18 Nisan 2013 Perşembe

AMASYA'NIN YAKASAL BÖREGi.


Herkese hayirli Cumalar diliyorum,günler birbirini kovalayip duruyor ve ben zamani yakalayamiyorum,gerci kimse yakalamamis.AnI yasamak gerek diyorum zaman ve ömür akip gidiyor biz Rabbimize hayirli bir kul olmak icin ugrasirsak zamanimizda bereketlenir ins.
Yine hafta sonu geldi ve sabah kahvaltilar senlensin isterseniz bu güzel,yöresel tarifi denemenizi tavsiye ediyorum.Bizim cekirdek ailemiz cok sevdi,Allah agzimizin tadini bozmasin ve verdigi nimetlerin suuruna varip sükür etmeyi bizlere nasip etsin ins...
 


MALZEMLER:

  • 3 bardak un
  • 2 yumurta
  • 2 kaşık oda ısısında tereyağı
  • 1 çay kaşığı tuz
Yapılışı:
  • Un, su ve tuzla hamuru yoğurup 10 dakika dinlendirin
    Hamur açabildiğiniz kadar açıp yumuşak tereyağını her yerine sürün.
    Açtığınız yufkayı rulo yapın ve üç eşit parçaya bölün.
    Parçaları tekrar beze haline getirin, en büyük tavanızın büyüklüğünde açın.
    İlk açtığınız bezeyi tavanıza serin ve  (ben burada arasina peynir koydum)diğer bezeyi de açıp tavaya yerleştirin.
    İki kat açılan yufkaların üzerine iki yumurtayı çırpıp dökün. Dikkat edin yumurta bezelerin dışına taşmasın. Taşarsa çok fazla sorun olmaz ama taşmaması daha iyi olur.(ben tasirdim)  :)
    Diğer bezeyi de açıp en üste yerleştirin. Üzerini yağlayın ve kısık ateşte döndürerek pişirin. Börekleri ocak üzerinde pişirme yöntemi çok güzel sonuç veriyor ama alışık olmayan için oldukça yorucu.
    Altının sık sık kontrol ederek kızartın ve tersini çevirin. Bir tarafı kızarıp çevirdikten sonra üzerine yumuşak olması için kapak kapatarak pişirin. Altı üstü kızarınca dilimleyip ılık servis yapın.AFIYET SiFA OLSUN.. 
Tarifin kaynagi .lavantin  arkadasima tesekkür ediyorum...

6 yorum:

  1. Ucundan şöyle koparacan nefis bir börek olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Serapcığımm ellerine sağlık canım tereyağlı nasıl da güzel olur misss miss,sevgilerimle .

    YanıtlaSil
  3. Serabim nefis olmus mmm mis gibi.
    Eline saglik kuzum harika.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık çıtır çıtır çayda varsa geliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. elıne sağlık kolaymısta deneyecek lıstesı gırdı

    YanıtlaSil
  6. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık.nefıs bır börek...denemeye değer...canım sayfama eklıyorum... tarıflerının takıpcısı olucam.bende beklerım sayfama .sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...