk oluyor Rabbim kime lutfederse ona veriyor,agzimizin tadi bozulmamasi dilegiyle diyorum ve degisik bir salata aradigim bir zamanda uydurup yaptigim ama herkesin de bildigi bir salata oldu dogrusu.Lezzeti her zaman oldugu gibi ödün vermiyor deneyin görün diyorum:)

Malzemeler:
  • Üc renkli biber (paprika)
  • Kirmizi sogan.
  • Maydanoz.
  • Zeytin ve beyaz peynir.
  • Sizma zeytin yag.
  • Tuz,limon.
Yapilisi:
Bütün malzemeler iyice yikanir ve dogranir, yagi limonu ve tuzuyla bulusturulur.Her türlü yemegin yaninda servise sunulur ve afiyetle yenir.
2 Yorumlar »

Yumurtali Fasulye Piyazi.

Tekrardan merhaba arkadaslar,inanin ilk defa yazi yaziyormusum gibi geldi birden ellerim unutmus yazi yazmayi:)Hani bir tabir vardir “gelelim fasulyenin faydalarina” derler gercektende dogru söylemisler.Bizde cok sevilir hem bölge hemde aile fertleri bayilirlar,cok s1k olmasada fasülye yemegi yaptigimda yanina yaparim piyazi.Yumurta da katinca tadina diyecek olmuyor yani eger denemeyen varsa kesinllikle tavsiye ediyorum.Ben kendi yaptigim miktarin tarifini veriyorum isteyen kisi sayisina göre cogaltabilir.

Malzemeler:
  • Bir su bardagi haslanmis kurufasulye.
  • Üc tane haslanmis yumurta.
  • Maydanoz,kirmizi kurusogan.
  • Tuz,limon, sizma zeytinyag,pulbiber,kurunane.
Yapilisi:
Soganlar piyazlik ay seklinde dogranir yumurtalar ve maydanozlar dogranir,karistirma kabinda diger bütün malzemeler birlestirilip iyice karistirilir.Afiyet olsun…
10 Yorumlar »

Sirkeli Salata

Kisa bir aradan sonra tekrar oturdum bilgisayarimin basina yazi yazmayi da özlemisim.Artik revaniye gark olmusunuzdur eminim kimsenin cani revani istemez bence,yaklasik bir haftadan beri ayni resmi görmekten gina bile gelmistir sizlere:)Bende size icinizi ferahlatacak sirkeli salata sunuyorum.Gectigimiz hafta basinda Oktay Usta patates salatasi yapmisti ve dimisti ki ” herkes salata yapar ama kimi insanin yaptigi salata daha bir lezzetli olur,salata yapmanin püf noktalari vardir ” iste bu salata da herkesin yaptigi ama bu tarife göre yapildiktan sonra herkesin daha cok sevecegi bir salata olur diyorum:) Diyceksiniz ki hic yapmadinmi sirkeyle,evet bazen yapiyordum ama genelde ya limon veyahut ta hic eksi koymazdim.Arkadasimla telefonda konusurken o tavsiye etti sirkeli yapmami bende ona uyarim hep gercektende uyduguma da degdi, bir salatanin üzerine bu kadar konustuktan sonra tarifine de bakmak gerek:) Buyurun tarifi:) sirkeli-salata-0031
Malzemeler:
  • Domates,salatalik,sogan, sarimsak,sirke tuz ve siviyag.
Soganlar piyazlik dogranir domates ve salatalik dograndiktan sonra sirke ve tuzu eklenir yag da eklenir karistirilir servise hazirdir.Her yemegin yanina yakisan bir salata türü oldugu icin hangi yemegin tercihi size kalmistir:) Afiyet olsun…
3 Yorumlar »

