9 Aralık 2012 Pazar

YÖRESEL YEMEKLER.

Kabaklama


Yapilan her yemegin hikayesi vardir veya ilk yapilan tarifin anlatilacak bir anisi,bazen o kadar s1k1s1k durumda yazarsiniz ki iki satir bilem zor gelir.Bloglardan denedigim bir tarifi sizlere sunuyorum nacizane.Tarifi bütün orjinalligiyle aktariyorum. Tarife buradan ulasabilirsiniz

MALZEMELER.
•300 gr. orta yağlı kuşbaşı et
•500- 700 gr. kış kabağı
•1 büyük baş soğan
•6-7 tane sarımsak
•Bir bardağa yakın haşlanmış nohut yada 1/2 bardak kuru nohut
•1 dolu kaşık karışık salça
•Mümkünse sıvı sumak ekşisi ama benim gibi garibansanız limon tuzu da idare eder.:)
•Zeytinyağı, nane, tuz, karabiber
Yapılışı:
•Etin üzerine kafi miktarda su koyarak ocağın üzerine koyun.
•5-10 dak. pişirip etin köpüklerini alın ve ıslatılmış nohut, yemeklik doğranmış soğan ve salçayı ilave ederek düdüklü tencerede veya normal tencerede yumuşayana kadar pişirin.
•Bu arada kabakları kuşbaşı doğrayıp sarımsakları kıyın.
•Pişen malzemenin üzerine kabağı ilave edin.
•Kabaklar pişmeye yakın sarımsağını ve ekşisini koyun.
•Ateşten aldıktan sonra zeytinyağında naneyi kavurup yemeğin üzerine dökün.
Afiyet olsun…
9 Yorumlar »

Kavurma.

Bir bayrami daha geride biraktik Allahin izniyle,Kurbanlar kesildi etler ocaga kondu.Bizim evde dört gözle beklendi babamiz gelsin etleri getirsin diye.Aksam gec oldu baba eve gelene kadar ama biz yine de nefsimizi cigerle körledik.Ertesi gün hemen etler kavurma moduna girdi,ben halaa et yerken “tosunum benim” diyerek yiyorum :) ve ilk defa tosun kesmenin verdigi mutluluk belli oluyor :D Allah kestigimiz kurbanlari kabul ve agiz tadiyla yemegi nasip etsin saglikla insAllah… Bloglar gecen hafta cesit,cesit tatli tarifleriyle süslendi bu hafta da et yemekleri tarifleriyle süslemeye devam ediyor. ;) Kavurma tarifine gecelim bakalim. :)

MALZEMELER VE YAPILISI:
  • Etler dogranin ve tencereye konur,kendi suyunu salip tekrar cekene kadar arada karistirilarak kaynatilir.(cabuk pismiyor) Sicak su ilavesiyle pisirmeye devam edilir,bir iki bas kuru sogan bütün sekilde etlerin icine atilir.Arada pisme testi yapilir eger pismediyse sicak su ilave edilir tekrar.Pismeye dönen etlere ic yagindan konur ve kendi yagiyla kavrulur,tuz ve karabiber eklenir.Ocagin alti kapatilip kapagi kapatilan tencere bir bes dakika dinlendirilir.Servise hazirdir,afiyet olsun…
1 Yorum »

Sini Köftesi

Yöresel yemekleri denemeyi cok severim,degisik damak tadi ve degisik lezzetler hosuma gider.Bu tarifte onlardan biri zaten icli köfteyi seviyorum eger benim gibi size de zor gelirse bu sekil yapin derim,yani icli köftenin ablasi bu. :) Diger paylasim sayfasini kapattigimdan beri kendimi mutfaga verdim, arkadasa da öyle diyorum eger kilo alirsam bu benim sucum degil ;) Kis mevsimi yaz gibi degil insan daha cok evde duruyor sicacik evimi ve mutfagimi kisin daha cok seviyorum.Herkeste böyledir sanirim eger calisiyorsaniz durum farkli olur.Neyse; gecen gelen misafirim icin yaptigim bu sini köftesi pek bir sevildi dogrusu,cayin yanina ne yapayim diye düsünenlere tavsiyem harika bir ikram oluyor deneyin derim… ;)

MALZEMELER:
  • 1,5 bardak ince bulgur (28 cm. çapında yuvarlak tepsi için.)
  • Yarım bardak un
  • 1 baş ince kıyılmış kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı karışık salça
  • Köftenin üzerine sürmek için yarım çaybardağından az zeytinyağı
  • Kişniş, tarçın, karabiber ve tuz
İç harcı:
  • 250-300 gr. az yağlı kıyma
  • 2 baş kıyılmış kuru soğan
  • Yarım bardak kıyılmış ceviz içi (Antep de Antep fıstığı ekleyenler de var.)
  • Tuz, karabiber
  • Kavurmak için tereyağı ve zeytinyağı karışımı
Yapılışı:
  • Kıymayı ocağa koyup suyunu salıp çekince soğanı katarak soğanlar yumuşayana kadar kavurun.
  • Baharatlarını ve cevizini katıp soğumaya bırakın.
  • Bulguru sıcak suda ıslayıp şişmeye bırakın.
  • Hazır hale gelen bulgura diğer malzemeleri katarak gerekirse su ilavesiyle yoğurun.
  • Köfteyi macun kıvamına gelene kadar yoğurun ve iki parçaya bölün.Fırını 180 °de açın.Tepsinin altını bol yağla yağlayın ve köftenin yarısını iki plastik (strec) folyo arasında tepsi büyüklüğünde inceleterek açın. Açtığınız köfteyi uygun bir şekilde tepsinin tabanına yerleştirin.Ilıyan harcı köftenin üzerine eşit olarak paylaştırın.Kalan köfte harcını da ilk seferki gibi plastik folyo arasında açıp folyonun tek katını çıkarıp uygun şekilde tepsinin üzerine yerleştirin ve üstte kalan folyoyuda sıyırıp alın.
    Köftenin üzerine zeytinyağını sürün.
    Sıra köfteyi dilimlemeye geldi…bir bıçak yardımıyla servis edeceğiniz büyüklükte dilimlere kesin.
  • Sıcak fırına koyup 30-40 dakika kızarana kadar pişirin.
tarifin kaynagi burada.
7 Yorumlar »

ASIDE veya HASIDE.

