9 Aralık 2012 Pazar

TATLILAR.

Limonlu islak kurabiye.


Persembe günü mübarek Kurban Bayrami iNSALLAH,Rabbim tekrar,tekrar görmeyi nasip etsin.Bayrami bayram(!) olan kullarindan eylesin bizi(amin).Müslümana ‘Günahsiz gecen hergün bayramdir” buyuruyor Hz Ali(keremallahuveche).Hergünümüz bayram ola ins.
Kurbanliklar alindi Allah kesecegmiz ve kestigimiz Kurbanlari kabul buyursun ins.Agzimiz kavurmalarla tuzlanacak bakalim, birde yanina tatli gerek degil mi? :) Baklava zaten basrolde oluyor ben de yarin yapacagim bakalim,her bayram arife gününe birakirim ve her zaman da pisman olurum daha önce yapmadigima.Neyse hani olurda baklava erken biter de yanina ek bir tatli isterseniz emin olun cok lezzetli bir tatli oluyor.Haa; aslinda bildigimiz klasik islak kurabiye ama icinde ki o limon kokusu miss gibi geliyor.Koyun eti kavurmasini üzerine sanki serinletircesine gibi gider diye düsünüyorum :D
Simdiden bütün Müslüman blogcu kardeslerimin kardeslerimin BAYRAMLARINI KUTLUYORUM ve daha nice Bayramlara erismeyi temenni ediyorum.Allah dualarinizi(mizi) kabul buyursun.Bu aciz kardesinizi de dualarinaza eklemyi unutmayin.Dua eder ve dua isterim ins.Hayirli Bayramlar…

MALZEMELER:
  • 1 Paket (25 gr.) Kakao
  • 1/2 Paket Oda Sicakliginda Margarinveya tereyağı
  • 1 Yumurta
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Cay Bardagi Sivi Yag
  • Bir limon kabugu rendesi,ve yarim limon suyu.
  • 1 Cay Bardagi Seker
  • Aldigi Kadar un,yarim cay bardagi irmik.
SURUBU ICIN
  • 3 Cay Bardagi Seker
  • 3 Cay Bardagi Su
  • Yarim limon.
YAPILISI
  • Surup malzemelerini kucuk bir tencereye koyup, pisirin. Yogunlasan surubunuzu iyice sogutun. Surup soguduktan sonra 1 saat kadar buzdolabinda bekletin.
  • Hamur malzemelerini karistirip, aldigi kadar unla yumusak bir hamur elde edin. Istediginiz buyuklukte toplar yapip, uzerine hafifce bastirarak, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizip, 200 derecede uzeri catlayana kadar pisirin. Sicak kurabiyeleri, soguk surubun icine, hizlica batirip, cikartin ve servis tabagina alip, bir gece dinlendirdikten sonra servis yapin.AFIYET OLSUN.
4 Yorumlar »

Kadayif

Bu Ramazan o kadar planlarim vardi sayfamla ilgili daha s1k tarif yayinliycaktim ve yeni tarifler deniycektim ama hic biri olmadi,plan disi iki haftalik Türkiyeye gitmem bana artik plan yapmamam gerektigini herseyi oluruna birakmayi hatirlatti.Babamin rahatsizligi cok üzdü bizi ama simdi cok sükür iyi Allah kimseye dermansiz dert vermesin,hastalik zor ama tevekkül edip katlanmak gerek.Neyse bugünümüze sükür.Bir Ramazaninda son günlerini yasiyoruz Rabbim daha cok tekrarlarina erdirsin INsAllah.Bu gün Mübarek Kadir gecesi hakkiyla geciren kullardan oluruz insAllah.Bu gecenin tadina güzel bir tatali tarifiyle eriselim istedim :) Ben cok begendim yapanlar bilir tadini denemek isteyenlere tavsiyemdir cok lezzetlidir. :) Iki citir arasindan gelen serinlik insani mesh ediyor. :D Bakalim tarif ne diyor.HERKESE HAYIRLI KANDILLER…

Malzemeler:
•300gr kadayıf
•6 yemek kaşığı toz şeker
•5 yemek kaşığı tereyağı
•1,5 su bardağı doğranmış ceviz
Hazırlanması:
1.Kadayıfı 1-2 saat öncesinden derin dondurucuya koyun. Dondurucudan alıp kolayca kırarak tencereye koyun.
2.İçine yağı, şekeri lave edip orta harlı ateşte sürekli karıştırarak kavurun. Pembe hale gelince cevizi ekleyin. Ateşten alıp soğutun.
Muhallebi Malzemeleri:
•1kg süt
•4 yemek kaşığı un
•2 yemek kaşığı mısır nişastası
•2 türk kahvesi fincanı toz şeker
•1 yumurta
•1 paket vanilya
•1 küçük paket (süt paketinde) krema
Hazırlanması:
1.Krema hariç tüm malzemeyi muhallebi gibi pişirip soğutun. Soğuduktan sonra içine kremayı ekleyip mikserle karıştırın.
2.Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama serin. Üzerine muhallebiyi yayın. Kalan kadayıfı da üzerine serin.Dolapta soguduktan sonra servise hazirdir,hemen tüketilmesini tavsiye ederim.Afiyet olsun…
1 Yorum »

Regaip kandilimiz mübarek olsun,Tuzsuz peynirli irmik helvasi.

