22 Ocak 2013 Salı

Firinda kabak...

Yarin mübarek Mevlüt Kandili,öncelikle herkesin kandili mübarek olsun ve Allah bizi affetsin(amin)
Biz kücükken ayni köydeydik anneannemle ve soguk kis günlerinde giderdik,kücük toprak odasinda sicacik kuzinesi vardi.Ve o kuzine de bize kabak pisirirdi hatta biz gittigimiz zaman pismis bulurduk cogu kez.Bazen tencerede bazen de kuzinenin firininda bulurduk,yanaklari icersinin verdigi sicakliktan kirmizi gül gibi kizarmis bulurduk anneannecigimi. :( Ama ben o günleri cok özlüyorum ve anannemi coookk özlüyorum! Izine her gittigimde vedalasirken "bakalim bir daha ki gelmene beni bulacakmisin kizanim"derdi,bende "bulusuruz anneanne deme öyle"derdim. ;( Ama dedigi oldu ve gittigimde onu bulamadim,ahirete göcmüstü.Allah merhametiyle muamele etsin insAllah.Izine giderken ona findiksiz cikolata götürürdüm cünkü disleri olamdiginda yiyemezdi digerlerini,ilk kiz torunuydum ben onun."Ben ölünce arkamdan cok Yasin oku" derdi bana.Okumammi hiicc. :(  Neyse ben aglamadan tarife geceyim.Evet o günleri yaad etmek icin yaptim oldumu? evet oldu ama o lezzet o tad varmiydi? yoktu ve hepsi daha yemeden bogazima dizildi. :( Ben tarife gecemiyecegim arkadaslar. Bütün olmuslerimiz icin birer FATIHA! okuyalim en iyisi. :( 
 
 

MALZEMELER:
  • Büyükce dilimlenmis kabak ve üzerine serpmek icin toz seker az miktarda.
  • Kabaklar kabuklu sekilde ortasina bicakla cizik atilir ve firinda pisirilir.Yerken isteyen üzerine toz seker,bal,tahin pekmez veya süt receli ekleyebilir.Tamamen teferruat zaten. :)  Afiyet sifa olsun herkese.
  • TEKRAR HAYIRLI KANDILLER...

5 yorum:

  1. Senin de kandilin kutlu olsun canım kabak da tam naturel saf doğal şekilde eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglık canım çok lezzetli görünüyor . En çok sevdiğim tatlılardan biridir.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı kandiller canım.. Çok pratik ve dğişik bir tarifmiş eline sağlık..

    YanıtlaSil
  4. SERAPCIM ELLERINE SAGLIK COK SEVERIM LOKUM GIBI OLMUSTUR

    YanıtlaSil
  5. Canım Annanneciğine Allah rahmet eylesin diyorum, mekanı cennet olsun!Bak ne hayırlı bir torunu varmışki sevgiyle anıyor hala:)
    Hayırlı kandiller diliyorum canım...

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...