Tam olarak ismi ne bilmiyorum ama bizde ‘aside’denir hos bizim yörede ‘H’ harfi pek kullanmadigi icin isim degismez. :) Biz Trakyalilar arflerden yana tasarrufluyuz bosa harcama olmaz. :)
Annem yapardi ama pekmezli degil sade olurdu birgün yapar yayinlarim insAllah.Devamli görür ve ilk firsatta yaparim der hep sonraya birakirdim ve sonunda denedim,gercekten cok,cok nefis oldu herkese tavsiye ediyorum.

Malzemeler:
  • Bir su bardagi pekmez (ben pancar pekmezi kullandim)
  • Iki bucuk su bardagi su.
  • 3 corba kasigi nisasta.
  • Bir corba kasigi un.
  • Bir su bardagi kadar ceviz.
Yapilisi:
Pekmez soguk su,nisasta ve un iyice karistirilir.Tencere ocaga konur ve karisim eklenir,devamli karistirilir pisene kadar da hep karistirilir.Servis tabagi suyla islanir ve pisen aside dökülür.Üzerine kirik ceviz serpilir,ben cevizleri önceden hafif kavurdum.Soguduktan sonra afiyetle yenir. :)
5 Yorumlar »

Sini kebabi. (kilis tava)


Bu yemek severek ve begenerek tüketilir bizim evde,hatta suan resme baktikca canim cekti olsa da yesem :) Herkese tavsiyemdir arkadaslar kesinlikle pisman olmiyacaginiz bir lezzet…
Malzemeler.
  • Kilo orta yağlı kıyma
  • 4 Tane yeşil veya kırmızı biber
  • 1 Orta boy soğan
  • 4 diş sarımsak
  • 2 Yemek kaşığı sıvıyağ
  • Yarım demet maydonoz( evde yoktu katmadim) ;)
  • Karabiber,Kimyon,Kekik,Pul biber,Tuz
Üzeri için :
  • domates
  • yeşil biber
  • karisik salca ve su.
Yapilisi:
Kıymayı rendelenmiş soğanı,ezilmiş sarımsakları,salçasını,ince kıydığımız veya rondoda çektiğimiz biberini,baharatlarını ve tuzunuda serptikten sonra güzelce yoğuruyoruz.
Yağladığımız tepsiye kıymayı elimizle bastırarak her tarafı eşit olucak şekilde yayıyoruz. ( elimizi suyla hafif ıslatırsa daha rahat yayabiliriz)..
Üzerine dilimlediğimiz domatesi ve biberlerinide yerleştirdikten sonra 1 çay bardağı suyunuda döküp fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.( Domates ve biberleri çok kızarmış tercih etmiyorsanız kebanın pişmesine 10 dakika kala fırından çıakrtıp üzerine dizebiliriz…)

14 Yorumlar »

Cökertme kebabi.

Herkese merhaba,
yine ara vermisim anlamadan ya :) saglik olsun diyelim gitsin.Aslinda bu tarifi dünden yayinliycaktim ve haftaya kebapla baslayalim diycektim ama bu güne kaldi.Her hafta basini kebapla acmak istiyorum bakalim denedigim kebap tariflerini yani :) Bakalim tarifine isterseniz? ;)

350-400 gr uzun şeritler halinde veya istediğiniz gibi doğranmış dana eti
4 tane patates
1 çorba kasesi sarımsaklı yoğurt
Sıvı yağ
Yarım bardak süt
Karabiber, kimyon, tuz, pul biber
Yapılışı:
Dana etini süt, iki kaşık sıvı yağ, ve baharatlarla karıştırıp mümkünse bir gün önceden terbiyede bırakın. Vaktiniz yoksa bir iki saat de olur.
Terbiye de beklemiş eti tavaya koyup bir iki kaşık yağ ilavesiyle kızarmaya bırakın.
Patatesleri çubuk doğrayarak da kızartin.
Kızaran patatesleri servis tabaklarına alıp üzerine sarımsaklı yoğurdu yayın.
Pişen etleri de yoğurdun üzerine dizdikten sonra pul biberle süsleyip sıcak servis yapın.
4 Yorumlar »

Zeytiyagli taze fasulye.


Esimin Türkiye’den getirdigi fasulyelerden yapmistim,tükenmeden ben de gittigim de yerim InsAllah.Iki hafta kaldi izine gitmeme cocuklar benden heyecanlilar,bilmiyorum ben de o önce ki heyecan kalmadi :/ Neyse daha pazarlar da varsa alip buzluga koymayi bile düsünüyorum fasulye.Bayiliyor benim kizlar (anneleri gibi) :)
Malzemeler:
  • Fasulye (kisi sayisina göre)
  • Domates,kuru sogan.
  • Sizma zeytinyag (tabii ki o da Türkiye’den geldi) ;)
  • Tuz,Yarim cay bardagi su.
Yapilisi:
Fasulyeler ayiklanir ve yikanir,domatesin kabuklari soyulur ve dogranir,sogan küp dogranir tuzu eklenir.Hepsi birlikte harmanlanir ve düdüklü tencereye konur zeytinyagi gezdirilir kapagi kapatilir.Missler gibi piser inanin yazarken bile canim cekti yaa ufff. :) Yanina acili coban salata nefis olur.Afiyet olsun…
8 Yorumlar »

Ciger kebabi,nami diger cartlak kebabi.