Allah’in selami bütün dostlarin üzerine olsun,Elhamdülillah eristik Allah’n izniyle üc aylara.Allah Ramazan’a da eristirsin hayirlisiyla ahirette bizlere sefaatci eylesin.Bütün Müslüman aleminin,kandili mübarek olsun.
Allah agiz tadimizi bozmasin diyerek söyle güzel bir helva tarifi vermek istedim,helva tadinda kandiller diliyorum.Hep beraber dualar da bulusalim INSALLAH, bu aciz kardesinizi unutmayin lütfen. :) HAYIRLI KANDILLER!!!

Malzemeler:
  • Bir su bardagi irmik.
  • Bir bucuk su bardagi seker.
  • Iki su bardagi su.
  • 200gr tuzsuz taze peynir ( motzerella)
  • 50 gr tereyag.
Yapilisi:
Teflon tencerede yag eritilip irmik katilir,kisik ateste yavas yavas kavrulur.Bir yandan da seker ve su eritilir,iyice kavrulan irmige serbet konur.Peynir ufak dogranir ve kaynayan helvaya katilir,peynir eriyene kadar devamli karistirilir.Sicak servis yapilir,üüfff,afiyetle yenir. :)
18 Yorumlar »

Yeniden Künefe.

Kadayifi almamin üzerinden zaman gecmisti dolabi her actigimda görmeme ragmen bugün yaptim ve halaa sicak yani :) Kizlar isteye isteye bir hal oldular ama bugünden sonra yakin zamanda isteyeceklerini sanmiyorum,doyunca yediler.:) Gercekten kadayifla peynirin bulusmasindan böyle güzel bir lezzet cíkmasi inanilacak gibi degil.Himm süperdi,ellerime saglik :) herkese tavsiye ediyorum arkadaslar buyurun tarifi…

  • 300 gr kadayif.
  • 100 gr erimis tereyag.
  • Tuzsuz taze peynir (mozerella).
Serbeti icin:
  • Bir bucuk su bardagi su.
  • Bir bucuk su bardagi seker.
Yapilisi:
Önce serbeti ocaga alip kaynatiyoruz koyulasincaya kadar kaynatip sogumaya birakiyoruz.Aldigimiz kadayifi büyük bir kabin icinde didikliyoruz,tereyagini eritip kadayifin icine döküyoruz iyice karistiriyoruz.Orta boy bir teflon tavaya kadayifin yarisini yerlestiriyoruz,iyice bastiriyoruz peyniri rendeleyip kadayifin üzerine yayiyoruz.Kalan diger kadayifi da peynirin üzerine yayiyoruz ve alti düz bir tabakla iyice bastiriyoruz.Kisik ateste alti kizarana kadar pisiriyoruz,tavadan büyük bir servis tabagina ters ceviriyoruz pismemis tarafini tavaya koyuyoruz.Her iki tarafi da pisirmis oluyoruz.derin bir servis tabagina alip üzerine serbeti gezdiriyoruz, üzerine Antep fistigi serpip sicak servis yapiyoruz.Ayy afiyetle yiyoruz…
22 Yorumlar »

BALKABAGI TATLISI.

Istem disi bir aradan sonra burdayim sükür,burasi kar altinda kaldi ne güzel heryer bembeyaz tabiri caiz ise kar altinda kaldik yani.Önceden annem kar yagdigi zaman kar suyuyla kaba misir pisirirdi kuzine sobanin üzerinde ve tatlida kabak yapardi,ne cok sevinirdik misir yiycez diye.Bostanin kenarina ekerdik kabaklari yazin büyürler bostan bozumunda toplardik hepsini o kadar cok olurdu ki bütün sülale hatta ineklere bile dogrardik.O zamanlar deselerdi “bu günleri coook özleyeceksin” diye hemen cemkirirdim “hayir özlemem” diye,araba dolusu kabak toplayan ben Türk bakkalindan aldigim kücücük kabakla hasret gidermeye calistim,basarabildim mi? basaramadim :( Neyse halimize sükür deyip sükürden geri kalmayalim ins.Hele anneannemin toprak peckada pisirdigi kabuklu kabaklarin üzerine serptigimiz toz sekerin tadini anlatmaya kelimeler yetmez,hem anneannemi,hemde onun o sicacik toprak evini coook özledim :( Allah rahmetiyle muamele etsin canim anneanneme… Benim kizlar yüzüne bile bakmadilar canim kabak tatlisinin,bende cok hatiralari olan bu lezzetten haberleri bilem yok.Tarik isterseniz tarif yok arkadaslar cünkü kabaklar soyulur sekerle birlikte ya firinda veyahutta tencerede pisirilir.Ben düdüklüde pisirdim hem cabuk oldu hemde koskoca firin saatlerce yanmadi :) zaman tasarruf zamani degil mi? ;) Miktar olarak tamamen damak tadina bagli,mesela ben sekerli severim…Haa! söylemeden edimiycem birde kabakli kek yaptim tarif yakinda ins… :)

