9 Ekim 2014 Perşembe

Patates corbasi.

Sonbaharin iyice hissedildigi bu günlerde ve benim kücük kizimin corba sezonu da acilmis oldu.Yazik bugün dislerine tel takildi ve sert yiyecekler yiyemiyor,onun icin bol bol corba yapilacak benim mutfagimda. :)  Denemelere devam diyorum ve tarife geciyorum arkadaslar.Bol boool dua ve tevbe  edelim lütfen...
 

Mazemeler:
  • 3-4 tane patates
  • 1 tane soğan
  • 1 bardak süt
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 4-5 bardak et, tavuk veya sebze suyu ( Yoksa hazır satılan kurutulmuş sebze tozu veya sade su kullanabilirsiniz.)
  • Tereyağı ve sıvıyağ
  • Toz kırmızı biber, tuz
  • Karabiber,birkac dal maydanoz.
Yapılışı:
  • Soğanı incecik kıyın ve sıvıyağda biraz pembleşene kadar kavurun.
  • Soğana unu katarak bir süre daha kavurup suyunu ekleyin.
  • Yemeğin suyu kaynayınce minik minik doğranan patatesleri ilave edip yumuşayana kadar pişirin.
  • Patatesleri ezmek iin makinadan ve ya süzgeçten geçirip sütünü, tuzunu ve karabiberini katıp 5-10 dakika daha kaynatıp ocaktan alın,ince ince dogradiginiz maydanozlari corbanin icine atin.
  • Üzerine toz kırmızı biberi tereyağında kavurup dökün. AFIYET OLSUN...

1 yorum:

  1. tereyağla da mis gibi olmuştur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...