9 Aralık 2012 Pazar

SÜTLÜ TATLILAR.

Kadayif


Bu Ramazan o kadar planlarim vardi sayfamla ilgili daha s1k tarif yayinliycaktim ve yeni tarifler deniycektim ama hic biri olmadi,plan disi iki haftalik Türkiyeye gitmem bana artik plan yapmamam gerektigini herseyi oluruna birakmayi hatirlatti.Babamin rahatsizligi cok üzdü bizi ama simdi cok sükür iyi Allah kimseye dermansiz dert vermesin,hastalik zor ama tevekkül edip katlanmak gerek.Neyse bugünümüze sükür.Bir Ramazaninda son günlerini yasiyoruz Rabbim daha cok tekrarlarina erdirsin INsAllah.Bu gün Mübarek Kadir gecesi hakkiyla geciren kullardan oluruz insAllah.Bu gecenin tadina güzel bir tatali tarifiyle eriselim istedim :) Ben cok begendim yapanlar bilir tadini denemek isteyenlere tavsiyemdir cok lezzetlidir. :) Iki citir arasindan gelen serinlik insani mesh ediyor. :D Bakalim tarif ne diyor.HERKESE HAYIRLI KANDILLER…

Malzemeler:
•300gr kadayıf
•6 yemek kaşığı toz şeker
•5 yemek kaşığı tereyağı
•1,5 su bardağı doğranmış ceviz
Hazırlanması:
1.Kadayıfı 1-2 saat öncesinden derin dondurucuya koyun. Dondurucudan alıp kolayca kırarak tencereye koyun.
2.İçine yağı, şekeri lave edip orta harlı ateşte sürekli karıştırarak kavurun. Pembe hale gelince cevizi ekleyin. Ateşten alıp soğutun.
Muhallebi Malzemeleri:
•1kg süt
•4 yemek kaşığı un
•2 yemek kaşığı mısır nişastası
•2 türk kahvesi fincanı toz şeker
•1 yumurta
•1 paket vanilya
•1 küçük paket (süt paketinde) krema
Hazırlanması:
1.Krema hariç tüm malzemeyi muhallebi gibi pişirip soğutun. Soğuduktan sonra içine kremayı ekleyip mikserle karıştırın.
2.Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama serin. Üzerine muhallebiyi yayın. Kalan kadayıfı da üzerine serin.Dolapta soguduktan sonra servise hazirdir,hemen tüketilmesini tavsiye ederim.Afiyet olsun…
1 Yorum »

Leblebili puding.

Tariflerini s1kca denedigim arkadaslardan biridir sevgili Rumma,bu defa ki tarif leblebili bir tarif.Aylar önce Türk bakkalindan leblebi almistim eve gelince anladim tuzsuz oldugunu,bir iki yedim baktim öyle duruyor ben de rondodan gecirdim ve leblebi tozu imal ettim :) Rummanin leblebili tariflerini görünce hemen denedim ve bir iki tarif daha onlari da yapicam insAllah,bir kurabiyesi ve helvasini. ;) Ben cok begendim pudingi gercekten degisik ve nefis birsey oldu tavsiyemdir,yapimi da kolay lezzeti süper. ;)

Malzemeler:
  • 5 su bardagi süt (ben 4 koydum)
  • 4 corba kasigi leblebi tozu.
  • Bir corba kasigi nisasta.
  • Bir su bardagi seker.
Yapilisi:
Malzemeleri soguk sütle iyice karistirin ve kisik ateste devamli karistirarak pisirin,kaselere bosaltip soguk servis yapin.Afiyet olsun…
bu tarife ve daha bircok nefis tariflere buradan ulasabilirsiniz.
5 Yorumlar »

DAMLA SAKIZLI MUHALLEBI…

Bu hafta benim icin cok yogun gecti inanin günlerin nasil gectigini anlayamadim,kendime ayiracak zamanim bile olmadi ki sayfama bakayim :) Neyse ki bu aksam oturdum artik ve arkadasimdan aldigim damla sakizindan da bir sürü tarif denedim.Büyük kizimin hosuna gitmese de ben sevdim “anne bu niye sakiz (gummi) gibi kokuyor” deyip durdu :) Olsun zaten o pek secer yemek dogustan öyle benim yavrucugum :) Damla sakizli tarifler araken bir cok sayfa gezdim ki hic biri birbirini tutmadi ama hepsinin resimleri harikaydi burdan hepsinin ellerine saglik diyorum, ben de bir arajman yaptim,ilerde de kurabiye tarifini vericem ins.Simdi bu tarife bir bakalim.