17 Yorumlar »

GURBETIN ACISI,BAYRAMIN TATLISI…

Ramazan bitti Bayrama eristik Allah’in izniyle,Allah daha cooklarina erdirsin ins.Bu yilin da farz olan ibadeti olan orucu bitirmenin verdigi huzur ve sevincle yarin bayram yapicaz bütün Müslüman kardeslerimizle birlikte,Rabbim hayirlara vesile kilsin insAllah.Biz gurbette olanlar da eski günlerde ki bayramlari animsayip gözlerimizden akan yaslarla bayramlasicaz :( Olsun sevdiklerimiz sag ve saglikli olduktan sonra yazin izinde bol gittigimizde de hepsinin acisini cikaricaz ins.Herkese hayirli bayramlar diliyorum,Allah daha cook bayramlara erdirsin hepimizi ins.Baklavanin tarifine buradan ulsabilirsiniz…Siiri okumadan gecmeyin arkadaslar :)

BU GURBET ELLERDE BAYRAM SABAHI
Ağlarım ağlarım gözlerim şişer
Bu gurbet ellerde bayram sabahı
Memleketim yurdum aklıma düşer
Bu gurbet ellerde bayram sabahı
Ne anne ne baba yolları gözler
Ne kalem muktedir ne kafi sözler
Gurbetçi sılayı, soyunu özler
Bu gurbet ellerde bayram sabahı
Anneler hazırlar baklava börek
Bayram var bayrama hazırlık gerek
Öyle bir hasret ki dayanmaz yürek
Bu gurbet ellerde bayram sabahı
En mübarek günde, hasret çekeriz
İki büklüm olup boyun bükeriz
Ateş sönsün diye yaşlar dökeriz
Bu gurbet ellerde bayram sabahı
Gurbet elde gurbetçiler buluşur
Vatan hasretiyle keder bölüşür
Bayrama hürmeten söyler gülüşür
Bu gurbet ellerde bayram sabahı
Mikdat der gurbette bayramlar böyle
Hasretiz, uzağız burda her şeyle
İrtibat kesilmiş vatanla köyle
Bu gurbet ellerde bayram sabahı
Mikdat Bal





4 Yorumlar »

Bayram baklavasi.


Arkadaslar herkesin bayramini mübarek eder büyüklerin ellerinden kücüklerinde yanaklarindan öpüyorum.Bu bayram benim icin cok güzel gecti gectigimiz bayrama nazaran,bugün bayram nese doluyor insan misali cocuklar gibi sendim dogrusu.Biliyorum yine arayi actim vallahi,kendime ve hobilerime zaman ayirmadigimi anladim “artik kendim icin yasayacagim” derler ya bende öyle yapacagim insAllah.Bayramin sonuna gelmemize ragmen herkese hayirli bayramlar diliyorum,Allah gönlünüzde ne hayirli dilekleriniz varsa versin,s1k1nt1larinizi bayram gününün hürmetine gidersin insAllah.Buyurun baklavamin tadina bakin:) “buyurun tarife” diyecegim ama sizi duyar gibiyim ” daha önce yayinlasaydin alirdik tarifi” diye söylersiniz:) O kadar hazirliksiz yakalandim ki serbetli halini bile cekmemisim,herkese özürlerimi sunuyorum.(karizma yerlerde:)))
Malzemeler:
  • Bir su bardagi süt.
  • Bir su bardagi yogurt.
  • Bir su bardagi siviyag.
  • Iki yumurta.
  • Bir corba kasigi sirke,bir fiske tuz.
  • Aldigi kadar un.
  • Acmak icin 500gr bugday nisastasi.
  • 500 gr ceviz ici.
Yapilisi.
Bütün malzemeler iyice yogurulur yumusak bir hamur elde edilir ve dinlenmeye birakilir.Dinlenen hamuru önce bes büyük parcaya bölüp her parcadan 10′ar beze elde edilir.10′narli bezeler tabak büyüklügünde acilir her katina nisasta konur ve merdane yardimiyla tepsinin büyüklügünde acilir ne kadar ince olursa o kadar iyi olur.Tepsiye konan 10′arli yufkalarin arasina bol ceviz serpilir.Istenilen sekilde kesilen baklavanin üzerine kizdirilmis tereyag gezdirilir.Ben bu ölcüyü iki tepsiye böldüm.Önceden isitilmis firinda 200° hep kontrol edilerek pisirilir.
Serbeti icin:
  • Bir kilo seker.
  • Bir kilo +yarim bardak su.(kaynama payi)
  • Yarim limon.
  • Baklava soguk serbet sicak olacak.
3 Yorumlar »

