11 Mart 2013 Pazartesi

Ayvali kereviz haslama.

Sebzelerin bu halini büyük kizim cok seviyor,her zaman söyledigim gibi yineliyorum okuldan gelmeden önce haslamistim gelince severek yedi(k) :)
Ayvayi bu yil cok tükettik  cokta yumusak ve suluydular yerken insani bogmuyordu,en cok istedigim ayvali bir tarif var ama bir türlü deneyemedim.Ayva tatlisi! bir defa yapmistim rengi acik oldu gida boyasi kullanmadigimdan.Neyse insAllah denerim ;)  Kereviz zaten iyice vazgecilmezim oldu ve hepsi bir arada leziz bir alternatif oldu. Gelen misafirlerime de yapmak aklima geldi tarifi yazarken :) Bakalim tarife...
 


MALZEMELER:
  • Bir adet ayva.
  • Yarim bas kereviz.
  • iki adet havuc.
  • Tuz,limon ve zeytinyag (sizma)
Yapilisi:
Kereviz soyulur küp küp dogranir ve hemen limonlu suda bekletilir,ayva yikanir ve ayvada küp küp dogranir.Havucta ayni sekilde soyulur ve dogranir. Dogranmis sebzelerin hepsi tencereye konur,yarim bardak sicak su ve biraz zeytinyag konur ve kisik  ateste hic kapagini acmadan ve karistirmadan haslanir.Kontrol edip pistiginde ocagi kapatip tencere kendi kendine sogusun,servis tabagina alip üzerine limon ve sizma zeytinyag gezdirilir.Bence tuza ihtiyac yok ama isteyen serviste atabilir. :)  Afiyet sifa olsun...

11 yorum:

  1. Off nefissss arkadaşım Elcegizlerine saglik...

    YanıtlaSil
  2. Serap merhaba eline sağlık canımm kerevizi çok severim her türünü de tüketiriz bunuda deneyim.Ayva tatlısını bende sevmiyorum gıda boyası ile pişirmeyi.Onun kırmızı olması için yapman gereken uzun süreli kısık ateşte pişirmek canım bir dene derim ben o şekil yapıyorum nefis rengi oluyor.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Canım bayılırım ayvalı kerevize ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. elınıze sağlık sıfa nıyetıne yemek

    YanıtlaSil
  5. Ayvalı değişik ve güzel bir tarif olmuş
    Eellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba canımmm nasılsın?
    bende bir mimin var alırmısın :)
    beklerim canımmm selamlar

    http://gelibolu17.blogspot.com/2013/03/biraz-senden-biraz-benden-mim.html

    YanıtlaSil
  7. ayvalı değişik ellerine sağlık canım denenmeli
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. serpcım harika bir tariff....ilk fırsatta denerimm inş....yorum yazdım hata verdi tekrar yazıyorum..bugün blogger çalışmak istemiyor herhalde:)))

    öpt. canım:)))

    YanıtlaSil
  9. Tarifiniz çok güzel olmuş. Bizde bloğunuzu izlemee aldık :) Reklam Turko

    YanıtlaSil
  10. kerevizin her türlüsünü severek yerim ben de ellerinize sağlık çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  11. Bu tam benlik olmuş bidanem.Diyetteyim ama çok sıkı çok:)
    Ama aklım hep kızartmalarda,yuh bana:(
    Ellerine sağlık canııııııııı:)

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...