Bu tarifi uzun zaman önce yapmistim,mevsimlerden kisti ama tadi harikaydi.Edirne’de meshurdur arnavut cigeri himm nefis olur eger yolunuz Edirne’ye düserse mutlaka tadina bakin derim.Bu tarifi de blogcu arkadasimiz ‘NAILE-AINTABSOFRASI’ndan aldim.Tarifi aynen aktariyorum.

Malzemeler:
  • 1 kg ciğer
  • 2-3 diş sarımsak
  • Çok küçük bir soğan
  • Az nane
  • Karabiber
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Arzuya göre az kekik
Yapılışı:
Soğanı çok küçük doğrayıp bıcağın yanını kullanarak ezin veya rendeleyin, sarımsağı ezin ve tüm malzemeyi ete katıp karıştırın, ağzını kapatıp buzdolabında bir kaç saat dinlendirdikten sonra şişlere saplayıp mangalda pişirin.Dürümle birlikte ve yaninda mutlaka ayran olsun,afiyet olsun…
16 Yorumlar »

Ispanakli borani.

Ramazan geldi yarin 9. günün orucunu tutucaz Allah’in izniyle,daha dündü ilk günü gelip gider anlamayiz bile Allah kiymetini bilen kullardan aylesin bizi.bu güne kadar hic tatli yapamadim gündüz hayalini kurdugum aksamin sadece su icmekle geciriyorum inanin sahurda bilem su iciyorum sadece,gerci sözü buraya getirdim belli sonunu bulamiycam :) Geleim bu günkü nefis bir tarife, ispanagi sevmeyen yoktur herhalde ben bayilirim vallahi.Annem kis gelince pek s1k yapardi kendi bahcemize ekerdik tazecik olurdu ve yemegi ve yogurtlusuna ailecek bayilirdik,bir de kalabalik vardi tabii ne güzelmis o günler insan büyürken kardes oluyor evlenince herkes kendi yuvasinin derdine düsüyor ve hafif bir uzaklasma oluyor haliyle.Ben buraya noktayi koyup tarife geceyim sonra nerede oldugu mu bile unuturum :)

Malzemeler:
  • Ispanak.
  • Siviyag,tuz,kurusogan.
  • Bir kasik karisik salca.
  • Bir dis sarimsak,yogurt,üzeri icin az siviyag ve kirmizi toz biber.
Yapilisi:
Ispanaklar ayiklanir ve güzelce yikanir,ufak dogranir veya elde bölünür.Tavaya sogan yemeklik dogranir ve yagda pembelesinceye kadar kavrulur,salca katilir,ispanaklar konur ve pisene kadar kavrulur tuzu ilave edilir.Yogurt sarimsaklanir ve soguyan ispanaklarla karistirilir,üzerine yagda kirmizi biber yakilir ve üzerine gezdirilir.Afiyet olsun…
3 Yorumlar »

Köpoglu mancasi.


Aslinda közlenmis patlican salatasidir ama bizim orda böyle denir.Hele yazin vazgecilmezidir,hatta annem közler buzluga atar kisin yenir.Patlican da kendi bahcemizden oldugu icin daha bir lezzetli olurdu,simdi her ne kadar mevsiminde almaya calissamda Türkiye’nin patlicanlari gibi degil buraya gelenler ama olsun yine de yapip nefsimizi köreltiyoruz.Neyse; artik izin zamani herkes bir yerlere tatile gidiyor gurbettekiler de Vatana gitmeye basladilar,ben de cok s1k olmasa da arada bir tarif yayinlarim iyice de bos birakmak istemem.InsAllah siz de beni yanliz birakmayin ;) agir yemekler degil de böyle yaza uygun tarifler seciyorum,zaten ileri de Ramazan var Allah’in izniyle agir yemekleri o zamana sakladim :) Tatile gidenlere hayirli tatiller diliyorum gidemeyenler icin de “ben de bgidemedim yanliz degilsiniz” diyorum. :)
Malzemeler:
  • Patlican.(közlenmis)
  • Domates,sivribiber.
  • Yesil sogan,bir tane kurusogan.
  • Maydanoz,zentinyagi,tuz,limon.
Yapilisi:
Patlicanlar közlenir temizlenir ve ufak dogranir,diger malzemeler de salata yapar gibi dogranir ve karistirma kabinda tuz limon eklenir güzelce harmanlanir.Istenirse icine aci biber dogranir (cocuklardan dolayi katmadim) ama yaninda yedim :) Himmm,afiyetle yenir,afiyet olsun…
32 Yorumlar »

Lebeniye.