Dondurmali Irmik Helvasi

Konu irmik helvasi olunca baska söze hacet kalmiyor acikcasi,hele de ici dondurmayla serinletilmisse:)Her ne kadar sonbaharin o serinligini yasiyor olsakta insan bir porsuyona “hayir” dememeli diye düsündüm:)Iftara aldigim misafirlerime yapmistim Ramazanin ilk haftasi oldugu icin havalar sicakti daha, cokta severek yemisti herkes.Buralar bayagi sogudu da onun icin havalardan bahsediyorum:) Neyse buyurun tarife geciyorum:)
halva 034
Malzemeler:
  • Bir su bardagi irmik.( ölcü kisi sayisina göre cogaltilabilir.)
  • Bir bucuk su bardagi seker.
  • Iki su bardagi su.
  • Yarim bardak ceviz.(istege göre)
  • 100 gr tereyag.(helva yagi sever)
Yapilisi:
Tencereye yag konur eriyince ve hafif kizinca irmik eklenir ocak orta atese getirilir,devamli karistirilarak irmikler ceviz kavrulur.Diger yandan seker sicak suda eritilir iyice rengi dönen irmige serbet eklenir.Hafif sulu kalana kadar kaynatilir,ocak kapatilip demlenmeye birakilir.Servis yaparken kasenin dibine biraz helva ortasina dondurma ve en üste de tekrar helva koyup tabaga ters cevirerek servis yapilir.Afiyet olsun:)
7 Yorumlar »

Sekerpare

Herkese hayirli Cuma’lar diliyorum öncelikle,Allah bu mübarek günler hürmetine dualarimizi ve tövbelerimizi kabul etsin ins.
Serbetli tatlilarin agir abilerindendir sekerpare,yiyeni bayiltir tadiyla ve lezzetiyle:)Her ne kadar kalorisi cok olsada kimsede vazgecmiyor yemekten sanirim,en basta da benimdir:)Her zaman yapmasamda cok seyrek genelde oruclu oldugum zamanlar veya misafir gelecegi vakit yaparim, yine böyle bir dönemde yapmistim ama bu sefer biz misafirlige giderken götürdüm.Arkadasim iftara davet etmisti ona götürdüm.Eger sizde davetinize veya davet edildiginizde yapip götürebileciginiz bir tarif düsünmeyin iste burada:)…
nevanin okulu 021
Malzemeler:
  • 1 paket margarin, oda sıcaklığında
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı irmik
  • 2 yumurta
  • 4 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Serbeti icin:
  • 3 su bardağı şeker
  • 4 su bardağı su
  • yarım limonun suyu
Yapilisi:
Mütün malzemeleri karisitirip unu yavas yavas ekleyin yumusak bir hamur elde edin,ceviz büyüklügünde parcalar koparip tepsiye dizin üzerlerine findik veya soyulmus badem yerlestirin.Önceden isitilmis 180° firinda pisirin.
Şerbetin hazırlanması:
1. 3 su bardağı şekeri ve 4 su bardağı suyu küçük bir tencerede kaynatın. Kaynadıktan 5 dakika sonra yarım limonun suyunu ekleyip kısa bir süre daha kaynatın.
2. Ateşten alıp ılıtın.
3. Şekerpareler piştiği zaman fırından çıkarıp 3 dakika bekletin. 3 dakika sonunda ılık olan şerbeti (püf noktası; şekerpareler sıcak, şerbet ılık olmalı) şekerparelerin üzerine gezdirin.
4. Tepsinin üzerine başka bir tepsi kapatıp servis yapacağınız zamana kadar bekletin.