yumurta salatasi

Günler ne kadar cabuk geciyor,bir bakiyorum Pazartesi kendimi yokluyorum Cuma’ya gelmisim.Ortada da birsey yok yani sayfami bile cok az güncelleyebiliyorum.Daha bahar gelmeden ben bahar yorgunluguna veya tembelligine girdim belki de, yada depresyondayim:) hic bir fikrim yok bu konuda.Benim depreyonumda cok pis olur cekip cikana kadar yakin dostum fazlaca ugrasir,sonra o girer bu sefer ben ugrasirim:) böylece günler gelip gecer gurbette:) Allah’a sükür diyorum,iyiki sayfam var beni mutlu eden cok degerli yorumlariniz var.Neyse: Ben sadade geleyim harika bir salata sunuyorum,tadi nefis ve bol eksili bol maydanozlu herkes gibi bizim ailede de cok sevilir.
Yumurtalar haslanir sogumaya birakilir.Maydanoz ince, soganlar piyazlik dogranir,tuz pulbiber sumak biraz kimyon ve karabiber eklenir,yumurtalar soyulup dograndiktan sonra.Yag ve tuzunu kattiktan sonra servise hazirdir.Afiyetle yenir:)
Herkese hayirli Cumalar dilerim…
yumurta_0021
6 Yorumlar »

Kis kisir

Havalarin isinmaya basladi buralarda o cok soguklar yok artik.Bende kis cikmadan ve tursular bitmeden söyle bir kis kisiri yapayim dedim.Rabia ve Lavantinde gördükten sonra bende kusur kalmayip kisir yaptim:)Zaten kisir her halükarda yenen ve lezzetinden ödün vermeyen dört mevsim yenibilecek bir nimet gercekten.Bende davet edildigim P.D.C.E 37. gönderiyorum kisiri, ayrica benide davet ettigi icin sevincli tarifler arkadasima cok tesekkür ediyorum ve kolayliklar diliyorum.Haydi kizlar bes cayina:)
Arkadaslar iki yorumum vardi yanlislikla silindi yorum yazan arkadaslarimdan özür diliyorum:((

kizir-0021
Malzemeler:
  • 2 bardak ince bulgur.
  • 2 domates
  • 1 kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • Bir miktar maydanoz(evde yoktu koymadim)
  • 1 kase doğranmış karisik tursu turşusu
  • 1 yemek kaşığı karışık salça
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane, sıvıyağ
  • Karabiber, tuz,
  • 1 yemek kaşığı limon
YAPILISI:
Bulgur önceden islatilir,soguyunca kadar bekletilir.Icine diger bütün malzemeler dogranir ilk olarak salca ve baharatlar katilir ve iyice karistirilir.Kalan diger malzemeler de eklendikten sonra harmanlanir ve servise hazirdir artik.Afiyet olsun.
15 Yorumlar »

Pirinc salatasi

Büyük kizim uyarmasa ben farkinda bile olmayacagim,”anne sen hic pirinc salatasi yapmiyorsun”dedi.Evet uzun zamandir yapmiyordum ve gecen gün on kilo pirinc aldim,Türkiye’de yasemin olarak geciyor ismi burada da Basmati.Kizim dedi diye sanmayin gidip aldim onca pirinci,öyle denk geldi toptan aldim.Toptan alis verisi severim,elimin altinda hazir bulmam beni sevindirir:)
Salata malzemesi cok oldugunda pirincler serpme olmus ama tadi nefisti,siz yogun pirincli severseniz ölcüyü cogaltabilirsiniz.Bende yogun pirincli severim ama aceleye geldi sanirim:)
pirinc-004
MALZEMELER:
  • Bir su bardagi yasemin pirinc (basmati)
  • Domates,kirmizi ve yesil biber.
  • Havuc,mor sogan.
  • Konserve misir.
  • Bir göbek salata.
  • Hazir toz salata sosu,siviyag,limon.
  • Maydanoz ve yesil sogan(ben evde olan malzemeden yaptim icinde yok)
YAPILISI:
  • Pirincler pisene kadar haslanir süzgecte yikanir,diger salata malzemeleri iyice yikandiktan sonra dogranir.Büyükce karistirma kabinda tuz, limon, siviyag ve salata sosuyla birlikte iyice karistirilir.Yaninda miss gibi cayla birlikte afiyetle yenir:)
13 Yorumlar »

KURUFASULYE PIYAZI

Hani bir laf vardir “kendini kuru fasulye gibi nimetten mi sayiyorsun?”diye,gercekten de cok büyük bir nimet su bizim kuru.Hatta bu sabah bir kanalda duydum kanseri önleme de faydasi bile varmis.Biz trakyali olarak cok severiz kuru fasulyeyi,hele esim bayilir.Bazen degisik yemekler denerim kizar bana,”sulu yemek pisirmezmisim”bende ertesi sabah kalkar kuruyu koyarim ocaga kaynasin.Bu sefer degistirdim yanina bir de piyaz salatasi yaptim,doya doya yesin diye:)Gelelim gercekten de faydali olan büyük nimetin tarifine…

