22 Nisan 2014 Salı

Focaccia (italyan ekmegi)

Biliyorum tatli görmekten s1k1ldiniz,ben de güzel bir ekmek tarifi yayinliyayim dedim.Aslinda benim yaptigim biraz pizzayi andiriyor ama peyniri olmadigi icin ekmek oldu.Yanina ayran veya miss gibi demlenmis cay ile servis yapin coluk cocuk afiyetle yiyelim ins.Bakalim bir tarife.  :)
 
 


MALZEMELER:
  • ekmek hamuru için
  • 2 su bardağı + 1 su bardağından 1 parmak eksik un – 320 gr
  • 1 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı yas maya
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
Üzeri için:
  • kuru biberiye
  • çeri domates
  • sogan,sivri biber
  • zeytin
  • kekik
  • 1 su bardağı kadar zeytinyağı
YAPILISI:
  • Ekmek hamuru için gerekli tüm malzemeyi derin ve geniş bir yoğurma kabına alın.
  • Hamuru yoğurup top haline getirin ve üzerine nemli bir bez örterek 35 dakika kadar ılık bir yerde dinlendirin.
  • Şişip kabaran hamuru iki bezeye bölün.
  • Böldüğünüz bezeyi hafifçe unladığınız tezgaha alarak toparlayın ve çok inceltmeden merdane yardımıyla açın.
  • Diğer bezeye de aynı işlemi uygulayarak ikisini de hafifçe yağladığınız ve unladığınız fırın tepsisine alın.
  • Fırın tepsisindeki hamurların üzerine zeytinyağı gezdirin ve elinizle yayın. Hamurların üzerine parmaklarınız ile bastırarak çukurlar yapın.
  • İlk hamurun üzerine dilimlediğiniz domatesleri dizin ve biberiye serpin.
  • İkinci hamura zeytinleri yerleştirin ve kekik serpin.
  • 200 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişirin.

  • 3 yorum:

    1. Bayılırım ellerine sağlık canım nefisss nefiss :)

      YanıtlaSil
    2. Bizim evin favori ekmeği,ellerinize sağlık..

      YanıtlaSil
    3. Ellerinize sağlık :)
      Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
      Sevgiler

      YanıtlaSil

    Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...