Insan her tarifi kendi uyduramaz ki benim gibi mesela :) yaparken yanlis yaparsam olazsa diye tedirgin olurum hep o yüzden arada da olsa diger bloglardan denemeler yaparim herkes gibi.Bu tarif te herkesce bilinen ve lezzeti kesinlikle tartismasiz bir corba,güzel vatanimin her yöre mutfagi mükemmel.Allah biz kullarina sayilamiyacak nimeti vermis ve kullarina da bu nimetleri en lezzetli sekilde pisirmek icin akil bahsetmis ELHAMDÜLLiLLAH, bizlere de sükür etmek düser Rabbim sükr eden kullarindan etsin cümlemizi. Bakalim tarifte neler var :)

Malzemeler:
  1. 1 kase yoğurt (350- 400 gr.)
  2. Bir bardak pirinç
  3. Bir bardak haşlanmış nohut
  4. Sıvıyağ veya tereyağı
  5. Nane, tuz
  6. 1 kasik un,bir yumurta sarisi.
  7. Bicak kiymasi(ben ufak dogranmis kusbasi kullandim)
YAPILIŞI:
  1. Pirinç bol suda haslanir ve yari pisince nohudu ilave edilip iyice dağılana kadar pisirilir.
  2. Et önceden haslanir ve terbiyesini eklemeden önce katilir.
  3. Yoğurt ve yumurta sarisi unla çırpılıp kaynar durumdaki pirincin suyu devamlı karıştırılarak yavaş yavaş yoğurda eklenir ve yoğurdun iyice ılıması sağlanır.
  4. Ilıyan yoğurt, yine sürekli karıştırılarak ateşin üzerindeki tencereye yavaş yavaş dökülür.
  5. Çorba kaynayana kadar karıştırmaya hiç ara verilmez ve ilk fokurdamayla ateşten alınıp bir süre daha karıştırlır.
  6. Nane kavrulup çorbanın üzerine dökülür ve tuz atılır.
19 Yorumlar »

Tavuklu keskek.

Ayy,corba kokmus buralari :) neyse ki geldim.Bloglardan denemelerim basladi ilk olarak keskegi takdim edeyim,bir cok tarif denedim ama öncülük bunda ;) Ilk olarak bir arkadasta yemistim ve koyun etiyle yapmisti ve benim de tadini bilmedigim bir lezzetti.Mübarek hic sevmemistim aradan yillar gecti ben diyeyim 5 siz deyin 10 sene gecti o kokusunu untamadim bir türlü.Neyse ki tekrar denemeye bayagi bir düsündükten sonra karar verdim arkadasim lavantin de gördükten sonra.Lazzeti güzeldi yöresel olarak sevenler icin her zaman aranacak olsa da, benim icin yilda bir defa yeterli olur. :) Tarifi aynen veriyorum afiyet olsun…

Malzemeler: (4 Kişilik)
  • Yarım tavuk veya 2-3 but
  • 1 bardak yarma (aşurelik buğday, dövme)
  • 1 kaşık tereyağı
  • Toz ve pul biber
  • Tuz
Yapılsı:
  • Yarmayı geceden ıslayın.
  • Tavuğun derisini ve yağlarını temizleyip tencereye alın.(Yağlarını almamızdaki maksat üzerine tereyağı kavuracağımız iç,in fazla yağ yüklenmesinden korunmak.)
  • Islanmış yarmayla tavuğu üzerini geçecek kadar su ve tuzla ocağa koyun ve mümkünse düdüklü tencere de yarma tamamen açılana ve tavuk lime lime olana kadar pişirin.
  • Tencerenin kapağını açın ve tavuk parçalarını dikkatlice çıkarıp kemiklerini ayıklayıp tekrar tencereye atın.
  • Büyük ve sağlam bir kaşık yardımıyla keşkeği ezerek karıştırın ki, tavuk etleri tel tel olsun.
  • Karıştırma işleminden sonra servis tabaklarına aldığınız keşkeğin üzerine tereyağında kavrulmuş pul ve toz biber dökün.
26 Yorumlar »

PORTAKALLI KEREVIZ.

Haftalar önceden aldigim ve buzdolabinin bir kösesinde öylece bekleyen mahzun kerevizi denedim sonun da.Bakip gectim hep bugün,yarin derken istahlandim ve bloglara söyle bir göz atip tadina doyamadim Dilek’in tarifini uyguladim.Tadi güzel oldu hatta cok sasirdim benim büyük kizimin hosuna gitti ve yedi yani,inanin sok gecirdim :D Bazi yemekleri yalvararak yer kerevizi yedi,hayirlara vesile olur ins.Bana sorarsaniz bir daha ne zaman alir yaparsin diye? hic düsünmeden eger ömrüm varsa gelecek seneye derim :) Kerevizi sevenler icin gayet güzel bir lezzet kesinlikle tavsiyemdir, ama benim icin olsa da olur olmasa da.En yakin zamanda da enginar denemek istiyorum onu kerevizden daha cok sevdim arkadasim da dolmasini yemistim,zeytinyaglilar arasina girecek ins.

Malzemeler:
1 orta boy soğan
1 büyük boy kereviz(yaklaşık 500 gr)
-2 portakalın suyu
-1 limonun suyu
-3 orta boy havuç
-2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
-gerekirse 1-2 su bardağı ılık su
-Tuz
Yapilisi.
Kerevizin kabuklarını soyup doğruyoruz kararmasın diye limonun suyunu kerevizin olduğu kaba boşaltıp karıştırıyoruz
2-Havucu kazıyıp doğruyoruz.Soğanı küp küp doğruyoruz
3-Yaygın bir tencereye zeytin yağını döküp,soğanları ekliyoruz,kavuruyoruz
üzerine kereviz ve havucu ilave edip biraz daha kavuruyoruz,1 kesme şeker atıyoruz
4-Portakal suyunu ekleyip(yaklaşık 1 su bardağı oluyor)
önce harlı sonra kısık ateşte sebzeler yumuşayana kadar pişiriyoruz,tuzunu ilave ediyoruz.
Ben ayni islemi yapip düdüklüde pisirdim ve daha kisa zamanda pisti, afiyet olsun.
4 Yorumlar »

Kastamonu helvasi.

