10 Ocak 2013 Perşembe

PATATESLi OMLET.

Simdiden herkese hayirli Cumalar diliyorum,Allah  hayirli dileklerimizi lütfüyle kabuledip en hayirli zamanda versin ve ne s1k1ntilarimiz varsa hayirlisiyla gidersin insAllah.
Biz acizis istemeyi bilmiyoruz,Peygamberimiz (SAV) hangi hayirlari dilediyse bizde o hayirlarin hepsini dileniyoruz Rabbim,hangi serlerden sana sigindilarsa o serlerin hepsinden sana siginiyoruz Allahim,kabul buyur.(amin)
Hafta sonu gelmisken ailece yapilacak kahvaltilarida agiz tadiyla yenicek bir omlet buldum arkadaslar.Isim olarak ispanyol omleti diyorlar ama ben ona inanmiyorum,bu omleti kesin biz bulmusuktur onlar bizden görmüstürler. :) Neyse; eger omlet yapicaksaniz mutlaka bu tarifi kesin tavsiye ediyorum...  :)
 
 

MALZEMELER:

    • 4 yumurta
    • 4 patates ( orta boy)
    • 1 orta boy soğan
    • Yeterince sıvıyağ ( patatesleri pişirmek için )
    • 1 yemek kaşığı tereyağ ( omleti kızartmak için )
    • Tuz,karabiber:

    • Hazırlanışı :
  1. Patatesler halka halka dilimlenir ve ortadan kesilir ve soğan yarım ay kesilir.
  2. Tavada fazla olmamak şartıyla sıvıyağ dökülür ve patatesler ve soğanlar ilave edilip kapağı kapatılıp kısık ateşte patatesler yumuşayana kadar pişirilir. ( yumuşayan patatesler birkaç dakikada kapağı açık olarak hafif kızartılmalı)
  3. Ayrı bir kapta yumurta tuz ve karabiberle birlikte çırpılır.
  4. İçine pişen patatesler ilave edilip yavaşça karıştırılır.
  5. Tavada tereyağ eritilip bu karışım dökülür ve kaşıkla üzeri düzeltilir ve kısık ateşte altı iyice kızarana kadar pişirilir.
  6. Altı kızaran omlet düz bir tepsiye dikkatlice çevrilir.
  7. Sonra tekrar pişmeyen taraf alta gelicek şekilde tavaya dikkatlice yerleştirilir.
  8. Altı iyice kızarana kadar pişirlir ve servis tabağına alınır.
  9. Kısık ateşte her iki tarafıda iyice kızartılmalı yoksa içi pişmeyebiliyor.
  10. Ayrıca ben omletin kalın olmasını istediğim için en küçük tavamda pişirdim.( en küçük yumuta sahanında )Küçük ama kalın bir omlet oldu.
  11. Omleti çevirirken çok yavaş ve dikkatli olmalı ki dağılmasın.
  12. AFIYET SIFA OLSUN...

38 yorum:

  1. Eellerine saglik biz bunu cok severiz. Nefis olmus..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim Hatice,size afiyet olsun cnm.

      Sil
  2. nefiss nefisss..ellerine sağlık canım...patatesi çok severim.....cumamız mübarek olsun....amin diyorum duanada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Disalim,sagol cnm.Mübarek olsun cnm benim Müslüman kardesim. :)

      Sil
  3. ben yıllarrrrr evvel burhan kuzu şeften görmustum ve cok sık yaparım kazanım serabım...nefis olur nefisssss...ispanyollarda agızlarının tadını bılıyor dıcem ama sen bız bulduk dıyorsan öyledır kara kazanım kızanım :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak gördünmü Saliham yillar önce Burhan sef yapmis zaten,ispanyollar bulana kadar biz bulmusuk bilem :)
      Sende bu hafta sonu sonu yap bizim oglanciklara beya. :)
      Zaten astaymis kizanim cabucak iyilesir. :)

      Sil
  4. Aminnnnnn canım arkadaşım aminnnn:))

    Çok sevindim beğenmene,afiyet olsun..:))
    Ellerine sağlık,en kocamanından öpüyorums eni..
    Allah'a emanet ol..:))

