30 Ekim 2013 Çarşamba

Islama köfte.

Tatlilari görmekten bana bile gina geldi arkadaslar.Hemen bir hamle yapip kurban tarifleriyle baslamak istedim,daha cok denemek ve yayinlamak istedigim tarifler var.Mesela en basta Kurban ve kestane tarifleri favorim. :) Bu köfte ADAPAZARI'nin meshur köftesiymis,bende denedim ve ev halki cok sevdi.Ben bir et obur olarak cok begendim,size de kesin tavsiyemdir. Tarifi arkadasim UMUT SEPETI ZELIHA  arkadasima aittir, onun anlatimiyla islama köfte ve daha bir cok lezzetli tarifler var blogunda. (^-^)
 
 

MALZEMELER:
  • 400 gr yağlı dana kıyma
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 adet soğan
  • 1 adet yumurta
  • 1 tutam maydonoz
  • tuz,karabiber
  • 1 çorba kaşığı toz kırmızı biber
  • 3-4 diş sarımsak
  • Ekmek dilimleri
  • Tereyağ
  • Sivri biber

  • YAPILISI:
    1. Kıymayı karıştırma kabına alıp,üzerine soğanı,sarımsakları rendeleyip, galeta unu,tuz,karabiber,kırmızı biber ve yumurtayı ekleyip güzelce yoğurup,1 saat dinlendiriyoruz.
    2. Dinlenen kıymadan, köfteler hazırlayıp,yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yerleştiriyoruz.
    3. Fırınımızın ızgara ayarında köfteler kızarana kadar pişiriyoruz.
    4. Ekmek dilimlerinin üzerine parçalanmış tereyağ koyup,onları da fırına atıp,kızarmalarını sağlıyoruz.
    5. Sos tenceresine, 2 çorba kaşığı tereyağı alıp erittikten sonra, üzerine kırmızı toz biber ilave edip, 1 fincan sıcak su ekleyip karıştırıyoruz.
    6. Ekmekleri servis tabağına alıp,üzerine tereyağlı su karışımından gezdirip, köfteleri de ekmeğin üzerine yerleştiriyoruz..
    AFIYETLER OLSUN...

    5 yorum:

    1. köfteye asla hayır demem canım.ellerine sağlık.sevgiler.

      YanıtlaSil
    2. çok güzel olsa gerek canım çekti desem:)
      sevgiler

      YanıtlaSil
    3. Benim de deneyip beğendiğim güzel bir köfte. Ellerine sağlık.

      YanıtlaSil
    4. Elinize sağlık Nefis görünüyor mis gibi kokular geliyordu demek sizin blogtanmış sevgilerimle..

      YanıtlaSil
    5. Islama köfteyi çok severim ve harika görünüyor,ellerine sağlık olsun afiyetle,

      YanıtlaSil

    Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...