Hic mazeret yokken verilen bir aradan sonra yine burdayim,belki klasik olacak ama inanin özledim sayfami ve herkesi. :) Bíraz el isi yapayim dedim ikinci cemberi bitirmek üzereyim ama firlattim hemen sayfama geldim :) iyi de yaptim.Neyse saglik olsun, Allah tasiyamiyacagimiz yük tasitmasin.Herkes iyi bu ara sizi sessizce takip ettim masAllah herkesin keyfi tikir,yayinlar son sürat devam :) Ben de bu tarifimi güzel bir etkinlige gönderiyorum bastan cikartan lezzetler düsbahcesine gidiyor kolayliklar ve basarilar arkadasim.Aslinda her bir lezzet insani bastan cikarir,cok ac olunca insan sogan ekmek bile bastan cikarir nefis bir lezzet olur baklavadan bile tatli gelir insana.Allah biz aciz kullarina “LATIF” ismiyle lutfettigi nimetlerin sükrüne eren kullarindan eylesin cümlemizi.Bu tarif gercekten cok güzel kurabiye desen degil,tam olarak helva desen degil,gercekten harika bir lezzet insan bunun karsisinda bastan cikmamak icin kendini zor tutuyor,herkese siddetle tavsiyemdir… :)
Malzemeler:
  • 2 bardak un
  • 2 bardak pudra şekeri
  • 125 gr. oda ısısında tereyağı
Yapılışı:
  • Un orta ateşte pembeleşmeden çiğ kokusu çıkana kadar kavrulur. Unun hafif kavruk kokusu gelmeli.
  • Kavrulan un oluşan taneciklerin kaybolması için tel süzgeçten geçirilir.
  • Diğer malzemelerle karıştırılarak yoğurulur.
  • 1,5- 2 parmak kalınlığında olacak şekilde bir tepsiye yayılıp bastırılır. Bastırma işlemine özen gösterin, çünkü tepsiden çıkması ve rahat kesilebilmesi buna bağlı. Ben kesmedim corba kasigiyla sekil vermeye calistim. Size nasil kolay gelirse öyle yapin.
20 Yorumlar »

Kuzu incik…

Cok sükür islerimizi bitirdik ve ben yine burdayim,bir daha mi kis günü badanaya kalkisirim Allah’tan birsey cikmadikca asla ve asla diyorum.Sizlere gidipte hal ve hatirinizi ve yayinladiginiz güzel ve lezzetli tariflerinize bakamadim.Neyse insAllah simdiden sonra evdeyim temizligimi de yaptim her taraf miss gibi oldu,okullarda tatil disarda kar ve soguk ben evde sicacikim :) Allah evsizlerin yardimcisi olsun ins.Malum kurban gecti ve etler var hala o yüzden denemis oldugun kuzu incikle karsinizdayim,her ne kadar cocuklar yemese de herseyi cok seven ben “hayir” diyemiyorum bu tür Osmanli yemeklerine. :) esim de cok sever hele sevdigi yemekler olunca akan sular durur :) .Incigin firinda piseni de var ama ben tencere de pisirdim harika bir yemek denemek isteyen herkese tavsiyemdir…

Malzemeler:
  • Bir kilo kuzu incik.
  • Iki dis sarimsak,iki kuru sogan.
  • 3 adet patates.
  • Biber ve domates salcasi.
  • Yeterince su,tuz,kekik,karabiber.
Yapilisi:
Etleri iyice yikadim, kizmis teflon tencerenin icine attim ve papatesleri,sarimsagi,sogani da attim.Diger taraftan salcayi suda eritip etlerin icine döktüm tuzunu baharatlarini da attiktan sonra kisik ateste etler iyice pisene kadar kaynattim.Yanina pirinc pilaviyla servise hazir hale getirdim.Afiyet olsun…
6 Yorumlar »

Asüre.

Bu yilda yaptim asüremi,Allah kim yaptiysa herkesinkini kabul etsin.Herkesin evine bereket,huzur,saglik versin,asüre gününü en hayirli bir sekilde geciren kullarinin arasina bizleri de katsin insAllah.Bakiyorum da yine bir hafta olmus bile ben hala birsey yayinlamamisim.Ehh,eller gider Mersin’e biz gideriz tersine diye bir tabir vardir bu tam bana uygundur :) kisin orta göbeginde kalktik evi boya badana yapmaya odayi kagit yapiyoruz daha da bitmis degil ne zaman biter bilemiyorum yani!!! Neyse… Her elin sogan dogramasi farklidir ve herkesin kendine göre damak tadi ve elinin lezzeti vardir,benim de asüremin bana göre yaptigim en güzel halidir bu :) Her yil aynisini yapar dururum icine farkli seyler koymayi denemem tadini degistirir diye,üzerinede ki malzemeler farkli olur.Ahh! nerde o annemin yaptigi asure? babam asüre ayi girdimiydi baharatcidan asurelik malzeme alir üzerine süs olarak azar,azar olur ben diyeyim 50 gr siz deyin 100 gr, her kasikta gelmez bile findigi fistigi :):( Simdi hepsi bol ama o tad yok,bütün mahalleye dagitirim ben dagitma isi bana aittir severimde herkese vermeyi.Ahh,eski günler canlandi hayalimde,sanki su anda o anlari yasiyorum,komsularimizin “Allah kabul etsin asüre mi yaptiniz?” sözleri kulaklarimda. :( Komsularimizdan kimileri Ahirete gittiler Allah onlara merhametinle muamele etsin (amin). Benim cocuklarim benim yasadigim cocuklugum gibi yasamiycaklar komsu iliskilerini bilmiycekler ama onlar yine de evde yapilan asureyi hatirlayip sadece bir komsumuza götürüp verdiklerini bilecekler.Olsun buna da sükür diyelim.Allah bu günlerimizi hayirlisinla daha da iyi etsin ins.Kisacasi ben her yil nacizane yaptigim tarifimi veriyorum,ugrasmiyorum yazmaya sadece kopyaliycam bu sefer üzerini süslemek tamamiyla size kalmis birsey. :) …

