7 Ocak 2013 Pazartesi

Terbiyeli Rezene.(Fenchel)

Ben artik karar verdim ki benim damak tadim gercekten degisti,kendimi bile yeni tanimaya basladim ki;karsimdakini nasil cözeyim :)  Hani bazen denir ya "seni hic taniyamamisim" diye,aynen öyle.Rezeneyi ilk Izmir'li olan arkadasim Ayse'de yemistim ve o gün bugündür arada sirada alirim eve.Bir arastirma yaptim baska neler olur diye en cazip bu tarif geldi.Degisik ve egzotik bir tadi var,benim gibi her türlü lezzeti denemeye merakli ve seven herkese tavsiyemdir. :) Hayirli haftalar diliyorum...
 

MALZEMELER:

  • 350 gr yağsız kuzu veya dana eti(kubasi dogranmis ve haslanmis)
  • 1 fençel(iyice yıkanılıp,1-2 parmak kalınlığında doğranmış)
  • 1 kuru soğan(yemeklik doğranmış)
  • Siviyag,tuz.
  • 2,5 su bardagı su
 
Terbiyesi için:
  • Yarım limonun suyu
  • 1 çorba kaşığı un,iki corba kasigi yogurt,yeterince su.


Yapilisi:
  • Tencerede  haslanmis etlerle dogranmis soganlari siviyagda kavurdum,suyunu koyduktan sonra kaynamaya baslayinca yikanmis ve dogranmis rezeneyi icine atiyoruz ve pisirmeye birakiyoruz kisik ateste.Diger yandan terbiyesini hazirliyoruz,rezene pismeye döndükten sonra terbiyesini yavas,yavas ekliyoruz.Kendi halinde yine kisik ateste pisirmeye birakiyoruz ki; cok karistirinca rezene dagilabilir.Pistikten emin olduktan sonra ocagi kapatip dinlendiriyoruz,tuzunu en son ekliyoruz.Afiyet olsun. :)

22 yorum:

  1. Cok nefis gorunuyor Serapcim Rezene ve et kombini muthis lezzet ellerine saglik canim kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgül sevgiler benden zaten rezeneyi yediren et :)
      Tesekkür ederim.

      Sil
  2. Canım bende yaş aldıkça damak tadım değişir oldu..
    Aslında daha bir iştahlı oldum ve güzel yapılmışsa yemeyeceğim şey yok gibi..
    Ellerine sağlık canım.
    Canım dere otuyla olacağını zannetmiyorum çok benziyor ama kokusu ve aroması farklı arapsaçının..
    Ekmeği alıp bandıra bandıra yiyesim geldi..
    Nefisss görünüyor arkadaşların en bir tanesi..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melhacigim,yaslaniyoruz galiba? Yas 35 yolun yarisi demis sair :)
      Sende benin en,en,en, böcegimsin :)
      Tesekkür ederim can.

      Sil
  3. Ellerinize sağlık tAdını cok merak ettim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler fortunacigim,artik deneyip sen karar vericeksin.

      Sil
  4. ziyaretin için teşkk ederim canım.herzaman beklerim.takipteyim.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tesekkür ederim cnm,bende takipteyim :D

      Sil
  5. Rezeneyi hiç yemedim, geçenlerde Hayat Cafe'de de gördüm yumurtalısını. Artık iyice merak etmeye başladım bu bitkiyi. Çayından dolayı kokusunu tahmin edebiliyorum. Yemekte nasıl olur çok meraktayım. Bu şekilde de çok iştah kabartıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk cayini büyük kizimin gazi icin almistim ordan biliyorum,sonrasi geldi zaten :)
      Tesekkür ederim Deniz.

      Sil
  6. Serap Hanım sitemi ziyaretiniz için çok teşekkür ederim,izleyiciniz oldum,artık sık sık takip edicem sizi,sizde benim izleyicim olursanız çok memnun olurum,şimdi tariflerinize daha ayrıntılı bakmaya gidiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki takip ediyorum cnm,sende hosgeldin.Tesekkür ederim.

      Sil
  7. çok severim. özellikle salatalarda vazgeçilmezimdr.eline sağlık serabım:)

    YanıtlaSil
  8. rezenenin cayini cok icerim ama yemegini ilk gördüm tadini hic tahmin bile edemiyorum.Ellerinize saglik degisik bir tafir olmus.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasa sofram samimi yorumun icin cok tesekkür ederim cnm. ;)

      Sil
  9. aynen canım benimde damak tadım değişti..eskiden otları sevmezken şimdi delisi oldum...:) ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Disalim acaba önceden biz agzimizin tadini bilmezmiymisik :D
      Tesekkürler can arkadasim.

      Sil
  10. İadeyi ziyerete geldim ki ne güzel değişik bir tarifle kaşılastım :)Rezenenin yemeğini hiç yemedim bende ama sakinleştirici özelliğinden dolayı yemem lazım bu ara özellikle sanırım... Dur bakalım bende bulabilirsem alayım rezene ve senin bu enfes görünen tarifini deneyim :) ellerine sağlık olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nohuts,hosgeldin cnm,denemeni ve sonucunu merak ediyorum.Tesekkür ederim...

      Sil
  11. Serapcım kusuruma bakma iki yorum gönderdin ama iadeyi ziyarete gelemedigimden .ama artık güzel kardeşim misafirinim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rümeysa basimin üstünde yerin var cnm,ne kusuru olurmu öyle sey.Tesekkür ederim.

      Sil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...