1 Temmuz 2014 Salı

RAMAZAN MENÜSÜ 2 # Lokma tatlisi.

Bugün Ramazan 5 ins inanin günler cabucak geciyor ve yine anlamadan gecirecegiz Ramazani.Allah hakkiyla geciren kullarindan etsin bizi,vaktimizi bosa harcamadan bol ibadetli gecirmeyi nasip etsin ve hayirlisiyla uyandirsin kalplerimizi.Bugün sectigim menüm böyle ve denedigim lokma tarifini vermek istedim.Bakalim hayirlisi. :)
 
 
MALZEMELER: 
  • 3 Su B. Un
  • Yarım Pk. YaşŸ Maya
  • 2 ç‡orba K. Toz şžeker
  • 1 Fiske Tuz
  • Sıcak Su
KIZARTMAK İÇİN:
  • SıvıyağŸ
ŞERBETİ İÇİN:
  • 4 Su B. Toz şžeker
  • 2,5 Su B. Su
  • 1 Dilim Limon 

HAZIRLANIŞI:

Unu karışŸtırma kabına alıp ortasını açıyoruz. YaşŸ mayayı ortasına koyuyoruz.
Mayanın üzerine ılık su döküp karışŸtırma kabının üzerini streç filmle kapatıyoruz.
 Mayanın çözülmesi için 20 dakika bekletiyoruz.
Maya çözüldükten sonra unun üzerine toz şŸeker ve tuzunu katıp yumuşŸak bir hamur yoğŸuruyoruz. Mayalanması için üzerini tekrar streçle kapatıp dinlendiriyoruz.

Şerbeti için
SŸeker, su ve limonu pişŸirip soğŸumaya bırakıyoruz.
 Mayalanan lokma hamurundan yağŸlanmışŸ kaşŸık yardımı ile parçalar kopartıp kızgın yağŸda kızartıyoruz.
SoğŸuk şŸerbeti genişŸ bir kaba döküyoruz. Kızaran lokmaları şŸerbete sokup 1-2 dakika tuttuktan sonra servis tabağŸına alıyoruz.
 Üœzerine dilediginiz gibi süslüyoruz.
 
  


5 yorum:

  1. Çok severim lokma tatlısını. Bana Ramazan ayını ve annemi hatırlatır hep. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ne çok severim,teyzem dökerken tencerenin başında ağzımm yana yana yerdim..Bayramı lokmayla karşılardı..:((Ellerinize sağlık..Sabah sabah beni eskilere götürdünüz..

    YanıtlaSil
  3. oruçluyken bloglara bakmamak lazım canım.nasılda güzel ve lezzetli görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. nasıl severim bir bilsen. Ellerine sağlık canım benim. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Tatlı harika, ellerine sağlık.
    Lokma tatlısından vazgeçmem ama bi de kızartma dokunmasa:((

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...