18 Şubat 2013 Pazartesi

Terbiyeli köfteli yer elmasi.

Gecenler de Türk bakkalinda görmemle elime aldigim bir oldu yer elmasini,yillardir hatta hic yemedim desem yeri var.Her zaman dile getiririm yineliyorum ben yaslaninca damak tadim degisiyor,ama ben ne yaslanmak ne de damak tadimin degismesini istiyorum. Ayni kalmak istiyorum yani 18'de :)))  Gönül o yillar da ama yas gidiyor.Gelelim elmaya,bir de pahali mübarek,sanirsin kiyma aldim :) Aldim artik deyip geldim kasaya,daha ordayken aklimdan yemegi nasil yapacagimin da kararini vermistim :) (akil küpü mübarek  :) ) Birgün önceden de köfte yapmistim ve corba yaparim diye ayirmistim kismet yer elmasinaymis,bir de terbiyeli olunca yeni gelin gibi süzülür oldu yemegim. :) 
 
 
 


MALZEMELER:
  • Köfte icin.
  • 200gr kadar kiyma(yagsiz)
  • Bir adet sogan,bir yumurta.
  • Karabiber,kimyon,tuz.
  • Yaklasik 250 gr yer elmasi.
  • Zeytinyag,tuz ve sicak su.
  • Terbiyesi icin.
  • Bi kase yogurt,iki kasik un yarim limon veya sirke.
Yapilisi:
Kiymanin icine sogan rendelenir yumurta kirilir ve baharatlar katilir iyice yogurulur eger civik olursa az miktarda un ilave edin.Biraz dinlendikten sonra findik büyüklügünde köfteler yapin.Tencerye sicak su konur ve kaynayan suyun icine köfteler atilir,bes dakika sonra soyulmus ve küp dogranmis yer elmalari atilir.Diger yandan terbiyesi hazirlanir yogurt ve un iyice cirpilir yogurda az sicak su konur ki;dökünce kesilmesin diye.Yavas,yavas terbiyesi yemege dökülür ve köfteler ve yer elmasi pisene kadar kaynatilir,zaten pisme süresi yaklasik 10,15 dakika sürüyor.Eger koyu olursa az su ilavesi yapilir.Denemek ve degisik bir lezzet arayanlar icin ömründe bir defa da olsa yemelerini öneriyorum,köftenin yani sira yeniyor anliycaniz :)  Sifa niyetine denemenizi tavsiye ederim ;)  Afiyet sifa olsun...

7 yorum:

  1. Çok iştah açıcı görünüyor. Yer elmasını hiç pişmiş olarak yemedim. Soyup kıtır kıtır yerdik biz. Değişik, denenesi bir yemek olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. bizde yer elmasını böyle yapsam yemezler ama çiğden tuz limon zeytinyağı ile kıt kıt götürürler. Ellerine sağlık serabım

    YanıtlaSil
  3. Cigini daha cok seviyorum,maalesef burda da her zaman bulamiyoruz...Afiyetler olsun Serapcigim,sevgiyle ve dostca kal..

    YanıtlaSil
  4. Ahh Canım arkadaşım burda hem ucuz hem bol ama ben bu sene hiç yapmadım..
    Geçen sene zeytinyağlısını çok yapmıştım ama bu sene nasip olmadı .
    Ellerine sağlık bidanem:)
    Köfteli olarak daha da lezzetli olduğuna eminim,tam benlik olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Canım bende dün zeytinyağlı yer elması yaptım köfteli ve terbiyeli nefis olmuş ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. hakikaten gelin gibi ssüzülüyor ;)

    YanıtlaSil
  7. Yer elmasını böyle tariflerde kullanmak mantıklı çünkü sade olarak soyup yenmiyor,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...