7 Yorumlar »

Künefe

Kadayifin en güzel hali bence,peynirle daha da bir lezzetli oluyor.Daha önceden ismini duyardim ve künefenin annem sadece kadayifi pisirir serbetlerdi bende öyle bilip sadece o tarifi yapardim.Sonra internette buldum tabii tarifi cok cok begendim ve ne zaman kadayif alsam ikiye bölerim illa ki künefe yaparim.Türkiye’de ki gibi tazecik kadayif bulmak mümken degil ama vakumlu paketlerde aliyoruz.Insan bir tadi begenince hep aynisini yemek istiyor yani “benim istedigim gibi” deyip baska bir sey denemek istemiyor ben öyleyim yani.Ben corbasiz ve tatlisiz bir iftar düsenemiyorum, illa ki olacak her ikisi de araya her türlü yemek ayirt etmem ama tatli olmadan olmaz.Denemek isteyenlere seddetle tavsiyemdir,her ne kadar kalorisi cok olasa da:)
kdyf 016
Malzemeler.
  • 300 gr kadayif.
  • 100 gr erimis tereyag.
  • Tuzsuz taze peynir (mozerella).
Serbeti icin:
  • Bir bucuk su bardagi su.
  • Bir bucuk su bardagi seker.
Yapilisi:
Önce serbeti ocaga alip kaynatiyoruz koyulasincaya kadar kaynatip sogumaya birakiyoruz.Aldigimiz kadayifi büyük bir kabin icinde didikliyoruz,tereyagini aritip kadayifin icine döküyoruz iyice karistiriyoruz.Orta boy bir teflon tavaya kadayifin yarisini yerlestiriyoruz,iyice bastiriyoruz peyniri rendeleyip kadayifin üzerine yayiyoruz.Kalan diger kadayifi da peynirin üzerine yayiyoruz ve alti düz bir tabakla iyice bastiriyoruz.Kisik ateste alti kizarana kadar pisiriyoruz,tavadan büyük bir servis tabagina ters ceviriyoruz pismemeis tarafini tavaya koyuyoruz.Her iki tarafi da pisirmis oluyoruz.derin bir servis tabagina alip üzerine serbeti gezdiriyoruz, üzerien ceviz veya Antep fistigi serpiyoruz dilimleyip sicak servis yapiyoruz.Afiyet olsun.
6 Yorumlar »

FINDIKLI REVANI

Sebetli tatlilari cok severim uzun zamandir da yapmamisim yapinca fark ettim.Sira gelmemis herhalde,kizlarim cok seviyorlar serbetli tatlilari.Iyice sicaklar basmadan sizlerde deneyin derim,yazin o sicaginda agir geliyor böyle tatlilar.Kavun karpuz bollugunda kimsenin tercihi olmaz herhalde.Buyurun tarifine bakalim:)
23_06_2007_001_picnik-revani
Malzemeler:
  • 3 yumurta.
  • Bir’er su bardagi seker,siviyag,yogurt.
  • Bir bucuk su bardagi irmik( iri boy)
  • Bir tane vanilya ve kabartma tozu.
  • Bir su bardagi un.
  • Yarim bardak kiyilmis findik ici.
Serbeti:
  • Iki bucuk su bardagi seker.
  • Üc su bardagi su,yarim limon.
Yapilisi:
Yumurtalar ve seker cirpilir,diger malzemeler sirayla konur en son kabartma tozunu ekleyin.Yaglanmis borcama dökülür 180° kizarana kadar pisirilir.Serbeti kaynatiyoruz hafif ilinmaya birakiyoruz pisen tatli sicakken serbeti döküyoruz.Üzerini bir tepsiyle kapatirsaniz serbeti iyice cekmis oluyor.Afiyet olsun,aman seker olmasin:)
10 Yorumlar »

RAMAZAN BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN!!!

Arkadaslar bu günlerde internetimle bir problemim var büyük ihtimalle bayramdan sonraya kadar sürecek gibi duruyyor.Bana kandil mesaji birakan arkadaslarima cok,cok tesekkur ediyorum ve herkese hayirli kandiller diliyorum.Bayraminiz mubarek olsun…
Biz bayramda hep bu burma tatlisini yapardik,tarifini verecegim ama simdi arkadasimdan yaziyorum.Görüsmek üzere tekrar hayirli bayramlar diliyorum,beni unutmayin!!! SIZLERI FONDAKI SIIRLE BASBASA BIRAKIYORUM :) :):)

20 Yorumlar »

HANIM GÖBEGI

Arkadaslar benim acilen estetik cerrahiye ihtiyacim vaaaaaaaaaaaaaarr!!!
Benim yaptigim hanim göbekleri hepsi yasli hanimin göbegi gibi oldular.Her biri ayri telden caliyorlar kimisi catlamis kimisi kaymis:)Son günlerde hangi sayfaya gitsem hanim göbegi tatlisi yapmis, “bende yapayim bari”dedim kendime, alin görünkü ben ancak bu kadar yapabildim.Ama tadini soracak olursaniz gercekten cok nefisti harikaydi ve fevkaladenin fevkiydi yani:)
Ekraninizin ayarlariyla oynamayin lütfen,bu ariza bizden kaynaklaniyor:))
Buyurun tarifi…tarifi papatyam prensesimden aldim

