22 Ekim 2014 Çarşamba

PIRASA DOLMASI.

Haftanin ortasindan herkese selamlar,tatilim basladi cocuklarin okulu iki haftaligina kapandi ve ben her günü hafta sonu olarak yasiyorum.Böyle yasarken tatilimi heba ederim valla.Dolmanin her türlüsünü severiz biz,pirasa dolmasi bir baska lezzetli oldu.Tam da pirasa mevsimiyken bol bol yemek gerek. Haydi hanimlar mutfaga,sevindirin ev halkini. :)



Malzemeler:
  • 4-5 adet pırasa
  • 1 su bardağı pirinç.
  • 1'er  tatlı kaşığı biber ve domates salçası.
  • bir tutam maydanoz.
  • 1 adet kücük boy kuru sogan.
  • tuz, karabiber, kimyon.
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı.

Yapılışı:
 
Pırasaların beyaz kısımlarını 15 cm kadar kesiyoruz.
Orta kısmına gelecek şekilde enine bıçakla kesiyoruz.
Tencerede suyu kaynatıp pırasaları bütün olarak haşlıyoruz.Haşlanma sırasında pırasalar gevseyip ayrılmaya başlayınca ocaktan alıp süzüyoruz.Soğuk suya tutuyoruz.Pirincleri önceden sicak suda 45 dakika bekletiyoruz.Ic harci hazirliyoruz.
Pırasa yapraklarını açıp içindeki zarı alıp çok az iç koyup rulo yapıp tencereye diziyoruz.
Bütün pırasaları aynı şekilde sarıp üzerlerine zeytinyağı gezdirip biraz tuz atıp 1 buçuk su bardağı sıcak su koyup orta ateşte önce kaynatıyoruz.Sonra ocağı kısıp kısık ateşte pisiriyoruz

3 yorum:

  1. Dolmaları çok severim pırasa dolmasıda çok güzel olur eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık,bende yapıyorum zeytinyağlı pırasa dolması nefis oluyor.afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  3. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...