6 Temmuz 2014 Pazar

Taze yaprak sarma.

Herkese imrenerek bakiyorum valla millet menü hazirlayip günlük yayin yapiyor.Ben kör topal geriden gelmeye calisiyorum,bazen vakit bulamiyorum,bir de sabah ise gidince iyice bayiliyorum.Neyse ins bu ayar gitmeye calisicam.Sadece bir tarif vermek istedim bakalim yarina Allah Kerim.Herkesin sevdigi gibi ben ve kizlarim cok cok severiz sarmayi hem sarmayi hemde yemeyi,inanin kizlarim benimlen birlikte sararlar ve güzelde yaparlar.(anasinin kizlari mi desem?)  :)
Taze yapraklar hazirdir sizde,bende yok ins Türkiye'den gelicek.Her evin sogan dogramasi farklidir atasözüne dayanarak kendi tarifimi vermek istiyorum. :)
 
 

MALZEMELER:

  •  Pirinc.(göz karari)
  • Bir bardak sizma zeytinyagi veya sivi yag.
  • Üc adet kuru sogan.
  • Tuz (salamura yapragi ise tuzunu dikkate alin),karabiber,kimyon(az miktarda),kurunane.
  • Biber ve domates salcasi.

  • Yapilisi:
    Soganlar yemeklik dogranir ve yagda kavrulur(yagin yarisi üzeri icin),önceden islatilmis ve iyice yikanmis pirincler kavrulan soganlara eklenir salca ilave edilir ve yarim su bardagi su konur ocak kapatilir.Soguyan icin icine baharatlar konur,iyice karistirilir  ve yapraklar güzelce sarilir.Tencereye hafif aralikli sekilde dizilir.Iki bucuk su bardagi su konur ve üzerine yarim kalan yagi da ilave edilir.Kisik ateste pisirilir.Afiyet olsun.

    1 yorum:

    1. Taze yaprağın sarması da ayrı bir lezzetli olur, yapması zahmetli yemesi şipşak :) Ellerine sağlık, sevgiler, hayırlı ramazanlar...

      YanıtlaSil

    Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...