5 Mart 2013 Salı

Ispanak sapi yemegi.

Otu cöpü seven biri olarak ispanaktan asla vazgecemiyorum,cok sükür ki kizlarim da ayni benim gibi. Burada pahali oldugundan mi yoksa ben köyde dümdüz ovalik ve havadar yerde yetistigimden mi? bilmiyorum ispanaga hic kiyamam.Yapragindan kac cesit yemek, börek,vs, kökünden corba,sapindan da bulgurlu yaparim. :) Hatta bu yemegi de sabah kahvaltiya yapmistim,simdi yazarken bilem canim cekti inanin. :)  Siz Türkiye'de olan arkadaslarima hatta herkese sesleniyorum "siz  hic ispanaga hasretlik cektiniz mi?" Kiymetini bilin lütfen.Gurbeti ben yasadim :(
 
 


MALZEMELER:
  • Bir büyük kase ıspanak sapı.
  • 1 baş soğan.
  • Bir cay bardagindan az bulgur.
  • 1 tatlı kaşığı kadar karışık salça.
  • Zeytinyağı.
  • Tuz, karabiber.
Yapilisi:
Ispanak saplarını güzelce temizleyip yarım parmak uzunluğunda doğrayın ve soğanları yemeklik kıyın.
Soğanı yağda yumuşayana kadar kavurup salçayı ekleyin. Bir süre de salçayla kavurup ıspanak saplarını ekleyip yine bir süre kavurun.Bulguru ekleyin bir iki cevirerek kavurun üzerini geçecek kadar su ve baharatları ekleyin ve bulgur  yumusayana  kadar pişirip ocaktan alın. Sıcak olarak  servis yapın.Afiyet sifa olsun...

10 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor hem besleyici hem hafif,ayrıca ben böyle tarifleri çok seviyorum herşeyi değerlendiriyoruz,mesela ıspanak sapları çoğu zaman atılıyor böyle tariflerle kökü sapı kullanılıyor teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  2. Canım günaydın ellerine sağlık çok severim ve sık pişiririm hatta saplarla çorbada yaparım erişteli nefis olur.Tavsiye ederim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ispanağı çok seven birisi olarak bu tarif tam benlik
    Ispanak sapları pek değerlendirilmez aslında güzel bir alternatif olmuş bizim için
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Ispanağın sapını da yaprağını da ayırt etmem doğrusu. Tek eksiğim köklerini değerlendirmek ki onu değerlendiren tariflerde var. Ayrıca Türkiye'de tek ıspanak değil o kadar çok sebzenin ve meyvenin kıymetini bilmemiz gerekiyor ki; çoğu zaman şükretmiyoruz bile ve israf ediyoruz.Bu kıymetihatırlattığın için sağol arkadaşım. Ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Vallahi yeşilin hiçbir sapına kıyamam. bende senin gibiyim. Pahalılıkla alakalı değil bence başka birşey bu. eline sağlık serabım çok çok öperim

    YanıtlaSil
  6. Ben de sizin gibi ıspanağın her yerini kullanırım. Kıyamıyor insan atmaya. Zaten pek de lezzetli oluyor bu kısımlar da. Mesela kökünü zeytinyağlı gibi pişirir yeriz biz. Bu da çok güzel bir yemeğe benziyor. Görüntüsü muhteşem. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Hey dear I really like your blog! What about following each other? Also on bloglovin, facebook and even lookbook if you want...just let me know :3 <3


    NEW POST UP!


    www.OntoMyWardrobe.com

    YanıtlaSil
  8. Çok şükür hasret değili burda ama o akdar severim kii tahmin ediyorum nasıl özlenebilir.:)
    Ahh buralarda olsanda bereber yapıp,yesek bol bol..
    Canım benim ellerine sağlık.
    Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  9. Serap hanım ıspanak olmazsa özlenmez mi hiç..Yemeği ayrı böreği ayrı güzel! Sizlerin de bir an önce kavuşmasını dilerim! Blogunuzu çok beğendim takipteyim,bana da beklerim! Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Biri ot mu dedi? :) geçen üst komşum bir sepet ot getirdi ve hala otlanıyorum.:)))
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...