30 Haziran 2014 Pazartesi

RAMAZAN MENÜSÜ1 # Havucli pilav.

Herkese hayirli Ramazanlar diliyorum ve bütün Ümmeti Muhammede hayirlar getirmesini Allah'u Tealadan temenni ediyorum.Ramazan öncesi hergün bir menü hazirlayip sunmak istedim ama kismet bugüneymis. Ramazan ayi bereket ayidir herkesce bilinir ne olur israftan kacinalim ins,Rabbimiz de ayeti Kerimede buyurdugu gibi "Yiyiniz iciniz fakat israf etmeyiniz" buyuruyor.Yemek pisirirken bu ayeti unutmayalim ins.Her zaman pilav yaparim ama havuclusunu ilk defa denedim  bircok blog arkadaslarim gibi,tarifini ayriyetten vermek istedim. :) Tekrar hayirli Ramazanlar diliyorum ve sizlerden dua bekliyorum. :) Bakalim menümü begencekmisiniz? ;) 
  
 
MALZEMELER:
 
 
  • 2 bardak pirinç
  • 1 orta boy havuç
  • 3 bardak sıcak su
  • Tereyağ ve ve sıvıyağ
  • Tuz

  • Hazırlanışı:
    1. Pirinçleri yıkayıp ılık suda üzerine biraz tuz ekleyip yarım saat bekletin.
    2. Havucu rendeleyin
    3. Tereyağ ve sıvıyağda  havuçu 5 dakika kadar kavurun. (çok fazla kavurmayın pirinçlerle birliktede kavrulacak)
    4. Suyunu süzdüğünüz pirinci de ekleyin ve kavurun.
    5. Sıcak suyunu ve tuzunu da ilave edip orta ateşte suyunu çekene kadar pişirin.
    6. Üzerine bez veya kağıt havlu kapatın ve demlenmeye bırakın. 
    7. Afiyet sifa olsun...
     
      



    Ezo gelin corbasiCORBALAR
    ET YAHNISI
    sIRKELI SALATA SALATALAR
    MUHALLEBILI KADAYIFTATLILAR

    3 yorum:

    1. iftar için nefis bir pilav olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

      YanıtlaSil
    2. Sevgili mutfaga buyurun,bana her zaman yorum yaziyorsunuz cok tesekkürler cnm.Ben sana yazdim ama bir türlü yayinlayamadim ins tekrar yazicam.
      Sevgilerimle...

      YanıtlaSil
    3. Serapcım Ramazan menün çok güzel ve dengeli.
      Et yahnisine bayıldım bu arada. Süper iştah açıcı.
      Ellerine sağlık, hayırlı Ramazanlar ve bereketli sofraların olsun.
      Sevgiler, Pırıl.

      YanıtlaSil

    Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...