31 Aralık 2012 Pazartesi

ZENCEFILLI GRIP CORBASI.

Kac gün önce aldigim taze zencefili dolaba koydugumdan beri dolapi her actigimda bana bir ilham geliyordu da hemen gidiyordu :) Sonra arastirdim ve ilk olarak corbasini denemekte karar kildim.Bir de üzerine gripte oldum ve buldugum corba tarifi tam bana uydu yani. Bazi degisiklikler yapiptigim corba enfes oldu,gercekten zencefilin corbaya bu kadar yakisacagina inanamadim,tabii sirada kek ve kurabiye tarifi bekliyor. ;)  Buyurun tarife gecelim...
 
 

MALZEMELER:
1 havuç
1 patates
1 parça taze zencefil
2 çorba k. un
1 su b. et suyu( sadece su kullandim)
1 çorba k. tereyağı
sıvıyağ
tuz


HAZIRLANIŞI: Havucu ve patatesi soyuyoruz ve rendeliyoruz. Tencereye az sıvıyağ döküp, havucu,patatesi soteliyoruz. Terbiyesi için, unu ve tereyağını ayrı bir tencereye koyup kavuruyoruz.

Üzerine soğuk suyunu ilave ediyoruz. Çırpma teliyle hızlıca karıştırarak topaklanmasını önlüyoruz. Diğer tenceredeki kavrulmuş sebzeleri de terbiyeyi hazırladığımız tencereye ilave ediyoruz. Karıştırıyoruz ve sıcak suyunu
veriyoruz. Son olarak rendelenmiş taze zencefili ilave ediyoruz. Tuzunu atıyoruz ve bir taşım daha kaynatıyoruz. Üzerine doğranmış maydonoz serperek servis ediyoruz.Afiyet sifa olsun insAllah...

17 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Serap hanım hiç duymadığım bir lezzet ama denmeye değer diyorum.sizi takibe adım iadeyi ziyerete beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim Rümeysa,denemeni tavsiye ederim cnm. :)

      Sil
  2. Hafta sonu hasta olan eşime yaptım bende ama zencefil koymadım. iyi fikir deneyeyim. Eline sağlık Serapcım sevgiyle kucaklarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende taze zencefili yeni aldim evime cnm iyi ki almisim artik eksik etmem. Bunu dene derim cnm tesekkür ederim :)

      Sil
  3. Malum kış oğluma muhakkak yapmalıyım bu çorbayı elinize sağlık serap hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldin fortuna kardes,oglun icin birebir sifa olur ins cnm.Tesekkürler.

      Sil
  4. Bu çorbadan bize lazım bu sene soğuk algınlığı beni pek sevdi...Yeni bloğun hayırlı olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanifecigim,soguk alginligi herkesi pek seviyor cnm :)
      Tesekkür ederim.

      Sil
  5. HARİKA GÖZÜKÜYOR
    UZUN ZAMANDIR GRİPDEN KURTULAMADIĞIM DÜŞÜNÜLECEK OLURSA
    HEMEN YAPMAM LAZIM
    ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyah gül arkadasim hic vakit kaybetme cnm,hemen dene.Tesekkürler.

      Sil
  6. ellerine sağlık cidden grip çorbası olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim,hersey tadinda arkadasim hosgeldin :)

      Sil
  7. bu çorba tam bana göreymiş,keşke elimi uzatıp alabilsem ne güzel olurdu :)eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske bende sana uzatabilsem en sicagindan cnm :)
      Tesekkür ederim can.

      Sil
  8. Canım benimde dolabımda duruyor zencefil ve nasıl değerlendireyim derken bu güzel tarife rastladım ve hemen deneyeceğim, teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence daha fazla bekletme cnm hemen dene,ben daha cok tarifler deniycem zencefilden :)
      Tesekkürler.

      Sil
  9. tewekkur ederim denedim cok guzel beyendik

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...