MALZEMELER:
  • Bir su bardagi haslanmis kuru fasulye.
  • Iki adet havuc.
  • Mor lahana,kuru sogan.
  • Bir limon,siviyag,tuz.
  • Birkac dal maydanoz.
YAPILISI:
Soganlari piyazlik yani ay seklinde dograyin ve tuzla iyice elinizle ovun,havuclari rendeleyin lahanayi da ince ince kiyin.Karistirma kabinda hepsini birlikte tuzunu yagini ve limonunu kattinktan sonra iyice karistirin.Servis tabagina alin ve de afiyetle yiyin.AFIYETLER OLSUN:)

22 Yorumlar »

Közlenmis Biber Salatasi

Biberler yazdan kalma daha arsivde bekleyip duruyorlardi,bende simdi kis tursu zamani deyip yayinlayayim dedim daha fazla beklemesin.Tarifi cok basit olup lezzetine diyecek söz olamayan,bir lezzet gercekten ben cok severek yerim.Hele mangalin üzerinde közlenmis ise:)Mevsimine göre her yemegin yanina yakisiyor,yazin mangalda pismislerin kisin da baklagillerin.Eee!!! O zaman bir bakalim tarifine hele…

MALZEMELER:
  • Kirmizi biber(salcalik veya paprika)
  • Maydanoz,sirke.
  • Tuz ve ister siviyag ister zeytinyag.
YAPILISI:
Biberler közlenir mangal veya firinda,saguduktan sonra ince kabuklari soyulur ufak ufak dogranir.Maydanozlar da dogranir tuz,sirke ve yag katilir hepsi birlikte karistirilir.AFIYETLE YENIR:)
22 Yorumlar »

KISLIK TURSU

Bende kislik tursu kurdum sonunda,herkes daha önce yapti ve yemege basladirlar.Benim her isim sonradan olur zaten,bilmiyorum elimdenmidir yoksa ben mi agirim:)Allah agiz tadiyla yemegi nasip etsin herkese.Yanina da tarhana veya da kurufasulye harika gider himmm nefis olur hemide:)Herkesin tursu yapmasi baskadir,kimisi limon suyuyla kimisi sirkeyle acaba hangisi güzel olur eee tabii ki benimki en güzelidir:)Iddia eden herkes benim tursum en iyisi der degilmi?Filmi bile vardi hatirlarsaniz:))
Buyurun benim tursu tarifim:)



MALZEMELER:
  • Beyaz ve mor lahana.
  • Havuc,yesil domates,maydanoz.
  • Yesil biber aci,sarimsak.
  • Sirke,limon tozu,tuz ve su.
  • Tursu ilaci (einmach hilfe)
Tursuluk bütün malzemeler iyice yikanir,havuclar ve sarimsaklar soyulur.Bidonlarin icine malzemeler yerlestirilir,koyacaginiz miktar kadar su,bir cay bardagi sirke,iki yemek kasigi limon tozu ve ilaci katin, tuzunu ilave edin.Tuzuna bakin eger azsa ilave edin,ben ölcmeyi unuttum.Suyunu ilave ettikten sonra iyice kapatin agzini ve eksimesini bekleyin.AFIYET OLSUN:)
10 Yorumlar »

Yogurtlu Havuc

Bu günlerde bende bir durgunluktur gidiyor,sebebini bilmiyorum acep nedendir.Konusmak,görüsmek,bulusmak istemiyorum hic kimseyle bazen cocuklarla bile ilgilienmek istemiyorum.”Herkes izine gidiyor,bende depresyona gireyim”dedim saka olarak,gercek olamsin sakin:)Yok,yok girmedim Allah’a sükür.Yazin verdigi ve aci vatan Almanyanin alisik olmadigimiz sicaklari beni bu hale getirdi sanirim.Ben de size yogurtlu bir salata ikram ediyorum,benim kücük kizim hem yogurdu hemde havucu sever.Büyükte havucu cig sever yogurdu da kaymaksiz sever canlari sagolsun,anneleri onlara hep sevdigi seyleri yapmayi sever.:)

  • Havuclar rendelenir ve az yagda kavrulur,sarimsakli yogurt hazirlanir ve havuclar soguduktan sonra birbirine karistirilir.Afiyetle yenir.

