25 Ocak 2013 Cuma

SOGANLI EKMEK...

Nihayet yine hafta sonuna ulastik Allahin izniyle,Türkiye'de okullar da kapandi 15 günlük bir tatil.Burada okula devam,cocuklarin tatile de ihtiyaclari var.Burada ki okul sistemi cok degisik,arada sirada tatil yaparlar 2 veya 3 haftalik yaz tatili zaten 6 hafta.Biz de bu 6 haftalik izinde Türkiye'ye gidicez Allahin izniyle. Neyse; bu tatili degerlendirenler icin cok güzel bir ekmek tarifi vermek istedim coluk cocuk ailecek hafta sonu kahvaltisina gidecek bir ekmek.Burada annelere cok is düsüyor,sabah erkenden kalkip hamuru yogurun ki evi missler gibi bir koku sarsin piserken :) Ben de gecen hafta sonu yaptim ve kizlarimla (esim calisiyordu) birlikte yedik Elhamdülillah!. Allah bizi nimetlerine sükür eden kullarindan etsin ins. Bakalim mi tarife?  :)
 
 

MALZEMELER:
  • 1,5 su bardağı ılık su
  • Bir tane yas maya.
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 3 + ekleyebilirsiniz su bardağı un.
  • Bir adet kuru sogan büyük boy.
  • Iki corba kasigi tereyag.
 
Yapilisi.
Ilk olarak sogani gelisi güzel dograyip tereyaginda pembelesinceye kadar kavurun ve sogumaya birakin.Hamuru yogurun güzelce özlestirin, soguyan soganlari ekleyin hamuru yogurmaya devam edin.Soganlar iyice karisdiktan sonra bir kenara kabarmasi icin alin.Bir saate yakin kabarsin dinlendirin,kabaran hamuru unlanmis tezgaha alin ve uzun somun haline getirin.Yagli kagit serdiginiz firin tepsisine  ekmegi alin ve yarim saat daha mayalanmasi icin oda sicaginda bekletin.Önceden firini isitin ki;soguk firina girince mayasi kacmasin! 200° firinda kizarana kadar pisirin.Alla agiz tadiyla yemegi nasip etsin.Afiyet sifa olsun herkese.  ;)  (*_*)
     
    NOT:Almanyada yasayanlar icin temiz yagli hagit bulmak cok zor,bir sürü kagit var ama iclerinden en temizi bu   toppits  marka.Eger ilgilenenler icin bilgi vereyim dedim,marketlerde satiliyor ve en pahalisi da bu.Bir kücük not daha,bu marka yahudi markasi. :(

7 yorum:

  1. canım ekmeğin harika görünüyor..ellerine sağlık....demek ki türkiye ziyaretlerinde bol bol götürmeli yağlı kağıt falan..zaten götürüyorsunuzdur da....mis olmuş misss...

    YanıtlaSil
  2. ekmeği bakkaldan marketten alacağımıza evde yapmalıyız gerçekten,nekadar sağlıklı bir ekmek olmuş nefis :)

    YanıtlaSil
  3. Bugün aldılar karneleri ama şimdi sıkıntıdan beni yiyip bitirecekler..
    Havalarda soğuk,parka filanda gidilmez.
    Canım soğan nasıl güzel birşey dimi ?Her girdiği yere elzzet katıyor.
    Ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  4. Hayirli Aksamlar

    Bir sorum olucakti:
    Temiz Yagli kagit Almanyada bulmak zor dediniz!!
    Ne anlamda?? Bende Almanyada yasadigim icin soruyorum!! Bilmedigimiz bir katkimi var acaba??

    Vahide

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle hosgeldiniz bloğuma,
    evet hayvansal madde varmış ve sadece temiz olanı da toppits markasi var ondan kullanılıyor.Allah yar ve yardımcımız olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilendirginiz icin tesekkur ederim!!

      Sil
  6. Bn egeldim nihayet;) Ülkene gelde bir hoşgeldin diyelim şekerim . Ellerine sağlık . Bu aralar ben pek kayda değer bişiler yapamıyorum. Çok yorgunuummm. öperim

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...