Malzemeler:
  • Bir bardak nohut.
  • Bir bardak fasulye.
  • Bir bardak bugday.
  • Kuru kayisi,kuru incir.
  • Kuru üzüm,ceviz,badem.
  • Karanfil,tarcin,hindistan cevizi.
  • Toz seker.
YAPILISI.
Bugday,nohut,fasulye aksamdan islatilir suyu suzuldukten sonra ayri,ayri tencerelerde iyice pisirilir.Kuru meyveler kucuk,kucuk dogranir ve sicak suda bekletilir.Buyukce bir tencereye bir miktar su konur kaynamaya baslayinca,butun malzemeler sirayla icine atilir.Sekeride ilave edildikten sonra,hepsi birlikte kaynatilir.En son karanfilide atilir kapagi kapatip bir az soluklanmasi gerek yani bekletilir.Kaselere bosaltip uzerini susleyip servis yapilir.Istege gore ölcü miktari cogaltilabilinir,sekerde herkesin damak tadina göre ben cok fazla sekerli sevmem hafif severim.Herkese afiyet olsun.:)
9 Yorumlar »

CIGER TAVA…

Bizim yöresel lezzetlerden biridir ciger Edirne’de adim arasi cigerci vardir,eger yolunuz düserse mutlaka ugrayin ciger yemeye derim ben :) Eee malum bayram kurban bayrami olunca siralanan yemeklerde de kurbanin esintileri bulunuyor.Sakatat cok sevmesem de hayir demem yeri gelince,cigeri yaptim artik gelecek kurbana yaparim artik.Izine gittigimde de pek yemem hem cok sicak sicakta ciger cekilmez dogrusu.Yaptigim en güzeliydi bu defa tadini özledim herhal ondandir.Eger sizde denemek isterseniz yilda bir defaya mahsus tavsiye ediyorum :) yoksa her zaman agir gelir,yani ben öyle düsünüyorum. Bir cigeri hem tavada kizarttim hemde meshur cartlak kebabi yaptim ama onun tarifi ileride :)

MALZEMELER:
  • Karaciger.
  • Tuz,un,kizartmak icin siviyag.
Yapilisi:
Ciger kücük parcalara bölünüp unlanarak kizgin yagda kizartilir,yanina kuru biber de kizartilir sicak servis yapilir ve afiyetle yenir…
14 Yorumlar »

Kizarmis pufuduk lokma…

Annem yapardi (kulaklari cinlasin :) ) keci ayagi derdik,hafif sekerli olurdu ben de sekerli degil de tuzlusunu yaptim kizlarima sekil degisik ama tarif ayni.Benim kizlar da annem yapardi derler mi acep?Okuldan kizil ac geliyorlar her zaman, insan ne yapacagini sasiriyor(bu bollukta sasiriyorum demek abes ama)Allah hayirlisini versin.Neyse:daha bu gün yaptim öyle arsiv de filan da degildi yani,sicak daha dumani üzerin de elleriniz yanmasin arkadaslar :) Hafta sonuna sizde kahvaltiya yapin tavsiye ederim,hem yemek hem de ekmek yanina iki zeytin bir de miss gibi cay himmm nefis oluyor gercekten.Sabah erken kalkin ve aileye bir iyilik yapip yumusacik miss gibi hamur kizartin ;)

MALZEMELER:
  • Bir yumurta.
  • Bir su bardagi yogurt.
  • Yarim bardak süt.
  • Bir kabartma tozu.
  • Aldigi kadar un ve tuz.
  • Kizartmak icin siviyag.
Yapilisi:
Bütün malzemeler karistirilir un yavas,yavas ilave edilir,yumusak ele yapismayan hamur elde edilir.Tezgahin üzerinde acilir yaklasik iki veya üc santim,su bardaginin agziyla yuvarlak hamurlar kesilir.Kizgin yagin icinde iki tarafi kizartilir,kalan parca hamurlari kaldigi sekilde kizartin,cocuklar “aa bak neye benziyor,balik kedi,fare” deyip yiyorlar :) Afiyet olsun…
17 Yorumlar »

Ali Nazik

Türkiye’den gelirken getirdigim patlicanlardan yapmistim,bir bavul patlicanla biber getirdim :) Bizim orada yeni adet cikmis dügün yemeklerin de alinazik adi altinda yogurtlu patlican kizartmasi yapiyorlar,kendimi bir türlü anlatamadim bu alinazik degil dediysem de herkes “aa bu alinazik” dediler catladim yani.Ben de bunu bizim oaradakilere hitaben yaptim ve yayinliyorum :)“Kizmayin sakin bana herkesi cok seviyorum :) ” diyorum köyüme köylüme :) Gercekten cok nefis birsey oluyor, patlicanin tadi bu kadar mi güzel olur Allah’im ilk defa denedim artik defalarca yaparim ben bu ALA NAZIK’ i veya ALI NAZiK. Yanliz patlicanlar vaktin de olacak :)

