1 Nisan 2013 Pazartesi

DEREOTLU MAYASIZ POGACA...

Bu fotografi görünce icim aciyor,cünkü resmi cekerken balkon kapisina ayagimin arka kismi s1k1smisti.Ne kadar cok canim acidi anlatamam size inanin gözlerim karardi,ama yine de cekmistim resmi.Meslek aski buna deniyor galiba? :)
Kalhvaltiya yapmistim ve hafta sonuydu :) Neyse; dereotunu bu tür mayasiz pogacalara cok yakistiriyorum ben.Hani degisik bir alternatif isterseniz tavsiyemdir denemek isteyenlere. :)

 
 

MALZEMELER:
  • Iki yemek kasigi tereyag veya margarin.
  • Yarim cay bardagi zeytinyag.
  • Bir corba kasigi sirke.
  • Bir paket kabartma tozu.
  • Iki yumurta (bir tane sari üzeri icin ayrilcak)
  • Tuz,susam ve cörekotu,bir iki dal dereotu.
  • Aldigi kadar un (kulak memesi yumusakliginda olucak.
Yapilisi:
Oda sicakliginda tereyag,siviyag ve yumurtalar, tuz,sirke karistirilir.Azar,azar un ilave edilir,kabartma tozu konur ve ele yapismayan bir hamur elde edene kadar un ilavesi yapilir.En son ufak dogranmis dereotu katilir ve 10 dakika dinlendirilir hamur. Mandalina büyüklügünde koparilir tepsiye dizilir,üzerine yumurta sarisi sürülüp susam ve cörekotu serpilir  200° önceden isitilmis firinda pisirilir....  AFIYET SIFA OLSUN DOSTLAR...

9 yorum:

  1. Canım günaydın dereotu harika bir lezzet veriyor poğaçaya bayılırım ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. elıne sağlık gecmıs olsun acılı bır anı olmus mayasız tarıfler bana daha kolay gelıyor

    YanıtlaSil
  3. Cıx cıx cıx sen birde mim cevaplıyacaktın değilmi :) Unuttunmu yoksaa,valla baka laır poğaçalarını kaçarım kalırsın ortada :)
    Ellerine sağlık pek güzel olmuşlar çayın yanına iyi gidecekler,selamlar :)

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık serabım kokusu geldi çok ta güzeller mmmmmm:)

    YanıtlaSil
  5. Ahh kıyamam ben sana ama yaşlanınca oluyor demek ki böyle sakarlıklar:)))))))
    Şaka bidanem şaka:)Kızma..
    İyi yapmışsın çekmişsin ama nefiss görüüyorlar.
    Ellerine sğalık canım içi:)

    YanıtlaSil
  6. ahh arkadaşımmm....tahmin ediyorum nasıl acıdığını...geçmiş olsun ...geçmiş ama ben yinede dileyeyim....:) güneşi kaçırmamak için acele etmiştin herhalde meslek aşkı güneşi kaçırmamaktır aynı zamanda:))) benimde serçe parmağımı masaya çarptığım günlerim oldu...bağırsaan bağırılmıyo, ağlasaan kendi düşen ağlamaz hesabı..yinede o fotoğrafı çekiyozya oh olsun:)))

    YanıtlaSil
  7. öncelikle geçmiş olsun.
    poğaçaların muhteşem görünüyor. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. okurken sanki ayagimda hissettim aciyi gecmis olsun serapcim yinede cok güzel cekmissin pogaca resmini
    Aniden gelen misafirlere hemencik yapilir nefis görünüyor pogacalarin ellerine saglik Serapcim

    YanıtlaSil
  9. Canım öncelikle çok geçmiş olsun...
    Poğaçalar nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım,
    Demek ki hepimiz benzer durumları yaşıyoruz ben de çoook çarptım ayağımı masanın ayağına...
    Meslek aşkı evetttt :))))) Her ne olursa olsun biz fotomuzu çekeriz dimi ama yani :)))))
    Afiyetler olsun canım sevgiler...

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...