30 Mart 2013 Cumartesi

Mercimekli bulgur corbasi.

Benim en büyük kurtaricimdir bu corba,düdüklüye attimmi 5 dakika da hazirdir tabii düdüklünün kapagi acilana kadar :)    Canimiz corba isteyince hemen yaparim,inanin kücük kizimdan dolayi denemedigim corba tarifi kalmadi ama en kolayi da budur yani :)  Herkesin bildigi ve herkes tarafindan sevildigi bu corbanin tarifi bulunsun istedim arsivde´, bilin ki bizde cok s1k piser sizede tavsiye ediyorum...
 

MALZEMELER:
  • 1 su bardağı mercimek.
  • 1 çay bardagi kalin bulgur.
  • 1 adet kuru sogan.
  • Siviyag.
  • Tuz,kurunane,kimyon ve limon.
  • Bir kasik karisik salca.
  • Yeterince su.


YAPILIŞI:
Sogan siviyagda kavrulur,salca eklenir salca da kavrulur.Sicak su ilave edilir ve mercimek ve bulgur eklenir.Düdüklü kapagi kapanir,herkesin tenceresi farklidir ve dilinden ancak sahibi anlar :) Ve pisirilir.Serviste bolca limon eklenir ve eksili,eksili yenir.Ayy agzim sulandi eksi deyince :)))
Afiyet sifa olsun dostlar...

6 yorum:

  1. elıne sağlık doğru dıyorsın en kurtaracı corbadır

    YanıtlaSil
  2. Mmmmmmm Çok severm harika saglik.

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık şifa olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. serapcığım merhabalar, çorba yı her haliyle sevenler olarak tarifi okurken vallahi benimde ağzım sulandı bu çorbayı bol limonlu yemeye bayılırız ve her akşam kızlar içmese de eşimle biz çorbayı ararız. kalın bulgurdab kastın iri bulgur değil mi? akşama yapacağım inşallah sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  5. Sukrancigim evet bulgur iri pilavlik olucak :)

    YanıtlaSil
  6. ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...