13 Ocak 2013 Pazar

ETLi PATATES.

 Hayirli bir hafta diliyorum herkese,hafta sonu ne kadar cabuk gecti anlamadim iki gün misafirim vardi.Aksama söyle güzel bir etli patates pisirin kisin bu soguk günlerinde nede iyi gider degil mi? Bizde  s1iklikla pisen yemekler arasindadir kendileri :)  Aksama daha cok var gerci ama eger planiniz yoksa yemek icin tavsiyemdir. ;)
 
 

MALZEMELER:
  • 500 gr dana et
  • Iki tane büyük patates.
  • Bir bas sogan.
  • Bir'er kasik domates ve biber salcasi.
  • Tuz ve yeterince su.
  • Siviyag iki corba kasigi kadar.
Yapilisi:
Ilk olarak etleri haslayarak baslayalim yemege,cünkü patateslerin pisme süresi etlere göre daha cabuk.Patatesleri soyup küp seklinde dogradiktan sonra yikanir.Tencere ocaga konur siviyag isindiktan sonra yemeklik dogranmis soganlar kavrulur,salcasi eklenir.Ardindan haslanmis etler ve patatesler atilir bir iki defa hepsi birlikte döndürülürek kavrulur.Enson sicak su eklenir tuzu atildiktan sonra orta ateste pisirilir.Patatesler pisdikten sonra yemegimiz hazirdir. Yanina lahana tursusu veya havuc ve turp salatasi cok yakisir.Afiyet sifa olsun...

7 yorum:

  1. Patates yemeği bizde de çok pişerdi. Tavuklusunu ve etlisini çok severim ben de. Çok leziz görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bende pisirsemmi acaba , cok lezzetli gorunuyor ellerine saglik arkadasim.

    Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  3. Bende kıymalısını yaptım bugün ama etliside çok güzel olmuş ,kış yemeği

    YanıtlaSil
  4. Canim Serapcigim ellerine saglik, yemekler fotolar harika, sen kendini astin masallah.
    Yarinda ben yogurtlu patates yapacam....

    YanıtlaSil
  5. Çocukluğumdan beri patates yemeğinin yeri ayrıdır bende,birde böyle etliyse yerimde yerim yani..:))
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. Sunum şahane yemek şahane daha ne olsun... Sanki kaşığı daldırsam alabilecekmişim gibi ama nafile alamıyorum hadi artık su tat alıcı bilgisayarlar cıksıııın yazık bize... Canım ellerine sağlııık sevgilerr

    YanıtlaSil
  7. Bir çok kişiye nazaran ben patates yemeğine bayılırım . tek şart kıymalı değil etli olacak. içim gitti serabım ellerine sğlık

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...