MALZEMELER:
  • 125 gr margarin
  • 1,5 su bardagi su
  • 2 su bardagi un
  • 3 yumurta
SERBETI ICIN:
  • 3 su bardagi seker
  • 2,5 su bardagi su
  • Yarim limon suyu
  • Kizartmak icin sivi yag
SERBETIN YAPILISI:
  • Su şeker karıstırılır kaynatılır kaynayan serbetin altı bıraz kısılır kıvama gelene kadar kaynatılır. limon suyu eklenir karıstırılır. kenara alınır soğuması beklenir
    YAPILISI:tencereye su ve yağ eklenir kısık ateste yağ eriyene kadar beklenir. kaynamaya yakın un ilave edilir tahta kaşıkla 5 dakika helva yapar gibi karıstırılarak pisirilir.soğuyunca içine yumurtalar teker teker eklenerek yedirilir. biraz dinlendirilir.el hafif sıvı yağ ile yağlanır. cevizden biraz büyük parçalar koparılır yuvarlanır ortası parmakla delinir simit sekli verilir. tezgaha dizilir.teflon vb. geniş bir tavaya sıvı yağ boşaltılır. ısıtılmaz soğuk yağın içine tatlılar dizilir. ocağın altı yakılır. orta ateste arada tavayı sallayarak arkalı önlü nar gibi kızarana kadar pişirilir. soğuk şerbete atılır. şerbeti çekince servis yapılır.
12 Yorumlar »

YALANCI PREFITEROL

Bakmayin siz onun yalanci olduguna o öyle farkli bir lezzetli oldu ki,eger dogrucu olsaymis tadi nasil olurdu varin siz düsünün artik:)Denemk istiyordum ama nasil olur acaba?deyip gecistiriyordum,ama denedim ve hic pisman olmadim.Sizede tavsiye ederim hafif bir tatli istiyorsaniz hemen deneyim diyorum:) Tarifi arkadasimiz SÜHEYLA’YA ait kendisine burdan tesekkur ediyorum ve tarife geciyorum:)

MALZEMELER:
  • 1 kg.süt
  • 1 bardak şeker
  • 1 bardak un
  • 1 paket krem şanti
  • 1 bardaktan biraz az süt-şanti için-
  • 1 paket tuzsuz etimek
  • 1 paket hazır çikolatalı sos
  • süslemek için fındık,fıstık,badem
YAPILIŞ
  • Süt,un ve şekeri sürekli karıştırarak pişirin,biraz soguyunca içine bir kaşık tereyagı ekleyin.Krem şantiyi sütle çırpın,ve muhallebiye ekleyerek iyice çırpın.Etimekleri irice parçalara ayırarak, çırptığınız karışıma ekleyin ve ıslattığınız borcama veya kaselere boşaltın.Hazır çikolatalı sosu paketin üzerindeki tariften daha az miktarda sütle hazırlayın.-2,5 bardak yazıyor,ben 1 bardak süt 1 bardak su kullanıyorum-Onu da karışımın üzerine yaydıktan sonra ,fıstık,badem ,h.cevizi vs.kullanarak dilediginiz gibi süsleyin.AFIYET SEKER OLSUN:))
22 Yorumlar »

Yassi Cörek (waffel) P.D.C.E.24

Her sözcügün bir karsiligi vardir deyip,hemen sözlügü alip baktim ve türkce anlamini buldum waffel’in.Türkce konusurken yabanci kelime katmamaya özen gösteriyorum,cocuklarima en iyisini ögretmeye calisiyorum.Ana dilini iyi konusan yabanci dili cok iyi ögrenebiliyormus,yetkililer öyle söylüyorlar.Neyse;gelelim esas meseleye cok severim yassi cöregi icini bir de mevsim meyveleriyle süsle nefis oluyor.Kalori bakimindan fazlaca kuvvetli ama tadinda birakirsak sanirim bir sorun olmaz,iradeli olmak bir meziyettir kendimizi tutalim arkadaslar.:):)
Ben de bu tarifimi (p.d.c.e)sahibesi olan arkadasim beni de davet etmis,ben de davete icabet etmek sünnettir deyip katiliyorum.http://www.keyiflimutfagim.com/Tugba’ya tesekkur ediyorum ve kolayliklar diliyorum.