    YanıtlaSil
  5. aminn.
    çok severim patatesli omleti,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. Bazı tatlar evrensel oluyor. Mantıda da olduğu gibi birçok çeşide dünyanın heryerinde rastlayabiliriz.
    Kahvaltılara lezzet katacak bir omlet çeşidi olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. OYY tam benim oğluşum için bir tarif
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Bu güzel omleti ben de Melihamda görmüş ve inanılmaz beğenmiştim :)
    Sizin sunum da bir harika olmuş, ellerinize sağlık.
    Bu arada sizi izlemeye aldım :) güzel paylaşımlarınız var. Bana da beklerim :)
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Sevgiyle kalın :)))

    YanıtlaSil
  9. haftasonu bende yaptım ama patatesleri rendeledim
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor seninki

    YanıtlaSil
  10. Sabah kahvaltılarında en çok tercih ettiğim omlet türüdür. Patatesi çok severim zaten. Ellerine sağlık Serap. Bu arada güneş ışığının vurduğu kahvaltı sofranız harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  11. çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  13. Bana omlet olsun nasıl olursa olsun. Harika ellerine sağlık öperim

    YanıtlaSil
  14. Bugün bende pirasali kasarlo omlet yaptim ama fotograf cekmedim bu aralar cok tembelim cok
    nefis olmus ellerine saglik serapcim

    YanıtlaSil
  15. serap hanımcığım hasta olan ben değil babam,ve onun da patoloji sonuçları iyi çıkmadı ama hayat devam ediyor o sebeple yeni tarif yayınlıyorum.

    YanıtlaSil
  16. Ohhhh misler gibi,kokusu buralara kadar geldi;ben de haftasonu kahvaltisi icin hazirlarim artik.Ellerine saglik,yiyenlere afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  17. Hmmmm bayılırım... Ünüversitede Öğrenci iken en baş yemeğimizdi bu bayılırım lezzetine... Ayyyy ne kadar uzun zaman olmuş yapmamışım dur bende bu pazar yapayım da nostalji günümüz olsun;) Ellerine sağlık canım seninde harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  18. Serapçım geldim gülüm geldim seni unuturmuyum annem rahatsızda çok koşturuyorum evlede ilgilen onden canım.
    ben bu omlete bayıldım yapar yerim hemen bratik lezzetli:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Ben geldim.
    kuzum yaptım dün hemen içini farklılaştırdım afiyetle yadik kulaklarınıda çınlattık bak sık geldim şimdi seni unutmam güzel dostum:)

    YanıtlaSil
  20. hımmmm haftasonu için güzel bir tarif oldu bu.ellerine sağlık ve teşekkürler;)

    YanıtlaSil
  21. merhaba bloğunuz çok güzel izleyicinizim bende sizi bloğuma beklerim sevgiler:)

    http://suslupuslublog.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  22. amin inşallah :)
    görüntüden lezzet fışkırıyor zatennn ellerine sağlık :)
    mutlu haftasonları...

    YanıtlaSil
  23. Eline sağlık serapcım canım bu güzel içten duana amiin diyorum seni ALLAHa emanet ediyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  24. ne güzel bir tarif bu Serapçım denemek için sabırsızlanıyorum ellerine sağlık canım bayıldım eşim çok mutlu olacak patates kızartıp yumurtalı yapıyordum çok seviyordu bunu daha çok sevecek canım

    YanıtlaSil
  25. Kahvaltılık benim en sevdiğim öğündür canım çok severek yediğim bir tariftir ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  26. huuuuuuu nasılsın serapcım:))))

    YanıtlaSil
  27. Bende severek yapıyorum.pazar günleri için ideal
    Ellerine sağlık, nefis görünüyor gerçekten.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Serap'cım bu mübarek gecede Rabbim tüm dua ve ibadetlerimizi firdevs makamında
    kabul etsin inşallah.Dualarda buluşmak dileğiyle hayırlı kandiller ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. Ellerine sağlık bende çok severim patatesli omleti:))
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  30. çok lezzetli olur patatesli omlet, ben de çok severim, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  31. evde herkes çok beğendi ellerine sağlık bitanem

    YanıtlaSil
  32. müthiş :-)ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  33. Çok beğendim sunumu,görünümü belli ediyor nefis tadını,ellerine sağlık canım afiyetle yiyin..

    YanıtlaSil
  34. Merhaba artık patatesli yumurta sevenler için bir dernek var. Sevgiler Saygılar;

    https://www.facebook.com/pages/Patatesli-Yumurta-Sevenler-Derne%C4%9Fi/761026637249156?ref=hl

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...