MALZEMELER:
  • 3 tane patlıcan ( kisiye göre cogaltilir)
  • 1 kase sarımsaklı yoğurt
  • 300 g yağlı kıyma, veya sıvıyağ ilave edin.
  • Pulbiber, tuz, karabiber,kirmizi tozbiber.
YAPILIŞI:
  • Patlıcanlar bıçakla bir kaç yerinden delinerek, bir tepsiye konulur.
  • Firinda közlenir patlıcanların iyice yumuşayıp, büzülmüş olması gerek.
  • Kıyma iyice kavrulup, pulbiber eklenir, pulbiberin kokusu çıkınca altı kapatılıp baharatlandırılır.
  • Patlıcanlar pişince, soyulur ve doğranır.
  • Soğuk patlıcanlar sarımsaklı yoğurtla karıştırılr ve tuzu atılır.
  • Servis tabağına alınıp üzerine kıyması dökülür.
6 Yorumlar »

Asure…


Bugün yaparim yarin yaparim derken asureyi zoruna yetistirdim ayin sonuna,Allah kabul etsin ins.Allah herkesin hayirla yaptigi asureyi kabul etsin,herkesin evine bolluk bereket versin,bütün ümmeti Muhammede’de hayirlari vesile kilsin dünyada ki bütün müslümanlara da bereket versin hayirla cogaltsin ins (AMIN).Ben hep böyle yaparim zaten herseyin sonuna yetisirim,ne yapayim huyumdur:)Herkesin kendine has tarifi vardir herkes baba ocaginda ne gördüyse öyle yapar,bende anamdan gördügüm gibi yapmaya calistim.Tabii simdi ki gibi üzeri bol degildi annemin yaptigi,adet yerini bulsun diye diye üzerine bir fiske süslemek icin koyardik findigi fistigi:) Asure zamani geldiginde babam bahartciya gider asurelik malzeme alip ve baharatcinin malzemeleri koydugu kadariyla yapar ve konu komsuya dagitirdik.Daha önceleri yaza geldiginden aklimda da hep yazdan kalan hatiralar var,birde herkes ayni dönem yaptigindan her taraf asure dolardi doyana kadar yerdik ve bir sene sonra ne kadar özledigimizi tekrar anlardik:) Gelecek yila ömrümüz varsa tekrar yapariz ins, tarfini vermiyorum cünkü sakli deeerrrmisim:)) buradan ulasabilirsiniz…
4 Yorumlar »

Un Helvasi.

Tatli yiyelim tatli konusalim,misali haftaya tatliyla baslamak isdetim arkadaslar.En favori helvam irmik ama un helvasini her yaptigimda cocuklarin favorisi un helvasi oldugunu anliyorum,cok sevinip ve severek yiyorlar.Ananem cok yapardi Pazartesi ve Cuma geceleri yapip komsulara dagitirdi ve ayni köyde oldugumuz icin bizde nasiplenirdik:( Bende asüre gününde yapip komsularima dagittim. Onu cok özlüyorum enson gördügümde sagdi,Allah izin verirse bu yil gittigimde göremiyecegim ananecigimi:( Bende helvayi yaparken hep andim onu,ayni onun tarifini yayinliyorum size.

Malzemeler:
  • Bir kase un.
  • Bir kase seker.
  • Bir bucuk kase su.
  • 100 gr tereyag.
Yapilisi:
Teflon tencerede yag eritilir ve un katilir,kisik ateste devamli karistirilarak un iyice kavrulur.Suda eritilmis seker kavrulan una dökülür,ocagin alti acilir ve suyunu cekene kadar pisirilir.Ister sicak istenirse soguk tüketilir,benim tercihim sicak ama tereyagli oldugu icin midem yaniyor sonradan:)) Afiyet olsun…
5 Yorumlar »

Yesil Mercimek Corbasi (bati trakya yöresi)

Yöresel yemekler 1 etkinligini kacirdim,bende corba heba olmasin diye yayinlayayim dedim.Insallah baska etkinligi kacirmam ve elimi cabuk tutarim.:)
Bu corbayi biz cok severiz ama yaptigimda benden baska kimse yemedi.Biz derken annem yaptiginda kardeslerim babam,babaannem,dedem severek yerdik.Benim cekirdek ailem bunu sevmedi,agizlarinin tadini bilmiyorlar,bilseler böyle yapmazlardi.Bati trakya corbasi trakyalilar iyi bilirler,belki herkes bilir rastladigim bloglar arasinda hep gördüm.Ülkemin heryerinde yapiliyor herhalde.Haydi bakalim görelim tarifini.:)

MALZEMELER:
  • Yesil mercimek.
  • Bir adet kuru sogan.
  • Birer yemek kasigi biber ve domates salcasi.
  • Üc corba kasigi un.
  • Sarmsak ve sirke(bunlar yerken corbaya katilir.)
  • Tuz ve siviyag.
YAPILISI:
Mercimek biraz haslanir süzülür.Bir tencereye siviyag konur soganlari cok ugak sekilde dograyin.Pembelesinceye kadar soganlar kavrulur salca eklenir,suyu konur kaynamaya baslayinca mercimek eklenir.Unu bir kase icinde suda eritilir ve kaynayan corbaya katilir ve tuzunu ilave edip pisinceye kadar kaynatilir.Sarimsak ezilir ve sirkeyle karistirilir,servis tabaginda herkes istedigi kadar sostan katar.AFIYET OLSUN:
16 Yorumlar »