MALZEMELER:
  • 100gr tereyag.
  • Iki yumurta.
  • Bir su bardagi süt.
  • iki adet vanilya,bir cay kasigi kabartma tozu.
  • Iki bardak un.
  • Bes corba kasigi toz seker ve bir fiske tuz
  • Pudra sekeri (üzeri icin)
YAPILISI:
  • Yag eritilir kalan bütün malzemelerin hepsi mikser yardimiyla cirpilir,akici bir kivam elde edilir.Waffel makinasina kepce yardimiyla dökülür pisirilir,bu islem bitene kadar devam eder.Mevsim meyvelerinden cilek,kivi,muz gibi meyvelerle servis yapilir.AFIYET OLSUN:)
25 Yorumlar »

Hashasli revani

Gecen arkadas toplantisina gitmistim,evin gelini yapmis bu tatliyi.Daha önceden de sevgili seval kendi gelinlerinden almis tarifini.Benim yedigim böyleydi süslemesini de ayni sekilde yaptim bende.Aman bu gelinler ne de hamaratmis canim,acaba esim tarafi benim hakkimda da benim icin de hamarat diyorlar mi bilmem.:))
Tarifine de buradan da ulasabilirsiniz http://yemegimle.blogspot.com/

MALZEMELER:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardagi hashas tohumu
  • 1 su bardagi irmik
  • yeterince un
  • Bir su bardagi toz seker.
  • 1 er paket kabartma tozu ve vanilya
  • 1 su bardagi sivi yag
  • 1 cay bardagi yogurt
Üzeri icin

  • 2 paket sivi krema
  • 2 paket krema sertlestirici(ben kullanmadim)
  • Bir kutu konserve mandalina
SEBETI:
  • 1 su bardagi seker
  • 1 su bardagi su
YAPILISI:
  • Keki icin gerekli olan tüm malzeme mikserle cirpilarak yaglanmis tepsiye dükülür ve önceden isinmis firinda 180 derecede üzeri kizarana dek pisirilir,o piserken bir taraftanda sivi krema ve kerema sertlestirici cirpilarak buzdolabina konur sonra serbeti icin su ve seker bir tavada kaynatilir 5 dakika ve sogumaya burakilir.Pisen kek firindan cikartilir ve sogumus serbeti üzerine gezdirilir ve iyice sogumasi icin bir kenara alinir,iyice soguyan ve serbetini ceken revanin üzerine krema sürülür ve konserve mandalina ile süslenir…AFIYET OLSUN:)
27 Yorumlar »

Yufka Tatlisi

Siz bakmayin onun kizarmis olduguna,tadi o kadar güzel ki kizartilmis ve cok yaglidir diye düsünmüyorsunuz tadina bakinca.Kitir,kitir oluyor, damak tadi gül de gördüm ve hemen denedim gercekten güzel oluyor.Denemek isteyenler kollari sivasin dogru mutfaga,ben de siddetle tavsiye ediyorum tarifin sahibi gibi.:))Buyurun tarifi;)

MALZEMELER:
  • 1 yumurta
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 kaşık tereyağı (ben koymadim)
  • 1 yemek kaşığı sirke.
  • Alabildiği kadar un.
  • Açmak için nişasta
  • Kizartmak icin siviyag.
SERBETI:
  • Bir bucuk bardak seker.
  • Bir su bardagi su.
  • Serbet koyu olacak.
YAPILISI:
  • Bütün malzemeler yoguruluyor ve hamur bir saat dinlendiriliyor.Kahve fincanin alt tabagi büyüklügünde nisastayla aciliyor.Kizartmak icin yag tavaya konup kisik ateste yavas,yavas pisiriliyor.Kizarttiktan sonra soguk serbete atilir.Hizli pisirince kitir olmuyor ve yumusuyor,zaten püf noktasi tulumba gibi kisik ateste pisip kitir olmasinda sakli.Bu sekil pisirince ertesi günde yine kitir kalabiliyor.Istenirse serbet yerine üzerine bal sürülür,arkadasimda yemistim balli cok güzel oluyor.AFIYET OLSUN:))
15 Yorumlar »

Margarinsiz Sekerpare

Bu tarif sevgili gelinimize ait,telefonda aldim tarifini.”Abla cok güzel oluyor”dedi,bende aldim hemen tarifini.”Hemen yapar sayfaya koyarim”dedim,ve cokta güzel oldu.Hic bir farki olmuyor orjinal tarifinden hatta daha da lezzetli diyebilirim.Bana göre öyle artik sizde deneyin farkini anlayin diyorum.:))Gelinimize buradan tesekkur ediyorum.

MALZEMELER
  • Üc adet yumurta.
  • Bir su bardagindan bir parmak eksik siviyag.
  • Yarim su bardagi pudra sekeri.
  • Bir su bardagi cekilmis findik.
  • Bir kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un.
SEBETI ICIN:
  • Üc bucuk su bakdagi seker.
  • Uc bucuk su bardagi su.
  • Yarim limon.
Bir yumurta sarisi ayrilicak üzerine sürmek icin. Malzemelerin hepsi karistirilip kulak memesi kivaminda bir hamur elde edilir.Kenarli tepsiye sekil verilip dizilir.Ayirdigimiz yumurta sarisi sürülür 180° derecede kizarana kadar pisirilir.Dikkat edin benim gibi fazla tutmayin firinda,ben son anda kurtardim tatlilari.:)Serbette kaynatilir ve firindan cikan tatlilara hemen dökülür,ikiside sicak olsun.AFIYET OLSUN.
1 Yorum »

Irmik Helvasi P.D.C.E.

