2 Nisan 2014 Çarşamba

imam sarigi pastacik,

Bir cok blogcu arkadaslarimda gördügüm ve cok nefis olan bu pastaciklari bende denedim.Gercekten de harika oluyor eger daha denemediyseniz tam zamani diyorum.Önümüz yaz hem hafif hemde serinletici bir lezzet.Herkese tavsiyemdir. :)
 
 


MALZEMELER:

  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • Yarım çay bardağı süt
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 çorba kaşığı su
  • 4 yumurta

  • Puding icin:
  • 3 su bardağı süt
  • 1,5 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  •  
    ÜZERI icin:
    • 1 paket bitter çikolata ( 80 gr.)
    • 1 su bardağı Hindistan cevizi
    YAPILISI.
    • Yumurta ve şekeri iyice çırpın.
    • Diğer malzemeleri de ekleyerek çırpın ve kek hamuru elde edin.
    • Hazırladığınız kek hamurunu yağlı kağıt serili klasik dikdörtgen fırın tepsisine dökün ve önceden ısıtılmış 180 derecede 20-25 dakika pişirin.
    • Kek pişerken kremayı hazırlayın.Tüm krema malzemelerini tencereye alın ve ocağa koymadan iyice karıştırın.İyice çırpınca ocağa alın ve sürekli karıştırarak yoğun bir kıvam elde edene kadar pişirin.
    • Yoğunlaşan kremayı ocaktan alıp ılınmaya bırakın.
    • Keki kürdanla kontrol edin ve pişmişse fırından alıp soğumaya bırakın.
    • Soğuyan kekten çay bardağı ile daireler kesin. Bu aşamada çay bardağının ağız kısmını su ile ıslatın ki,kesmesi ve çıkartması kolay olsun.
    • Kestiğiniz kek parçalarından bir tanesinin üzerine kremadan koyup,üzerine diğer kek parçasını kapatın. Kremadan biraz fazlaca koyun ki dışına taşsın ve dışına taşa kısmı kenarlarına sürün.
    • Kenarlarını kremaya buladığınız kekleri hindistan cevizine bulayıp servis tabağına alın.
    • Bitter çikolatayı benmari usulü eritip,pastaların ortalarına kaşıkla çikolata yerleştirin ve buzdolabında 1 saat dinlendirdikten sonra servis yapın.

    6 yorum:

    1. elinize sağlık harika görünüyor...denicem..

      YanıtlaSil
    2. nefis bir pasta olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

      YanıtlaSil
    3. Çok meşhur bu aralar. Ellerine sağlık canııımmm

      YanıtlaSil
    4. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık...sevgılerımı bırakıyorum

      YanıtlaSil
    5. Ay bi ben kaldım bunu denmeyen galiba,en kısa zamanda deneyeceğim,günüm var belkim o zaman yaparım :)))Canım benim ellerine sağlık,çok öpüyorum hemde çokkk:)

      YanıtlaSil

    Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...