15 Mart 2013 Cuma

Kuru domatesli cevizli ekmek.

Bütün Ümmeti Muhammedin Cumasi mübarek olsun ve her ne s1kintiniz var ise Rabbim hayirlisiyla gidersin,her ne hayir dilekleriniz varsa da Rabbim hayirlisiyla versin insAllah.
Her Cuma geldigin de icimden ekmek yayinlamak geliyor,arsivimde yayinlanacak ve aklimda da denenecek bir cok ekmek var :) Bahar da geliyor ve yaza Allah'in izniyle kiz kardesimin dügünü var veee beeennn kilo vermem lazim nasil olacak bu is aklim basimda degil :) Bunlar aklima gelince atiyorum kendimi mutfaga ve ver elini ekmek yapmaya:)  Bu isin sakasi tabii kide:) Ama bir gercek var ki kilo vermem ;)   Neyse;gelelim asil meseleye bu güzel mi güzel lezzetli mi lezzetli ekmegimizin tarifine. :)
 


MALZEMELER:
  •  Yarim kilo un.
  • 20 gr yas maya veya bir paket kuru maya.
  • Yarim cay bardagi zeytin yag,yarim cay bardagi süt.(bu ikisi toplamda bir cay bardagi olsun)
  • 4-5 adet kuru domates.
  • Birazcik iri kirilmis ceviz.
  • Tuz,oda sicakliginda su.
Yapilisi:
Kuru domatesleri sicak suda yumusak olana kadar haslayin,kagit havluyla kurulayin ve ufak dograyin.Unu genis yogurma kabina koyun ortasini havuz gibi acin,yas mayayi elinizle ufalayin.Yag ve süt karisimini dökün tuzunu ekleyin yogurmaya baslayin,su miktarini azar azar ilave edin.Hafif ele yapisan kivamda olsun,iyice yogurun.Kuru domatesleri ve cevizi kattiktan sonra hamuru toparlayin ve mayalanmaya birakin.Mayalanan hamuru ikiye bölün ister kelepceli kaliba isterseniz tepsiye sekil vererek koyun ve en az yarim saat oda sicakliginda tekrar mayalanmasini saglayin.Önceden isitilmis firinda 200° kizarana kadar pisirin.Afiyet sifa olsun... Dostlar. :)

6 yorum:

  1. hayirli cumalar ekmekte nefis eline sa[lik

    YanıtlaSil
  2. AMİNNN....Hayırlı cumalar canım kilo vermeye benimde ihtiyacım var ama olmuyor:(((Ekemeğin harika misler gibi ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık..Bizim ufaklıktan dolayı pek vakit ayıramıyorum yorum yazmaya ama her daim takipteyim..:)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ben 2 haftadır çok sıkı diyetteyim ama bugün dayanamadım,balık kızartım ve indirdim mideye:)
    Yarın telafi edicem inşAllah..
    Ahh ekmeğe hasretim ben,sende yemee..:)
    Hadi beraber diyet yapalım canımın içi:)
    Ellerine sağlık bidanem..
    Öptüm çok:)

    YanıtlaSil
  5. amin kuzum. Kiloya dikkat edenlerdenim bu kadar lezzet arasında çok zor.
    mmmm eline sağlık harika:))

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...