YALANCI DOLMA YE#34 BULGUR ETKINLIGI

Ilkbahar geldiginde asma yapraklanir ve yesil nane bollasir ee birde ineklerimiz yavrular lor da bol:)bu dolmayi hep yapardi annem.Yalanci dolma deriz biz cünkü bulgurla olur icinde ne pirinc ne de kiyma vardir,o yüzden olmali öyle söyleriz.Yaninda mutlaka sarimsakli yogurt olur bandira,bandira yeriz.Baktim ki bulgur etkinligi var bende hem yöresel hemde etkinlik icin degisik bir tarifle katilmak istedim.Sevgili DERYA http://www.deryadanlezzetler.com/ düzenliyor etkinligi,kendisine basari ve kolayliklar diliyorum.Tarifi veririken ölcü vermiyorum kisi sayisina göre arttirilabilir,buyurun tarifi.:)


MALZEMELER:
  • Bulgur.
  • Yesil nane ve yesil soganin saplari.
  • Lor (biz eksimik diyoruz)
  • Tuz ve siviyag.
  • Asma yapragi.
YAPILIS:
  • Bulgur sicak suda islatilir,kabardiktan ve soguduktan sonra icine lor peyniri katilir nane ve sogan ufak,ufak dogranir.Tuz ve yagini kattiktan sonra iyice karistirilir.Yapraklar haslanir ve sarmaya baslanir,sarma islemi bittikten sonra pisirilir.Yanina taze sarimsakli yogurt himm,himm harika.Denemek isteyenler icin tavsiyemdir.AFIYET OLSUN:))
29 Yorumlar »

Peynir Helvasi veya Hösmelim

Deneye,deneye basardim galiba.Ben de peynir helvasi yaptim,bizim oralarin ve Türkiye’nin diger bölgelerinde yapilan o muhtesem helvadan.Her seferinde basarisiz olunca,bende inatla yapiyordum”sabreden dervis muradina ermis”bende erdim muradima:)Eskiden annem ve babaannem yaparlardi taze peynirle,kendimiz mayalardik peyniri miss gibi olurdu.:((Her sey harikaydi o zamanlarda, bana zor geliyordu is yapmasi “bitsede su isler kurtulsam”diyordum.Ne kadar sacmalarmisim o zamanlar,simdi ise burnumda tütüyor o günler.Tarlaya gitmeyi bile özledim,önceden cok giderdim ve bikardim insan bazi seylerin degerini bilmiyor.Bilsem gurbete gelin gidecegimi hic öyle dermiydim ve yahut da,gurbetin bu kadar aci oldugunu bilseydim gelirmiydim.Havalarin güzel olmasi bana vatanimi daha cok özlettiriyor,izin zamani yaklasiyor ve yaz geliyor.Ne kadar izine gidemesem de gönlüm hep orada,oradakilarin gönlü buradami bilmiyorum cünkü;ben herkesi özlüyorum onlar beni ve cocuklarimi özlüyorlar.Ben kalbime Türkiye’yi sigdiriyorum onlar dört kisi sigdiriyorlar.Neyse, ben yine acitasyon yapmayi basardim helvayi unuttum:))Eger denemek isteyenler ve tadini merak edenler icin tarifi.

MALZEMELER:
  • 750gr mozerella.
  • Üc yumurta sarisi.
  • Bir bardaktan az,yarim bardaktan cok irmik.
  • Bir bucuk bardak seker.
  • Bir kasik tereyag.
YAPILISI:
  • Peynir dogranir ve tava da eriritilir yumurta sarilari ve yag eklenir,sonra irmigi eklenir devamli karistirmaya devam edeilir.En son sekeri eklenir seker koyduktan sonra sulaniyor,cekene kadar pisirlir.Iyice de kuru kalmasin.AFIYET OLSUN:)
23 Yorumlar »

Kuzu Yahnisi

Bizim orada genelde hidirellezde yapilir bu yemek.Kuzular ilkbaharda dogar ve Mayis ayina kadar büyürler ve kesilcek gibi olurlar.Hidirellez girdiginde eglence yapilirmis.Ben yetisemedim o eglencelere.Babaannem yapardi,yaslaninca annem yapmaya basladi cok lezzetli bir yemek.Eee icinde körpecik kuzu var tabii ki lezzetli olur.Belki vejeteryan olan arkadaslar bana kizarlar.Birde tuzsuz peynirden peynir helvasi yapilir,diger ismide “hösmelim” de denir.Burada oyle taze tuzsuz peynir bulunmuyor.Bir ara mozerella dan denedim ama olmadi.Türkiye’ye gidince yiyebiliyorum ancak.Ben tarife geceyim en iyisi.:))

MALZEMELER:
  • Kemikli kuzu et.
  • Bir bas kuru sogan.
  • Bir’er kasik biber ve domates salcasi.
  • Bir kac dal yesil nane ve yesil sogan.
  • Bir yumurta sarisi iki üc kasik yogurt.
  • Siviyag,ve tuz.
YAPILISI:
Etler önceden haslanarak pisirilir.Ayri bir tencerede iki yemek kasigi siviyag konur ve dogradiginiz soganlar kavrulur.Pembelesince salcasi eklenir,haslanmis etler konur karistirarak kavrulur ve suyu konur.Etler iyice yumusayincabir taraftan ince,ince dogradiginiz nane ve yesil soganlar icine atilir.Diger bir yandan iki kasik yogurt ve yumurta sarisi cirpilir ve tencere dökülür, ocagin altini kapatilir.Afiyet olsun…
3 Yorumlar »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...