Sevgili arkadasimiz huriye (p.d.c.e. 26) beni de davet etmis,bende memnuyetle katiliyorum ve kendisine tesekkür ediyor ve kolayliklar diliyorum.

20 Yorumlar »

Yaz Salatasi


Havalar yazlayinca insana bir rehavet cöküyor ki sormayin,hic birsey canim istemiyor.Elimden gelse yemek yapmayacagim,söyle bir coban salata yesem raziyim ama evdekiler öyle düsünmüyor.Sabah gözünü acan “aciktim ne pisireceksin?”diye soruyorlar.Bir gün olsunda sen söyle ben pisireyim derim esime,”ne yaparsan yap”deyip siyrilir isin icinden.Neyse:Herkeste bir sakinlik var biryerlere gidilmis ve tatil zamani deyip,uzanmislar kumsala:)Herkese iyi tatiller diliyorum buradan,herkes iyice bir dinlensin enerji depolasin tatil dönösü görüsürüz.Bende burada düsüneyim “acaba ne pisirsem”diye:(
Canimiz sagolsun diyorum saglik olsun:)Kavusmalar baska bahara kaldi diyorum.Bu sicakta herkese yaz salatasini tavsiye ediyorum.AFIYET OLSUN:)
12 Yorumlar »

Kisiiiirrr!!!

Yaz geri döndü harika bir hava var burada,canim bilgisayarin basina oturmak istemiyor.Zaten herkes tatile gidiyor,ben de deprosyana gireyim bari herkes izinden gelince cikarim terar:)
Sizleri kisirin görüntüsüyle basbasa birakiyorum,tarifi arsivde var oradan ulasabilirsiniz.
Haa!bu arada TÜRKIYE icin tek yürek olalim dualarimizla bulusalim insallah ..ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN FATIH’IN ARSLANLARI!!! SIZE GÜVENIYORUZ!

22 Yorumlar »

TEREYAGLI PATLICAN KÖZLEMESI

Arkadasimla telefonda konusurken,basladik memleket hikayelerine ve yedigimiz ve unutamadigimiz o güzel tadlari anlatmaya.Konya da halasi yaparmis cok sevdigin den bahsetti,o anlatirken ben kafamda canlandirmaya basladim ve basladim ekmegimi banip yemege.Daha anlatirken tadini tahmin edebiliyordum sanki,eee insan patlican manyagi olunca hemen denedim tabii.:) Inanin tadi o kadar nefisti ki anlatamam denemeniz lazim diyorum,simdi patlicanin bollasmaya basladigi zaman.Fazla zaman kaybetmeyin diyorum ve bu güzel tadina varin diyorum arkadaslar.:):):)
Patlicanlari közlenip soguduktan sonra soyulur ve tuzlanir, tereyagi iyice yakilir üzerine dökülür.Bandira,bandira afiyetle yenir.AFIYET OLSUN:)

25 Yorumlar »

Patates Salatasi

Patates salatasini herkes gibi bizde ailecek cok severiz,kizlara sorarim “bugün ne yapayim?”diye,ya “patates salatasi veyahutta kisir yap anne” derler.Kuzucuklar ister de anneler yapmazmi? Hic kiyabilirmi anneler evlatlarini.Ben de yaparim tabii ki,onlar kresten gelene kadar hazirlarim herseyi,cayi da demlerim geldikten sonra da hem yeriz hem de Oktay ustayi seyrederiz.:))Onlarin yüzüne baktigim da bunlar benim mi diye düsünürüm bir anda,gercekten mucize gibiler.Allah acilarini göstermesin,hayirli evlatlar yetistirmek nasip etsin rabbim.Patates salatasini herkes bildigi icin,tarifini yazmama gerek duymadim.Icine ne katarsan o yakisiyor,cokta lezzetli oluyor.Ben simdiye kadar hic lezzetsiz patates salatasi yemedim,bütün arkadaslarim gayet güzel yaparlar hatta bende onlardan ögrendim diyebilirim:))Ögrendim derken icine malzemeyle zenginlestirmeyi ögrendim yani,bir aciklik getireyim dedim de;)Sonra beni yanlis anlarsiniz,bende depresyona girerim valla:))))

