14 Eylül 2014 Pazar

Mercimek köftesi

Herkese merhaba,hayirli bir hafta gecirmek dilegiyle.Bugün Türkiye'de okullarin ilk günü,burada gecen hafta acildi.Yeni tariflerim artik okuldan gelecek olan kizlarima endeksledim,onlar okuldan gelmeden kahvalti bile etmem edemiyorum cünkü,sabah isten gelip yatiyorum.Neyse;benim kizlar cok sever mercimek köftesini herkes gibi :) Haydi hanimlar sevindirin cocuklari. :)
 
 

MALZEMELER:
  • Bir su bardagi kirmizi mercimek.
  • Bir su bardagi ince bulgur.
  • Iki su bardagi su.
  • Yesil sogan,maydanoz,kimyon,karabiber,limon ve tuz.
  • Biber ve domates salcasi,siviyag,bir dis sarimsak ve bir adet kuru sogan.
Yapilisi:
Mercimek iki su bardagi su ile kaynatilir,hafif pismeye döndügü zaman bulgur ilave edilir ve ocak kapatilir.Tencerenin agzi kapatilir demlenmeye birakilir iyice sogusun.Tavada soganlar pembelesinceye kadar kavrulur icine sarimsak rendelenir,salca ilave edilir iyice kavrulur.Soguyan harcin icine boca edilir (dikkat edin hemen yogurmaya baslamayin sogusun) sonra baharatlar ilave edilir ve iyice yedirilerek yogurulur.Ince dogradiginiz maydanoz ve yesil soganlari en son ilave edin,ve cig kofte s1kar gibi sekil vererek servis edilir.Afiyet olsun dostlar...

1 yorum:

  1. bol limonlu çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...