27 Mart 2013 Çarşamba

Etli bezelye yemegi.

Herkese selam olsun arkadaslar,yaklasik on gündür ekmegi göre,göre gina geldi bana sizi bilemem :) Dedim söyle güzel bir yemek yayinlayayim da gözüm gönlüm acilsin.Hair bezelyeyinin mevsimi de yaklsiyorken iyi olur diye düsündüm nacizane. Gerci ben burada pek taze bulamasamda buzluktan aliyorum,konserve pek tercih etmiyorum.Gayette lezzetli zaten de severim kizlar ve hatta esim de sevmeye basladi.Insan esini severse onun sevdigi herseyi sever degil mi ama?  ;)
Neyse fazla uzatmayayim tarife gecelim hemen,gününüz hayirli gecsin insAllah...
 


Malzemeler:
  • Bir dolu kase bezelye.
  • Bir tane orta boy patates.
  • Bir kücük kase haslanmis et.
  • Bir adet kuru sogan.
  • Bir kasik karisik salca.
  • Yeterince su, tuz ve bir corba kasigi siviyag.
Yapilisi:
 Bezelyeler buzluktan cikinca bol ilik suda iyice yikanir,patatesler küp dogranir. Sogan küp dogranir siviyagda kavrulur,salcasi konur haslanmis etlerle birlikte patates ve bezelyeler atilir.Bir iki karistirilir ve ardindan üzerine cikacak kadar sicak su ilave edilir,varsa haslanmis etlerin suyundanda konur.Patates ve bezelyeler pisene kadar orta isida kaynatilir tuzu atilir.Aksama afiyetle sifa niyetine yenir.  :)

10 yorum:

  1. ellerine sağğlıkk serabım..
    benim de favori yemeğimdr bu ama,hala bloğumda yok..:(
    çok güüzel görünüyor,tam kıvamında..:)
    öpüyorum canım....
    hayırlı günler

    YanıtlaSil
  2. Kuzum ben tencereyi alıp gitsem olmazmı:)
    Akşama yemek hazır blogırlar buluşmasına gidebilirim
    hey bu gün yemekler serabımdan holeyyyyy:)))

    YanıtlaSil
  3. Canım bayılırım bezelye artık tezgahlarda yerini aldı ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Yanına pilavda olur olmasa da olur, dalarsın kaşıkla şöyle ekmeği bana bana eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun.Ekmekler de harika.....

    YanıtlaSil
  6. elıne sağlık ekmeğını bana bana yıyeceksın

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor,kuru domatesli ekmeği denemek istiyorum.Selamlar.

    YanıtlaSil
  8. Yavaş yavaş tezgahlarda taze başladı. ama ben hep iglo kullandım bugüne kadar. Çok severim Bezelyeyi . Eline sağlık Serabım;)

    YanıtlaSil
  9. serapcım bu nasıl canlı bir görüntüdür böyle....kaşıkla girişesi geliyo insanın yaa..ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  10. Serapçım ellerine sağlık çok severim bezelyeyi. Mis gibi kokusu geldi sanki burnuma....
    Fotoğraf şahane. Afiyetler olsun sizlere...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...