Etkinlikler devam ediyor ben de helva yapayim dedim cayin yanina.Nasilsa hersey serbest ne yaparsan o oluyor degil mi?Gecen hafta sonunda arkadasim geldi kendisi cok seviyor irmik helvasini ve güzel yaptigimi da söylüyor,benim nazik arkadasim.:)Kime yaptiysam herkes begeniyor demek ki dogruluk payi var.Ben irmik helvasini güzel yapiyorum galiba:)Bu gün kendimi simartma günüm olabilirmi arkadaslar ne dersiniz?:)))Ben tarife geceyim bir an önce simdi havalanacagim:)))Bu haftaki etkinligi düzenleyen http://sefertasi.blogcu.com’un sahibi olan arkadasim beni de davet etmis,kendisine tesekkur ediyor ve kolayliklar diliyorum.

MALZEMELER:
  • Bir su bardagi irmik.
  • Bir bucuk su bardagi seker.
  • Iki su bardagi su.
  • 75 gr tereyag.
YAPILISI:
Teflon derin bir tavada yag eritilir ve biraz kizdirilir irmikler konur.Kisik ateste devamli karistirilarak irmikler kavrulur.Seker soguk suda eritilir ve kavrulan irmigin üzerine dökülür.Bir iki kere karistirilir ve yine kisik ateste kendini cekene kadar kaynatilir.Servis tabagina alinir ve üzerine ceviz serpilir.AFIYET OLSUN:
10 Yorumlar »

Tik,Tik Helva #ETKINLIK

Etkinlik icin hazirlamis oldugum,bizim yöreye ait tik,tik helvayi sunuyorum sizlere. Bu helvayi gelinler hep kaynanasindan ögrenirler ve isin erbabi olunca,kaynanalar catlarlar hasedinden.Gelinin her yaptiginda bir kusur bulurlar hep,etkinligin ismi kaynana catlatan olunca bende bu helvayi yapayim dedim.Benim kaynanam catlamadi cünkü ben annemden ögrendim.:):)Sevgili Saliha’ya basirilar diliyorum.

MALZEMELER:
  • Bir su bardagi nisasta.
  • Bir su bardagi seker.
  • Bir su bardagi su.
  • Iki yemek kasigi tereyag.
YAPILISI:
Nisastayi ve sekeri soguk suda eritin,tencereye döktükten sonra koyu kivama gelinceye kadar kisik ateste pisirin.Bütünlesen parcayi kasikla bölün,yagi yavas yavas ekleyin,devamli bölerek pisirin.Bazen nisasta kendini saliyor sulaniyor,bazen toplaniyor hep bölünerek pisirilecek.Ev nisastasi olmayinca dagilmasi zor oluyor,ugrasmak istiyor ama tadina varinca degiyor gercekten.Denemek isteyenlere kolay gelsin ve afiyet olsun.:)
9 Yorumlar »

Asure

Bu yil ki asuremi bende yapmis ve sizinle paylasiyorum,gecen yilda yapmistim ama henuz sayfam yoktu o zamanlar.Her zaman yapilmiyor nedense asure,canim hep ister ama ertelerim hep.Muharrem ayini ve asure gununu beklerim butun yil boyunca.:)

MALZEMELER:
  • Bir bardak nohut.
  • Bir bardak fasulye.
  • Bir bardak bugday.
  • Kuru kayisi,kuru incir.
  • Kuru üzüm,ceviz,badem.
  • Karanfil,tarcin,hindistan cevizi.
  • Toz seker.
YAPILISI.
Bugday,nohut,fasulye aksamdan islatilir suyu suzuldukten sonra ayri,ayri tencerelerde iyice pisirilir.Kuru meyveler kucuk,kucuk dogranir ve sicak suda bekletilir.Buyukce bir tencereye bir miktar su konur kaynamaya baslayinca,butun malzemeler sirayla icine atilir.Sekeride ilave edildikten sonra,hepsi birlikte kaynatilir.En son karanfilide atilir kapagi kapatip bir az soluklanmasi gerek yani bekletilir.Kaselere bosaltip uzerini susleyip servis yapilir.Istege gore ölcü miktari cogaltilabilinir,sekerde herkesin damak tadina göre ben cok fazla sekerli sevmem hafif severim.Herkese afiyet olsun.:)
4 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...