1 Mart 2013 Cuma

HAFTA SONU EKMEGi (Ciabatta)

Cok sükür internetim oldu ve kavustum sayfama,insana gercekten aliskanlik yapiyor buralari :) Bunlari yazarken de arkada haberleri veriyordu kanal,Filistinli bir ailenin evi yikmis israil ve su anda evleri yok ve kurduklari cadirda yasamaya calisiyorlar :( Utandimda kendimden,  ki; bu sadece gösterilen duydugumuz,  bilmedigimiz daha neler var.Allah orada ki müslüman kadeslerimize yardim etsin,ahirette de bizlerden davaci etmesin insAllah. :( Dualarimizi eksik etmeyelim ins.
Bu aralar kendimi ekmek yapimina vermis bulunuyorum o kadar cok ekmek tarifi var ki hepsini sirayla yapmak istiyorum ins.Denemis oldugum bu ekmek aslinda italyanlarin yapmis oldugu ve damak tati ayni bize uyuyor. Hafta sonu geldi catti  annelere sesleniyorum burdan yarin kalkin ve evinizi missler gibi ekmek kokusu sarsin. :) Haydi göreyim sizi.  :D 




MALZEMELER:
  • 2 buçuk su bardagi beyaz un.
  • Bir  tatlı kaşığı yas maya.(veya kuru maya)
  • Yarim tatli kasigi tuz.
  • 3 corba kasigi süt.
  • 3/4 oda sicakliginda su.
  • 1 corba kasigi oda sicakliginda tereyag.
  • 1 corba kasigi zeytin yag.
Sekil vermek icin bir cay bardagi un ve irmik.

Yapilisi:
Genis yogurma kabina unu,tuzu,mayayi elinizle ufalayin hepsini karistirin.Ilik suyu,sütü,tereyagini ve zeytin yagini ilave ederek hamuru 10 dakika yogurun.Hamur cok yumusak ve  biraz da civik olucaktir.Ben tahta kepceyle döverek yogurdum.Hamuru kabarmasi icin oda sicakliginda 1 veya 2 saat kadar mayalandirin.Mayalanan hamuru tekrar yogurmadan kasikla un ve irmik karisimla kaplanmis yagli kagit üzerine koyun elinizi unlayarak sekil veriyoruz.Yumusak  ve mayalanmis oldugu icin fazla zorlanmiyoruz sekil veiriken.Tepside 45 dakika kadar mayalnmaya birakiyoruz.(yarimsaatte yeterlidir) Önceden isitilmis 200° firinda yaklasik yarim saat pisiriyoruz,pisirme süresi firina da bagli aslinda ama cabuk pisiyor.  :)  Ilk sicakligi cikinca ve dinlendikten sonra yemege doyamiyoruz :)  Afiyet sifa olsun anneler ve cocuklari bir de beyler...   :)



7 yorum:

  1. Ellerinize sağlık ne güzel olmuş. Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık.en kısa zamanda deneyeceğim inş..bende böyle güzel yapabilirmiyim bilmiyorum

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık misler gibi evde pişen ekmek gibisi varmı sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. çook güzel olmuş ellerinize sağlık,içi puf puf görünüyor :)

    YanıtlaSil
  5. elıne sağlık cok guzel olmus evde ekmek yapmayı severım ama ne zaman yapsam fırındanmıdır sertleşıyor bunu deneyeceğım bu olculerden 2 ekmekmı cıkıyor

    YanıtlaSil
  6. Ekmekler o kadar büyük değil, bu ölçüyü ikiye böldüm. Yoğurma halide az belli oluyor :) siz ölçüleri çoğaltabilirsiniz. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  7. ellerıne sağlık canım nefıs bır ekmek olmus evde yapılmıs olanı gıbısı yok

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...