Malzemeler:
  • Bir kilo süt.
  • Bir su bardagi un.
  • 50 gr tereyag.
  • Bir su bardagi seker.
  • Bir tatli kasigi hakiki damla sakizi.
Yapilisi:
Un tereyaginda ilk kokusu cikana kadar kavrulur (cok kavrulmiyacak) ve soguk süt ilave edilir devamli karistirilir,ardindan seker ve damla sakiz katilir koyulasíncaya kadar devamli karistirilarak pisirilir.Pistiktikten sonra ayri derin bir kaba alinir ve mikserin yüksek devrinle en az 10 dakika cirpilir ki kivami gelsin.Islatilmis genis bir tepsiye ince dökülür ve iyice soguduktan sonra bir tabagin icine hindistan cevizi serpilir.Kare olarak kesilen muhallebi spatula yardimiyla tepsiden alinir ve handistan cevizili tabaga konur,arasina muz konup sarilir bu islem zor oluyor ama yilmayin basarirsiniz :) Kendini toplamasi icin buzdolabinda bekletilir ve süslenerek servis edilir.Afiyet olsun…
24 Yorumlar »

Sütlac

Asagida ki yemegin üzerine sütlac nefis gider diye düsünerekten yayinladim:) Herkesin bildigi ve vazgecemedigi bir sütlü tatlidir sütlac,kendi adima ben öyleyim yani.Babaannem yapardi birde aygazda degil disarda yer ocaginda odun atesinde missler gibi olurdu ve yaninda da kol böregi olmudu degmeyin tadina:)Hele misafir geldiginde daha bir lezzetli olurdu,halen ararim o tadi ve sütlacla ekmek yerim yani kol böregi olmasa da:) Yakiinda izine gidince Allah’in izniyle yapar yerim.

Malzemeler:
  • Bir kilo süt.
  • Bir su bardagi seker,istege begli cogaltip azalabilir.
  • Bir su bardagi pirinc.
  • Bir paket vanilya ve üzeri icin tarcin.
Yapilisi:
Pirincler iyice yikanir diger yandan süt tencere de kaynatilir,kaynayan sütün icine piricler atilir.Pirincler pisene orta ateste kaynatilir,en son seker ve vanilya eklenir bir tasim kaynatilir.Kaselere paylastirilir,iyice soguduktan sonra servise sunulur.Üzerine tarcin serpilir.Afiyet olsun…
6 Yorumlar »

yalanci tavuk gögsü

Bu günlerde herkes bir durgun oldunu farkettim,uzun zamandir da vardi zaten.Bahardi,yazdi,izindi,Ramazandi, Bayramdi derken bu günü ettik ama kimse de kipirdanma yok acikcasi.Ilk blog actigim zamanda ne kadar cok ilgi ve alaka vardi, inanin özlüyorum o günleri,herkes herkese nazikce yorum yazardi ve bende iadeyi ziyarete gider ve dostluklar böylece kurulurdu.Simdi bakiyorum herkes kendine bir yol cizmis o yoldan disari cikmaz olmus “körler sagirlar birbirini agirlar” misali.Artik yazdan ciktik okullar da acildi günler kisalsa da geceler uzadi daha vakit ayrabiliriz sayfalarimiza,ama iki bayram arasi yorum yazilmaz demeyelim arkadaslar:)Uzun kis gecelerini seviyorum erkenden karanlik oluyor sicacik evimizde oturuyoruz ve daha cok el isi yaparim ne güzel,uzun yaz günlerini de severim ama kisi daha cok severim.Neyse; birakalim yazi kisi da tarife geceyim zaten yazi da ordan burdan oldu:) Kusura bakmayin;):) Buyurun tarifi…
sütlü 003
Malzemeler:
  • 1 litre süt.
  • 3 kaşık nişasta( çorba kaşığı kullandım).
  • 1 su bardağı şeker.
  • Yarim cay bardagi irmik.(irmiksiz begenmiyorum)
  • Bir tane vanilya.
Yapilisi:
Süt tencereye konur nisasta da konur devamli karistirilir,irmik eklenir ve karistirmaya kaynamaya baslayana kadar devam edilir.Vanilya eklenir en son seker eklenir koyulasincaya kadar karistirarak pisirilir.Borcama dökülür ve soguyunca dolaba konur iyice soguyup ve sertlesince servis yapilir.Istege göre dondurmaylanda servis edilir.Afiyet olsun…
8 Yorumlar »

Sütlac

Siz sütlaci nasil seversiniz?Ben tarcinliyi tercih ederim dogrusu, tarcin hem kisa hemde sütlaca cok yakisiyor diye düsünüyorum.Artik sütümüzü ciftlikten aliyoruz,sagolsun arkadasim hem kendisine hemde bana aliyor. Yogurt yaptim ictik ve kalaninlan da sütlac yaptim:)Baska bir arkadasim da aliyor taze süt ve konusuyoruz da taze süt almazdan evvel “biz süt niyetine ne iciyorduk”pastorize edilmis sütlerin, beyaz renkte sütü andiran biseye benzedigini anladik:)Hele ben köyde büyümüsüm annem inekten sagip hemen ocakta pisen ve yogurdun üzerinde bol kaymak olan % ‘ de % yagli süt diyarindan cikimisim,kendime edilen hakaret gibi görüyorum su pastorize edilmis sütleri:))) Neyse:Allah bu günlerimizi aratmasin diyorum ve tarifime geciyorum…sutlacim-001
MALZEMELER:
  • Bir kilo süt.
  • Bir cay bardagi pirinc.
  • Bir su bardagi seker.(Ben daha katiyorum,belki cok sekerli sevenler icin bu ölcü iyidir.)
  • Bir tane vanilya.
YAPILISI:
  • Pirincleri önceden islatirim.
  • Süt kaynadiktan sonra pirincleri atarim.
  • Pirincler pistikten sonra en son sekeri ve vanilyayi atarim ve bir tasim daha kaynatirim.
  • Sicak ken kaselere servis yaparim,sogukduktan sonra da afiyetle yeriz:))
  • AFIYET OLSUN!!!
1 Yorum »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...