28 Yorumlar »

Ton Balikli Salata:HAYDI KIZLAR DIYETE#ETKINLIK:

http://aynurdantarifler.blogspot.com/http://tadinadoyamadim.blogspot.com/http://yarenle.blogspot.com/http://anneminkiziyim.blogspot.com/
Arkadaslarimiz bu etkinlikte herkesi diyete cagiriyorlar,saglikli yasamak gerek diyorum ve etkinlik icin hazirladigim balikli salatayi sunuyorum.Diyet yapmak isteyenler hem doyurucu hemde kalorisi az olan bu salatayi severek yiyeceklerine eminim.Etkinligi hazirlayan arkadaslara kolayliklar diliyorum.Bakalim hangi lezzetli diyet ürünleri cikacak ortaya,zayiflamak isteyenler bu etkinligi takip etsinler diyorum ve tarife geciyorum.;)

MALZEMELER:
  • Bir adet göbek salata
  • Yesil veya kuru sogan.
  • Bir konserve misir
  • Bir konserve ton balik
  • Süslemek icin domates.
  • Tuz limon ve az miktarda zeytinyag.
YAPILISI
Balik haric bütün malzemeler yikanir ve büyük karistirma kabina dogranir.Tuz,limon ve yag eklenir iyice karistirlir.Salata kabina konur üzerine balik ve misir serpilir domateslerle süslenir.AFIYET OLSUN:)
2 Yorumlar »

Sarma Ici

Bugün benim misafirim vardi arkadasim BERGAMA’li ben cok severim bu sarma icini yada sarmicini.Gün öncesi haber vermisti ben de düsünürken aklima geldi hemen yapalim dedim.Harika bir tad,harika bir lezzet.Kendisi Ege’li oldugu icin zeytinyagli yemekler bilir,bol zeytinyagli yemekleri bende cok seviyorum ki kim sevmez.Ben aycicegi diyarindan geldigim icin,biz yemeklerimizi cicekyagiyla yapariz.Vatanimin her yöresi ve her yemegi hem cok lezzetli oluyor,ben de hem yurdumu hemde yöresel yemeklerini cok seviyor ve hemen tarifine geciyorum.:))))


MALZEMELER:
  • Pilavlik bulgur.
  • Domates,salatalik,sivri biber.
  • Yesil sogan,maydanoz ve taze nane.
  • Reyhan,dereotu,tuz.
  • Kimyon,kuru nane,bir tane kuru sogan.
  • Limon,bol zeytinyag.
  • Biber ve domates salcasi.
Bulgur yikanir ve sicak suda kabartilir.Kalan malzemeler bol,bol olacak hepsi dogranir.Kabaran bulgurun icine kuru sogan dogranir kimyon ve kuru nane,salca katilir iyice karistirilir.Daha sonra diger malzemeler eklenir,en son limon zeytinyag eklenir ve iyice karistirilir.Kisi sayisina göre malzeme ölcüsü azaltilir veya cogaltilir.Israrla denemenizi tavsiye ederim.AFIYET OLSUN:)))
1 Yorum »

Kisir P.D.C.E. 14

Davetlerin vazgecilmezidir kisir,kolay ve cok lezzetlidir.Ben misafir gelecek olursa listenin basina kisiri koyarim.Cocuklarinda severek yedikleri bir salatadir.Benimkiler cok severler mesela ondan biliyorum.Porselen demlik etkinligi bu hafta arkadimiz DEFNEYLEBIRLIKTE’deymis kendisine kolayliklar diliyorum.

MALZEMELER:
-Bir su bardagi ince bulgur.
-Yarim demet maydanoz.
-Birkac tane yesil sogan.
-Bir adet domates.
-Karabiber,tuz,kimyon,pulbiber.
-Siviyag,limon.
-Domates ve biber salcasi.
YAPILISI:
Ilk olarak bulgur haslanir,yesillikler ince,ince dogranir.Bulgur soguduktan sonra evvela salca ve baharatlar konur iyice karistirilir.Enson yesillikler katilir yag ve limon eklenir,güzelce harmanlanir.servis tabagina alinir yanina cay demlenir ve afiyetle yenir.AFIYET OLSUN:
3 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...