26 Aralık 2012 Çarşamba

Yogurtlu kereviz salatasi

Insanin damak tadi degisebiliyormus demek ki? Benim öyle mesela,kerevizden belli :)  bazi sebzeleri ben buraya gelince tanidim yöresel olarak yetismezdi bundan 15 yil önce veya yetisirdi de biz almazdik.Babama su an bile olsa brokoli pisir yemez,aliskanlik degil,ama brokoliyi kayinvalidemde bilmezdi cünkü alsa evde kimse yemezdi.Neyse;ben esime kerevizi turp diye yedirdim,kadini fendi erkegi yendi yani :) Baligin yanina cok yakistirdim ben,  ama bir misafir davetinde mutlaka olmali diye düsünüyorum.Siz ne dersiniz?
 
 


MALZEMELER:

  • 4/1 kereviz,(kisi sayisi coksa malzemeyi fazla tutun)
  • Bir kase yogurt,iki kasik crem fraiche(olmasa da olur)
  • Bir dis sarimsak,tuz,sizma zeytinyag.
  • Süslemek icin renkli biber(paprika)
YAPILISI:
Kereviz rendelenir ve hemen limonlanir cünkü karariyor.Diger yandan yogurt  sarimsaklanir tuz eklenir ve kerevizle karistirilir.Servis tabagina alinir üzerine zeytin yag gezdirilir,hemen tüketilir cünkü beklemeye gelmiyor. Afiyetle yenir,sifa olsun herkese.  ;)

19 yorum:

  1. Bayılırım. Kerevizin en sevdiğim halidir salatası. Eşim bile sadece bu şekilde yiyebiliyor. Ellerine sağlıkSerabım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol hilalcigim, badem bu şekil yiyecekler bizde yaparız cnm ;)

      Sil
  2. ellerine sağlık. çok güzel olur kereviz salatası.sunumun çok hoş olmuş.banada beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk defa denedim ama son olmiyacak sanırım. Teşekkür ederim cnm.

      Sil
  3. Ahh o brokoliyi ben hiç sevemedim ya..:((Ne kadar zorlasam olmuyor ama kerevizle aram iyi hatta salatasını hergün yiyebilirim.
    Harika bir sunum olmuş canısı..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En basta bende oyleydim meliha ama alıştım artık, ama esim asla diyor :)
      Teşekkür ederim cnmmm.

      Sil
  4. serabım ellerine sağlık görüntü süper altında ne var kuzum onun çok şık olmuş bana yazda ablanda yapsın hemde gel pasta ikram edeyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O altında ki biber ayol :) sarı renkte ki biberi en genişinden halka kesip ortasına da salatayı koydum;)
      Teşekkür ediyorum davetin için. :)

      Sil
  5. yorum bırakmışsınız koştum geldim hemen, ama geldiğime deydi harika olmuş canım bu kereviz salatası hemen denerim ben zaten aynı tarifleri yapmaktan bıkıyor insan. eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldin Sezgincigim. Nazik yorumun için çok teşekkür ediyorum cnm.

      Sil
  6. Cok severimmmmmmm,ellerine saglik....afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  7. Kerevizi hem pişmiş hem çiğ çok severim..Bizim de kültürümüzde kereviz yoktu ama, sonradan çok sevdiğim bir sebze oldu.. ve fekat çocuklarıma bir türlü sevdiremedim.:(

    Ellerine sağlık, sunum da bir harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük kızım sever küçük ucundan kıyısından tadına bakar sedece benimde. Hiç bana çekmemiş bunlar :)
      Teşekkür ederim cnm.

      Sil
  8. Hımm bende sebzeyi çok severim, özellikle salatasını, ellerine sağlık canım:)
    Bu arada yeni yılınız da kutlu olsun, sağlıkla inşallah:))

    YanıtlaSil
  9. görüntü çok güzel ,hem de sağlıklı.....

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım sunum şahane olmuş
    mutlu yıllar,sevgiler

    YanıtlaSil
  11. gerçekten alışkanlıklardan vazgeçilmiyor ve kimileri yeniliklere açık olmuyor, damak zevkiyle alakalı herhalde :) bende cumartesi günü gelen misafirlerime yapmıştım ve çok beğendiler, seninkinin sunumu da harika olmuş ellerine sağlık serapcığım...

    YanıtlaSil
  12. Sevgili adasim yeni yilda tüm arzularinin gerceklesmesi dilegi ile…

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...