29 Nisan 2013 Pazartesi

Hindistan cevizli sekerpare.

Diyet aklima gelince serbetli tatlilarda gözümün önünde ucusur durur.Bu tatliyi tabii misafirim geldigi zaman yapmistim ki! fazla yemiyeyim diye,cünkü karari kaciyor bazen ;) Neyse size tavsiyem  misafir gelince yapmaniz,icine hindistan cevizi kattigim icin büyük kizimin pek hosuna gitmedi bir daha ki sefere orjinal tarifini yapicagima söz verdim.Gelecek olan misafirim icin tatlim hazir. :)
 
 

MALZEMELER:

  • 75gr tereyag.(oda sicakliginda)
  • Bir cay bardagi siviyag.
  • Bir cay bardagi seker.
  • Bir su bardagi hindistan cevizi.
  • Bir vanilya ve kabartma tozu.
  • Iki yumurta (sarinin birini ayir üzeri icin.)
  • Aldigi kadar un.(kulak memesi yumusakliginda olucak)
  • Üzerine findik.
Serbeti icin:
  • Iki bucuk su bardagi seker.
  • Üc su bardagi su,yarim limon.
Ilk olarak serbeti  koyulasincaya kadar kaynatin,limonu ekleyin sogumaya birakin.Ilik olarak dökülecek.
Hamur malzemeleri sirayla konulup yogurmaya baslanir ve unu azar,azar katilir  yumusak fakat ele yapismayan bir hamur hazirlanir.Hamurdan ceviz büyüklügünde koparilir ve hafif yaglanmis kenarli tepsiye dizilir.Üzerine yumurtanin sarisi sürülür ve findik yerlestirilir.180° önceden isitilmis firinda kizarana kadar pisirilir.Firindan cikan sekerparelerin ilk sicakligi ciktiktan sonra (yaklasik 5 dakika sonra) serbet dökülür.Üzeri baska bir tepsiyle örtülür ki serbeti iyice ceksin... Afiyet sifa olsun dostlarim...  :)

14 yorum:

  1. hindistan cevizini bende çok yakıştırıyorum şeker pasreye, ellerinize sağlık çok nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Mmmmm harika Antalyadan sevgiler.
    Hindistan cevizi yakisir.:)))

    YanıtlaSil
  3. ay ne rejimi canım bu güzel tatlılarla eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. offf nasılda canım çekti.nefis nefis.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. nasıl guzel duruyorlar elıne sağlık

    YanıtlaSil
  6. Diyete devam diyosuuuun.MaşAllah..:)
    Ben yine kaçırdım biraz,ufaktan yine sıkı bi diyet lazımda gözüm yemiyor.
    Ellerine sğalık canım benim.
    Süper görünüyorlar süper:)

    YanıtlaSil
  7. Serap abla nefis görünüyor anneme söylüyorum hemen yapsın. Eline saglık ablam.

    Vahide.

    YanıtlaSil
  8. Gördüğün en nefis görüntü. ;)

    Serdar.

    YanıtlaSil
  9. Seker ve pare nefiiiss eline saglık.

    Cimcime.

    YanıtlaSil
  10. O kadar kalite satfaniz var ki; hangi birine yorum yazsam bilemedim.
    Sessiz takipçinizim, emeginize sağlık.

    Toprak.

    YanıtlaSil
  11. Bu tatliyi yapipta diyetteyim diye yemeden duracak kac kisi vardir,eline saglik serpacim diyeti bozduran tatlin nefis olmus

    YanıtlaSil
  12. canım bu nefis görüntüye dayanılmaz tabiki..ellerine sağlık...aslında hindistancevizi şerbetli tatlılarda nefiss oluyor ama damaktadı tabiki.kızın sevmediyse biz yiyebiliriz:)))))))))) ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  13. uzun zamandır blog ziyareti yapmıyordum...buraları çok özlemişim.sanki ben gelmeyeli daha bi güzelleşmiş herşey.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor seni takibe aldım bende beklerim:)

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...