14 Ocak 2014 Salı

Papatesli pogaca.

Bugün isten eve geldim canim nasil da pogaca istemisti,eve geldigimde baktim ki dolapta olan mayanin tarihi gecmis:( Hevesim gursagimda kaldi,kizlar gelene kadar pisecekti. Neyse; bu pogacalari gecen kis yapmistim arka fonda belli zaten kar var. etkinlik icin yapmistim ama etkinlik bitti tabii ben yetisemedim :D Arkadaslar öyle nefis oldular ki puf puf,ister altin gününe,ister cocuklar okuldan gelene kadar,isterseniz caniniz cok istedigi zaman yapin tavsiye ediyorum.Bakalim nasil bir tarifi var? Hadi. :)))
 

MALZEMELER:

  • Bir su bardagi süt ve su.
  • Bir bardak siviyag.
  • Iki  yumurta sarisi( bir tanesi yeterli) üzeri aki hamura. 
  • Bir adet yas maya.
  • Bir cay kasigi tuz,bir corba kasigi seker.
  • Aldigi kadar un.
  • Ici malzemesi:
  • Bes adet orta boy haslanmis patates ve maydanoz.

  • Yapilisi.

    Yogurma kabina un kanulur ortasi havuz gibi acilir,maya ve yag haric ilik su,süt konur yavas yavas karistirilarak yogurmaya baslanir.Yumusak bir hamur elde edene kadar un ilave edilerek yogurulur,hamur kendini topladiginda yagi eklenir yag iyice yedirilir ve mayalanmaya birakilir.Haslanmis patatesler rendelenir  maydanozlar ince,ince dogranir ic hazirlanir,mayalanan hamurdan parcalar koparilarak tabak seklinde acilir ic malzeme konur ve kapatilir. Yagli kagit serilir tepsiye dizilir,ucu sivri makas ile hamur ortadan kesilir ve 15 dakika tepsi mayasina birakilir, üzerine yumurta sarisi sürülür ve susam cörek otuyla süsülenir.200° isitilmis firinda pisirilir.Afiyetler olsun:)

    8 yorum:

    1. poğaça biizmvazgeçilmezlerimizden .. Ellerinize Sağlık

      YanıtlaSil
    2. ben geldim serapçım ama sende ziyaretleri kestin be gülüm bu face bizi böldü ne güzeldi eski günler sen hele bir başkaydın benim için biliyorsun canım

      YanıtlaSil
    3. Ahh be serabim ne hostu önceleri.yine eskisi gibi olabilse.sicacik diyaloglarimiz daim olsa bloglardannn.
      İnsallahhhh olucak elimizde bizim bu.
      Ellerine sagglik cani mm opuldunn

      YanıtlaSil
    4. sıcak poğaça dışarıdan eve gelince çok güzel olur gerçekten şu buz gibi günlerde :) elinize sağlık
      www.ufakmutfakta.blogspot.com

      YanıtlaSil
    5. Ellerine sağlık puf puf lezzetli bir poğaça olmuş sevgiler...

      YanıtlaSil
    6. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım elllerıne sağlık...sevgılerımle...

      YanıtlaSil
    7. güzel bir poğaça karlı kış günlerinde sıcacık çayla harika olur, eline sağlık.

      YanıtlaSil
    8. Canım ne kadar sıcak bir fotoğraf bayıldım..:)

      sevgiler

      YanıtlaSil

    Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...